Ik weet dat dit nogal een heavy onderwerp is, dus vandaag dat ik gewoon maar even het ijs ga breken en een topic start.
Misschien willen jullie hier niet posten, durven jullie niet te posten.... maar dat geeft helemaal niets. Mag je helemaal zelf weten, en net zolang wachten tot jij denkt het 'aan te kunnen'.
Het gaat dus over lichamelijke mishandeling. Ik zal eerst even zeggen dat ik natuurlijk hoop dat hier helemaal niet op word ingegaan omdat het bij jullie niet voorkomt. Helaas zal er toch altijd iemand zijn die hier slachtoffer van is. Dus, heb je ervaringen... wil je iets met ons delen... brand los.
Acceptatie
Mar 18 2004, 20:43
Inderdaad ik moest ff een keertje slikken van dit onderwerp.... Toch vind ik dat ik niet echt mishandelt word ofzo..... Mijn ouders slaan me wel ja.... ik bedoel als ik iets geflikt heb..... soms zelf wel hard..... Dat ik er een rode plek enz aan over hou... Ik ben zelfs met kleren en al onder de koude douche gezet of met mn kop onder de kouden kraan..... Maarja ik vind dit niet echt mishandeling ofzo.... Als ze te hard slaan zeggen ze ook sorry.... Mijn vriendin vind dit allemaal niet kunnen..... Maar echt mishandelen is het niet ze houden van me dus tis gewoon psygologische tikken uit delen!
Sebazzz
Mar 19 2004, 08:24
ik wordt ook niet echt mishandelt, het is meer wel eens een klap voor me kop krijgen, en meer ook niet
Ik krijg af en toe wel een harde klap ofzo maar zelf vind ik dat geen mishandeling

. Ben wel een keertje ergens aangeraakt door me stiefpa waar ik dat niet wou
QUOTE(wicca-girly @ Mar 19 2004, 22:38 )
Ik krijg af en toe wel een harde klap ofzo maar zelf vind ik dat geen mishandeling

. Ben wel een keertje ergens aangeraakt door me stiefpa waar ik dat niet wou

Das dan toch gewoon mishandelen meis? zoiets kan echt niet..
et kan indd niet, maar mishandeling ? meer ongewenste intimiteiten toch ?
ja maar het sla-gedeelte....
QUOTE(syl @ Jun 3 2004, 14:10 )
dat is indd wel mishandeling, maar bedoel
Ben wel een keertje ergens aangeraakt door me stiefpa waar ik dat niet wou

QUOTE(Tomo @ Jun 3 2004, 14:12 )
QUOTE(syl @ Jun 3 2004, 14:10 )
dat is indd wel mishandeling, maar bedoel
Ben wel een keertje ergens aangeraakt door me stiefpa waar ik dat niet wou

idd... ik vind dat echt niet kunnen...
Ik weet niet beter, ik ben het gewend enzo
QUOTE(wicca-girly @ Jun 4 2004, 23:13 )
Ik weet niet beter, ik ben het gewend enzo
maar dan betekend het niet dat het mag

vind et echt niet kunnen, dat is echt wel mishandeling
maar ik denk dat er in veel gevallen weinig aan te doen is omdat mensen eraan "gewend " zijn en niet beter weten omdat het altijd al zo geweest is. en dat is jammer
En je ziet pas echt wat de resultaat op je verdere leven is wanneer je echt volwassen wordt/ben en je ziet watvoor problemen voor je hebt gekregen
Denk eraan dat mishandeling nooit goed voor je is.... wat je ook kan zeggen dat je kan wennen aan "die pijn"... Dat geloof ik niet, dat heb ik zelf vroeger ook altijd gezegd.
Pijn went nooit.

