Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Er vanaf zijn --> herinneren
Pestforum, Forum tegen pesten! > De toekomst & verwerking > Er vanaf komen
Pagina\'s: 1, 2, 3
Jeroen
wat ik wil weten is of dit voor veel mensen bekend klinkt:

als je iemand (in mijn geval mn vriendin) over de periode wilt vertellen dat je gepest bent, dat je veel niet meer weet?

dat je zeker weet dat er meer was maar je kan er gewoon niet bij :wacko:

meer mensen die dit kennen?
Mess
Joen,

jah ik herken dit zeker. Ik heb het onderhand zo goed weten weg te stoppen dat ik me het meeste niet meer kan herinneren. Nou kan je denken hoe weet je dan dat het wel ooit zo was. Jah dat weet ik eigenlijk ook niet. Een aantal dingen kan ik me nog wel herinneren maar vaag.
Ik heb het gewoon weggestopt, maar ik merk wel dat als ik er veel over nadenk of over praat er dingen boven komen uit die tijd....

Mess
wub.gif
Mess
ff *bumpen* mensjes!

blush.gif
Legolas_Greenleaf
Begrijpelijk, en herkenbaar. Ik denk ook wel eens terug, en sommige dingen zijn er niet meer, lijkt het wel...
Mess
als je erover gaat praten.... komt dat terug..... crying.gif
not very funn..... je hebt het niet voor niets weggestopt (althans ik)

maar ik denk ook dat veel ook niet meer terugkomt, en das maar beter ook... unsure.gif
Legolas_Greenleaf
QUOTE(Mess @ Feb 5 2004, 00:45 )
als je erover gaat praten.... komt dat terug..... crying.gif
not very funn..... je hebt het niet voor niets weggestopt (althans ik)

maar ik denk ook dat veel ook niet meer terugkomt, en das maar beter ook... unsure.gif

Sommige dingen moet je maar vergeten, idd. Dat is misschien ook wel beter...
Mess
Ja precies, want als ik het had aangekunt (mentaal zegmaar) om het te weten, hadden mun hersenen het niet weggestopt... blijkbaar kan ik dat niet, dus laat het ook maar lekker daar ergens weet ik waar achterin zitten....
tzit daar wel goed....
Legolas_Greenleaf
QUOTE(Mess @ Feb 5 2004, 19:01 )
Ja precies, want als ik het had aangekunt (mentaal zegmaar) om het te weten, hadden mun hersenen het niet weggestopt... blijkbaar kan ik dat niet, dus laat het ook maar lekker daar ergens weet ik waar achterin zitten....
tzit daar wel goed....

Bij mij lijkt het er soms ook wel op alsof het in een kast zit... sad.gif En dat het er dan uitkomt als ik boos ben... unsure.gif
Mess
QUOTE(Legolas_Greenleaf @ Feb 5 2004, 19:03 )
Bij mij lijkt het er soms ook wel op alsof het in een kast zit... sad.gif En dat het er dan uitkomt als ik boos ben... unsure.gif

aai.gif

Bij mij komt het alleen naar boven als ik er over na zit te denken, maarja als ik even logisch ben doe ik dat niet al te vaak natuurlijk.... en als ik er over praat... maar dan nog ben ik in staat het grotendeels buiten te sluiten...

heb tot nu toe maar 2x gehad dat ik zulke heftige gesprekken had dak echt flashbacks kreeg... that's scary... crying.gif
Maeve
Bij mij komt het altijd naar boven als ze over het onderwerp aan het praten zijn en het komt nog steeds voor dat ik gepest word.
Mess
Moest laatst weer denken aan een keer dat ik het de hele dag al te verduren kreeg van zowat de hele klas. Aan het eind van de pauze rende ik de aula uit, huilend. Een stel meiden achter me aan, bij de wc's hadden ze me ingehaald. Een van hun greep me bij mijn keel en wurgde me zowat, en zij maar lachen....

Een meisje van een hogere klas gaf haar een klap in haar gezicht waardoor ze los liet. Ik rende de toiletten in en vluchtte een wc-hokje in. Ik zat daar huilend, weigerde naar buiten te komen... weet eigenlijk niet meer wat daarna gebeurde... ze heeft iig nooit straf gehad hiervoor.

crying.gif
Jeroen
QUOTE(Mess @ Feb 11 2004, 21:11 )
Moest laatst weer denken aan een keer dat ik het de hele dag al te verduren kreeg van zowat de hele klas. Aan het eind van de pauze rende ik de aula uit, huilend. Een stel meiden achter me aan, bij de wc's hadden ze me ingehaald. Een van hun greep me bij mijn keel en wurgde me zowat, en zij maar lachen....

