Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Bedreigd Zonder Logische Reden
Pestforum, Forum tegen pesten! > Vragen aan > Wat te doen als...
sophia-roos
hai beste mensen
ik wilde even mijn verhaal kwijt. ik verkeer nu namelijk een beetje in een situatie waarin ik niet weet wat ik moet gaan doen.
sinds een jaartje heb ik facebook/twitter en ik zet hier altijd nutteloze dingetjes op, dingen die ik zelf vind en op facebook heb je zoiets zoals een 'waarheidsspel'.
nou, ik deed dus mee aan dat spel op facebook, was namelijk wel benieuwd wat het precies inhield. bij één vraag had ik bij een oud-klasgenoot neergezet: 'ja' als antwoord op de vraag als ze aan speeddaten deed.
nouja ik weet eigenlijk wel dat niemand die dingen serieus etc invult alleen ze kon er niet echt om lachen, zelf wist ik trouwens niet eens meer dat ik dat had ingevuld. maarja, als zoiets bij mij of iemand anders zou verschijnen in zijn/haar inbox zal ik me er niet veel van aantrekken, het is namelijk niet echt een gemeen antwoord. tenminste, die vraag is toch vrij onschuldig?
in ieder geval sprak ze me boos aan op school : 'waar sloeg dat op van facebook?' gelijk kwamen er 3 of 4 vriendinnen van haar naast staan die suggereerden dat zoiets echt niet kon en dat ik niet spoorde dat ik zo'n antwoord had gegeven.
gelijk ging ze er nog meer problemen bij opnoemen, over dat ik een keer in het winkelcentrum heb gezegd dat ik liever een andere dag naar de verjaardag van een vriendin zou gaan omdat die dat meisje en haar vriendinnen er toen zouden zijn. ze had dat waarschijnlijk verkeerd opgevat.
nouja, ik had het allemaal uitgelegd en ze accepteerde het.
omdat al mijn tweets beschermd zijn had ik op mijn twitter gezet: 'hoeveel aandachtstekort kan je hebben door zo'n facebook incidentje? '
nou rarararaa... ze had dus via via gehoord dat ik dat op mijn twitter had staan en viel me gelijk de volgende dag weer aan. eerst 's ochtends en ik vroeg wat precies haar probleem was, waarop ze antwoordde dat ik dingen over haar op mijn twitter zette en ze dat ze daar echt niet tegen kon.
ik weer zeggen dat het me speet, vooral omdat ik geen zin had in ruzie/catfight etc.
maar toen ik vrij was hebben ze me allemaal staan opwachten, dat meisje en haar vriendinnen.
het ging als volgt:
ik liep naar mijn fiets en een vriendin van haar kwam naar me toe: 'kan ik even met je praten? '
ik zei dat ik dat wel goed vond en begon met haar het gesprek over dat akkefietje over twitter. haar vriendinnen kwamen allemaal voor haar op en zeiden dat ik echt niet spoorde, dingen op twitter zet die ik in het echt echt niet durfde te zeggen.

nouja, toen werd ik best wel boos want dat slaat natuurlijk nergens op, ik ben niet iemand die problemen zoekt en wie zou nou moeten weten dat die tweet over haar ging?
dus ik zei : 'ik vond inderdaad dat je een beetje aandachtstekort had en daarom twitterde ik dat. zonder bijbedoelingen, zoals twitter ook is..'
haar vriendinnen gingen gelijk dreigen dat als ik weer zoiets op twitter zou zetten ze me helemaal kapot zouden maken.
het meisje dat in de eerste instantie aan me vroeg als ze even met me kon praten, nam het voortouw.
ze zei : IK WIL JE OOK GEWOON NIE TMEER ZIEN! ROT GEWOON OP! OPROTTEN!!'
ik dacht bij mezelf, ik ga hier gewoon niet weg, ik laat me echt niet door haar wegsturen..
nadat ze het ongeveer 10 keer had gezegd begon ze me tegen het hekje te duwen en al die vriendinnen begonnen te lachen.
ik ben gewoon weggegaan en heb tegen wat voorbijgangers gezegt dat het nergens op sloeg.
door al die frustraties ben ik huilend naar huis gegaan. ik weet niet wat ik moet doen,
de volgende keer dat ik ze zie zullen ze me vast weer bedreigen.
daarbij kennen ze net als mij best veel mensen, ik weet zeker dat ze een lulverhaal gaan verzinnen en iedereen tegen me op gaan stoken (NEE DIT WEET IK ECHT ZEKER)
ook mijn vriendinnen.

hoe kan je schoolleven zomaar van de ene op de andere dag veranderen? ik voel me hopeloos en ik heb ze nadat ik weg fietste al zien praten met een paar mensen en ze keken me allemaal na.

WAAR SLAAT DIT OP?
bedankt facebook
help
swalsky
Hoi Sophia-Roos,

Dit meisje wat je zo fel aanspreekt is duidelijk op zoek naar ruzie. Ze voelt zich sterkt doordat ze met meerdere meiden daar staat en ze zich altijd gebackt voelt. Iedere keer als een van die meiden roept dat ze het ook niet normaal vindt, is voor een reden om zich nog sterker en agressiever te voelen. Dit gaat niet zomaar weg!
Ik vrees namelijk dat zijzelf niet eens de aanstichter van dit 'kwaad' is. Ik vrees dat zij zelf niet eens in eerste instantie zo boos en agressief is geweest, maar dat er een persoon in haar groepje zit wat haar weet op te jutten en haar echt boos weet te krijgen. Voor sommige mensen is namelijk het uitlokken van ruzie bij anderen erg leuk.

Er zijn een paar dingen die je moet doen:
- Jij moet bij je mentor aangeven dat je bedreigd bent door deze meiden.
- Je moet overwegen of je hier aangifte van wil doen.
- Je moet dit aan je ouders vertellen.
Op het moment dat je hier vertelt, is het belangrijk dat jij jezelf zo veel mogelijk bij feitelijkheden houdt. Geef ook aan wat jij wil wat je ouders en/of mentor eraan doen.

Hoe kun je dit nu stoppen? ik denk dat dit kan overwaaien. Je hebt vriendinnen op school. Als dit echt vrienden zijn, zullen ze je niet laten vallen als zo'n herrieschopster wat over je komt roepen. Leg iedere keer rustig en kalm uit hoe het gegaan is en wat er echt gebeurt is. Vertel er ook iedere keer duidelijk bij dat die meid steeds met meerdere personen komt om je te vertellen wat ze denkt en dat nooit alleen durft. Een persoon die rustig en kalm vertelt wat er gebeurd is, wordt meer geloofd dan de persoon die roept en schreeuwt om eigenlijk gewoon meer aandacht voor zichzelf te krijgen.

Succes in ieder geval

Swalsky
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.