Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Waarom Kappen Ze Er Nou Niet Mee?!!
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
whyme?!
He ik ben een meisje van 17. Ik word al sinds mijn 10e gepest. Ik had namelijk een hele grote neus, dat komt voor in onze familie. maar ik heb afgelopen zomer me laten opereren daaraan. Ik heb nu een kleine normale neus, maar toch blijven de pesters toeslaan. Ze herkennen me nog en blijven me uitschelden en ik denk dat veel mensen weten hoeveel pijn dat doet!
Ik weet nou echt niet meer wat ik moet doen ik heb me al voor hun laten verbouwen en ik hoopte dat ik me daar gelukkig bij voelde, maar nou doen ze me nog meer pijn.
Ik kan er met bijna niemand over praten omdat niemand weet hoe ik me voel. Net nog een uur geleden hebben ze weer vreselijke dingen gezegd. Achteraf als ze weg zijn weet ik altijd wel wat over ze te zeggen, maar op het moment dat ze iets tegen mij zeggen sla ik dicht en moet ik moeite doen om mijn tranen in te houden. Ik zou zo graag hun uit willen lullen maar ik weet nooit wat te zeggen.

Graag zou ik wel van iemand willen leren om voor mezelf op te leren komen en hun te pesten want hun zijn juist diegen die er vreselijk uitzien!

please help me i don't know what to do anymore!
groetjes kim
Jeroen
QUOTE(whyme?! @ Nov 18 2004, 14:21 )
He ik ben een meisje van 17. Ik word al sinds mijn 10e gepest. Ik had namelijk een hele grote neus, dat komt voor in onze familie. maar ik heb afgelopen zomer me laten opereren daaraan. Ik heb nu een kleine normale neus, maar toch blijven de pesters toeslaan. Ze herkennen me nog en blijven me uitschelden en ik denk dat veel mensen weten hoeveel pijn dat doet!
Ik weet nou echt niet meer wat ik moet doen ik heb me al voor hun laten verbouwen en ik hoopte dat ik me daar gelukkig bij voelde, maar nou doen ze me nog meer pijn.
Ik kan er met bijna niemand over praten omdat niemand weet hoe ik me voel. Net nog een uur geleden hebben ze weer vreselijke dingen gezegd. Achteraf als ze weg zijn weet ik altijd wel wat over ze te zeggen, maar op het moment dat ze iets tegen mij zeggen sla ik dicht en moet ik moeite doen om mijn tranen in te houden. Ik zou zo graag hun uit willen lullen maar ik weet nooit wat te zeggen.

Graag zou ik wel van iemand willen leren om voor mezelf op te leren komen en hun te pesten want hun zijn juist diegen die er vreselijk uitzien!

please help me i don't know what to do anymore!
groetjes kim

allereerst welkom en goed dat je je verhaal hier durft neer te zetten smile.gif

Het klinkt een beetje cliche maar ik denk toch echt dat jou pesters het doen vanuit zwakte... als je zelf aangeeft dat het de knapste niet zijn... dan is een makkelijk slachtoffer natuurlijk des te interesanter ....

wat precies er tegen te doen durf ik zo niet te zeggen .. maar er is vast wel iemand anders hier die dat weet smile.gif wel durf ik met zekerheid te zeggen dat deze vorm van pesten vanzelf óók overgaat, omdat je deze mensen vanzelf wel uit het oog verliest..
Loez
Hoi Kim!
Dapper dat je je verhaal hier hebt durven neerzetten. Ik sluit me aan bij Jeroen, ik denk, dat 't op n gegeven moment wel beter gaat, misschien als je van school af gaat. Tot die tijd zou ik gewoon proberen om jezelf te blijven, maar loop bijvoorbeeld recht, en niet met je hoofd ineengebogen. Als je dr n beetje zielig en kwetsbaar bij loopt, hebben mensen eerder het gevoel van: ''hee, die gaan we ns even flink treiteren''. En misschien is het goed om het er ns met je mentor, of afdelingsleider of zo over te hebben, die kunnen pesters vaak wel toespreken. Niet geschoten is altijd mis, toch?
Sterkte meisje, laat gewoon zien dat jij beter bent dan hun!

Groet,
Loez.

