Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Ik Moet Het Gewoon Kwyt
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
broke
hallo ik ben een jongen en zit met wat problemen.

ik ben een heel gevoelige jonge en ik probeer alls goed te doewn en iedereen te helpen en gelukkig te makn.
maar zelf ovr mn problemn kan k met niemnd praten maar via dit gaat het tog gemakkelykr.
ik ben al heel mn jeugd gepest geweest gewoon omdat ik grote voortanden heb en nooit op iemnd reageer als ze my pesten of kleineren gewoon omdat ik denk dat het dn erger word.
want ik ben al op zich gesloten en verlegen en hou me meestal op d achtergrond zoveel mogelyk omdat ik me zo hard schaam voor me zelf.
en dat komt allemaal door vroegr in het lager waar het allemaal begon. ik werd overal gepest op school in een speeltuin overal gewoon. en werd vroeger ook veel geslagen door andere kinderen en mn ouders dat van mn oudrs is nu al minder geworden.
ik word ook altyd achtruit geschoven zoals thuis komt mn zus op d eerste plaats.
maar ik verberg mn gevoelens altyd zodat niemnd kan merken hoe ik me vn binne voel. want ik ben egt volledig neergehaalt vnbinne. en het lastigste is dat ik er met niemnd over kan praten omdat ik het niet durf. omdat ik bang ben dat ze me gaan uitlachen.
ik an heel moeilyk nieuwe contacte leggen of gewoon zelfs met mensen praten.
en tot nu heb ik alles kunne opkroppen in mezelf maar het is nu losgekomen. en dat allemaal omdat ik overlaatst in elkaar ben geslagn en al mn problemen zyn losgekomn en zitten voortdurend in mn hoofd. ik durf zelfs niet meer goed buiten te komen.
en door al die dingen die er gebeurt zyn heb ik een erg laag zelfbeeld en durf ik niemnd te vertrouwn en schaam ik me voor alls...

ik weet egt niet meer wat ik moet doewn want ik kan het egt niet meer aan. alls zit gewoon tegn hoeveel ik ook prober het beste van het levn te makn het lukt gewoon niet er komt altyd wel een nieuw probleem.

en daarom vraag ik of iemand een beetj raad heeft voor my dat me kan helpen?

alvast bedankt.
Emilia

hallo Broke

je hebt het op dit moment echt moeilijk, alles is zoals je zegt losgekomen. In feite is dit ook een goed moment om de erge zaken van vroeger te verwerken.
Heb je al eens gedacht om een soort therapie te volgen, waar je met iemand hierover kan praten. Iemand die je ernstig neemt en die weet wat je met zo'n situaties doet. Ik ben op dit moment ook bezig met een soort gesprekstherapie: er is ten minste één iemand in mijn leven die mijn verhaal beluistert en becommentarieert. Ik moet er wel voor betalen, maar het is niet anders. Ik heb gemerkt dat ik er alleen niet uitkom en ik vermoed dat dit met jou ook zo is.
Je kan natuurlijk ook hier veel posten. dat helpt ook al veel, hier zijn er mensen die je begrijpen.
Als ik lees dat je gevoelig en verlegen bent en mensen wil helpen is het toch godgeklaagd dat vooral dat type mens altijd het slachtoffer wordt van pesterijen.
Ik ben ook zo'n type en intussen vind ik de mens een echt roofdier. Sorry voor die lelijke woorden, maar zo voel ik het. Tegen mensen met een grote mond en een groot ego durven ze weinig te zeggen.
Broke, verberg je gevoelens niet meer, als het je niet aanstaat, zeg het. Jij bent het waard dat men ook met jouw gevoelens rekening houdt.
Veel sterkte Broke.

