Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Reflections
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
Mara
Eignelijk weet ik niet goed of ik het hier wel zal plaatsen, maar goed, ik doe het toch. Wil er toch wel even vanaf.

Het jaar nadert zijn einde, en een hele hoop gebeurtenissen komen terug in gedachtes en gevoelens. Veel is er gebeurd, sommige dingen zijn onafgemaakt, anderen abrupt geeindigd. Zonder mijn toedoen, mijn eigen schuld misschien? Ik weet het niet. Dit jaar schijn ik er meer last van te hebben dan voorgaande jaren. Iedereen ziet me als een sterke, zelfbewuste jonge vrouw. Ben ik misschien ook wel, maar zelf zie ik me momenteel niet zo. Nu voel ik me klein, eenzaam en verlaten. Terwijl ik dat zeker niet ben. Ik heb vrienden die om me geven, familie die van me houdt. Maar dat weerhoudt me er niet van om verdrietig te zijn. Om pijn te voelen en de tranen te laten gaan die ik niet eerder kwijt kon. Tranen om iemand die ik nog steeds dagelijks vreselijk mis omdat hij geen afscheid of een reden heeft genoemd. Tranen om iemand die ik misschien nooit zal zien alhoewel dat mijn innigste wens is. Dis it mijn terugblik op een heel bewogen jaar, een terugblik dat veel van me vergt maar dat ik gewoon moet neerpennen hier. Het zal lang worden, gepaard gaande met de nodige tranen. Maar ik wil het graag kwijt, en ik wil het graag delen. Want verdriet is geen schande. De wetenschap dat het hier niet veroordeeld zal worden, is een grote troost voor mij.

Het jaar begon zoals elk ander jaar, met een verandering. Mijn oma en mijn lieve witte sneeuwvlok waren er niet meer. Mijn eerste verjaardag zonder hen was heel vreemd. Ik miste hen vreselijk. Had er veel problemen door gekregen op het werk en voelde me nergens thuis. Ik werkte op dat moment op tijdelijke basis in een winkel in Venlo, een plaats waar ik vlak bij woon. Zeven januari 2004, een dag om nooit meer te vergeten. Ik was aan het werk, zat aan de kassa toen in een keer een junkie op me afstapte met een mes. Hij zei niet dat hij mijn kassalade wilde hebben. Maar zijn manier van doen was voldoende. Hij wou mijn geld, en hij mij bang zien. Alleen heeft hij dan de verkeerde getroffen. Ik ben heel rustig gaan zitten, beide handen zichtbaar op de kassalade. En daar heb ik misschien een fout gemaakt. Ik had voor alarm moeten bellen, maar iets in zijn houding weerhield me er van. Zijn ogen zal ik tot mijn laatste levensdag niet meer vergeten, eigenlijk zal ik die man nooit meer vergeten. Zijn staalblauwe ogen, zijn peper en zout kleurige haren. Alles aan hem zal ik me blijven herinneren. Maar vooral het mes dat hij bij zich had. Toen hij zag dat hij zijn zin niet kreeg en ik veel te rustig bleef, verliet hij de winkel en ik ging verder met het helpen van de klanten. Geen van de klanten vroeg hoe het met me ging. Toen ik om aflossing vroeg en met een collega naar boven liep en vertelde wat me overkomen was, reageerde die persoon niet voldoende en ik ging gewoon verder. Twee uur later kwam die man terug. Geen mes te bekennen maar zijn vragen lieten niets aan de fantasie over. Toen besloot ik mijn filiaalmanager in te lichten. Politie, beveiliging, therapeute...alles was geregeld. Aangifte gedaan, maar goed, hij heeft me niet neergestoken dus konden ze niets doen...*zucht* dat was werkelijk frustrerend en heeft ook de nodige weken geduurd voordat ik weer alleen de straat op durfde.

Februari en maart waren eigenlijk wel rustig. Werd overgeplaatst naar een ander filiaal en had het daar best wel naar mijn zin. Alleen had ik veel verdriet. Ik miste iemand om wie ik veel gaf, iemand van wie ik al 11 maanden niets had gehoord omdat hij uitgezonden was in Irak. Een vriend die ik al twee jaar ken en waar ik diepe gevoelens voor had. Het besef werd steeds groter dat ik hem nooit meer zou zien, in die tijd bleek ik ook een aanleg te hebben voor dichten en ik heb er veel geschreven in die periode.