Een meisje van een hogere klas gaf haar een klap in haar gezicht waardoor ze los liet. Ik rende de toiletten in en vluchtte een wc-hokje in. Ik zat daar huilend, weigerde naar buiten te komen... weet eigenlijk niet meer wat daarna gebeurde... ze heeft iig nooit straf gehad hiervoor.

crying.gif

aai.gif
Acceptatie
[COLOR=blue]
Tja voor mij is dit niet allemaal even herkenbaar, ik weet alles nog als de dag van gister, tis alsof ik een soort trauma ben opgelopen. Maar het is toch ook weer zo dat ik het op 1 of andere mannier weer weg stop.... Ik bedoel ik denk er immers niet de hele tijd aan enz. Maar als er iets is komt het allemaal naar boven en heb ik het gevoel alsof niemand mij hier op aarde wil hebben. Eerlijk gezegt vertrouw ik mensen daarom ook niet zo goed ik geloof dat ze alleen maar aardig tegen me doen omdat ze medeleiden hebben...
Ik ben momenteel bezig met het verwerken ervan omdat dit soort dingen toch een hoop vast laten lopen. Je gaat bv bepaald gedrag vertonen en ik stop bv te veel energie in een relatie met een vriendin van me omdat ik het TE goed wil doen.... En tja dan loopt het meestal wel weer fout

Dus tja (op de vraag terug komend) ik weet alles nog maar stop het ook weg het komt naar boven als ik me rot voel en dan zie ik t leven niet meer zitten!

Veel liefst,
Chantal
Maeve
Ik weet ook alles nog precies. Allang ik stop het gewoon weg ik wil er niet meer aan denken.
Acceptatie
QUOTE(wicca-girly @ Feb 23 2004, 22:31 )
Ik weet ook alles nog precies. Allang ik stop het gewoon weg ik wil er niet meer aan denken.

Nouja ik ben het nu heel hard aan het verwerken dus ik zou wel moeten helaas sad.gif
Maeve
QUOTE(Acceptatie @ Feb 23 2004, 22:34 )
QUOTE(wicca-girly @ Feb 23 2004, 22:31 )

Nouja ik ben het nu heel hard aan het verwerken dus ik zou wel moeten helaas sad.gif

Ik zou het best willen verwerken maar dat gaat nu eenmaal niet als het nog volop aan de gang is crying.gif
Acceptatie
Ik zou het best willen verwerken maar dat gaat nu eenmaal niet als het nog volop aan de gang is  crying.gif

Tuurlijk wel want dan laat je wat vroeger gebeurt is achter je en dan is het pesten ietsjes minder erg voor je gevoel want dan loop je niet alles te stapelen!
Mess
QUOTE(Acceptatie @ Feb 15 2004, 12:43 )
Tja voor mij is dit niet allemaal even herkenbaar, ik weet alles nog als de dag van gister, tis alsof ik een soort trauma ben opgelopen.

Nou ik vind ook weer niet dak een trauma heb ofsow... moet je wel wat ergere dingen hebben meegemaakt denk ik hoor... Om het nou meteen als trauma te bestempelen...
Acceptatie
QUOTE(Mess @ Mar 1 2004, 12:41 )
QUOTE(Acceptatie @ Feb 15 2004, 12:43 )
Tja voor mij is dit niet allemaal even herkenbaar, ik weet alles nog als de dag van gister, tis alsof ik een soort trauma ben opgelopen.

Nou ik vind ook weer niet dak een trauma heb ofsow... moet je wel wat ergere dingen hebben meegemaakt denk ik hoor... Om het nou meteen als trauma te bestempelen...

Nou dingen die ik heb mee gemaakt..... ik vertrouw mensen niet en ik ben bang voor alles en iedereen.... dus trauma.... ja
Mess
QUOTE(Acceptatie @ Mar 1 2004, 12:49 )
Nou dingen die ik heb mee gemaakt..... ik vertrouw mensen niet en ik ben bang voor alles en iedereen.... dus trauma.... ja

Ik bedoelde ook mezelf...
Maar ik heb geen behoefte aan dat mensen me zielig gaan vinden ofsow... Dat krijg je weer als je een 'trauma' hebt (of iets als trauma bestempelt).
Acceptatie
dat ben ik wel met je eens ja, ik wil ook niet zielig gevonden worden en ook niet met zijdenhandschoentjes beet gepakt worden dat is logisch maar het is wel zo dat iedere keer als er iets mis gaat ik het gevoel heb alsof er niks in mijn leven goed kan gaan! En dan sleep je toch een soort van grote zware rugzak met je mee en als er dan iets niet zo lekker loopt komt ook die rugzak er nog bij!
Legolas_Greenleaf
Ik wil niet zielig ofzo gevonden worden, maar gewoon gerespecteerd worden om wie ik ben, want de manier waarop sommige klasgenoten (en andere mensen) tegenwoordig met me omgaan is een beetje van de gekke.