Emilia
broke
QUOTE(Emilia @ May 6 2010, 19:29 ) *
hallo Broke

je hebt het op dit moment echt moeilijk, alles is zoals je zegt losgekomen. In feite is dit ook een goed moment om de erge zaken van vroeger te verwerken.
Heb je al eens gedacht om een soort therapie te volgen, waar je met iemand hierover kan praten. Iemand die je ernstig neemt en die weet wat je met zo'n situaties doet. Ik ben op dit moment ook bezig met een soort gesprekstherapie: er is ten minste één iemand in mijn leven die mijn verhaal beluistert en becommentarieert. Ik moet er wel voor betalen, maar het is niet anders. Ik heb gemerkt dat ik er alleen niet uitkom en ik vermoed dat dit met jou ook zo is.
Je kan natuurlijk ook hier veel posten. dat helpt ook al veel, hier zijn er mensen die je begrijpen.
Als ik lees dat je gevoelig en verlegen bent en mensen wil helpen is het toch godgeklaagd dat vooral dat type mens altijd het slachtoffer wordt van pesterijen.
Ik ben ook zo'n type en intussen vind ik de mens een echt roofdier. Sorry voor die lelijke woorden, maar zo voel ik het. Tegen mensen met een grote mond en een groot ego durven ze weinig te zeggen.
Broke, verberg je gevoelens niet meer, als het je niet aanstaat, zeg het. Jij bent het waard dat men ook met jouw gevoelens rekening houdt.
Veel sterkte Broke.

Emilia

jaah misschien kan ik proberen om het allemaal achter my te laten maar dat is gewoon zo moeilyk weet je.
en door dit forum kan ik misschien veel raad en steun krygen maar ik weet nog niet egt goed hoe ik al myn problemen kan verwoorden. maar ik ben wel al bly dat ik al steun kryg van jou emilia. en dat is waar wat je zegt ze nemen altyd de personen die zich stil houden.
want ik ben iemand die ruzie, agressie en geweld haat gewoon want die dingen zyn voor niets nodig. je kan beter gelukkig samenleven en plezier maken en lachen en liefde geven en krygen. maar er zyn altyd mensen die dat moeten verpesten want de wereld zou er trouwens helemaal anders zyn als we stoppen met dat geruzie en al dat geweld. want ik probeer voor iedereen goed te doen en problemen oplossen en mensen gelukkig maken maar zelf kan ik mn eigen problemen niet oplossen. maar andre mensen gelukkig maken maakt my gewoon bly vanbinne en dn vergeet ik al de rest.
ik ben nu aan het proberen om de moed by elkaar te rapen om mn gevoelens en al die gedachten in mn hoofd aan iemand te vertellen. maar hoe werkt zo een therapie dn eigenlyk?

bedankt emilia. x
Emilia
hey Broke

Goed dat je aan je probleem wil werken. Ik merk dat je een goed mens bent, maar andere " slechte" mensen verpesten het voor jou.
Mijn therapie is om de twee weken spreken met een begripvolle therapeute. Dan , wanneer ik de dingen zeg, komen de emoties bij mij los. dat is bij mij het probleem. ik krijg die vastgeroeste emoties van vroeger zo moeilijk los. Maar ze zitten er en blijven me parten spelen.
Nu ben ik bezig om alles neer te schrijven, eigenlijk schrijf ik mijn leven op. Intussen hervoel ik de dingen en komen mijn emoties los. Mijn therapeute zegt dat ik pas door mijn emoties niet weg te dringen, zal loskomen van die emoties.
Broke, ik herken veel van wat je schrijft in mezelf, maar dan wel mezelf van vroeger. Je wilt goed doen. da's een mooie zaak, maar bescherm AUB jezelf toch ook. Op deze wereld lopen ook mensen rond die anderen om één of andere reden bewust pijn willen doen. Niet iedereen is als jij. Er zijn er genoeg die genieten van jouw pijn omdat ze zelf zich niet goed in hun vel voelen. Voor mij zijn dit geen goede mensen. Wie zich slecht voelt , moet dit niet afreageren op andere mensen. Maar toch is er een grote groep die anderen moedwillig pijn doet.
Bescherm jezelf hiervoor, je hebt nog tijd, je bent nog jong, ik heb me niet beschermd voor deze mensen en zit na al die jaren nu nog met problemen. Nu zorg ik ervoor dat ik mensen van wie ik voel dat ze het niet goed met me menen ( bv. jaloezie) vermijd. Ik heb ook last van dominante mensen, die geven een stille teruggetrokken persoon als mezelf veel te veel het gevoel dat ik niets waard ben.
Sorry dat ik zo'n lelijk beeld van mensen hier ophang, maar dat is mijn lot geweest en ik heb me hiertegen niet beschermd.
Ik zou zo zeggen, reageer op andere post van andere mensen, leer eruit, post zelf ook de dingen die je kwijt wil, intussen is dit ook verwerken. Opkroppen is het slechtste wat je kan doen.
broke
QUOTE(Emilia @ May 7 2010, 12:29 ) *
hey Broke