In april kwam ik na maanden weer eens op een forum waar ik eigenlijk voorheen veel vaker kwam, maar al een tijd niet meer geweest was. Voelde me er niet meer echt thuis en ik zag een topic dat mijn aandacht trok. Mijn hart sloeg een slag over toen ik het topic begon te lezen. Het was mijn beste vriend, de man op wie ik zo lang gewacht had. Hij is een Amerikaan, zat bij het U.S. Marince Core en was na de start van de oorlog in Irak uitgezonden. Ik geloofde het in eerste instantie niet. Hoe kon hij dat werkelijk zijn? Was het wel mijn Mike? Ja, het was mijn Mike. Niemand wist die dingen die ik hem verteld heb, niemand wist dat..En hij wist alle vragen te beantwoorden die ik hem stelde. Toen kwamen we er ook beide achter, dat we van elkaar hielden. Ondanks de afstand tussen ons, en ondanks het feit dat hij twee kinderen had bij zijn ex-vriendin. Ik was de koning te rijk. Ik had mijn vriend terug, hij hield van me en was zonder noemenswaardige schade uit de oorlog gekomen.

In mei vroeg Mike me of ik met hem wilde trouwen. Tuurlijk, hij was de man van wie ik hield, mijn vriend en de man met wie ik niets liever wilde dan een gezin stichten. En het ging allemaal goed totdat hij trucker werd om geld te verdienen zodat we samen konden zijn. Ik was jaloers, ik voelde dat er iets niet goed zat. Hij had me voorgesteld aan Samantha, een vrouw die ook in Europa leefde. Zij werd als een zus voor mij, we spraken over alles. Ook over mijn angsten om Mike te verliezen. Mei werd juni, en laatst juni vertelde Samantha mij dat ze een hersentumor had en niet meer lang zou leven. Ze kreeg een operatie en stierf. Tranen heb ik om haar vergoten, heb mijn verloofde moeten vertellen dat ze dood was, hoorde hem aan de telefoon huilen en het brak mijn hart. Toen ik hoorde dat Mike zich omwille van haar had geprobeerd om te brengen, brak er iets in mij en ik zocht steun bij iemand die Mike verafschuwde. Jerry werd mijn steun en toeverlaat en vertelde me dingen, die ik altijd gevoeld had maar nooit had willen toegeven. Mike had tegen me gelogen. Hij was getrouwd...en het ergste was, hij had al die tijd van Samantha gehouden. Van een andere vrouw. Niet van mij, alhoewel hij beweerde van wel...Maar wat er toen gebeurde, dat was met geen pen te beschrijven en nu nog steeds is het voor mij onbegrijpelijk om dat te begrijpen. Maar een ding weet ik wel, Jerry was er voor mij zoals niemand er ooit eerder voor me was. En hij heeft me beschermd toen ik het zelf niet meer kon.

In juli kreeg ik een email van de man van Samantha, met als header "The truth about me". Tja, ik heb de mail gelezen en mijn wereld veranderde op slag. De vrouw die ik kende als Samantha had nooit bestaan. Het was allemaal onsproten aan de zieke geest van een enkele persoon. Hij had niet alleen tegen mij gelogen, maar tegen de hele community waarin wij verkeerden. Hij had Mike belogen, Jerry, mensen hadden oprecht om Samantha gerouwd maar het was een grote leugen. Veel mensen voelden zich gekwetst. Ook Mike ging op zijn achterste poten staan, beweerde dat hij van me hield maar vertrok met de noorderzon om nooit meer weer te keren. En liet mij achter met een gebroken hart, en schuldgevoelens. En ook heel veel pijn en verdriet. Dingen die me opbraken, dingen die me waanzinning maakten als het niet voor Jerry was geweest. Hij was diegene die mij een ding leerde, het leven is niet makkelijk, maar geniet van de zonnige dingen....

vervolg komt...ben het nu even moe, heb genoeg crying.gif gelaten
Mara
Jerry vroeg me om mod te worden op zijn forum, en dat heb ik gedaan. Kon dichtbij hem zijn ondanks de afstand en ik voelde me er veilig. Toen die persoon achter Sam me maar bleef overstelpen met cadeau's en brieven heb ik Jerry om raad gevraagd. Hij zou wel maatregelen nemen als het zo doorging, iemand had aan zijn 'zusje' gezeten en dat kon hij niet verkroppen. Sindsdien heb ik niets meer gehoord tot een paar weken geleden, daar zo meer over.