Commanderen om te zeggen waar we les hebben. (rooster hebben we al 2 1/2e week, maar ok), en als ik dan rustig, kalm en beheerst zeg dat je ook zelf een rooster hebt, komen ze aan met "jij bent de klassenvertegenwoordiger, jij kan me dat wel vertellen". Ook lopen ze enorm achter me aan voor een les, als ik het niet vertel. Ga ik naar de WC tussen 2 lessen door, wachten ze voor de WC. pinch.gif Wel een leuk idee, daar niet van, als ik weet dat die complete groep al een keer te laat is gekomen, (en ik zelf niet), om dan 'per ongeluk-expres' (als je snapt wat ik bedoel', mijn rooster te vergeten, en 'vergeten' waar we les hebben, en dat pas te herinnneren als we al te laat zijn. Resultaat is dat iedereen. (stuk of 9, denk ik) een 'te laat' briefje moet halen, en 2 daarvan is om 8:00 melden. Ik ben 1 keer te laat gekomen. (Vorig jaar) Maar die dingen worden 'vergeten' als er een nieuw schooljaar is.

Revenge, although cruel, can be very sweet.
Acceptatie
Ja nee ik snap het, je word gezien als een braaffie tja.... unsure.gif word je ook niet blij van.... kan je dan niet van je klassenvertegenwoordiger af stappen en iemand anders het klassenboek enz laten dragen, ik bedoel als jij er zoveel last van hebt! huh.gif
Mess
QUOTE(Jeroen @ Nov 26 2003, 22:24 )

als je iemand (in mijn geval mn vriendin) over de periode wilt vertellen dat je gepest bent, dat je veel niet meer weet?

dat je zeker weet dat er meer was maar je kan er gewoon niet bij  :wacko:

FF terug on topic mensen... smile.gif

Wat vinden jullie hiervan?

* Herinner je je nog veel van 'die tijd' ??
* Denk je het bewust te hebben verdrongen??
* Wat gaat er door je heen als je terug denkt??
* Ben je bang voor die herinneringen??
Maeve
QUOTE(Mess @ Mar 11 2004, 00:01 )

Ja nog heel veel en dat komt ook omdat het nu volop aan de gang is en dan alles terug komt

Ja ik denk wel dat ik dat bewust heb gedaan

Verdriet omdat ik niks heb kunnen doen.

Ja ik ben er wel bang voor. Ik ben bang dat alles weer precies terug komt zoals het toen was en het ergste is dat dat ook gebeurd crying.gif
Acceptatie
Ja dat doe ik zeker ik weet zelfs alles in details, sommige dingen zijn erger als de andere, sommige dingen denk ik aan terug zo van tja vond ik dat nou zo erg!

Ja, Ik wou er niet meer over paten het liefst er ook niet meer over nadenken!

Woede mad.gif , angst unsure.gif , pijn crying.gif en super super super veel verdriet! crying.gif

Enigzins ben ik dat wel ja..... Maar ik denk er nu vaak zelf gevraagt aan dus super bang ben ik nou ook weer niet!
Jeroen

• Herinner je je nog veel van 'die tijd' ??
    nee, alleen bepaalde stukjes...
  • Denk je het bewust te hebben verdrongen??
    Niet bewust: onbewust... soort zelfbescherming?
  • Wat gaat er door je heen als je terug denkt??
    Ik weet niet precies.. een klote gevoel...
  • Ben je bang voor die herinneringen??
    nee.... vind het juist goed...
Legolas_Greenleaf

