er schoot mij laatst iets te binnen. Ik heb bij Jeroen in de klas gezeten en ik weet nog wel, dat die Rooie uit onze klas, zooooooooo'n ongeloofelijke etterbak was en ook Jeroen het leven zuur maakte. Nadat we allemaal van de basisschool afgingen, gingen we allemaal onze eigen weg. Ik ging naar de Mavo in die Rooie kwam bij mij in de klas. Ik zal je vertellen, op dat moment bleef er niet meer veel van hem over. Hij is zelfs een keer voor mijn ogen in elkaar getrapt, al was dat niet zo heel ernstig in mijn ogen, maar ik moet eerlijk toegeven, ik heb er nix tegen gedaan. Ik heb alleen staan toekijken. Niet omdat ik niet wist wat ik moest doen, maar juist om het feit dat hem even duidelijk werd gemaakt dat zijn acties niet echt bepaald getolereerd werden door wat mensen uit m'n klas. Dus de pester op de basisschool werd nu zelf gepest...
klinkt misschien allemaal een beetje stom en dat het erop lijkt dat "zinloos geweld" mij niets doet....maar op dat moment toen ik dat zag...sorrie, maar nee, toen deed het me eventjes nix...
groeten Tinus
Acceptatie
Apr 5 2004, 15:51
vandaar dat pesten vaak binnen de kring blijft.... gepeste word pester, pester word gepeste, of gepeste word meeloper.....
Ik zeg niet dat het altijd zo is maar vaak wel omdat mensen mee doen om zo zelf niet gepest te worden!
QUOTE(Acceptatie @ Apr 5 2004, 16:51 )
vandaar dat pesten vaak binnen de kring blijft.... gepeste word pester, pester word gepeste, of gepeste word meeloper.....
Ik zeg niet dat het altijd zo is maar vaak wel omdat mensen mee doen om zo zelf niet gepest te worden!
Klopt. Maar je moet als "meeloper" of omstaander wel heel erg sterk(en dan bedoel ik ook heel erg sterk) in je schoenen staan om het op te nemen voor de gepeste, want het gevolg is namelijk altijd dat je zelf ook opmerkingen krijgt/gepest wordt. En daar heb je wel veel mentale kracht voor nodig om zelf ook die klappen op te kunnen vangen.
Daarom is die vicieuze circel idd ook zo makkelijk te bereiken.
Pester kan alleen naar beneden gehaald worden door een groep, die de pester dan weer als gepeste maakt. Vervolgens is er dan weer een in die groep die het voortouw zal nemen. Die kan ook alleen weer door een groep terug worden gehaald. Enzovoort enzovoort.
Acceptatie
Apr 5 2004, 17:03
dat zeg ik (gamma)
QUOTE(TinuS @ Apr 5 2004, 16:46 )
er schoot mij laatst iets te binnen. Ik heb bij Jeroen in de klas gezeten en ik weet nog wel, dat die Rooie uit onze klas, zooooooooo'n ongeloofelijke etterbak was en ook Jeroen het leven zuur maakte. Nadat we allemaal van de basisschool afgingen, gingen we allemaal onze eigen weg. Ik ging naar de Mavo in die Rooie kwam bij mij in de klas. Ik zal je vertellen, op dat moment bleef er niet meer veel van hem over. Hij is zelfs een keer voor mijn ogen in elkaar getrapt, al was dat niet zo heel ernstig in mijn ogen, maar ik moet eerlijk toegeven, ik heb er nix tegen gedaan. Ik heb alleen staan toekijken. Niet omdat ik niet wist wat ik moest doen, maar juist om het feit dat hem even duidelijk werd gemaakt dat zijn acties niet echt bepaald getolereerd werden door wat mensen uit m'n klas. Dus de pester op de basisschool werd nu zelf gepest...
klinkt misschien allemaal een beetje stom en dat het erop lijkt dat "zinloos geweld" mij niets doet....maar op dat moment toen ik dat zag...sorrie, maar nee, toen deed het me eventjes nix...
groeten Tinus
ik denk dat als ik et gezien had ik em nog een schop verkocht had ook
*kotst* rooie *kotst*
Acceptatie
Apr 5 2004, 18:15
geef je groot gelijk jeroen!
