Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Mijn Verhaal
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
rogue
Okee nou ik ga het maar eens posten. Voor het eerst dat ik er met iemand echt over praat behalve dan m'n vriend...

Ik ben zelf dus jarenlang gepest. Vanaf de 1ste klas (groep 3) begon dat. Eerst de onschuldige dingen zoals nooit mee mogen doen met spelletjes e.d.
In groep 5 werd het echter wel erger. Ik had in die tijd een erg opgeblazen hoofd door zware medicijnen en werd daardoor behoorlijk gepest. Dit varrieerde van uitschelden van varken tot in elkaar geslagen worden.
Thuis heb ik er toen een hele tijd niks over gezegt, en de blauwe plekken verklaarde ik als vallen. Maar gelukkig had ik een oplettende moeder die algauw merkte dat er iets met me was. Ze is met me gaan praten en uiteindelijk kwam dat verhaal er dan ook uit.
Ze is naar mijn lerares gegaan, die beloofde met die kinderen te praten. Okee, ze heeft ermee gepraat, maar om nou te zeggen dat het goed gedaan had. Nee. Vanaf dat ze met ze gepraat had werd het alleen maar erger en erger. Sigaretten tegen m'n benen aan houden na schooltijd, aan m'n haren trekken, als ik iets had gemaakt als een opstel stiekem het saboteren zeg maar, uitschelden en meer van dat soort gein.
Ik weet niet waarom ik er nooit verder met iemand over gepraat heb dat jaar in groep vijf...
Toen naar groep zes.. nou als er een jaar was wat ellendig was dan was het dat wel.
Ik had daar een leraar die gewoon de kinderen hun gang lieten gaan. Hijzelf deed nog eens lekker mee ook. Mijn moeder komt uit Belgie.. huppa weer een reden om me te grazen te nemen. Ik ben dyslektie ja hoor nog een reden, weer dat prednisongezicht..
Het ergste was nog dat die leraar dus gewoon meedeet. Ik ben me toen zelf af gaan sluiten voor de klas. het was voor mij zeg maar een wapen ertegen. Het leek dan minder erg te zijn als ik me in de klas in mijn eigen wereld terug kon trekken.
Naja, dat werd ook weer verkeerd opgevat, ik mocht naar de psycholoog. Joepie unsure.gif
Daar heb ik verteld over het pesten. DIe psycholoog is naar m'n leraar gestapt (stom) om te vragen of het waar was.. nee hoor kreeg ze te horen, het zijn gewoon leuke plagerijtjes..
Naja, toen uiteindelijk na behoorlijk wat keren daar te zijn geweest kreeg ik het stempeltje autisme op gedrukt.. ben contactgestoord.
Mij zei dat niks, ik kon op die school blijven omdat het speciaal onderwijs was maar kreeg wel elke week gesprekken met die *** van een leraar.
Ik zei maar ja en amen erop en dacht achteraf van schijnheil.
Naja, groep zeven was the same story..
TOen kregen we groep acht en het schoolkamp. Ik geloof dat ik nog nooit zo'n vreselijke tijd heb meegemaakt.. bah! Eerste dag ging nog wel, tweede dag en derde was gewoon weg een ramp. UItlachen omdat ik niet kon zwemmen me weer in elkaar slaan en gewoon leraren die hun ogen er voor sloten!! sad.gif
Na het schoolkamp heb ik me ziek gemeld en had dus een lekker lange vakantie want na drie weken begon de schoolvakantie en kon ik naar een andere school.
Ik zou niet meer bij die pesters in de klas komen want die gingen een andere richting doen dan ik.
Okee, ik kwam ze nog altijd tegen dus. In de gang even stekende opmerkingen maken, klasgenoten tegen me proberen op te zetten e.d.
En uiteindelijk m'n werkstuk verscheuren..
Dit was voor mij echt de druppel. Ik ben toen naar mijn mentrix gegaan en heb alles verteld.. geloof dat ik daar wel 2 uur gezeten heb. Ze heeft er wel werk van gemaakt en die pesters kregen een week schorsing erdoor.
Naja, intussen ging het met mij qua gezondheid alleen slechter. De spanningen op school waren daarvan grotendeels de oorzaak.
Ik heb toen allerlei testen gehad in dat schooljaar en daaruit bleek dat ik een hoger niveau aankon. Geen iVBO zoals de basisschool gezecht had, maar Mavo.
Dus dat werd een andere school. Ik zag hier tegen op want dan zou ik weer pesters tegenkomen.
Toch ben ik naar die school gegaan. En dat was een hele goeie keuze geweest van mij om toch door te zetten biggrin.gif
Ik kwam in een ontzettend fijne klas terecht! Ben wel in dat jaar gepest, maar zodra ik het zei werd het meteen de kop in gedrukt en daarna was het gewoon helemaal over smile.gif
Ik heb op deze school een grandiose tijd gehad, mijn examen letterlijk doorgewandeld al ging het qua gezondheid niet goed.
Toen na m'n examen ben ik SPW gaan doen..
en daar ging het weer net als op de basisschool. Stekende opmerkingen, uitgelachen worden om m'n speling, uitgelachen worden omdat m'n moeder uit Belgie komt... door de leraren aangewezen worden op m'n ziek zijn, op het plaatje van autisme/contactgestoord wat ik heb opgekregen...
Een vreselijk jaar. het tweede jaar was idem dito, vooral toen ik van me af ging bijten.. Heb toen enorme bonje gehad op mijn stage plek omdat mijn begeleider me sexueel intimideerde. Ik ben hiervan toen weggelopen. Hoewel er een klasgenoot kon getuigen ervan werd het in de hoek geschroven als een "grapje" . Ik vond dit allesbehalve en ben dan ook na een tijd gestopt. School moet je veiligheid bieden dat had deze school niet.
Nadat ik gestopt ben ben ik gaan werken... had in die tussentijd m'n vriend al aan wie ik veel gehad heb vooral met praten smile.gif Hij is ook gepest zij het in mindere maten maar kreeg gelukkig wel alle hulp ertegen smile.gif
Tja en nu, momenteel werkloos, plannen om samen te gaan wonen.
en loop met het idee rond om die bassisschool nog eens een brief te sturen.. gewoon m'n hart daar te luchen in over wat voor rottijd ik gehad heb daar en dat ze van mij part het dak op kunnen, leeraren en pesters...

