Red-Fire-Fly
Sep 17 2005, 21:51
Hey allemaal.
Ik ben 16 en ben, zoals het staat in de titel een albino..
als je niet weet wat dat is: ik heb geen pigment.. of naja wel een beetje want eigenlijk ben ik een halve albino. Ik heb wel wit haar, maar niet zo fel wit als de hele albino's hebben. ik heb blauwe ogen, dus geen rode, wat volle albino's wel weer hebben. En het ergste.. Ik kan niet bruin worden en word HEEl snel rood.
en dan bedoel ik niet alleen verbranden. Ik word rood bij elke emotie, als ik blij ben,verdrietig, boos, me schaam.. en ook als ik het koud of warm heb. eigenlijk dus bij alles, en dat blijft dan een hele tijd, en dan ben ik overal rood.
En door word ik vreselijk mee gepest.
Soms voel ik me net alsof ik in een dierentuin ben. als ik ergens fiets kijkt gelijk iedereen naar mij. want een albino zie je maar zelden. en dat vind ik zo naar. Vroeger was ik helemaal gek op zwemmen. maar sinds ik snap dat ik ook dan rood word haat ik het. ik zie de mensen weer kijken, en je hoort ze dan weer: "oh kijk dat meisje.. wit haar en een rood gezicht.. wat lelijk." Ik word ook vaak aangesproken, met: "hey stoplicht!" of "gadver wat ben jij lelijk" en dan vraag ik me af of ze dan een kick krijgen ofzo. dat doe je toch niet iemand aan..?
Ook op school duwen kinderen me weleens of andere dingen.
Het ergste wat er laatst was gebeurd was een gezamelijk schoolreisje met nog een andere school naar Amsterdam. Op de heen reis in de bus (die klas van die andere school zat ook in onze bus) ging alles nog goed. zij bemoeide zich met zichzelf en ik met me vriendinnen. maar op de terug weg begonnen ze me ineens te roepen (ze hadden me naam van iemand gehoord) "Nina! hey Nina kijk eens naar achter!" En ik kijk zo en dan roepen ze allemaal zo van "Wow check dat ze is helemaal rood wat lelijk!" en zo gaat het door dus ik draai me on. en ze roepen maar door dus ik steek me middelvinger naar achteren op. en dan hoor je een meisje weer zo van "wow zelfs der hand is helemaal rood!" en toen begonnen ze allemaal dingen naar me hoofd te gooien. En de leraren van onze school zaten voorin dus die zagen niks maar die lerares van die andere school die was er wel maar die zei maar 1 keer: "Jongens nou ff kappen het is genoeg geweest." maar verder deed ze er niks aan terwijl ze wel door gingen. Ik ben huilend naar huis gefietst. Ze hadden mijn hele dag verpest. het was zo leuk begonnen.
Verder was er ooit een meisje die lachend aan mij vroeg of ik kanker had en toen ik nee zei, zei ze zo van: wat heb je dan voor enge ziekte die jou zo lelijk maakt?" en dan ging ze lachen met der vriendin. Ik was toen nog 10 ofzo. Ik snapte maar niet wat er zo leuk was aan het feit dat ik er ietsie anders uitzag dan hun.
maar het zijn trouwens niet eens alleen maar kinderen en jongeren.
ook volwassenen staren naar me, en maken allemaal gemene opmerkingen.
ik vind het zo ontzettend erg.
Op de basis school was het erger. in groep 4 bleef ik zitten op rekenen. en in die klas had ik totaal geen vrienden. alleen maar kinderen die "medelijden" met me hadden. En dat vind ik nog erger. alsof ik een enge ziekte heb ofzo. Ik ben een gewoon meisje die gewoon er ietsje anders uitziet. Nu op de midelbare school heb ik gelukkig wel vrienden. zelfs een hele hoop wel 7! en dat doet me wel goed. Ook een keer wat er gebeurde op straat was dat er een paar kinderen langs fietse en ineens keihard riepen: "WOW ZIJ IS TOCH LELIJK HE! JEZUS!" Dat vond ik zo gemeen. Dat roep je niet. Dat doe je niet. En iedereen moest lachen, en ik kon wel huilen.