QUOTE(Jeroen @ Apr 5 2004, 18:05 )
ik denk dat als ik et gezien had ik em nog een schop verkocht had ook
*kotst* rooie *kotst*
ik denk dattie wel meer dan een schop heeft verdient. Maar ik zou je niet tegenhouden Jeroen
kzou zelfs genieten eigenlijk
GReeTZ Tinus
Acceptatie
Apr 8 2004, 18:22
Toch denk ik dat ik zelf mijn pester nog geholpen had, want niemand verdient het om gepest te worden zelfs mijn pester niet!
ook niet als hij of zij je alle ellende heeft bezorgd en je zo ver de grond in heeft getrapt dat je nachtenlang niet kan slapen enzovoorts?
GReeTZ Tinus
Woohoooooo! Ben een Advanced nOOb!!
Acceptatie
Apr 9 2004, 08:58
Ja dan nog!!!!! Want mijn pesters hebben dat gedaan maar ik zou ze alsnog helpen maar zo ben ik ik help zelfs mijn aardsvijanden!
dat is wel iets om trots op te zijn.. dat hebben niet veel mensen. Maar ik zou het zelf persoonlijk niet doen (op zo'n moment), laat ze het maar eventjes voelen denk ik dan bij mezelf. Maar, ik waardeer jouw keuze!
Groeten 10-us (Tinus)
Acceptatie
Apr 9 2004, 12:37
Vaak word het juist tegen je gebruikt hoor, mensen gaan je dan gebruiken omdat ze toch wel weten dat je ze vergeeft
maar je kan ook voor je zelf de grenzen bepalen/leggen, tot waar je iemand kan vergeven, toch?
Acceptatie
Apr 9 2004, 12:56
nouja het is zo dat ik meestal begrijp waarom beplaade personen iets doen dus tja
Ik vind t knap als je je pester kan helpen, mijn pester is ook gepest maar ik heb hem niet geholpen, ik zou t niet kunnen, ik zou t niet willen en ik zou t niet doen. Hij heeft me echt te veel problemen bezorgt, slape loze nachten, verkeerde vrienden enz.
Liefs, Loez
ik zou het ook zeker niet doen... miss heeel miss als het echt gevraalijk is ofzo.. maar anders... denk nie dak iets zou doen...
Gevaarlijk? Ikke niet snappen...
Wat gevaarlijk? Wie gevaarlijk?
nou denk toch maar nie dak hem/haar ga helpen.. tenzij zn leven echt gevaar loopt ofzo..
Acceptatie
Jun 21 2004, 20:22
QUOTE(Loez @ Apr 16 2004, 17:30 )
Ik vind t knap als je je pester kan helpen, mijn pester is ook gepest maar ik heb hem niet geholpen, ik zou t niet kunnen, ik zou t niet willen en ik zou t niet doen. Hij heeft me echt te veel problemen bezorgt, slape loze nachten, verkeerde vrienden enz.
Liefs, Loez
Tja, ik heb iedereen, dat komt eigenlijk omdat ik weet hoe zeer het doet, niemand verdient die pijn en die leed voor zijn hele leven NIEMAND NIET zelfs de stomste persoon op aarde niet!
NIEMAND
Anoniempje
Jun 22 2004, 00:17
QUOTE(Acceptatie @ Jun 21 2004, 21:22 )
QUOTE(Loez @ Apr 16 2004, 17:30 )
Liefs, Loez
Tja, ik heb iedereen, dat komt eigenlijk omdat ik weet hoe zeer het doet, niemand verdient die pijn en die leed voor zijn hele leven NIEMAND NIET zelfs de stomste persoon op aarde niet!
NIEMAND

lievv
Acceptatie
Jun 22 2004, 09:24
Tnx, maar ik vind het wel..... Ik denk ook niet dat jij iemand zo pijn wilt doen als dat ze jou hebben gedaan! Denk niet dat je zou gaan pesten! Waarom zou je dan iemand gepest laten worden onder jou eigen ogen?! Dan doe je inprincipe hetzelfde als die mensen die wegliepen toen jij gepest werd!
Anoniempje
Jun 22 2004, 17:50
Mensen kennen nu eenmaal gevoelens als 'wraak'. Ik kan nu wel zeggen dat ik in zou grijpen maar ik weet niet of ik het ook echt zou doen...ik krijg wel snel medelijden met andere mensen, dus misschien ook wel. Zo ben ik nu ook ongeveer de enige Nederlander die medelijden heeft met Dick Advocaat

.