Basisschool genoeg, maar is niet zo erg meer. (Vergeven enzo, en was niet zo heel erg.) Middelbare is nog steeds bezig... blink.gif
Lukt niet echt, met de huidige stand van zaken.
Woede t.o.v. de middelbare school-pesters, gewone 'don't like' t.o.v. basisschool.
Een beetje wel, maar ze geven me kracht, kracht om door te gaan. smile.gif
dark angel
ja dat ken ik ja,

dat komt vooral denk ik omdat je in die peroide veel hebt mee gemaakt maar als je heel diep na denkt dan komt het wel weer terug. jammer genoeg. eigenlijk zou ik graag willen dat ik er gewoon nooit meer aan hoef te denken gewoon doen alsof er nix is gebeurd . maar ja zo gaat dat jammer genoeg niet.... duss.... unsure.gif
***RoOzIeJ***
Ik kan wat ik meegemaakt heb niet vergeten.... Ook al doe ik zo hard me best. Maar omdat het bij mij nu nog niet afgelopen is kan ik er geen punt achter zetten. En ik merk gewoon aan mezelf dat ik bang ben om contacten te leggen en moeite heb om mensen te vertrouwen. Ook als ik uitgescholden wordt gaat er een rilling door me heen, ben ik me niet meer bewust van mijn omgeving maar wil ik zo snel mogelijk weg, overal naartoe behalve waar ik toen was. Vaak heb ik 's nachts in bed nachtmerrie's en elke ochtend weer ben ik bang om naar school te gaan terwijl er waar ik nu zit geen enkele reden is om bang te zijn. crying.gif
Jeroen
QUOTE(***RoOzIeJ*** @ Mar 23 2004, 16:43 )
Ik kan wat ik meegemaakt heb niet vergeten.... Ook al doe ik zo hard me best. Maar omdat het bij mij nu nog niet afgelopen is kan ik er geen punt achter zetten. En ik merk gewoon aan mezelf dat ik bang ben om contacten te leggen en moeite heb om mensen te vertrouwen. Ook als ik uitgescholden wordt gaat er een rilling door me heen, ben ik me niet meer bewust van mijn omgeving maar wil ik zo snel mogelijk weg, overal naartoe behalve waar ik toen was. Vaak heb ik 's nachts in bed nachtmerrie's en elke ochtend weer ben ik bang om naar school te gaan terwijl er waar ik nu zit geen enkele reden is om bang te zijn. crying.gif

aai.gif
syl

mad.gif somigge mensen grr.... sad.gif
Acceptatie

ik ken het sad.gif

aai.gif succes!
Jeroen
schopje.. hij was per gisteren niet actief meer.
Meisje13

Haaysz,

Ja ik heb dat ook wel dat je weet dat er veel is gebeurd enzo maar dat je gewoon niet meer precies weet wat allemaal.
Maar als ik er zo over praat met zon vertrouwenspersoon van school dan komt wel weer veel naar boven en vooral veel verdriet en eenzaamheid.

xxx Mij

edit Legolas, ik heb even je codes goed gezet. smile.gif
Loez
aai.gif
Elvira
Nee. Maar het komt nu wel bij stukjes terug, naar aanleiding van een topic over pesten op FOK!. Daarom heb ik me hier aangemeld smile.gif

Ja. Ik probeer er niet aan te denken. Ik heb erg veel last van wat er gebeurd is (en eigenlijk kan ik niet 'gewoon' leven daardoor) maar t zit ergens in mn achterhoofd en als ik er goed voor ga zitten herrinner ik me denk ik alles weer. Maar dat wil ik nog niet... Stukje bij beetje kan ik het wel aan, als het maar niet in 1 keer komt.

Verdriet en woede om de gevolgen van het pesten.

Ja blijkbaar dus tongue.gif Maar ik denk dat ik zo langzaam aan toch mn verhaal een keer kwijt moet om het te verwerken.
Acceptatie
alles is zo herkenbaar! aai.gif bijna iedereen geeft de zelfde antwoorden

pesten is K*T
sophie
Pesten is inderdaad niet leuk.

Ik heb het zelf meegemaakt en heb nu moeite om met mensen contact te maken. Dat komt door het negeren en buitensluiten en roddelen achter je rug om.

Het is echt een aanslag op je persoontje.
Meisje13
QUOTE(sophie @ Jun 23 2004, 16:00 )
Het is echt een aanslag op je persoontje.

Zeker wel, anders was ik egt niet zo als ik nu ben, als ik niet gepest was was ik egt nie zow onzeker en depri soms enzow alles hoe ik ben.
Acceptatie
Lees ook eens mijn gedichten op de site.... maar ehm ja het is een aanslag op je persoon sad.gif helaas wel.... toch weet ik voor een groot deel mijn hoofd hoog te houden
Meisje13
Je gedichten zijn erg mooi Acceptatie smile.gif
Tenminste de paar die ik er nog maar heb kunnen lezen.. maar ga zeker meer lezen!
Sissi15
Niet echt eigenlijk, sommige dingen wel bij vlagen

Ja, ik wil er gewoon niet meer aan denken en wil gewoon gelukkig zijn, maar soms overvalt het me toch weer.

