Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Volleybal
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
Sebazzz
Ik moet gewoon ff me ei kwijt:

goed, donderdag jongstleden had ik op mijn middelbare school volleyballtoernooi.
Dan kon je winnnen en verliezen(logisch), maar ik verloor steeds met mijn "team", en ze gaven mij de schuld. Ze hadden wel een beetje gelijk, want ik
ben niet de actiefste, en ik ben niet super in volleybal, maar wat ik erg vond, is dat, als ik een fout maakte, werdt dat heel erg scherp aangerekent, maar als iemand anders van ons "team" een fout maakte, maakte het niet uit. En ze pestten mij ook nog omdat "ik er helemaal niks van kon". aai.gif

Goed, dat was dus dat ei tongue.gif
beetje gebroken ei sad.gif
Jeroen
QUOTE(Sebazzz @ Mar 12 2004, 17:37 )

goed, donderdag jongstleden had ik op mijn middelbare school volleyballtoernooi.
Dan kon je winnnen en verliezen(logisch), maar ik verloor steeds met mijn "team", en ze gaven mij de schuld. Ze hadden wel een beetje gelijk, want ik
ben niet de actiefste, en ik ben niet super in volleybal, maar wat ik erg vond, is dat, als ik een fout maakte, werdt dat heel erg scherp aangerekent, maar als iemand anders van ons "team" een fout maakte, maakte het niet uit. En ze pestten mij ook nog omdat "ik er helemaal niks van kon". aai.gif

Dit klinkt heel bekend... zowiezo gym altijd een ramp-vak gevonden...

op de piepjes test na was ik er ook een ramp in...

moesten jullie zelf een "team" kiezen, of werd het toegewezen?? (dat eerste mag niet eens meer, gelukkig, maar gebeurt nog wel vaak... ik was vaak nog als laatste over...)
Sebazzz
nee, we moesten een team kiezen en ik was een "restje"

P.s Er staat per ongeluk nog een nieuwere versie van dit topic in dit forum, omdat, toen ik poste, kreeg ik een 404 error van mijn browser, dus ik dacht dat ik de topic ff opnieuw moest posten, want hij zal waarschijnlijk niet opgeslagen zijn, wat dus wel het geval is...
syl
aai.gif lijkt me echt heel erg kut... meer kan ik niet zeggen
Sebazzz
QUOTE(syl @ Mar 12 2004, 18:03 )
aai.gif lijkt me echt heel erg kut

dat is het ook sad.gif
Mess
Donderdag jongstleden had ik op mijn middelbare school volleybaltoernooi.
ben niet de actiefste, en ik ben niet super in volleybal, maar wat ik erg vond, is dat, als ik een fout maakte, werdt dat heel erg scherp aangerekent, maar als iemand anders van ons "team" een fout maakte, maakte het niet uit.  En ze pestten mij ook nog omdat "ik er helemaal niks van kon".

Oh wat had ik een hekel aan gymlessen. Het is ZOO terecht dat ze je niet meer mogen laten kiezen.... altijd was ik de laatste die werd gekozen, en niet van harte geloof me. Ik was ook nergens goed, in dus ja waarom mij bij je team, ik was niet aardig, en slecht... tja moeilijke keus he. crying.gif

Maar ook buiten het volleyballtoernooi wordt ik gepest. In de klas hoor ik er niet bij, niet bij de poulaire, niet bij de verlegen of wat verlaten kinderen van onze klas. Dit vind ik dan ook de ergste vorm van pesten: negeren

Dat is ook een van de dingen die ik het ergste vind. Negeren. Nooit iemand die tegen je praat of met je wilt spelen. Dat klinkt nogal triest, spelen, maar als je 8 jaar bent wil je dat. Met vriendjes en vriendinnetjes spelen, maar altijd worden buitengesloten. crying.gif aai.gif

Als ik bij een groep van de klas ga staan, gaat die groep ergens anders heen. In de pauze`s dan sta ik alleen. Niemand wil of kan met mij praten. In mijn klas hangt inderdaad ook een soort groepsdruk, want sommige kinderen willen wel met mij praten, maar ze doen het liever niet, want anders hebben ze kans om uitgelachen te worden. Die hele klas is één meeloper, maar de leider is er niet! Ik ben in de klas waar ik nu zit, serieus ongelukkig...

