Op de basisschool werd ik wel gepest, maar niet van dusdanige mate dat het erg was. Op de middelbare, however...
Alle drie de jaren gepest, dat is een lang. (en nu iets té lang) verhaal. De redenen kan ik nu wel hieronder zeggen. Ze pest(t)en me hierop:
Een zware stem. (WTF? Is dat een reden om iemand te pesten?)
Stuudje. (Dat ik mijn huiswerk maak, wat ook moet, is misschien een beetje een non-argument om iemand te pesten)
Taalgebruik (Te dure woorden, kennelijk...

)
Cijfers. (Ook wel bekend als opscheppen dat je een beter cijfer dan <mijn naam> hebt)
Na-apen. (Op een iets ander toontje. Vb. Zeg ik 'Shut up', gedurende de Engelse les, dan kan ik het op een zeer irritant toontje terug horen komen gedurende de economie les)
Mijn principes.. (Wij moesten voor scheids spelen bij gym, ik heb dat niet kunnen doen, maar ik had tegen mijn 'vriend' gezegd dat ik onpartijdig ben, zoals het hoort. En dat vond hij bullshit, en hij pakte me nog ff terug op MSN. Lafbek!)
Last but not least. MSN schermnaam... (Ik had een schermnaam in het Engels, wat ik zo ongeveer 80 % van de tijd heb, en ik zet een keer een andere schermnaam erin, iets met "If you respect people, they will respect you, too...", en dat vindt hij dan BS, en gaat me uitschelden voor dombo en nog een hele reeks. En de volgende dag op school ging ie gewoon door. (Dit was btw. in combinatie met het scheidsrechters-accident.) En het kwam extra hard aan, omdat ik dacht dat hij een vriend was....)
Misschien overdrijf ik, misschien ook niet, maar ik voel me niet al té plezierig meer op school, iets wat ik vroeger wel had. Misschien willen ze me door het lint zien gaan. (Dit schooljaar een stuk of 7 keer gebeurd, en in 5 van die keren was mijn doelwit erg 'lucky' omdat er iets of iemand tussenkwam, en 2 keer kon ik mezelf onder controle houden.
Nog een mooie column over pesten. (Lijkt wel toeval)
*klik*