Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Over Mij
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
Lisa
Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet vertellen,misschien dat ik het wel in delen doe wink.gif

Eigenlijk weet ik niet wanneer het is begonnen.Maar de reden waarvoor ze me pesten is mijn koppie.Ik heb wel aardig een bol hoofd,waardoor ik vaak wordt uitgescholden voor "bolle" of (dat rijmt ook op mn achternaam)In het begin en eigenlijk nu nog keken ze helemaal neit naar mijn buik,of kont.echt alleen mijn hoofd.Ik zit nu nog op de basisschool dus ik weet niet hoe het er volgend jaar in de brugklas ervoor gaat staan.

in de speeltuin

Ik ging,2 jaar geleden volgens mij,een keer met mijn vriendin naar de speeltuin.Daar zat ook een ander meisje met haar vriendinnen.ze keek op en begon me raar aan te kijken.wij wouden op het klimrek gaan,ze kwam naar me toe en zei: "wij willen hier geen koeien".ik dacht nou zeg,wij mogen hier toch ook wel spelen?wij gingen niet naar huis,maar gingen maar het huisje in.we zaten daar rustig te spelen toen zij weer anar boven kwam en weer stom ging doen.we zeiden gewoon terug iets ja wij willen hier ook gewoon spelen,deze speeltuin is niet van jou!Opeens begin ze me allemaal uit te schelden voor dikke koe en dik mens enzo.Ook begin ze over mijn wenkbrauwen,dee zijn best dik omdat ik van indonesische afkomst ben.maar het was midden in de winter,ik had volgens mij een halflange jas aan dus ze kon eigenlijk niks over mijn buik tot onder m'n rug zien.Op een begeven moment hadden we er geen zin meer in en gingen maar naar huis.

in die zomer gingen we weer terug naar die speeltuin.we gingen in dat huisje staan en begonnen samen te praten.Toen kwamen we er opeens achter dat dat meisje er ook was met haar vriendinnen. ze zat "hardop te smiespelen" van daar hebben we haar weer.
maar nu had ik gewoon een iets strakkere broek aan waar mijn eigenlijk best wel dikke kont wel uitfloepte.
dus ze zat ook van en moet je die kont zien!en begon te lachen.we zeiden niks terug,maar 5 minuten later begon mijn vriendin van "laat haar met rust!" en we gingen weer naar huis.

op school

daar word ik ook wel gepest eigenlijk.we hebben net de musical achter de rug,maar de grootste pestkop van school deed daar ook aan mee.
dus eigenlijk had ik wel elke woensdagmiddag last van hem dus ik ging maar ver uit de buurt van he zitten. maar dus als hij bij mij in de buurt kwam,duwde hij mij weg en zei ga weg bolle ofzo.en ik zeg ik was hier eerder en dan gaat hij mij stom napraten etc. . maar ook als hij langskomt trapt ie heel hard op de grond en zegt "shock" of hij gaat heel hard in mijn oor roepen/blazen/schreeuwen.Eigenlijk heb ik me er altijd tegen verweerd,of ik zeg hou op of kijk naar jezelf,want zelf issie niet de dunste.een keer liepen we naar beneden(ons klaslokaal en zijn klaslokkal zijn boven)en hij begon weer zo van kijk hier hebben we bolle.nu was ik het echt zat dus ik bleef eventjes staan,hij ging voor mij en dus ik duwde.hij viel niet,wel bijna.hij werd heel kwaad en mompelde iets stoms.
Ook bij de musical dus,stond ik op de vensterbank met mijn vriendinnen van scouting te praten toen hij er opeens aankwam.hij ging stilletjes achterop de kast staan en tikte op mijn hoofd.ik keek naar boven en zag zijn hoofd en hij zei hai bolle.Een vriendin zei van hou je bek,sukkel en hij begon dus weer dom te praten.ik had er dit keer weer genoeg van en duwde hem van de kast.hij viel op zijn vriend,die mij regelmatig "meepest" en bijna tegen de kapstok.Ook dit keer zeurde hij onverstaanbaar.

Deze jongen doet echt heel veel irritants tegen mij,het is echt té veel om uit te leggen.ik durf eigenlijk niet naar de meester te gaan om het verhaal.

wie kan mij helpen?
Zonnestraaltje
Hee lieve meid.

