Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Pesten Op School
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
kimmm
Hallo allemaal,

Ik en ben nieuw op dit forum en ik wil graag mijn verhaal kwijt.
De 1e en 2e klas ben ik nooit gepest.
Omdat de school waar ik op zat heel erg slecht les werd gegeven moest ik naar een andere school van mijn ouders ( lang verhaal )
De eerste weken op de nieuwe school ging alles goed.
Ik had 3 leuke vriendinnen, dacht ik!
Bij tekenen ging ik altijd bij hun zitten en dat was heel gezellig.
Totdat ze me begonnen te plagen. Eerst was het gewoon plagen maar toen ging het echt over in pesten.
Ze gooide bijvoorbeeld mijn tas in de prullenbak of ze duwde me of ze verscheurde mijn tekening die ik had gemaakt.
Ik voelde me zo ontzettend rot dat ik niet meer naar school durfde!
Van mijn ouders moest ik met de teamleider gaan praten en dat heb ik gedaan.
Ik heb alles gezegd en de leraar ging met de 3 meiden praten en toen ze terugkwamen hebben ze nooit meer wat gedaan.

Nu zit ik in de 4e klas ( examenjaar )
Er zitten echt hele stomme jongens in mijn klas bij natuurkunde.
Ze schoppen de hele tijd tegen mijn stoel of tikken op mijn rug! Ik kan ook niet ergens anders gaan zitten want we hebben vaste plekken en de hele klas zit al vol ;s
Heeft iemand misschien een tip wat ik daartegen kan doen, ik weet het gewoon niet meer!

Als ze me pesten voel ik me zo onzeker en word ik heel erg zenuwachtig, dan durf ik niks meer terug te doen en weet ik het op dat moment even niet meer!
Hebben jullie dat ook?
Ik negeer ze dan meestal en dan stopt het.. voor even! want na 5 minuten ofzo beginnen ze weer!
Of ze gaan domme vragen aan me stellen.
Ook laten ze me bijvoorbeeld struikelen als ik door de gang loop of botsen kei hard tegen me aan.

Er is een andere teamleider gekomen en ze doen er nu echt niks meer aan pesten op school!
Ik haat school en ik durf gewoon niet meer naar sommige lessen te gaan, ik voel me zo ontzettend rot. crying.gif
Soms kan ik niet eens slapen omdat ik er alleen maar aan moet denken en omdat ik weet dat die jongens bij natuurkunde weer tegen mijn stoel aan gaan trappen enzo!
Hebben jullie misschien tips wat ik ertegen kan doen?

Dankzij dit forum voel ik me al wat beter.
Ik kan hier gelukkig mijn verhaal aan jullie vertellen en hopelijk begrijpen jullie mijn verhaal.

Groetjes Kim
swalsky
Hoi Kimmm,

Als ik het goed begrijp heb je vooral last van een aantal jongens tijdens een paar lessen.
Is er een reden waarom ze juist in die lessen lastig zijn en niet in andere lessen? Zitten ze dan toevallig dichter bij je, of ziet de leerkracht in die lessen gewoon minder van wat er gebeurt?

Wat zou je kunnen doen? Ik denk dat in dit geval je voor de lessen even naar de leerkracht van de les moet gaan om te vertellen wat er aan de hand is. Gewoon vertellen dat er een aantal jongens je tijdens de les constant lastigvallen en dat je hierdoor niet goed kunt opletten. De leerkracht zal waarschijnlijk melden dat deze hier weinig aan kan doen, maar de leerkracht zal er wel alert op worden. De leerkracht krijgt dan sneller in de gaten dat er iets aan de hand is. Indien er niks verandert, zou je vervolgens tijdens zo'n les hardop in de klas kunnen zeggen: 'hou nou eens op!' De leerkracht kan dan niet meer ontkennen dat er iets aan de hand is, en de jongens ook niet, hoewel ze dat dan natuurlijk wel zullen proberen. Wat je voor de zekerheid zou kunnen doen, is een klasgenoot inschakelen, het liefst iemand naast wie je zit, zodat deze het voor jou kan opnemen op dat moment.

Ik hoop dat je hier al iets aan hebt.

groet

Swalsky
kimmm
QUOTE(swalsky @ Jan 7 2010, 23:27 ) *
Hoi Kimmm,

Als ik het goed begrijp heb je vooral last van een aantal jongens tijdens een paar lessen.
Is er een reden waarom ze juist in die lessen lastig zijn en niet in andere lessen? Zitten ze dan toevallig dichter bij je, of ziet de leerkracht in die lessen gewoon minder van wat er gebeurt?