Ik herken het. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen behalve.... dat ik het erg voor je vind. Ik weet wat je doormaakt en hoe je je voelt, het doet pijn en het lijkt alsof niemand in de hele wereld snapt wat jij voelt op dat moment. Als je ergens heengaat vallen ze still, loop je door hoor je ze lachen... kom je ergens binnen kijken ze je aan... zoek je oogkontact staren ze je de deur uit of kijken je aan alsof ze zouden willen zeggen 'wat moet JIJ nou weer hier'.

Ik besef me net dat ik eigenlijk helemaal niet weet wat ik je kan adviseren om te doen. Ik zou helemaal niet weten wat je kan veranderen om wel geaccepteerd te worden. crying.gif Ow dit is triest zeg, zit ik een beetje te zeggen dat ik je begrijp, kan ik je niet eens helpen... crying.gif crying.gif
Legolas_Greenleaf
Hmm, op het punt van als laatste gekozen worden, heb ik weinig problemen mee, omdat dat A, niet vaak gebeurt, en B, de sporten die we meestal doen, voetbal, basketbal of iets dergelijks, heb ik wel een goed punt in. Ik kan goed keepen met voetbal, met basketbal ben ik de gevaarlijkste speler op het veld, soms. Maar je fouten worden je idd hard afgerekend. huh.gif
Tomo
ken het, toen ik nog onder de palen stond bij voetbal... 1 foutje en je bent de lul...(meestal zo als keeper, maar was net begonnen...) je doet er niks tegen... sad.gif
dark angel
QUOTE(Sebazzz @ Mar 12 2004, 16:37 )

wat lullig. weetje ik ken het . ik had dat altijd met schoolvoetbal. meestal zeiden ze ja je bent wissel want je bent zo goed en dan kan je invallen als het slecht gaat. dan ben je ons geheimen wapen.

damn ik geloofde het ook nog. en idd als zij een fout maakte was het niet erg maar als ik het deed, tja dat was een hele ramp! het stimuleerd je ook echt niet als ze zeggen dat je slecht bent .

want als je wordt aan gemoedigd dan voel je je een stuk beter en gaat het ook een stuk beter! zo denk ik er over. en weetje waarom ze jou waarschijnlijk een beetje de schuld gaven ? omdat ze bang zijn dat zij het anders kregen . het zijn gewoon watjes en trek je dr maar niks vanaan hoe moeilijk dat ook is! sterkte liefs

Dark Angel
Acceptatie
Gym, was vroeger voor mij ook altijd het rampen vak! Hier krijgen leerlingen de ruimte en kunnen ze op allerlei geniepige mannieren je pakken! De leraar/lerares ziet het meestal toch niet!

Als je nu zo over gymlessen enz begint komt er een hoop verdriet bij mij naar boven, ook ik werd altijd als laatst gekozen omdat niemand met mij om wou gaan, het lag bij mij echt niet aan het sleht in gym zijn, want ik ben er juist heel goed in!

Ik denk dat het kiezen van teams zoiezo niet zo'n slim plan is van de docent omdat dit heel kwetsend kan zijn voor de gene die als laatst gekozen word..... Ik heb dat ook, en dan zat je in een team en dan kreeg je van die minachtende blikken!

Ook na de gym had ik het, mn spullen werden onder de douche gegooit, of mijn schoenen werden verstopt! Vooral op de bassisschool en in de 1e en 2e klas van de middelbare was ik gewoon bang voor de gymlessen! unsure.gif Die onzekerheid heb ik nog..... Bovendien kunnen de docenten ook ledenmaten van je zien en gaan ze om tekst en uitleg vragen voor bepaalde littekens, die ik (of zelf of) door anderen heb gekregen. Ik vondgymles doodseng

Zo zie je bij mij komt er een hoop naar boven wat de gymles betreft!

