Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: mijn verhaal
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
Maxielover
Hoi, ik ben hier ook nieuw !! Nou, ik zal me dus maar ffies voorstellen :

Ik ben Anne-Sophie Bonnike, 16 jaar (naja, volgende week... rolleyes.gif ), ik woon in Noordwijk en ik ben dol op paarden. Ik heb een eigen paardje sinds 2 jaar en dat is mijn beste vriend, hij heeft me door moeilijke tijden heen geholpen, en als ik me rot voelde, is hij er altijd voor mij en hij zal nooit pesten ofzo. We zijn de dikste maatjes die je je maar kan bedenken en we zouden echt niet meer zonder elkaar kunnen !!! Hij heet trouwens Max, ik zal er nl. wel meer over vertellen en dan is het wel zo handig als je zijn naam weet... biggrin.gif

Maargoed, ik ben natuurlijk op dit forum gekomen omdat ik gepest werd. Het begon allemaal zo'n beetje op de basisschool rond groep 5/6, ik had weinig vriendinnen. Eén iemand heeft me in die tijd nooit in de steek gelaten, dat was mijn beste vriendin Faryal. Ze hielp me en we waren altijd samen, ze begreep me en we hadden het altijd gezellig, zoals het ook hoort met vriendinnen. Ik denk zelf dat het pesten begon omdat ik autistisch ben, mijn gedrag was toendertijd anders dan niet-autistische kinderen, dat is nu een stuk minder. Ik had best wel veel wisselbuien, ik kende m'n eigen krachten niet echt goed, ik reageerde best wel fel en werd gauw boos of verdrietig. En ja, ik was gewoon niet opzettelijk anders..... Ik wist niet beter. Ik werd buiten gesloten, kinderen riepen dingen naar me en waren gewoon onaardig naar me. Dit werd later steeds erger. Het laatste jaar, in groep 8, was het moeilijkst. Mijn beste vriendin zat een klas hoger dan mij en was toen school af, ik had op school in principe geen vrienden. de meester heeft zijn best gedaan om er wat aan te doen, gesprekken met de klas e.d maar het leverde niks op, het gepest hield niet op. Ik vond het natuurlijk vreselijk en had nooit zin om naar school te gaan, toen ik uiteindelijk van school af ging was dat een hele opluchting voor me.

Ik ging toen naar een speciale school (met taxi-vervoer), voor autistische kinderen. Hier zit ik nu nog, met ong. 10 kinderen per klas, en alle theoretische vakken in hetzelfde lokaal en van dezelfde leraar. Beetje basisschool-idee dus, alleen dan op middelbaar niveau (IVBO). In de 1e had ik weinig vrienden, ik zat maar met 1 meisje in de klas (autisme is zeldzaam bij meisjes) en ik had nog een andere goede vriendin in een andere klas. Daar trok ik toen voornamelijk mee op. In de volgende klas zat ik bij mijn beste vriendin in de klas en met 2 andere meisjes, dat was dus wel gezellig. Alleen van de jongens werd je knettergek, altijd vervelend en bovendien was ik nog de jongste ook.... Het pesten viel wel mee, voornamelijk om mijn paadenhobby. Het volgende jaar gingen allebei mijn vriendinnen van school af en kwam ik samen met de 2 meisjes van de 2e in een klas tussen allerlei irritante pestjochies. Hier werd ik best wel gepest, o.a om mijn paardenhobby en om andere dingen. Ik vond dit een vreselijk jaar, de meester pakte het wel goed aan maar dat was niet genoeg, ook had ik vaak het idee dat ik niet serieus werd genomen en dat haat ik. Het volgende jaar, in de 4e (dit jaar), werd mijn droom werkelijkheid : Ik kwam in een totaal andere klas met een nieuw meisje die ook paard rijdt en verder bijna alleen maar nieuwe aardige jongens !!!!!! thumbsup.gif Ik ben nu de oudste van mijn klas en ik weet dat ik een toekomst heb. Ik doe VMBO T, dat duurt 2 jaar. Hierna dus nog 1 jaartje op deze school en dan het examen !!! Haal ik dat, dan ga ik naar het MBO en een paardenopleiding volgen in Alkmaar of Dordrecht. Ik zit nu alweer bijna 2 maanden in deze klas en er wordt vrijwel niet gepest !! Tuurlijk weleens een onderling ruzietje, maar de sfeer is en blijft gewoon gezellig en relaxed !! Ik ga sinds dit jaar met de fiets naar school en met rotweer met de bus, ook dat bevalt me goed. Ik heb nu gewoon weer zin om naar school te gaan !! cheer.gif Als ik iets nooit had verwacht.... Op de manege heb ik nog weleens last van een paar jochies, maar die kan ik wel aan en anders tref ik wel maatregelen... tongue.gif Ik ben zo blij dat het weer gezellie is !!!!! smile.gif

Nou, dat ben ik dus.... tongue.gif Ik ben benieuwd wat jullie van mijn verhaal(tje) vinden.... Vragen mag natuurlijk altijd !!!

Groetjes Anne-Sophie.
swalsky
Hoi Maxilover,

Ik snap nu ook je naam, maxi-lover smile.gif
Ik heb van je verhaal een eigen topic gemaakt en verplaatst hier bij de verhalen. Daar hoort het denk ik een beetje beter thuis.

Ik ben leerkracht op een basisschool, en ik weet dat de meeste leerkrachten op basisscholen eigenlijk veel te weinig weten van autisme om kinderen met autisme goed te helpen. Ik eigenlijk dus ook.

Het is ook wel fijn om te lezen dat ondanks dat er gepest werd, er altijd kinderen waren die met je bleven spelen.
En over die jongens. Als jongens een jaar of 13 en 14 zijn, dan zijn het ook gewoon etters. Dat hoort bij de pubertijd van jongens. Dan hoeven ze natuurlijk nog altijd niet te pesten, maar vaak snappen ze dat dan zelf eigenlijk niet eens.

wel leuk dat je hier je verhaal hebt verteld

swalsky
daryl
Hallo Maxilover.

Best wel rot dat je gepest werd maar gelukkig is het allemaal goed gekomen.

Zie je je beste vriendin van de basisschool nog wel eens?

Wat voor een paard is Max?

Heb je je vmbo opleiding op een autistische school of "gewone".

Ik hoop dat je het hier naar je zin krijgt
syl
gokje op haflinger hypocrite.gif ( het paard dan he smile.gif )
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.