En zo gaat het al mijn hele leven door en ik ben het zat.
Ik ben depresief en denk zelfs vaak aan zelfmoord.
Ik kan mijn leven toch niet zo lijden..? ik weet dat het zo mijn hele leven door zal blijven gaan, want ik verander toch niet.
ik ben en blijf een albino.
En dat moet ik accepteren.. maar ik kan het niet.
Ik haat het woord albino. En ik schrik al als ook maar iemand iets zegt dan begint met 'Al'.
Hebben jullie mischien raad..?
iniedergeval,
bedankt voor het lezen!
kusjes en groetjes Nina
swalsky
Sep 17 2005, 22:07
Hoi Nina,
Albino zijn is iets waar je niks aan kunt doen en waar je altijd mee opvalt. Dat is dus voor iedere persoon op deze aarde met een gebrek aan inteligentie een geschikte reden om te pesten.
Ter vergelijking: ik heb zeer slechte ogen met -12 en -10 en dat kun je ook niet verbergen. Dat heeft geresulteerd in het gezicht gespuugd worden door totaal vreemden of iemand die op me af liep en me een gebroken neus heeft geslagen.
Je kunt er niks tegen doen. Je hebt nu wel vriendinnen en dat bewijst dat jij een leuke aardige meid bent die de moeite waard is om te leren kennen.
Als je vraagt om advies, dan kan ik alleen spreken uit eigen ervaring, en dat is: blijf vooral wie je bent en doe zoals je altijd gedaan hebt. Daarnaast hielp het voor mij dat ik leerde beseffen dat de mensen die op deze manier pesten waarschijnlijk een groot gebrek hebben aan sociale inteligentie hebben. Dit soort mensen zullen waarschijnlijk zelf geen prettige toekomst hebben doordat ze niet bezich zijn met waar het om gaat in het leven.
Daarnaast als ik gewoon mijn best blijf doen op school en blijf studeren, dan kom ik vanzelf goed terecht. Over 10 jaar zal ik hun wel uitlachen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
en zoals men zegt: black is beautifull, zo kun je ook zeggen: white is beautifull
Red-Fire-Fly
Sep 17 2005, 22:15
bedankt voor het reageren en voor de tip!
je hebt gelijk, het is alleen dat ik zeer weinig zelfvertrouwen heb op het moment door al het gepest.
Ik vind het erg wat ze bij jou doen. Zelf heb ik ook slechte ogen, maar ik heb nu contact lenzen wat erg helpt tegen het pesten tegenover mijn bril.
En het is inderdaad zo dat de meeste uit mijn klas van die arrogante trutten zijn die nooit hun best doen of wat dan ook. veel zijn er ook van de school af gegaan terwijl het VMBO is.
Maar goed, dus heel erg bedankt!
swalsky
Sep 17 2005, 22:19
het pesten is bij mij gelukkig verleden tijd.
maar zoiets vergeet je nooit. Het is al meer dan 10 jaar geleden (ben al bijna 30)
van 4 ergste pesters waar ik echt last van had, weet ik dat er 1 in de bak zit en de 3 andere zitten de hele dag op de bank omdat ze nooit een studie hebben afgemaakt en letterlijk niks kunnen
Red-Fire-Fly
Sep 17 2005, 22:23
oh dat is echt goed! dat het al voorbij zijn.
En inderdaad. persters zijn of stomme niet-intligente idioten die "stoer" zijn en niks doen aan hun leven want dat is stoer of misdadigers of gewone meelopers.
Jeroen
Sep 18 2005, 11:11
Welkom hier

Pesten op uiterlijk is het meest makkelijke (Voor de pester) wat er is. Als ze niks ergs tegen je kunnen bedenken, dan is dat voor hun een 'laatste redmiddel'.