Ik geef iedereen een aai.gif die ook problemen met gymlessen hadden en hebben!!!!!! Jullie reacties zijn stuk voor stuk om verdrietig van te worden! crying.gif

WAAROM NOU WIJ?????
Legolas_Greenleaf
Dat spullen verstoppen heb ik helaas ook, maar meer bij andere vakken. Een keer een flinke mep verkopen met het voorwerp dat ze verstopten. (Meestal etui/schrift/boek) doet wonderen. hypocrite.gif
Acceptatie
Haha ik heb er geen last meer van hoor...... dus tja en jahoor ik heb weleens mensen geslagen maar niet voor gym!
Sebazzz
wat ik ook vaak heb, is dat als de klas wee- of drietallen moeten gaan vormen, ben ik het restje, of ik heb niemand
Mess
aai.gif

Ja.... vaak in me uppie....
Acceptatie
Ja dat ken ik ja crying.gif
Legolas_Greenleaf
QUOTE(Sebazzz @ Mar 14 2004, 12:27 )
wat ik ook vaak heb, is dat als de klas wee- of drietallen moeten gaan vormen, ben ik het restje, of ik heb niemand

Op dat punt heb ik wel een iemand met gym, dus das niet erg, en dat doen we ook niet zo gek vaak. smile.gif

Voor de rest wordt er veel alleen gedaan, en groepjes zijn meestal 'set'.
Jeroen
van mij mogen ze van dat hele gym "wie is de meest-macho figuur van de klas" les een keuze vak maken. Ik hield niet van gym, had mij op de mavo maar extra informatica gegeven ipv alleen in de brugklas...
Acceptatie
Nee, ik vind gym juist leuk en als ze gym als een keuze vak gaan doen dan houd iedereen op me lichaams beweging want er zijn mensen die er naast geen sport doen en dan word iedereen dik enz...... en gym vind ik wel leuk (NU DAN HE!!!!)
Sebazzz
nu weten ze mij echt boos te maken mad.gif mad.gif mad.gif
ze hebben tijdens duits kauwgom op m`n t-shirt geplakt mad.gif mad.gif
Mess
QUOTE(Sebazzz @ Mar 19 2004, 13:19 )

aai.gif
Acceptatie
QUOTE(Sebazzz @ Mar 19 2004, 13:19 )

aai.gif slaan..........
Sebazzz
ff op school requesten voor een paar, die mogen van mij een vierkant rooster hebben(van 1e uur t/m 9e uur) biggrin.gif biggrin.gif
Mess
hehehehe *lol*

Ik kwam vrijdagmiddag een meisje op het station tegen, die mij eigenlijk het meest heeft gepest door mijn middelbare schooljaren heen.... Ik voel dan altijd zo'n eng gevoel opkomen, alsof ik dingen zou kunnen doen die niet bepaald door de beugel kunnen....
Heb nix gedaan, ze zag me niet, heb haar nagekeken... verders nix.... unsure.gif
Acceptatie
biggrin.gif donderdag heb ik geen gym!
Sebazzz
ook leuk sad.gif
ze zeggen dat ik niet naar frans ben geweest vrijdag,
maar dat ben ik wel!
alleen ik kon het niet zo goed herrineren want ik was
in de war omdat ze maar bleven doorspijkeren dat ik
niet ben geweest. je wil niet weten hoe onzeker je daar van wordt! ohmy.gif
Acceptatie
Ja da rot waarom zeggen ze dat dan? aai.gif
Legolas_Greenleaf
QUOTE(Acceptatie @ Mar 29 2004, 19:32 )

Me dunkt voor de lol.
Sebazzz
QUOTE(Acceptatie @ Mar 29 2004, 19:32 )

Ze zeggen steeds "Waar was jij bij frans?" en dat zeggen ze niet één keer, maar doorlopent mad.gif mad.gif mad.gif
Tomo
dan reageer je er niet op ?
Jeroen
QUOTE(Tomo @ Mar 31 2004, 20:16 )
dan reageer je er niet op ?

dat werkt toch niet. Ik heb vaker ergens niet op gereageerd als wel, en als je dan es reageert is de reactie "dat je altijd zo reageert"
Acceptatie
Ja.... ik weet ook nu niet zo goed wat voor advies ik moet geven want ik weet ook niet wat je moet doen...... sorry blush.gif
laurens
Ik heb dat ook altijd, ik ben niet eens zo slecht in L.O hoor maar toch kiezen ze zelfs de kreupele voor mij, en dan moet de leraar zo vragen: wie wil laurens er nog bij? en dan verplichten ze u om in de goal te staan of zo
ikke7325
QUOTE(Sebazzz @ Mar 12 2004, 18:37 )

ben niet de actiefste, en ik ben niet super in volleybal, maar wat ik erg vond, is dat, als ik een fout maakte, werdt dat heel erg scherp aangerekent, maar als iemand anders van ons "team" een fout maakte, maakte het niet uit.  En ze pestten mij ook nog omdat "ik er helemaal niks van kon". aai.gif

