Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Ik Zie Het Niet Meer Zitten
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
friezin21
Sinds 5 weken volg ik na 2 jaar gewerkt te hebben weer een beroepsopleiding maar ik voel me niet geaccepteerd door mijn klas.
Het komt regelmatig voor dat ik er op maandagochtend bij kom staan dat ze mij niet naar mijn weekend vragen en de anderen die erbij komen staan vragen ze wel, maar ook op de andere dagen word er maar bar weinig tegen mij gesproken.
Op dat moment heb ik besloten om hun ook maar te gaan negeren , maar nu is het zover dat ze bij onze mentor gaan klagen over mij en dat ik mijn gedrag moet veranderen ed.
Het ergste geklier begon afgelopen week omdat ik op woensdag middag niet mee wilde gaan spijbelen,
Nu word ik steeds op msn en ook op school op mijn "gedrag" aangevallen door enkele klasgenoten , naar een vertrouwenspersoon gaan gaat niet want dat is onze mentor en van haar heb ik het gevoel dat ze achter de klas staat.
Ik zie het helemaal niet meer zitten , ik vraag me ook af waarom leef ik nog als ik toch niet word geaccepteerd wie ik ben en ik toch alleen maar gepest kan worden.
Maar om zelfmoord te plegen dat vind ik te ver gaan , maar toch dat depri gevoel blijft me achtervolgen.
Ik heb ook geen vrienden dus ik voel me gigantische eenzaam.
Wie weet wat ik moet doen?
Maeve
Het beste is dat je gaat kijken wie je kan vertrouwen en het daar tegen vertellen ook al zal het moeilijk zijn ik zal het toch proberen als ik u was. Veel succes
Miranda
Wat voor een soort opleiding volg je? Vaak zegt dat namelijk iets over met wat voor soort mensen je te maken hebt.
swalsky
Hoi Friezin21

Allereerst welkom op deze site.

Ik neem aan dat je een paar jaar ouder bent dan de rest van je klasgenoten doordat je 2 jaar gewerkt hebt. Daarnaast heb jij heel bewust ervoor gekozen om naar school te gaan omdat jij wilt. Jij wilt leren en jij wilt een diploma halen en jij wilt het goed doen.
Voor veel jongeren op een beroepsopleiding is dat helemaal niet zo. Zij zitten op school omdat zij moeten. Niet naar school willen is voor deze jongeren stoer. Deze jongeren begrijpen ook niet dat sommige mensen graag iets willen leren en willen zelfs ervoor zorgen dat werkwillende mensen het niet leuk hebben.

Doordat veel leerkrachten gewend zijn aan de negatieve leerhouding van jongeren val jij met je positieve leerhouding direct op. Met leerlingen die opvallen zijn sommige leerkrachten niet blij mee omdat ze aan die leerlingen meer werk hebben.

Ik heb zelf ooit in een vergelijkbare situatie gezeten toen ik op mijn 19e begon met het halen van mijn HAVO diploma in het volwassene onderwijs. In het begin ervaarde ik dat ik met mijn wil om te leren erg alleen stond. Het heeft 3 maanden geduurd om nog 2 klasgenoten te vinden die ook graag wilden. Pas vanaf dat moment werd het minder vervelend.

Als jij volhoudt en aan je leerkrachten laat zien dat jij gewoon je werk doet en niet te veel aantrekt van de klasgenoten met een negatieve leerhouding, dan kun je het best in je voordeel laten werken!

Sterkte
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.