Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Mijn Verhaal.
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
Anonimous
Ik kwam uit school mijn vrienden hadden laatste uur tussenuur dus ik fietstte alleen naar huis.

Toen ik net weg was kwam ik een groepje tegen die me beetje gingen duwen op de fiets, en beetje uitschelden.

Later vond ik het genoeg dus duwde ik terug, en zo begon het we gingen duwen en echt schelden.
Ik zei : 'stop met fietsen dan, dan sla ik je helemaal kapot', dus toen stoptte die "GROEP" maar 1 jongen kwam naar voren, en ik sloeg hem 3 keer tegen zijn hoofd, en toen probeerde hij dichterbij te komen en toen schopte ik hem, toen probeerde ik hem nog keer te schoppen maar hij paktte me been dus ik viel op de grond. En toen stond ik vrij snel weer op en toen paktte hij mijn hoofd vast waar ik me weer uitgewerkt heb, en toen begon ik heletijd op ze rug te slaan, totdat ze vrienden kwamen en zeiden : 'Je bent morgen op school dood'. En toen fietsten hun weg.

Hij heeft mij niet geslagen alleen maar vastgepakt, ik heb hem een stuk of 10 keer geslagen.

Reacties graag smile.gif
Anonimous
Lol omdat er geen 'Edit' knop is : Met reactes graag bedoel ik,

Vinden jullie het goed wat ik heb gedaan? Of had ik het moeten negeren?
En als jullie het niet goed vinden, zeg dan aub wat jullie hadden gedaan.
En als ik ze had negeert waren ze die volgende dag gewoon weer gaan schelden en duwen... en die volgende dag... en die volgende dag.
swalsky
Hoi Anonimous,

Ik ben een grote tegenstander van geweld. Als je het mij vraagt, denk ik dat je niet de beste keus gemaakt hebt. Strijdbaar zijn en de wil om iemand terug te pakken vind ik niks mee, maar er zijn krachtigere manieren.
Wat je nu kan gebeuren: zij zijn met een groep en jij was alleen. Als zij nu samen een verhaal verzinnen over hoe jij agressief was en zij samen beweren dat ze niks gedaan hebben, dan verlies jij alsnog en nog veel erger, want dan krijg je uiteindelijk ook de leerkrachten van je school tegen je.

Hoe had je het volgens mij wel kunnen doen: Waar je voor moet zorgen is dat wat zij doen zichtbaar wordt voor de leerkrachten op jouw school. Het liefst zelfs met zo veel mogelijk neutrale toeschouwers. Dat is lastig als het op de fiets naar huis gebeurd, maar in dat geval kun je beter je reactie uitstellen en deze daders (kies maar een van de hoofddaders uit) op school aanspreken in de buurt van een leerkracht en dan mag je best een beetje provoceren, zolang je er maar voor zorgt dat de andere de eerste klap uitdeelt en alles wat jij doet onder zelfverdediging valt. Tijdens zelfverdediging kun je soms nog veel harder en verder gaan dan in een vechtpartij.
Bijv.: waarom probeerde je mij gisteren van de fiets af te duwen. Ben je nog een beetje normaal?
(benoemen van zijn daad - verstandelijke vermogens ter discussie stellen)
- reactie dader onbekend -
Alleen een achterlijke -vul zelf maar in- doet zoiets stoms
- waarschijnlijk een stevigere reactie van de dader-
En dan ben je ook nog te laf om zoiets hier op school te herhalen waar de leerkrachten bij zijn
- Als de dader werkelijk verstandelijk beperkt is, gaat deze nu in de aanval-

Op dat moment zal er dan een vechtpartij komen. Je hebt laten merken dat je dat geen probleem vindt, dus dit moet wel lukken. Als je dicht genoeg bij een leerkracht stond, dan zal deze redelijk snel ingrijpen en omdat er gevochten is, is hij verplicht om uit te zoeken wat er gebeurd is. In dat geval verliezen de daders altijd.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes

Swalsky
Martin
Ik ben het met Swalsky eens dat je de persoon/groep het beste kan provoceren waar leraren bij zijn. Mocht de eventuele vechtpartij dan ook uit de hamd lopen wordt er tenminste ingegrepen. In je eentje tegen een groep kan dan wel heel dapper zijn, maar is niet verstandig. Tegenwoordig hoor je de gekste verhalen op het nieuws over het zoveelste slachtoffer van geweld en het lijkt me niet daar je daarbij wilt horen.
Anonimous
QUOTE(swalsky @ Sep 22 2009, 22:31 ) *
Hoi Anonimous,

Ik ben een grote tegenstander van geweld. Als je het mij vraagt, denk ik dat je niet de beste keus gemaakt hebt. Strijdbaar zijn en de wil om iemand terug te pakken vind ik niks mee, maar er zijn krachtigere manieren.
Wat je nu kan gebeuren: zij zijn met een groep en jij was alleen. Als zij nu samen een verhaal verzinnen over hoe jij agressief was en zij samen beweren dat ze niks gedaan hebben, dan verlies jij alsnog en nog veel erger, want dan krijg je uiteindelijk ook de leerkrachten van je school tegen je.

Hoe had je het volgens mij wel kunnen doen: Waar je voor moet zorgen is dat wat zij doen zichtbaar wordt voor de leerkrachten op jouw school. Het liefst zelfs met zo veel mogelijk neutrale toeschouwers. Dat is lastig als het op de fiets naar huis gebeurd, maar in dat geval kun je beter je reactie uitstellen en deze daders (kies maar een van de hoofddaders uit) op school aanspreken in de buurt van een leerkracht en dan mag je best een beetje provoceren, zolang je er maar voor zorgt dat de andere de eerste klap uitdeelt en alles wat jij doet onder zelfverdediging valt. Tijdens zelfverdediging kun je soms nog veel harder en verder gaan dan in een vechtpartij.
Bijv.: waarom probeerde je mij gisteren van de fiets af te duwen. Ben je nog een beetje normaal?
(benoemen van zijn daad - verstandelijke vermogens ter discussie stellen)
- reactie dader onbekend -
Alleen een achterlijke -vul zelf maar in- doet zoiets stoms
- waarschijnlijk een stevigere reactie van de dader-
En dan ben je ook nog te laf om zoiets hier op school te herhalen waar de leerkrachten bij zijn
- Als de dader werkelijk verstandelijk beperkt is, gaat deze nu in de aanval-

Op dat moment zal er dan een vechtpartij komen. Je hebt laten merken dat je dat geen probleem vindt, dus dit moet wel lukken. Als je dicht genoeg bij een leerkracht stond, dan zal deze redelijk snel ingrijpen en omdat er gevochten is, is hij verplicht om uit te zoeken wat er gebeurd is. In dat geval verliezen de daders altijd.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes

Swalsky

Dankje ik zal het zeker proberen smile.gif
surfer
Je kan ook een leraar aanspreken om is stiekem te komen zien.

Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.