Wat zou je kunnen doen? Ik denk dat in dit geval je voor de lessen even naar de leerkracht van de les moet gaan om te vertellen wat er aan de hand is. Gewoon vertellen dat er een aantal jongens je tijdens de les constant lastigvallen en dat je hierdoor niet goed kunt opletten. De leerkracht zal waarschijnlijk melden dat deze hier weinig aan kan doen, maar de leerkracht zal er wel alert op worden. De leerkracht krijgt dan sneller in de gaten dat er iets aan de hand is. Indien er niks verandert, zou je vervolgens tijdens zo'n les hardop in de klas kunnen zeggen: 'hou nou eens op!' De leerkracht kan dan niet meer ontkennen dat er iets aan de hand is, en de jongens ook niet, hoewel ze dat dan natuurlijk wel zullen proberen. Wat je voor de zekerheid zou kunnen doen, is een klasgenoot inschakelen, het liefst iemand naast wie je zit, zodat deze het voor jou kan opnemen op dat moment.

Ik hoop dat je hier al iets aan hebt.

groet

Swalsky

Dankjewel, daar heb ik wel wat aan.
De lerares kan de klas niet aan en daarom is het ook zo druk in de klas.
De jongens moeten wel achter mij zitten want de klas is zo druk dat er geen andere plek meer is ( dus hebben vaste plekken )
Onze leerkracht ziet alles gebeuren maar dan durft ze gewoon niet in te grijpen, eigenlijk zou ze niet voor de klas mogen staan.
Het meisje naast wie ik zit heb ik een beetje medelijde mee.
Ze wordt ontzettend gepest door iedereen in de school. Ze noemen haar 'lelijk' enz.
Maar ik vraag me af; wat is nou lelijk?
Is uiterlijk nou wel zo belangrijk?
Nou innerlijk is veeel belangrijk hoor.
Maar ze komt dus ook niet voor mij op omdat ze zelf zo erg gepest wordt.
Maar ik heb er wel wat aan!
Ik zou inderdaad de leraar bijvoorbeeld een mailtje kunnen sturen, hopen dat dat helpt!

Groetjes Kim

swalsky
Hoi Kim

Als het echt zo ellendig gaat met de kwaliteit van het lesgeven in de klas, dan is het inschakelen van een andere leerkracht en/of coördinator ook niet verkeerd. Er bestaat denk ik een grote kans dat je leerkacht ondertussen niet meer durft te reageren ook al ziet deze vanalles gebeuren.

Het meisje waar je naast zit, zal als jij actie onderneemt ook geholpen worden. Het zou me zelfs niks verbazen als er nog meer slachtoffers zijn. In een school waar dit soort zaken kunnen gebeuren, is er iets goed mis met de sfeer.

Weten je ouders van wat er gebeurt?

Swalsky
kimmm
QUOTE(swalsky @ Jan 8 2010, 17:36 ) *
Hoi Kim

Als het echt zo ellendig gaat met de kwaliteit van het lesgeven in de klas, dan is het inschakelen van een andere leerkracht en/of coördinator ook niet verkeerd. Er bestaat denk ik een grote kans dat je leerkacht ondertussen niet meer durft te reageren ook al ziet deze vanalles gebeuren.

Het meisje waar je naast zit, zal als jij actie onderneemt ook geholpen worden. Het zou me zelfs niks verbazen als er nog meer slachtoffers zijn. In een school waar dit soort zaken kunnen gebeuren, is er iets goed mis met de sfeer.

Weten je ouders van wat er gebeurt?

Swalsky

Hee swalsky,

Je hebt wel gelijk. De lerares is zelf gewoon erg bang om te reageren op dingen.
Het meisje die naast mij zit die doet gewoon alsof het haar helemaal niks kan schelen.
Ze wordt heel erg gepest maar ze praat er nooit echt over.
Dat vind ik echt goed van haar, ik weet niet hoe ze dat doet.

De sfeer in sommige klassen is echt vreselijk ( vind ik dan )
ik voel me helemaal niet op mijn gemak en weet ook niet echt goed een houding te geven.
Het klinkt een beetje raar wat ik zeg maar misschien begrijp je me wel.

Mijn ouders weten wel een beetje wat er gebeurd maar ze gaan er niet echt op in.
Ze zeggen; zolang jij goede cijfers haalt, is er niks aan de hand.
Maar ik heb juist het gevoel dat ik niet goed kan opletten in de klas als ze steeds tegen mijn stoel aantrappen.
Dan zeggen mijn ouders: doe niet zo raar.

Groetjes Kim
Ninja
Beste Kim,

Het hoeft niet te betekenen dat het goed is dat ze er niet over praat. Het kan een bepaalde overlevingsmanier zijn om zich af te sluiten en daarmee de ervaringen buiten te sluiten. Dit even ter zijde. Nu over jou zelf.
Als ik het goed begrijp vind het gebeuren plaats in VMBO4 tijdens natuurscheikunde. Klopt dit?
Als ik me niet vergis is dat geen vak dat verplicht is voor alle vmbo leerlingen. Dit betekend ook dat het niet op elke school de volledige mentorklas een vak heeft, waardoor er soms klassen van verschillende mentoren, en uit elke klas een aantal leerlingen genomen wordt voor het vak natuurscheikunde,
Heb jij de jongens van wie je last hebt in je mentorklas zitten?
En zou je wat je hier zegt met je mentor durven bespreken?