Goed dat je aan je probleem wil werken. Ik merk dat je een goed mens bent, maar andere " slechte" mensen verpesten het voor jou.
Mijn therapie is om de twee weken spreken met een begripvolle therapeute. Dan , wanneer ik de dingen zeg, komen de emoties bij mij los. dat is bij mij het probleem. ik krijg die vastgeroeste emoties van vroeger zo moeilijk los. Maar ze zitten er en blijven me parten spelen.
Nu ben ik bezig om alles neer te schrijven, eigenlijk schrijf ik mijn leven op. Intussen hervoel ik de dingen en komen mijn emoties los. Mijn therapeute zegt dat ik pas door mijn emoties niet weg te dringen, zal loskomen van die emoties.
Broke, ik herken veel van wat je schrijft in mezelf, maar dan wel mezelf van vroeger. Je wilt goed doen. da's een mooie zaak, maar bescherm AUB jezelf toch ook. Op deze wereld lopen ook mensen rond die anderen om één of andere reden bewust pijn willen doen. Niet iedereen is als jij. Er zijn er genoeg die genieten van jouw pijn omdat ze zelf zich niet goed in hun vel voelen. Voor mij zijn dit geen goede mensen. Wie zich slecht voelt , moet dit niet afreageren op andere mensen. Maar toch is er een grote groep die anderen moedwillig pijn doet.
Bescherm jezelf hiervoor, je hebt nog tijd, je bent nog jong, ik heb me niet beschermd voor deze mensen en zit na al die jaren nu nog met problemen. Nu zorg ik ervoor dat ik mensen van wie ik voel dat ze het niet goed met me menen ( bv. jaloezie) vermijd. Ik heb ook last van dominante mensen, die geven een stille teruggetrokken persoon als mezelf veel te veel het gevoel dat ik niets waard ben.
Sorry dat ik zo'n lelijk beeld van mensen hier ophang, maar dat is mijn lot geweest en ik heb me hiertegen niet beschermd.
Ik zou zo zeggen, reageer op andere post van andere mensen, leer eruit, post zelf ook de dingen die je kwijt wil, intussen is dit ook verwerken. Opkroppen is het slechtste wat je kan doen.