In augustus-september leerde ik een Deense jongen kennen, en ik hield nog steeds hopeloos vast aan mijn gevoelens voor Mike. Die Deense jongen, toevallig ook genaamd Mike, zat zelf in een slechte relatie en we raakten aan de praat. Steunden elkaar toen we het nodig hadden en groeiden naar elkaar. We spraken elkaar regelmatig en het klikte best wel. We begonnen te sms'en en te bellen en spraken af elkaar te ontmoeten in mijn vakantie in oktober. Toen begon alle ellende weer van voren af aan. Hijh kwam niet, begon te liegen en tja...nooit meer iets van hem vernomen. Misschien beter zo, denk het wel.

Toen kwam mijn huidige vriend in het vizier. Beide een grote liefde gehad en beide die grote liefde verloren. Het klikte, en tja, we zitten in een relatie. Maar nu, nu dat het einde van dit jaar nadert, vraag ik me veel dingen af. En mijn grootste vraag is: Als Mike van me heeft gehouden, wat is er dan mis gegaan?

Vrijdag kwam ik toevallig onze mails tegen... crying.gif dat was heel heftig. Veel herinneringen en gevoelens kwamen terug. Maar ook kwaadheid.

Sinds een paar weken is de persoon achter Samantha weer teruggekeerd. Maar ik heb hem heel duidelijk gemaakt om uit mijn leven te blijven. Hij heeft een keer iets vernietigd, dat laat ik geen tweede keer toe. Normaal ben ik redelijk vergevingsgezind, maar in deze situatie. Nee helaas, dat kan ik niet. Niet nu, misschien wel nooit.

Tja, het einde nadert. Een jaar wat zo mooi had moeten eindigen, in de armen van de man van wie ik meer heb gehouden dan van mezelf. Twee jaar heb ik op hem gewacht, twee jaar van hem gehouden zonder er iets voor terug te krijgen tot die ene dag in april. En ik zal zijn woorden nooit vergeten.

Mijn wensen? Voor mezelf? Dat zijn er maar twee, Jerry ontmoeten en Mike terugvinden. Of die wensen ooit uitkomen? Ik weet het niet, ik kan alleen maar hopen. Hopen op een beetje geluk in mijn leven, en dat er ook wel zal komen. In tijd, op den duur. Wat ik wens voor iedereen? Vrede, geluk, liefde en gezondheid.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik begrijp als jullie niet willen reageren, hoeft ook niet. Waarschijnlijk klinkt dit verhaal heel stom, wie weet wat iedereen hierbij denkt. En het maakt me ook niet veel uit. Ik wilde het gewoon kwijt. Als iemand hier aanstoot aan neemt, laat het me weten en ik verwijder het. Heel makkelijk.

Groetjes en sorry als ik iemand pijn heb gedaan,

Mara crying.gif
Jeroen
sjezus meis wat een verhaal aai.gif

Dat is echt een enorme opsomming van kut dingen.... hoop dat het in de toekomst "slechts" een verrot hoofdstuk is, en dat je snel een plek en iemand zal vinden waar je je thuis bij voelt, en die jou ook goed behandelt!
stille
lieve vriendin van me

ook al kende ik de grote lijn al, en je leven bestaat nu even uit rot dingen.
maar geloof me eacher deze dikken wolken zijn er een zon ook voor jou

ik wens en hoop voor jou beste dinge toe die er zijn
Mara
aai.gif Dank julie beiden. Dankzij Jerry ben ik dit jaar doorgekomen, en zijn vriendschap is iets wat ik altijd zal koesteren. Net zoals jullie vriendschap. De zon zal weer schijnen, in tijd. aai.gif

Groetjes,

Mara
Loez
Hee Mara.
De reden dat ik nog niet gereageerd had, was omdat ik nog even na wou denken over mijn reactie. Na even na denken, weet ik eigenlijk nog steeds niet wat ik neer moet zetten..
Ik vind het knap dat je je erdoorheen geslagen hebt, en je er doorheen slaat, dat is niet makkelijk, daarvoor moet je heel sterk zijn. Dat je je erdoorheen geslagen hebt, betekent wel dat je erg sterk bent.
Sterkte ermee Mara, het komt wel goed!