Het zegt dus niks over wat ze van je vinden maar meer over het punt dat ze niks anders weten om iemand mee te pesten

Veel sterkte er mee
ik heb je verhaal gelezen en schrok er wel van ook dat die docent riep nu is het genoeg dan is het toch al teveel.
een tip ja ik weet niet maar ik ben ook lelijk volgens mensen maar albino is toch een beetje opvallender teminste ik heb me een hele tijd afgezonderd van iedere andere. niet doen. gewoon jezelf blijven het gaat niet weg maar wel als je je er niet voor schaamt. zeg niet ik ben lelijk zeg gewoon ik ben bijzonder en echt wel uniek. en zoals ze zeggen kinderen pesten omdat ze jaloers zijn.
teminste dit is de enige raad die ik je nu kan geven maar als je erover wilt praten je kan mijn msn vinden.
groetjes en sterkte

daryl
Josminator
Sep 19 2005, 22:45
Hoi!
Ik zit niet in jouw positie,
Je schreef dat je zeven vrienden hebt! Fantastisch toch, je zou je moeten beseffen hoe gezegent je wat dat betreft bent!
Maar ik denk dat je "schijt" moet hebben aan al die anderen in de wereld! helaas is de wereld niet zo'n leuke plaats als je wel eens in een boek ofzo leest!
De meeste mensen zijn niet vriendelijk tegen je, en je moet het dus zien te rooien met diegene die dat wel zijn!
Maar misschien is dit wel makkelijk gezegd vanuit mijn situatie!
Ik wens je heel veel sterkte, en probeer op de moeilijke momenten aan ons hier op dit forum te denken! Een aantal mensen die je in gedachten steunen, en proberen te sterken!
Groetjes Joost!
Red-Fire-Fly
Sep 21 2005, 16:51
alle die gerageerd hebben, dank jullie wel! ik vind het heel lief dat jullie hebben gereageerd en ik heb veel steun aan jullie woorden! ik zal proberen zelfverzekerder te worden, maar ik weet niet of het echt zo goed gaat lukken. Toch heel erg bedankt allemaal!
groetjes,
Nina
wakker
Sep 21 2005, 22:50
Lieve lieve Nina,
Misschien ben je dan bijzonder aan de buitenkant, aan de binnenkant vind ik je ook heel mooi!!
Jij bent uniek als ieder ander mens.
Mensen worden al eeuwenlang geterroriseerd omdat ze anders zijn, een andere huidskleur hebben, dik zijn een ander geloof hebben of anders zijn.
Ik herken mezelf zo in jou!!, ik ben nu een volwassen vrouw en werd ook verschrikkelijk gepest omdat ik dik was en dacht ook aan zelfmoord en moet je me nu zien!
Ik wou dat ik nu bij je was en je kon troosten, probeer met iemand te praten die je echt vertrouwd en eerlijk je gevoelens te vertellen, desnoods in een brief.
Al is dat heel moeilijk voor je.
Ik stuur je heel veel liefs.
En zoek je troost in deze website, blijf alsjeblieft doorzetten meisje.
jezica1986
Sep 24 2005, 13:05
hoi nina
ik ben dan geen albino maar ik word ook altijd heel snel rood eigenlijk precies hetzelfde als bij jou als ik boos, blij, verdrietig noem maar op ben.
en ik heb ook al vanalles geprobeerd om het te verbergen maar dat lukt me niet.
vrienden van mij noemen me ook wel eens stoplicht of vulkaan of tomaat en het doet nog steeds vreselijk zeer als ze dat tegen me zeggen.
ik heb ook weleens met de gedachten rond gelopen om me ervoor te laten opereren maar toen dacht ik weer bij mijn eigen nee ze nemen me maar zoals ik ben en als ze dat niet doen hebben ze gewoon dikke pech.
En zo moet jij eigenlijk ook denken, okay bij jou ligt het heel anders dan bij mij maar echt hoor je moet je er gewoon nix van aantrekken gewoon schijt hebben aan die gasten die dat allemaal tegen je zeggen dan voel je je vast ook veel zekerder.
Ik hoop dat je er wat aan hebt sterkte.
xxxies jezica
jezica1986
Sep 24 2005, 13:10
bij dat zinnetje ik heb ook al vanalles geprobeerd om het te verbergen maar dat lukt me niet dat klopt niet helemaal ik bedoel er eigenlijk mee ik heb allerlei soorten make-up geprobeerd om het te verbergen maar dat lukte me niet snap je me een beetje hoop het wel
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
hier klikken.