Als allereerste even, goed van je dat je je verhaal hebt durven vertellen.. thumbsup.gif

Ten tweede, het maakt niet uit hóé je je verhaal verteld, als je denkt dat het goed voor je is, moet je dat gewoon doen, en maakt het niets uit hóé je dat doet. smile.gif Als dat nou in delen is, of gelijk in één keer, nobody cares about it. smile.gif

Jouw verhaal heb ik vol ontzet gelezen. Zo jong nog, en al zoveel meegemaakt. Dat had ikzelf trouwens ook al, op die leeftijd.

Wat me opviel, is dat je van jezelf vindt dat je 'n dikke kont hebt. Eigenlijk is iets als een kont/buik/of de kleine teen van je rechtervoet eigenlijk heel onbelangrijk. Het gaat om jou in het geheel, om je uitstraling, de liefde die je uitstraat, openheid, vriendelijkheid. En ik weet zeker dat dat bij jou wel goed zit. smile.gif

Wat je nu zou moeten doen, dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Vind het beetje moeilijk om daar iets op te verzinnen altijd.

Of je naar de meester zou moeten gaan, ik weet het niet. Vind je het het zelf nog waard? Nog een paar weekjes, en dan heb je lekker minimaal zes weken zomervakantie, toch?
Ga je naar een middelbare school waar de 'pestkoppen' ook heen gaan, of ga je naar 'n andere waar je niemand kent en een zogenaamde 'nieuwe start' wilt maken?

In ieder geval, heel veel sterkte meisje! aai.gif

Liefs,
Zon.
wub.gif
Lisa
oeff,al heel erg bedankt smile.gif
gelukkig gaat die pestkop naar een andere school(wel van de zelfde gemeenschap) ik hoop zelf ook dat ik een nieuwe,frisse start kan maken smile.gif
FallenAngel
Heej Lisa,
Echt jonge, wat een verhaal ohmy.gif
Zulk soort mensen zijn er gewoon en tjah, of je er echt wat aan kan doen dat weet ik niet ^^; Wat ik in ieder geval wel weet is dat uiterlijk dus echt helemaal niks uitmaakt zoals Zon al zei smile.gif
En eigenlijk zou je medelijden moeten hebben met die pestkop van jou want als ik dat zo lees lijkt het erop dat hij zelf gewoon ontzettend onzeker is en dan andere mensen hun leven gaat veruïneren zodat zijn eigen leven iets beter lijkt
Je lijkt me iig heel erg aardig!
Just4life
Oi meisk,

ik zou zegge, laat ze maar zegge wat ze zegge, gewoon negeren, maar als ze echt irritant beginnen te doen, zou ik als ik jouw was ze uitschelden wink.gif .

Maar weet je, probeer toch naar de docent, of docente te gaan.
die zullen je wel helpen.

hetzelfde is met mij gebeurt, ze zeiden ook telkens tegen mij, dikke kont, bolle en dikke koe, het is nu minder geworden, maar soms maken ze nog die boe-geluiden en dan zeg ik : Hou op flapoor omdat ze flaporen hebben.

Succes meid
dead_girl
hee

je zegt dat je niet naar een meester durft te gaan, maar ik denk dat als je een goede leraar hebt dat die het wel begrijpt en je helpt. Ik kan begrijpen dat je ervoor bang bent dat het pesten dan meer zal gaan worden. Maar om er altijd niets aan te blijven doen is ook geen oplossing, want dan denken die pesters van jij doet er toch niks tegen dus kunnen wij door blijven gaan met het pesten.

En probeer het te negeren, hoe moeilijk dat da ook is. Probeer er niet naar te luisteren. Gewoon bij je vrienden/vriendinnen blijven en daar gewoon mee praten en als iemand wat zegt er niet naar luisteren. Ik weet dat het dan toch in je hoofd blijft rond hangen, en dat zal in het begin vaak zo zijn, maar hoe meer je die pester links laat liggen en er niet meer op reageert, hoe minder leuk diegene het vind om jou te pesten en hoe minder dat hij jou zal gaan pesten. Ookal zal het in het begin juist meer worden.

owja en probeer zelfverzekerd te zijn want pesters nemen vaak juist de mensen die niet zo zeker zijn over zich zelf..

liefs
dead_girl
Just4life
precies, net zoals dead_girl het zegt.

Meestal werkt negeren het, want dan is de lol ervanaf als ze zien dat ze je niet kwetsen;)
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.