Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Mijn Leven
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
wakker
Met mijn verhaal hoop ik de degenen die gepest worden(ik noem dat geestelijke mishandeling!) aan te sporen goede hulp te zoeken.
Ik ben getreiterd(en niet alleen op school)omdat ik te dik was.
Ik haatte mijn lichaam daarvoor.Ik ben getreiterd van mijn 7e tot 14e levensjaar en dat heeft behoorlijke gevolgen gehad.Leraren deden niets, mijn ouders wisten niet hoe ze ermee om moesten gaan.Ik lag savonds alleen maar te huilen in bed en schreef alleen maar van me af om de pijn te verlichten.Als ik gym had werd ik uiteraard als laatste gekozen(nee, die dikke wil ik niet).
Als je getreiterd wordt is het of je van binnen verscheurd wordt door de pijn en niemand schiet je te hulp, hierdoor wordt je erg eenzaam en wordt je geleerd door alle volwassenen om niemand te vertrouwen de rest van je leven.Ik heb doorgezet en ben toen af gevallen, heel mooi, ik heb toen boulimia nervosa ontwikkelt waarbij je kunt (v)reten en je eten daarna weer kunt uitspugen.Deze ziekte heb ik 22 jaar gehad en niemand die ervan wist!Het is een hele gevaarlijke eetziekte waar je aan kunt doodgaan.Tussentijds omdat ik toch al weinig eigenwaarde had kreeg ik een relatie met een man die me 10 jaar lang heeft gedomineerd en geestelijk mishandelde!Daarna heb ik 6 jaar bij een psycholoog gelopen en kreeg ik een relatie met een hele goede man.Mijn dochter werd geboren en zij was de moter om iets goeds van mijn leven te gaan maken.Als je zelf een kind krijgt heb je zo'n verantwoordelijkheid en als gevolg daarvan ben ik heel veel dingen gaan verwerken.Mijn eetprobleem heb ik nu onder de knie en ik zoek heel veel hulp in de alternatieve sector.Laat dit een waarschuwing voor je zijn.Probeer alsjeblieft niet te veranderen voor anderen,!! maar als het nodig is, voor jezelf!Probeer je zelfvertrouwen te winnen door jezelf eerst terug te vinden en dat is niet gemakkelijk.Hou van jezelf wie je bent, ieder mens is uniek.Als je van jezelf houdt, straal je dat uit en zullen mensen je uiteindelijk anders bekijken.
Jeroen
Normaal zou ik nu beginnen met eey meis maar dat is in dit geval niet echt passend lijkt me biggrin.gif

Mooi dat je na zo'n diep dal weer enorm er bovenop bent gekomen!

Waar ik nieuwsgierig naar ben, is hoe je er met je dochter mee omgaat. Ben je niet enorm over protective geworden, hoe ga je er mee om?

Zit je er extra boven op met signalen?
swalsky
Hoi Wakker, allereerst welkom op deze site en bedankt dat je je verhaal wilde vertellen.

Ik ben blij dat het nu goed met je gaat en je voor jezelf goede hulp gevonden hebt. Uit eigen ervaring weet ik hoeveel je aan goede hulpt kunt hebben.

De gymles is een hele gevaarlijke plek voor kinderen die gepest worden - en daar kunnen hier heel veel mensen over meeppraten. Het is een plek waar alle fysieke moeilijkheden geaccentueerd worden en er voor een leerkracht veel minder overzicht is wat er gebeurd. Er gelden vaak andere regels en die zijn meestal makkelijk uit te buiten.

Ik ben het met je adviezen eens. Je kunt ze ook terug vinden hier bij "tips" Sommige zijn helaas heel moeilijk om uit te voeren als je nog volop gepest wordt.
wakker
Hoi,

(van binnen ben ik nog altijd dat kleine meissie smile.gif
Ik had de stoute schoen maar aangetrokken om naar dit forum te gaan.
Ja, ik hou mijn dochter goed in de gaten en kom ook op voor haar als ik zie dat er iets gebeurt wat niet door de beugel kan.bv. kinderen die op school de diddl blaadjes afpakken ipv. ze te ruilen en zo. Maar niet alleen mijn eigen dochter hoor.
Als ik zie op het schoolplein dat ze er een lopen te terroriseren stap ik er wel op af
en zeg er iets van en dan houden die ettertjes wel op.Zitten ze me met een scheef oog aan te kijken.Maar wel op een gezonde manier, niet overprotective.
Uit eigen ervaring weet ik dat gepeste kinderen vaak hooggevoelig zijn en daardoor automatisch slachtoffer worden.!!
Wat een bevrijding om hier zo open over te praten.Hartstikke fijn.
Ik weet dat als je midden in het pestgedrag zit, je weinig kunt doen omdat je om de doodeenvoudige reden alleen staat en vaak een masker voor hebt, zo van het doet me niks, terwijl je van binnen doodgaat.
Hopelijk dat er steeds meer bekendheid rondom dit probleem komt, heel goed dat dit forum er is.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.