ik had laatst ook een volleybal toernooi op school en omdat ik op volleybal zit dacht bijna iedereen uit mn team dat ik wel ff alle ballen zou pakken. ik had nog wat last van mn knie die ik verdraait had. en ik was sloom en ik kon niet volleyen. en ik werd toen heel boos maar de rest van het team vond dat ik me aanstelde. ja loop door joh je kunt toch zo goed volleyen, nou niet dus. maar toen de mentor kwam kijken was het steeds van goed zo dat doe je goed. toen ik zei dat ik het onzin vond dat ze toen zo scheinheilig deden weden ze boos en zeiden ze dat ik hun had uitgescholden. toen ben ik zo vreselijk boos geworden dat ik ze wat aan heb kunnen doen. gelukkig werd ik door een goede vriend net op tijd weggetrokken want anders had ik dingen gedaan waar ik egt spijt van zou krijgen.
Acceptatie
helaas krijgt men bij gym de ruimte om te pesten, iedereen is wat vrijer in zijn doen en laten, de ruimte is groter, de leraar kan niet alles zien of horen..... de leraar heeft minder overzicht!

Ook heeft men nooit echt het besef dat het onderverdelen in groepjes zoveel leed met zich mee brengt.... daar ontkom je ook niet aan....
syl
het is al heel wat kan leraren kinderen niet meer zelf mogen laten kiezen
Acceptatie
Ja dat is waar
Meisje13
Ja dat vinnik ook ik word ook meestal als laatste gekozen nouja dan is me hele dag weer verpest nou wel meer dan 1 dag, want dan denk ik de hele tijd zo van wrom wil niemand mij? ben ik nie aardig? is het omdat ik dik en lelijk ben? ofzo weetjewel dusja daar word je nie egt vrolijk van.
Maar als de leraren de groepjes kiezen krijg je weer van dat ahh nee ik wil nie bij haar in de groep dus dan voel je je evengoed klote dus maakt eigenlijk niet zo heel veel uit misschien klein beetje maar nie veel.
Jeroen
QUOTE(Meisje13 @ Jun 28 2004, 16:37 )
Ja dat vinnik ook ik word ook meestal als laatste gekozen nouja dan is me hele dag weer verpest nou wel meer dan 1 dag, want dan denk ik de hele tijd zo van wrom wil niemand mij? ben ik nie aardig? is het omdat ik dik en lelijk ben? ofzo weetjewel dusja daar word je nie egt vrolijk van.
Maar als de leraren de groepjes kiezen krijg je weer van dat ahh nee ik wil nie bij haar in de groep dus dan voel je je evengoed klote dus maakt eigenlijk niet zo heel veel uit misschien klein beetje maar nie veel.

Maar die reacties zijn minder erg (vind ik) als wanneer je gewoon weg 'niet gewenst'bent... het 'wij willen jou er niet bij' is minder erg.
Meisje13
QUOTE(Jeroen @ Jun 28 2004, 16:44 )
QUOTE(Meisje13 @ Jun 28 2004, 16:37 )

Maar die reacties zijn minder erg (vind ik) als wanneer je gewoon weg 'niet gewenst'bent... het 'wij willen jou er niet bij' is minder erg.

Ja das waar, maar het is alle2 klote, maar je hebt gelijk hor dat niet gewenst is erger.. sad.gif
Meisje13
JEEH IK BEN ADVANCED NOOB biggrin.gif sorry moes er ff uit hahaha
Acceptatie
over gym uit mijn dagboek (30 mei 2002): "Esmee plaatste opmerkingen naar mij bij gym, ik vroeg waarom ze het deed en ze zei letterlijk: Ik haat jou en als ik boos ben moet ik dat op iemand uiten en ik dat natuurlijk niet op mijn vriendinnen doen.... en jij, jou mag niemand, dus wat maakt het uit?!.... Even later kwam een Elise naar me toe en ze zei letterlijk: Jij bent de probleem veroorzaker in deze klas. Voordat jij hier was, waren hier gaan problemen. Jij bent hier niet gewenst!"

Dit soort taferelen vonden zich elke keer bij gym plaats. Maar het ergste was dat ze op school ook nog even door gingen.

Uit mijn dagboek (31 mei 2002): "de jongens maakte de hele dag door stomme opmerkingen zoals: wat ruikt er hier zo, ow hoi acceptatie"
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.