PS: oja, negeer ze gewoon, loop weg of zo.
Vincent
Hey Kim ,

Ook namens mij welkom! aai.gif

Ik heb vergelijkbare ervaringen als jou.. ik was tot de laatste van de basisschool erg scheel (had ik van jongsafaan door oogafwijking, maar werd steeds erger) en ben voordat ik naar de mavo ging twee keer geopereerd.. maar ook bij mij stopte het pesten door diegene die me met 'het scheel zijn' pestte niet. Ook al staan mij ogen sinds die tijd 'recht' (al zie je als je goed kijkt wel dat ik een bep. afwijking heb)

Ik denk wel een bewijs dat ze maar iets verzinnen om te kunnen pesten en zodra ze iets gevonden hebben, daar gewoon domweg mee door kunnen gaan, omdat ze dan al een slachtoffer 'geselectered' hebben.

Echt goed advies heb ik helaas niet voor je sad.gif , sorry... misschien moet je eens met je huisarts gaan praten en kan hij je doorverwijzen. Ik heb bijvoorbeeld een assertiviteitstraining via maatschappelijk werk gehad waar ik best wat aan gehad heb. Ook zou je aan een psycholoog kunnen denken als je echt niet meer weet hoe het verder moet. Een arts heeft een beroepsgeheim.

In ieder geval heel veel sterkte ermee... You are not alone. Ik hoop dat we op dit forum iets voor je kunnen betekenen.

Veel groetjes,
Vincent
femkeb
Hoi Kim

Hartelijk welkom hier en wat vervelend voor je dat je wordt gepest. Vooral zelfs nadat je het probleem hebt aangepakt (wat je heus echt niet hoeft te doen voor die mensen, omdat jij gewoon moet blijven wie je bent) Maar helaas gaat pesten vaak niet om het ding waarom ze pesten, maar om hoe de persoon is en hoe
hij/zij zich het pesten aantrekt.

Het is ook vervelend dat je niet weet wat je moet zeggen, daar heb ik ook wel last van. Nadat het gebeurd is weet je altijd precies wat je had moeten zeggen, misschien dat je je van te voren kan bedenken wat ze gaan zeggen (bijvoorbeeld dingen die ze veel herhalen) van tevoren bedenken wat je gaat terugzeggen en dat proberen te herrinneren als ze het zeggen. Echt jezelf er toe zetten iets te zeggen, maar ook dat is niet makkelijk.

Voor de rest heb ik niet veel tips voor je. Maar wees wie je bent. Hou je eigen identiteit en doe geen dingen waar je zelf niet achter staat, want daar heb je later toch alleen maar spijt van. Als mensen je zo niet respecteren dan is dat hun probleem, niet het jouwe. Er zijn echt wel mensen die je wel waarderen om wie je bent!

Veel sterkte

Femke
Laura
hey hallo,
wat knap dat je het erop durft te zetten.
nou zeg ik je ik heb bijna hetzelfde meegemaakt.
ik heb een ziekte s.s.p. (zo kort ik het af.)ook ik word er nog dagelijks mee gepest.
Maar het is minder geworden doordat ik gewoon van me af beet.
het ging eerst moeizaam jazeker wel. maar het gaat steeds beter.
Ze zeggen nu tegen mij bijv. scheefpoot maar ik zeg dan nou liever een scheefpoot als iemand met een stijve poot ofzo..
weet je ik denk dat je zo een beetje moet reageren.
probeer om het om te draaien naar positief.
Bijv. als ze tegen mij zeggen hey schele dan zeg ik:ja wat is er mee?
dan ga ik dus eigenlijk een beetje een gesprek aan.

Succes.
Groetjes Laura
Zonnestraaltje
QUOTE(Laura @ Jan 13 2005, 09:52 )
hey hallo,
wat knap dat je het erop durft te zetten.
nou zeg ik je ik heb bijna hetzelfde meegemaakt.
ik heb een ziekte s.s.p. (zo kort ik het af.)ook ik word er nog dagelijks mee gepest.
Maar het is minder geworden doordat ik gewoon  van me af beet.
het ging eerst moeizaam jazeker wel. maar het gaat steeds beter.
Ze zeggen nu tegen mij bijv. scheefpoot maar ik zeg dan nou liever een scheefpoot als iemand met een stijve poot ofzo..
weet je ik denk dat je zo een beetje moet reageren.
probeer om het om te draaien naar positief.
Bijv. als ze tegen mij zeggen hey schele dan zeg ik:ja wat is er mee?
dan ga ik dus eigenlijk een beetje een gesprek aan.