egt waar bedankt voor je mening en raad emilia.
en jaah misschien is het wel waar van die slegte mensen maar ik zou echt niet begrypen wat zy er leuk aan vinden om andre mensen te kwetsen zowel fysiek als mentaal.
maar ik vind het gewoon niet gemakkelyk om voor mezelf op te komn omdat door vroegr als ik voor me opkwam werd ik uit gestoten of gekwetst maar ik weet wel dat ik voor mezelf moet opkomen maar ik vind het egt niet makkelyk.
maar tog egt bedankt voor deze hulp emilia ik ben je egt dankbaar.
en ik zal ook meer op andre mensen posten en misschien kan ik hun ook helpen met hun problemen zoals jij by my doet. jij bnt egt iemand met verstand en een goed hart.
bedankt emilia.
Emilia
Bedankt Broke voor je mooie woorden. Opkomen voor jezelf kan je in een assertiviteitscursus. Die zijn er overal denk ik. Normaal hebben ze dat toch in Nederland? Bij mij in België zijn er veel zo'n cursussen, in België komt "verlegenheid" veel vaker voor dan in Nederland. Als ik de Nederlandse kinderen op tv zie, amai, wat een mondige kinderen. Kan me inbeelden dat dit voor jou dan dubbel moeilijk is.
En waarom mensen een ander pijn willen doen? Heb me dat vroeger ook zoveel afgevraagd. Ik denk zo, dat sommigen erop kicken gewoonweg of dat sommige jaloers zijn of mij irritant vinden. Ik dacht vroeger ook dat alle mensen een goed hart hebben. Wat ben ik zo vaak ontgoocheld geweest. En nu bescherm ik me voor zo'n mensen.
Sommige mensen hebben geen schuldgevoel en geen inlevingsvermogen.
groetjes Emilia
broke
QUOTE(Emilia @ May 10 2010, 10:25 ) *
Bedankt Broke voor je mooie woorden. Opkomen voor jezelf kan je in een assertiviteitscursus. Die zijn er overal denk ik. Normaal hebben ze dat toch in Nederland? Bij mij in België zijn er veel zo'n cursussen, in België komt "verlegenheid" veel vaker voor dan in Nederland. Als ik de Nederlandse kinderen op tv zie, amai, wat een mondige kinderen. Kan me inbeelden dat dit voor jou dan dubbel moeilijk is.
En waarom mensen een ander pijn willen doen? Heb me dat vroeger ook zoveel afgevraagd. Ik denk zo, dat sommigen erop kicken gewoonweg of dat sommige jaloers zijn of mij irritant vinden. Ik dacht vroeger ook dat alle mensen een goed hart hebben. Wat ben ik zo vaak ontgoocheld geweest. En nu bescherm ik me voor zo'n mensen.
Sommige mensen hebben geen schuldgevoel en geen inlevingsvermogen.
groetjes Emilia

jaah ik woon ook in belgie.
maar de mentaliteit van jongeren in nederland is ook veel anders dan in belgie.
jaah ik probeer me te beschermen van zon mensen maar dat lukt niet altyd even makkelyk.
maar ik denk dat ik als ik van d middelbare school af ben dat het beter gaat worden omdat je dan meer onder volwassen mensen zit zoals op de hoge shool of op werk.
groetjs broke.
roberto
eey

ik heb ook een klein beetje hetzelfde probleem. gelukkig is het niet heel erg bij mij. maar toch vind ik het erg vervelend. dus hoop ik dat jullie me kunnen helpen.

ik word gepest in de buurt door een jongen die jonger dan mij is. (ik ben 15+ hij is zo'n 13) en hij is een enorme lafbek(srry voor taalgebruik) want als ik maar 1 vinger uitsteek rent hij weg of verschuilt zich achter zijn vriendjes. maar als hij met zijn vriendjes is en ik alleen en ik fiets bijvoorbeeld naar huis na mijn sporttraining scheldt hij me uit of gooit met sneeuwballen of waterballonen en soms zelfs kiezelstenen. ik snap ook helemaal niet waarom. hij gaat ook hele rare vage geluiden maken alleen omdat ik van metal hou en een gothic ben.(niet een erge maar een beetje soft gothic) vandaag nog bekogelde hij me weer. het gebeurt gemiddeld zo'n 2 tot 3 keer per week. mijn ouders zeggen ook dat ik het moet negeren maar toch blijf ik me het een beetje aantrekken. ook scheldt hij me uit voor dikzak enzo omdat ik iets zwaarder ben dan de meeste. en het is echt een verschil van 10 kilo ongeveer. ik heb geen idee wat ik er nou aan moet doen. geweld heeft toch geen zin en het kan het pesten alleen maar erger maken dat weet ik ook wel. maar wat moet ik wel doen. het probleem is dus ook dat het niet op school gebeurt.

weet iemand een oplossing hiervoor

PS het is niet dat ik er erge problemen mee heb maar toch wil ik liever niet drijfnat thuiskomen of met blauwe plekken alleen door zijn kleine etterbak.

alvast bedankt voor alle hulp
surfer
ik zou toch zoveel mogelijk proberen buiten te komen, want angst is een stap naar depressie, dat wil je niet
surfer
mensen pesten uit jaloezie, verveling, haat, en vooral omdat ze niet (willen) weten wat ze bij een ander aandoen.

sterkt ermee !
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.