@ wicca-girly
Anoniempje
Jun 10 2004, 18:21
Beetje laat, maar der wordt toch niet zoveel gepost hier. Ikzelf heb geen problemen met me ouders. Het zijn niet de mensen waar ik met me problemen heen ga, maar dat is misschien ook aan mezelf te wijten. Geeft ook verder niet, ze zijn goed voor me. Ik ben 1 keer door me moeder geslagen als kind, toen had ik het vrij bont gemaakt...als ik hier dan verhalen lees van mensen die het normaal vinden om regelmatig geslagen te worden dan denk ik ook dat ze daar een verwrongen beeld van hebben.
Misschien was ik wel een heel braaf kind en niet elke ouder is hetzelfde, maar er is ook een grens. Ik kan me ook niet voorstellen dat je op een bepaalde leeftijd nog geslagen wordt door je ouders. Er komt een punt waar je ouders en jij het op een normale manier uit praten. Slaan (en niet te hard (blauwe plek is zeker te hard)) hebben kleine kinderen misschien af en toe nodig (ook dat durf ik te betwijfelen), maar tieners niet.
Nou ben ik al jaren een stuk groter en breder dan me ouders, dus mijn inlevingsvermogen is sowieso wat minder denk ik dan...
In ieder geval zijn er hier volgens mij ook mensen die het er niet zomaar bij moeten laten zitten. Als je het niet voor jezelf doet, denk dan aan je kinderen later. Dadelijk ga je het later ook nog tegen hen gebruiken, wil je ze dat aan doen? Je bent het namelijk normaal gaan vinden....
Sterkte
QUOTE(jjj @ Jun 9 2004, 21:12 )
En je ziet pas echt wat de resultaat op je verdere leven is wanneer je echt volwassen wordt/ben en je ziet watvoor problemen voor je hebt gekregen
Denk eraan dat mishandeling nooit goed voor je is.... wat je ook kan zeggen dat je kan wennen aan "die pijn"... Dat geloof ik niet, dat heb ik zelf vroeger ook altijd gezegd.
Pijn went nooit.

@ wicca-girly
Dankjewel

Ik weet niet wat ik er verder nog op kan zeggen.
Pijn went vaak niet nee dat klopt, maar bij mij meestal wel het is soms nog wel een schok als je iets meemaakt wat pijn doet maar dat is na een tijdje al weer over bij mij in ieder geval

voor iedereen die me steunt
Sterkte meis
QUOTE(Loez @ Jun 12 2004, 18:46 )
Sterkte meis
Dankjewel
Hoe gaat ut met je wicca?
QUOTE(Loez @ Jun 14 2004, 16:31 )
Hoe gaat ut met je wicca?
Opzich gaat het iets beter. Ik heb nog heel goed contact met een leraar van mijn school waarmee ik mail contact houd voor mijn Onderzoek wat ik dit jaar moet afmaken, hij is de enige die aan mij ziet of ik lieg en of er iets aan de hand is, met hem kan ik bijna overal over praten en dat kan ik met andere leraren niet hij accepteer mij ook gewoon zoals ik ben en dat kan ik van de andere leraren niet zeggen. Maar als je contact met mij wilt dan moet je me maar op msn toevoegen want vaak zal ik niet op het forum aanwezig zijn.
Is goed
hallo allemaal
ik moest even slikken bij dit onderwerp maar ik wil het toch kwijt..
ik woon gelukkig nu bij mijn echte vader...
maar in de tijd bij mijn moeder ben ik mishandeld door mijn stiefvader.
en met mishandelt bedoel ik ik werd geslagen terwijl ik niks verkeerd deed.
ik werd door mijn slaapkamer heen gegooid en kreeg veel klappen en schoppen..
ik was erg bang en nu nog.telkens zie ik de beelden weer voor me dat hij me door de kamer gooit en wat hij zei... hij zei de meest vreselijke dingen..
ik was een mislukkeling en ik deed alles fout maar hij niet...nee hij verzorgde ons goed vond hij.en hij vond dat ik- de klappen verdiende terwijl ik niks deed helemaal niks.
elke keer zat ik op mijn kamer en als hij de trap op kwam wist ik genoeg.
dan probeerde ik al uit mijn raam te klimmen maar ik was meestal te laat.
ik probeerde uit allemacht weg te rennen maar ik was te laat.
ik werd geslagen geschopt uitgescholden en zelfs heeft hij geprobeerd mij te misbruiken..maar dat heb ik kunnen voorkomen door hem een knietje te geven..dat was alles wat ik toen op dat moment kon doen....
k lig nog steeds nachten wakker van wat er toen is gebeurd..ik word er eindelijk aan geholpen maar ben nog doodsbang...
op dit moment gaat het niet goed met mij..
ik ben bang en ben mijn zelfvertrouwen aardig kwijt.
dit is de eerste keer dat ik het op een forum neerzet maar dat komt omdat ik jullie erg vertrouw...
Groeten Laura
Jeroen
Jun 15 2004, 18:15
QUOTE(Laura @ Jun 15 2004, 19:03 )
hallo allemaal
-knipt-
Groeten Laura

eey meis, echt heel goed dat je het hier neer durft te zetten!! gelukkig is het nu een stuk beter en wordt je (binnenkort) geholpen!!
Hee lieve meid,
sterkte met alles, ik hoop dat t snel weer beter met je gaat!
Erg vervelend dat je dit hebt moeten mee maken,
ik denk aan je.
Heel veel sterkte en heel veel liefs,
Marloes.
Graag gedaan meis,
vertel je t ons alst weer beter met je gaat?
hallo allemaal..
het gaat op dit moment weer redelijk al heb ik het nog wel moeilijk maar dankzij jullie kan ik er weer even tegen aan.
Echt heeeeel erg bedankt jullie zijn echt een grote steun voor mij...
k ben blij dat ik op dit forum zit want zonder jullie had i khet niet gered
Fijn dat we je kunnen helpen meis!
QUOTE(Laura @ Jun 15 2004, 19:03 )
hallo allemaal
-Heeel verhaal-
Groeten Laura
Zo