Ninja
kimmm
QUOTE(Ninja @ Jan 10 2010, 21:46 ) *
Beste Kim,

Het hoeft niet te betekenen dat het goed is dat ze er niet over praat. Het kan een bepaalde overlevingsmanier zijn om zich af te sluiten en daarmee de ervaringen buiten te sluiten. Dit even ter zijde. Nu over jou zelf.
Als ik het goed begrijp vind het gebeuren plaats in VMBO4 tijdens natuurscheikunde. Klopt dit?
Als ik me niet vergis is dat geen vak dat verplicht is voor alle vmbo leerlingen. Dit betekend ook dat het niet op elke school de volledige mentorklas een vak heeft, waardoor er soms klassen van verschillende mentoren, en uit elke klas een aantal leerlingen genomen wordt voor het vak natuurscheikunde,
Heb jij de jongens van wie je last hebt in je mentorklas zitten?
En zou je wat je hier zegt met je mentor durven bespreken?

Ninja

Beste Ninja,

Ja dat klopt. En natuurscheikunde kan ik ook niet laten vallen want ik heb economie al laten vallen en nu heb ik 6 vakken.
Alle leerlingen zitten inderdaad van verschillende klassen door elkaar, heel vervelend is dat.
Maar mijn eigen klas is ook niet zo leuk.
De jongens zitten niet in mijn mentorklas.
Vorig jaar werd ik ook gepest en toen ben ik al heel vaak naar mijn mentor toe gegaan.
Ik vind het zo stom om nu weer naar mijn mentor te gaan.
Ik wil ook niet dat die jongens denken dat ik bang voor hun ben. ( maar dat is wel zo )
Als ik hun zie dan sla ik gewoon helemaal dicht. Echt raar is dat.
Misschien komt het wel door vorig jaar.

Dit jaar duurt nog maar tot April. Dan mijn examen en dan eindelijk klaar met vmbo. (als ik slaag)
Ik kan ook gewoon even doorzetten. Ookal zit ik er echt heel erg mee, maar gelukkig duurt dit jaar niet meer zo lang.
Maar ik ben gewoon zo bang dat het erger wordt!
En ookal is het nog maar 11 weken ofzo, toch maken ze iets in mij kapot.
Snap je dat?

Groetjes Kim

Ninja
Beste Kim,
Ik bedoelde ook niet dat je het vak beter kon laten vallen. Juist omdat je een paar maanden voor je centraal examen zit is een nieuw vak gaan doen geen optie. Het ging me meer om of het vaste klassen zijn of anders.
Is er iemand op school met wie je wel hierover kunt spreken.
Je mentor valt af... Maar misschien een (con)rector of een decaan, of een vertrouwenspersoon? Ik brainstorm maar wat.
Als dit iets in je sloopt is het niet verstandig er zelf mee rond te blijven lopen.
Dan het andere stuk. Ook zonder dat je bang bent voor iets of iemand kan het soms fijn zijn dingen te bespreken. Dat heeft ook met je behoeften te maken. Wat jij nodig hebt weet alleen jij. Met of zonder angst. Je hebt nu advies nodig hoe je een situatie waar je niet blij van wordt te veranderen zodat het voor jou makkelijker is te dragen. Daarom kun je toch gewoon advies vragen aan een volwassene?

Groetjes
Ninja
kimmm
QUOTE(Ninja @ Jan 11 2010, 15:09 ) *
Beste Kim,
Ik bedoelde ook niet dat je het vak beter kon laten vallen. Juist omdat je een paar maanden voor je centraal examen zit is een nieuw vak gaan doen geen optie. Het ging me meer om of het vaste klassen zijn of anders.
Is er iemand op school met wie je wel hierover kunt spreken.
Je mentor valt af... Maar misschien een (con)rector of een decaan, of een vertrouwenspersoon? Ik brainstorm maar wat.
Als dit iets in je sloopt is het niet verstandig er zelf mee rond te blijven lopen.
Dan het andere stuk. Ook zonder dat je bang bent voor iets of iemand kan het soms fijn zijn dingen te bespreken. Dat heeft ook met je behoeften te maken. Wat jij nodig hebt weet alleen jij. Met of zonder angst. Je hebt nu advies nodig hoe je een situatie waar je niet blij van wordt te veranderen zodat het voor jou makkelijker is te dragen. Daarom kun je toch gewoon advies vragen aan een volwassene?

Groetjes
Ninja

Sorry voor mijn late reactie.
Ja, je hebt gelijk. Ik heb het er met mijn ouders over gehad en als het nog erger wordt dan
ga ik gewoon met de lerares praten.
Bedankt voor al je hulp.

Groetjes Kim
Ninja
Goed voornemen Kim!
Als je dingen wilt... De deur hier staat altijd open!
Sterkte ermee meis!
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.