Hallo allemaal,
Ik durf niet te zeggen of dit onder pesten valt, maar ik moet even mijn verhaal kwijt.
Sinds september werk ik in een winkel, het leek een geschenk uit de hemel. Vlakbij, precies het aantal uren wat ik nodig heb en prima betaald.
Nu, na een half jaar wil ik alleen maar weg daar.
Ik werk met alleen maar andere vrouwen. Zij werken er allemaal al veel langer en zijn een vrij hechte groep. In het begin deden ze aardig tegen mij, tolereerden ze het als ik een fout maakte.
Na een maand of 3 kreeg ik het idee dat ze me opeens niet meer leuk vonden. Gezellig praten zat er sowieso al niet in, maar nu werd er niet meer tegen mij gesproken. Wel met elkaar. Ik heb vaak het gevoel dat zij het over mij hebben. Dat komt doordat ze zachtjes praten, giechelen en altijd aan de andere kant van de winkel samen staan te smoezen.
Eigenlijk wordt er ds niks tegen mij gezegd, behalve als ik wat fout doe. Omdat ik daar erg onzeker van word ga ik meer foutenmaken. Dit resulteert in dat ik vaak alleen maar negatieve kritiek krijg.
Ik heb het al eens bij mijn baas aangegeven, dat ik het gevoel heb niks goed te doen, omdat dat nooit gezegd wordt. Hij vind dat maar onzin, want zo zijn die meiden nou eenmaal, moet ik me niks van aantrekken!
Soms zeggen ze ook hele gemene dingen, heb ik eens een verkeerd antwoord aan de telefoon gegeven. Word er meteen gezegd dat als ik het niet aandurf, de telefoon maar moet laten rammelen.
Ik liet eens iemand te weinig betalen, omdat de computer verkeerd aansloeg. Kreeg ik meteen te horen dat ik eens op moet letten, want straks ga ik nog klanten oplichten!
Een bestelling van een klant, ligt in het magazijn. Kon het niet vinden.
Een collega gaat kijken en vind hem. Zegt ze gewoon waar die klant bijstaat: 'Ik weet niet waaar JIJ hebt gekeken, maar er lagen er nog 6!' En dan met een bepaald gezicht erbij...
Doe ik een keer weer wat fout ( wat steeds vaker gebeurt ) dan kijken de dames elkaar geirriteerd aan.
Laatst is er een grote fout gemaakt, maar niemand weet wie het heeft gedaan. Degene die het heeft gedaan houd zijn mond.
Nu zijn de verdenkingen op mij gericht, dat merk ik aan iedereen.
Wat ook vervelend is os het geroddel, ziek word ik ervan! Werk ik met collega A, wordt er over collega B gepraat, werik met B, wordt er over A gepraat.
En ze praten ook over mij, zelfs waneer ik er bij ben.
Ook worden belangrijke dingen niet aan mij verteld, zo is er opeens een nieuw iemand aangenomen. Ook nog eens op precies mijn uren en dagen, terwijl we niet echt iemand nodig hebben. Dat is lekker duidelijk dan, ik heb nu het idee dat mijn contract ( tot 1 maart ) niet word verlengd.
Ook gaat de winkel een week dicht in febr. vanwege verbouwing, is gewoon niet aan mij verteld!
De sfeer is vreselijk, voor mij, niet voor hun. Zij hebben het gezellig. Gaan samen theedrinken terwijl ik aan het werk ben en dat niet in de gaten heb.
Zaterdag kwam ik op mn werk, zegt de baas Oja, vergeten tegen je te zeggen, vanmiddag functioneringsgesprek.
Ik heb het uit kunnen stellen tot morgen, maar ik denk dat zij mijn contract niet verlengen.
Op zich ben ik daar wel blij om, doen zij het niet dan doe ik het wel. Want ik ga eraan onderdoor.
Ik heb mij gisteren ziek gemeld, ik was misselijk van de spanning. Hoofdpijn.
Mijn moeder zei dat ik naar de dokter moet en een verklaring moet vragen, dat ik stress heb. Zodat ik het op mn werk kan laten zien.
Wat zouden jullie doen?