Liefs,
Loez.
Mara
Hey Loez,

Dank je wel voor je reactie op datgene. Ik heb zondag te horen gekregen dat Jerry uit persoonlijke gronden op zoek is naar Mike. Een van die gronden is de manier waarop hij me behandeld heeft. mad.gif En ja, nu dat ik er over nadenk en ik dingen te horen heb gekregen die ik voorheen niet wist, ben ik blij dat Jerry al aan het zoeken was en niet ik als eerste. Maar ik weet wel, dat als ik hem ooit in mijn handen krijg, hij een goed excuus zal moeten hebben voordat ik hem doe 'villen'. Ik ben niet haatdragend, maar hij heeft me twee jaar van mijn leven gekost. Eigenlijk drie jaar. Die zal ik nooit terugkrijgen. Het enigste wat me rest zijn herinneringen, herinneringen die ik bij het eindigen van dit jaar, een plaatsje zal geven.

Ik ga een nieuw leven te gemoet. Waarom en hoe, dat is heel moeilijk uit te leggen. Maar mijn plannen voor het komende jaar zijn puur op mezelf gericht. Klinkt misschien heel egoistisch, maar dat geeft niet. Volgens een paar mensen om me heen is er voor mij nu de tijd gekomen om een beetje egoistisch te worden. En misschien hebben ze gelijk. Het komende jaar ga ik volledig aan mezelf wijden. Wat niet betekend dat ik voor niemand meer klaar sta. Dat zit nu eenmaal in deze persoon en dat zal ook zo blijven. Dus ik zal ook steeds voor jullie klaarstaan.

Groetjes en een dikke aai.gif

Mara
Mara
Nog eventjes een aanvulling, omdat dit verhaal niet geheel compleet is. Ik ben single, sinds vorig jaar december, het klikte niet tussen mijn toenmalige vriend. Waarom niet? Omdat hij mij niet met het respect behandelde dat ik verdiende. Ik ben geen speeltje, van niemand niet. En hij kon niet verkroppen dat ik wel oprechte gevoelens voor iemand kan hebben. Nu doet hij alles om me het leven zuur te maken en heeft hij een nieuwe vriendin, fijn voor hem. Ik vind het wel goed, alhoewel zijn manier van doen me stoort.

Jerry is nog steeds iemand op wie ik kan bouwen en die me steunt ondanks mijn verleden. Ik heb iets meegemaakt wat ik niemand toe wens, zelfs mijn ergste vijand niet, en het is best wel erg als je dat als jong meisje overkomt, meer wil ik er niet over zeggen. Ik ben aan het verwerken en mijn wonden zijn aan het helen. Dit stukje is voor mij afgesloten en ik praat er echt niet graag over (vind het al moedig van mezelf om het hier zo neer te zetten).

Ik ben een voorbeeld voor mensen zeggen ze tegen mij, en dan vraag ik me af waarom? Ik ben wie ik ben, Mara. Iemand met een zachtaardig maar toch ook hard karakter, bedrieg je mij, dan heb je ook pech. Probeer je mij pijn te doen? Probeer maar, het zal ook wel lukken, maar wie de bal kaatst, kan de bal verwachten.

Ik ben geen lieverdje, maar ik heb het overleefd. I'm still standing, een term die ik op tv hoorde maar die ik wel toepasselijk vind. I'm still standing. Ja ik ben er nog steeds en ik denk dat ik trots mag zijn op wie ik ben, en wat ik ben. Maar vooral op het feit, dat ik altijd in het goede ben blijven geloven. En ik geloof nog steeds in het wonder van liefde. Want ergens, loopt mijn ridder op het witte paard rond, en als de tijd er rijp voor is, dan zal hij komen...

Ik hoop dat mijn verhaal iemand heeft kunnen helpen.

Liefs,

Mara
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.