Succes.
Groetjes Laura

Nou, dat zou ik zeker niet doen, want dan tolereer je de naam 'schele' ipv 'Kim', zoals je daadwerkelijk aan hoort gesproken te worden.

Zou ik zeker niet doen, je moet wel respect af blijven dwingen en dat doe je mijns inziens niet door je schele te laten noemen.. rolleyes.gif
Loez
Nee daar heb je gelijk zon, kijk uit met wat je doet Laura...
Mara
Hey Kim

Ten eerste, welkom hier. En ik vind het moedig dat jij je verhaal hier neer durft te zetten.

Ten tweede kan ik je denk ik niet veel advies geven, dat is voor elke persoon anders. Ik begon tegen hen in te gaan, maar ontdekte dat hen negeren veel effectiever was.

Alleen ik sloeg terug als ze me sloegen, en tja, dat is ook niet al te slim...

Ik vind het moeilijk om iets zinnigs te zeggen, of je zinnig advies te geven. Sterkte.
Laura
ja maar wat moet je dan?je laten uitschelden daar schiet je toch ook niks mee op?

Ik hoop dat je er snel van af komt..
Groetjes Laura
Zonnestraaltje
QUOTE(Laura @ Jan 17 2005, 14:00 )
ja maar wat moet je dan?je laten uitschelden daar schiet je toch ook niks mee op?

Groetjes Laura

Negeren, en er boven (proberen te) staan. Dat is moeilijk, ik weet het, maar je moet boven alles wel respect voor jezelf behouden smile.gif
Mara
QUOTE(Zonnestraaltjuh @ Jan 17 2005, 15:56 )
QUOTE(Laura @ Jan 17 2005, 14:00 )
ja maar  wat moet je dan?je laten uitschelden daar schiet je toch ook niks mee op?

Groetjes Laura

Negeren, en er boven (proberen te) staan. Dat is moeilijk, ik weet het, maar je moet boven alles wel respect voor jezelf behouden smile.gif

Ik ben het met Zonnestraaltjuh eens, je moet bovenal je eigenwaarde behouden, hoe moeilijk dat ook is.
PeterF
welkom

en ik vind het ook heel erg knap dat je het allemaal durft te vertellen.

hoe jij op die mensen reageert is heel persoonlijk,
en hoe de pesters er op reageren is ook heel persoonlijk.
dus ik kan niet zeggen wat goed en minder goed is.

ik wou dat ik je kon helpen, en heel erg veel sterkte ermee
Wicked_Chiwawa
Hej

Ik vind het knap dat je het durfde te vertellen, lijkt mij een goede stap in de richting of niet dan?smile.gif

Verder over of je er wat moet terugdoen

ik zelf ben best scheel en als mensen dat tegen me zeggen negeer ik ze gewoon
gewoon langs hun lopen schouders omhoog, dan stoppen ze vanzelf wel lekker negeren, dan zien hun de lol uiteindelijk toch niet meer van in

denk ik

meestal als ze tegen mij gaan zeggen heej schele of iets dergelijke of over m'n huidskleur zeg ik gewoon; Ja biggrin.gif dat ben ik. Doei!

gewoon vriendelijk glimlachen en gewoon weggaan, het hielp wel eens bij mij als ze dat bij mij deden

maarja

Groetjes
Aapje
Pesters kiezen meestal een zwakkere uit de groep, iemand die een bepaalde zwakte heeft in uitstraling, uiterlijk of wat dan ook. Die zwakte gebruiken ze om een bepaalde macht over jou uit te spreken zodat zij populairder worden en jij nog dieper zakt. Mensen die zoiets nodig hebben missen mijns inziens iets in hun persoonlijkheid.

Wil je dat het stopt, en dan kan volgens mij in jouw geval wel. Dan zul je van de kant van de zwakkere moeten weggaan en het heft in handen nemen. Wat ik eigenlijk gedaan heb is gewoon lachen met hun stomme opmerkingen of zelfspot, gewoon laten zien dat het je niet raakt of de bal terug kaatsen. Ik word wel eens met mijn kin geplaagd en dan zeg ik wel eens: ja, leuk he, had ook wel mooi bij die lelijke kop van jou gepast.. of zoiets.. dat wil ze nog wel eens de mond snoeren. Het zal je niet snel lukken en nog wel een tijd duren voordat je eruit bent. Maar als jij je zwak blijft opstellen dan zullen ze iets blijven zoeken waar ze je op kunnen pakken.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.