Wordt ik meestal erg verdrietig en depressief van

Nee, herrinner me niet zoveel meer.
Acceptatie
QUOTE(Meisje13 @ Jun 28 2004, 19:42 )
Je gedichten zijn erg mooi Acceptatie smile.gif
Tenminste de paar die ik er nog maar heb kunnen lezen.. maar ga zeker meer lezen!

wink.gif tnx
Meisje13
QUOTE(Acceptatie @ Jul 1 2004, 20:02 )
QUOTE(Meisje13 @ Jun 28 2004, 19:42 )
Je gedichten zijn erg mooi Acceptatie  smile.gif

wink.gif tnx

asje smile.gif
Acceptatie
wie van jullie hebben er een dagboek???? dan kan je misschien dingen terug lezen uit die tijden!

Uit mijn dagboek (13-01-2000): "krijg continu opmerkingen naar mijn hoofd. Het zal wel aan mij liggen! want anders zou ik niet zo gepest worden"

Uit mijn dagboek (14-02-2001): "Ze hebben me weer gepest! Iedereen zegt dat ik lelijk ben en dat ik mensen omkoop om met mij vriendin te zijn. Ik ben niet gek en lelijk (denk ik), tenmiste ik begin daar ookal aan te twijfelen. Misschien ben ik toch leijk..... Iedereen zegt het dus zal het wel zo zijn.... Ik ben het zo zat!"

uit mijn dagboek (15-02-2001) "ik denk dat ik weet waarom mensen steeds weg draaien of weglopen als ik eraan kom! Ik ben lelijk! Wanneer houdt dat gepest nou eens op? Iedereen haat me, waarom???"
Perzikthee
k heb wel een dagboek, maar ik schrijf er niet in.
Ben niet gemotiveerd genoeg ofzo, ik hou het een paar dagen vol en dan verdwijnt het weer ergens onderin een kast.

Maar laat ik ook maar even de vragen beantwoorden smile.gif

*Herinner je je nog veel van 'die tijd' ?
Ik herinner me niet alles meer, er zijn dingen van mijn jeugd die ik nog heel
goed weet, ieder detail en ieder woordje, maar sommige dingen moeten anderen
me vertellen voordat ik het me weer enigsins herinner.

*Denk je het bewust te hebben verdrongen?
Dat weet ik eigenlijk niet. Je denkt niet:" goh laat ik wat nu is gebeurd maar
even verdringen" Zo werkt dat gewoon niet. Maar ik weet wel dat er dingen zijn
die ik heb verdrongen en waar ik nog iets mee moet doen om het te
verwerken. Ik ben voorlopig dus nog niet klaar met mezelf.

*Wat gaat er door je heen als je terug denkt?
In het begin niks, maar als ik er langer over praat merk ik wel dat ik boos of
verdrietig word. Dat verdriet zit meestal van binnen en dat laat ik dan niet zien.
Ik weet het, dat is heel fout. Ik laat het pas zien als ik me voor 100% veilig voel
bij iemand.

*Ben je bang voor die herinneringen?
Nee, ik ben er niet bang voor, sterker nog ik hoop dat ik alles weer terug krijg
pas dan kan ik er echt iets mee doen
Meisje13
Ik heb er wel een paar, dan koop ik er 1 en dan schrijf ik er 4 x in en dan heb ik gene zin meer... haha en dan koop ik weer een neiuwe en dan weer etzelfde :S schiet nie egt op hea haha!
Acceptatie
ik schrijf ook niet elke dag, maar het gene wat wel helpt is er foto's enz in plakken dat fleurt de boel op! Het geeft herrineringen! Je kan ook alleen schrijven als je er behoefte aan hebt! ik schrijf helaas ook niet iedere dag ik schrijf soms maanden niet en dan weer wel
Mark
Ik heb er eigenlijk nooit geen gehad, had wel graag gewild maar ja heb geen tijd voor genomen of niet bnij na gedacht. Dus ik zou het nu nog wel willen doen tot een verlopige tijd dat het weer stopt, maar ik zou eigenlijk begod niet weten waar je die dingen kunt kopen. Sorry maar ja ik ben simpel geval zou iemand het kunnen zeggen ?
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.