.
Ik leef enorm met je mee. Ik weet hoe je je voelt. Gelukkig word je zo snel mogelijk geholpen. En het is goed dat je ons vertrouwd *dat kan je ook wel hoor* En volgens mij lucht het enorm op dat je het kwijt kon. Ik wens je in ieder geval sterkte.
hey wicca-girly.
bedankt...
ik vind het echt nheel erg fijn dat ik het hier kwijt kon..en kan
ben nog wel angstig maar het doet me goed om het kwijt te kunnen
Groetjes Laura
QUOTE(Laura @ Jun 16 2004, 12:23 )
hey wicca-girly.
bedankt...
ik vind het echt nheel erg fijn dat ik het hier kwijt kon..en kan
ben nog wel angstig maar het doet me goed om het kwijt te kunnen
Groetjes Laura
Dat snap ik best. En ik weet ook hoe je je voelt op dit moment, want ik heb precies hetzelfde
heb jij t ook meegemaakt dan?
QUOTE(Laura @ Jun 16 2004, 12:30 )
heb jij t ook meegemaakt dan?
Ja, in de trant van dat heb ik wel meegemaakt ja
zich stiekum best een beetje trots voelt op et forumpje van haar vriendje
T forum van Jeroen EN Syl EN jjj EN Legolas EN Mess... tog?
:-)
ik vind het echt super tof dat jullie me zo steunen

K hou van jullie allemaal

Dikke kuzzzz Laura
Wij ook van jou meis, jou geluk maakt mij blij
QUOTE(Loez @ Jun 16 2004, 17:15 )
T forum van Jeroen EN Syl EN jjj EN Legolas EN Mess... tog?
eehm twas jeroens idtje eneehm dus tja ik werd dus ook tot admin gebombardeerd
en toen jroen hoorde dat mess ook gepest was... werd mess mod, en legolas kent jeroen van FOK! ( een ander heel groot forum )

zo zit het
Jeroen
Jun 16 2004, 22:23
mijn forum

bij storing kan ik dr ook nog als enige op komen
* zich machtig voelt
Jeroen
Jun 16 2004, 22:24
en nu ontopic
[offtopic]
Toen reageerden er ook veel mensen..

Neej ik ben flauw...
[/offtopic]
Acceptatie
Jun 21 2004, 20:37
ik ben gelukkig nog nooit mishandeld
Ik 1 keer maar ik heb zoiets van vergeten en t dr nooit meer over hebben.
Als ik nu n verhaal lees van iemand die misbruikt is denk niet meer aan mijn eigen ''ervaringen'', voor mijn gevoel ist allemaal wel verwerkt...
Acceptatie
Jun 22 2004, 09:32
QUOTE(Loez @ Jun 22 2004, 09:37 )
Ik 1 keer maar ik heb zoiets van vergeten en t dr nooit meer over hebben.
Als ik nu n verhaal lees van iemand die misbruikt is denk niet meer aan mijn eigen ''ervaringen'', voor mijn gevoel ist allemaal wel verwerkt...
echt verwerkt of weggestopt.... Het kan namelijk nog steeds allebei... De menselijke geest is tot zoveel instaat dat je iets automatisch wegstopt en niet meer aan terug denkt maar er toch onbewust mee zit en mee bezig bent!
Ja misschien heb je wel gelijk maar ik heb dr niet zoveel moeite mee, ik heb dr destijds over gepraat, laatst ook nog maar t deed me geen pijn meer...
Acceptatie
Jun 22 2004, 17:44
gelukkig.... laten we hopen dat het zo
Ik maak me nu eigenlijk meer druk om mijn gezondheid enzo, k heb nu gelijk door dat dat absoluut t belangrijste is...
Ben zelfs gepest om t feit dat ik ziek was en dat amper naar school ging enzo.
Acceptatie
Jun 23 2004, 10:26
CVS is eigenlijk te verglijken met Pfeiffer, je herstelt nog steeds van n bacterie.
Ik heb alleen genoeg van al dat ziekenhuis gebeuren...
Acceptatie
Jun 23 2004, 15:49
QUOTE(Loez @ Jun 23 2004, 16:39 )
CVS is eigenlijk te verglijken met Pfeiffer, je herstelt nog steeds van n bacterie.
Ik heb alleen genoeg van al dat ziekenhuis gebeuren...
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
hier klikken.