Als je niet ingrijpt maakt het je niet net zo slecht als de pester zelf/toeschouwers in dit geval. Daar ben ik het niet mee eens. Als zo iemand je kapot gemaakt heeft dan zijn wraakgevoelens niet vreemd.
Ik begrijp wel dat er voor die pester ook redenen zijn om te zijn zoals ie is, maar om dat op zo een moment in te zien, daar moet je sterk voor zijn.
Acceptatie
Jun 22 2004, 21:14
dat blijft toch hetzelfde vind ik..... je doet de ander hetzelfde aan, want je laat het gebeuren onder jou neus.... ik weet dat er wraak bestaat maar je ga die persoon toch ook niet zelf pesten?
Anoniempje
Jun 22 2004, 22:56
QUOTE(Acceptatie @ Jun 22 2004, 22:14 )
dat blijft toch hetzelfde vind ik..... je doet de ander hetzelfde aan, want je laat het gebeuren onder jou neus.... ik weet dat er wraak bestaat maar je ga die persoon toch ook niet zelf pesten?
Ook dat zou ik me voor kunnen stellen...dat zou ik zelf overigens nooit doen.
Acceptatie
Jul 3 2004, 13:18
Ja ik ook niet, maar ik kan het me wel vorstellen maar ikzelf zou het nooit doen en ik probeer anderen ervan te overtuigen het ook niet te doen
Tientje
Jul 11 2004, 13:09
Ik vind dat die pestkoppen zoiets verdienen. Je hebt groot gelijk. Hij kreeg ff zijn verdiende loon. Hij moest ff voelen dat ie te ver ging. Ik heb mijn pestkop niets gedaan, maar ik fantaseer er wel eens over dat ik haar in elkaar sla of ff goed bang maak. Ik kan t niet uitstaan dat ze er ongestraft mee weg is gekomen en wil het liefst wraak nemen. Haar ff goed duidelijk maken dat ik t niet pik.
Acceptatie
Jul 12 2004, 14:17
Ik moet eerlijk toegeven dat ik er ook steeds vaker over droom haha.....
Meisje13
Jul 14 2004, 14:40
ik zou 2 klootzakken zo vermoorden!! je krijg tog max maar iets van 4/5 jaar in nl enzow hebk er egt wel voor over!!! haat ze zoooo
Acceptatie
Jul 14 2004, 15:35
ik denk dat je dan ook spijt krijgt! En ze zijn het niet waard om jezelf ervoor te laten opsluiten
Meisje13
Aug 1 2004, 20:53
QUOTE(Acceptatie @ Jul 14 2004, 16:35 )
ik denk dat je dan ook spijt krijgt! En ze zijn het niet waard om jezelf ervoor te laten opsluiten

Ik heb het er wel voor over, ze hebben nu al me hele leven geruineerd wnat wat hun me hebben aangedaan hebben voor de rest van me problemen gezorgd!! en daardoor ben ik zoals ik nu ben, en ik haat mezelf en dat allemaal door hun!! dus ik heb het er egt wel voor over!! en zal er geen spijt van krijgen de enige die spijt krijgen zijn hun!!!
QUOTE(Meisje13 @ Aug 1 2004, 20:53 )
QUOTE(Acceptatie @ Jul 14 2004, 16:35 )

Ik heb het er wel voor over, ze hebben nu al me hele leven geruineerd wnat wat hun me hebben aangedaan hebben voor de rest van me problemen gezorgd!! en daardoor ben ik zoals ik nu ben, en ik haat mezelf en dat allemaal door hun!! dus ik heb het er egt wel voor over!! en zal er geen spijt van krijgen de enige die spijt krijgen zijn hun!!!
Toen ik 14 was heb ik met dergelijke gedachten zitten spelen. 1 persoon heeft mijn leven behoorlijk zuur gemaakt, gaandeweg heb ik die gedachten echter laten varen. Stukje bij beetje is 't er uitgekomen bij maatschappelijk werk ensow en heb ik het achter me gelaten.
Inmiddels ben ik 24 en kan ik in me knuistje lachen. Mijn grootste nachtmerrie is op 't vervolg onderwijs hopeloos mislukt en geniet nu een glansrijke carriere in een 1 of andere cafetaria. Of ik 'em zou helpen ?
Zou aan de situatie liggen. In een situatie waarin hij gepakt word om soortgelijke redenen waarom ze mij altijd moesten hebben zou ik helpen. Direct.
In andere situaties zou ik 't niet weten.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
hier klikken.