Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Hallo Allemaal
Pestforum, Forum tegen pesten! > Welkom > Stel je voor!
zarah75
Hallo allemaal,

Mijn naam is zarah, ik ben getrouwd en de moeder van een prachtige 4-jarige dochter. Als klein kind ben ik gepest en ik merk nu mijn dochter naar school gaat, daar soms nog veel moeite mee te hebben. Ik herken 'problemen' in haar en zonder het te willen projecteren zoek ik een manier om daar zo goed mogelijk mee om te gaan.
Daarvoor heb ik me hier geregistreerd.

Hartelijke groeten,
zarah
Boogschutter
Hallo Zarah,

Welkom Pestforum.

Het is heel begrijpelijk wat je doet. Als moeder zijnde probeer je je kindje te beschermen en juist omdat je vroeger gepest bent, ben je zo alert. Daar is helemaal niks mis mee. Ik denk, juist omdat jij zelf gepest bent, mocht het gebeuren bij je dochtertje (ik hoop van niet) je het eerder zal merken, dan een ouder die niet gepest is. Je pikt de signalen eerder op en je zal ook gelijk actie ondernemen, allemaal terug te voeren naar je eigen ervaring. Ik snap, dat je bang bent dat je 'misschien dingen ziet de er niet zijn.' Bedenk, dat jij als moeder je dochtertje als geen ander kent. Mocht je merken, dat ze zich anders gaat gedragen dan normaal (teruggetrokken, etc.) dan is het belangrijk dat je daar op reageert.
Ik las in je andere topic, dat er op je dochtertje door een ander meisje druk wordt uitgeoefend om haar dingen te laten doen, die ze niet wil. Het zandeten dus. WAAR is het toezicht als dit gebeurt ? Ik neem aan, dat als ze buitenspelen er toch iemand in de vorm van een juf of meester aanwezig is. En ik vind ook, dat je hierover vragen mag stellen aan haar juf of meester. Hoe je dochter zich in het bijzijn van dit meisje gedraagt en b.v. bij andere klasgenootjes.

Heel veel succes!

Boogschutter
zarah75
Dankjewel voor je reactie! Ik denk inderdaad dat het belangrijk is met de juf te praten, zeker omdat het hoge woord eruit kwam gisteren (dreigen met pijn doen). Heb het uitgebreider in het andere topic geschreven.
Nogmaals dank!
Martin
Hallo Zarah,

Welkom op het forum.

Groeten Martin
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.