naja dit was zo'n beetje mijn verhaal...

ben blij dat ik het hier neer kon schrijven smile.gif

greetzzz veronique
syl
zo, dat is niet niks zeg, zo ongeloofelijk lang ook.. sad.gif

wat slecht van je school dat ze je een totaal verkeerd advies hebben gegeven! Je merkt het verschil tussen ivbo en Mavo toch wel lijkt me....

en wat betreft die brief, als ik jou was zou ik het gewoon doen, al is het maar voor jezelf, om het gewoon een beetje af te sluiten ( en natuurlijk om het onderwerp even onder de aandacht te brengen)

heel veel sterkte voor jou en je vriend natuurlijk!

dikke knuf

syl aai.gif
d-tje
Jeetje wat heftig zeg.
Ik zie er de lol echt niet van in hoor een ander pesten.
Je vergalt wel andermans leven..
Zonnestraaltje
Jeetje wat een verhaal, zoals al eerder genoemd erg heftig! sad.gif

Wat erg dat mensen je gepest hebben vanwege een opgeblazen hoofd, door medicijnen nota bene! ohmy.gif
Ik denk dat die mensen er op den duur het meest zichzelf mee hebben, ik bedoel, als dát je denkpatroon moet zijn.. blink.gif

Fijn dat je er met je ouders over hebt kunnen praten, althans met je moeder.. Dan heb je in ieder geval niet al de tijd alles opgekropt..

Zoals Syl ook al zei, slecht van de school hoe ze het oppikten! sad.gif

Heb je er niets aan overgehouden dat er sigaretten tegen je benen aangehouden werden? Je kunt er nl. bloedvergiftiging aan over houden.

Vreemd dat psychologen soms vragen stellen als 'was het waar'. Ik kan dat echt niet snappen. Ik hoop dat je bij jezelf nog wel weet dat er ook heel goede psychologen zijn??
Al zou je daar aan gaan twijfelen als je jouw verhaal zo leest.

Schoolkampen kunnen inderdaad vreselijk zijn, vooral als je je alleen voelt. Iedereen heeft het gezellig, lijkt wel, behalve jij. Ik ken het helaas ook.

Jeetje, werkstukken verscheuren ed ohmy.gif, ze gingen wel erg ver. Terecht hoor, dat ze 'n week geschorst zijn!!

Het verschil ook, Ivbo of Mavo, jeetje.. rolleyes.gif
Wel fijn dat je in een leuke klas terecht bent gekomen!! thumbsup.gif

huh.gif ohmy.gif Heb je je stagebegeleider ooit aangegeven?? ohmy.gif
Ik hoop het van wel, want dit soort mensen behoren hiervoor gestraft te worden!! mad.gif

Jammer dat je na het beeindigen van de opleiding SPW op deze school de moed niet meer hebt kunnen vinden om deze, of een andere, opleiding te gaan doen of voortzetten op een andere school of iets dergelijks. Desnoods als thuisstudie. Je hebt zoveel aan een diploma, maar dat hoef ik jou waarschijnlijk niet uit te leggen. smile.gif

Fijn voor je dat je een vaste vriend hebt. Kan je veel steun bieden op moeilijke momenten, maar natuurlijk ook veel veiligheid, gezelligheid en intimiteit geven. smile.gif

Fijn zeg dat je samen gaat wonen. Ik ga volgende week verhuizen en vanaf dan woon ik lekker op mezelf, ik verheug me er echt op. Dus kan me enigsinds voorstellen heo jij je moet voelen! wink.gif

Die brief, ik weet niet of het een goed idee is. Ikzelf heb het niet gedaan, niet naar m’n oude basisschool en niet naar m’n oude middelbare school, heb ook nooit met het idee rondgelopen.
Wat dat betrefd kan ik je dus geen advies geven. Ik heb alleen een tip voor je, weeg voor jezelf af of je ’t belangrijk genoeg vind etc.. Voordelen tegenover de eventuele nadelen zetten smile.gif.

Ik ben blij dat je het hier neer hebt gezet, vind het behoorlijk knap van je! thumbsup.gif

Liefs,
Zon.
wub.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.