Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: ...
Pestforum, Forum tegen pesten! > Vragen aan > Pesters
Tomo
http://62.251.120.197/pesten/forum/index.php?showtopic=252
Om daar even op te reageren...

Mja, ik heb mensen vroeger gepest, uhm, met name Jeroen...

waarom ? je vond ze dom doen, en niet zoals iedereen uhm.. gedragen... zeg maar, ze doen anders als jou. zoals ook meerdere mensen ook zeggen, onzekerheid... ben zelf erg onzeker, en dan ben je indd al gauw bang om zelf gepest te worden.
Ook meelopen, was niet de enige, en je wilt bij de "groep" horen... en zelf niet gepest worden... je denkt veel aan jezelf, en niet aan anderen.

voorbeeldje: na het oefenen van de musical... (waar Jeroen, ik en nog een ander persoon) moesten zingen... (dat heette watervrees) hadden we waterwrat van gemaakt... kwam buiten, en dan hoor je ze al schreeuwen... omdat je dan bang bent om zelf gepest te worden (onzekerheid) ga je meedoen...

QUOTE(Legolas_Greenleaf)
Idem met pesten: "Jij draagt/luistert/kijkt geen <merk/muziek/programma>, dus jij bent stom". Dat kan niet, IMO. mad.gif

daarom deed ik het vroeger wel... nu doe ik precies het zelfde, zelf doen wat je wilt, om onderandere die reden pestte ik vroeger mensen

heb er nu spijt van, en zal het niet meer doen, weet nu nog beter wat je mensen aandoet, en je hebt zeker wel (ik iig, miss ook omdat ik 20 M van hem afwoon) in de gaten wat je mensen aandoet, als je pest... alleen je wou zelf niet gepest worden, dus ga je maar door... en het staat "natuurlijk stoer". tis heel lang doorgegaan, en de laatste keer dak iemand pestte, was op de middelbare school, in de 2e...
Denk er nu wel heel anders over... dat je gewoon de zwakke mensen uitkiest, zodat je erbij hoort.... vind ik NU gewoon dom, je kan ook anders doen om "erbij" te horen... ik denk er nu zo over... omdat je volwassener wordt denk ik, je gaat meer nadenken over de gevolgen wat je mensen aandoet, en hoelang hun dit blijft navolgen...

meer kan ik er eignelijk niet over zeggen, maar ik pestte omdat ik erbij wilde horen, onzeker was, en mensen "dom" deden... (anders, niet als "ons" zeg maar)
t heeft nu ook voor mij nu zo nadelen voor mij, zit er nu soms nog mee, maar is geen verwijt voor wat ik vroeger gedaan heb...

zo denk ik er nu over...

P.S. als je na het pesten zeg maar, weer vrienden wordt, krijg je pas goed door wat voorn schade je aanricht bij mensen....
syl
biggrin.gif wihoo onze eerste pester...

echt heel bikkel dat je je verhaal verteld hebt cool.gif

dankjewel, ik denk dat veel mensen er wat mee kunnen
Jeroen
echt heel knap dat je et hier neer durft te zetten biggrin.gif

hopen dat dr nu meer mensen zijn die hier willen reageren!

thnx!
Tomo
graag gedaan, hoop et ook...wink.gif

tis btw. de 1e keer dat ik dit verhaal tegen iemand vertel...

edit: koste me ook een half pakje peuken pinch.gif
Legolas_Greenleaf
QUOTE(Tomo @ Mar 8 2004, 21:06 )
graag gedaan, hoop et ook...wink.gif

tis btw. de 1e keer dat ik dit verhaal tegen iemand vertel...

edit: koste me ook een half pakje peuken pinch.gif

Ik lees het ff, kom daarna met een uitgebreidere reactie. Bikkel dat je dit hier durft neer te zetten. thumbsup.gif
Acceptatie
Ja cool dat je verhaal hier durft neer te zetten..... je zet neer wat ik verwacht had wink.gif
Tomo
QUOTE(Acceptatie @ Mar 8 2004, 22:02 )
...je zet neer wat ik verwacht had wink.gif

hoe bedoel je dat ? hoe uhm.. pesters denken zeg maar ?
Legolas_Greenleaf
Hmm, je bent dus tot inkeer gekomen. smile.gif

Mooi verhaal, daar niet van. smile.gif
Mess
Ik schein de enige te zijn die bij het lezen van je verhaal zo ongeveer hartkloppingen te krijgen... Jah kweet ook nie waarom, ik schrok... unsure.gif Opzich wel knap hoor dat je het durft te zeggen, zal niet gemakkelijk zijn geweest. Maar verder kan ik er niet veel over zeggen... unsure.gif
Acceptatie
hoe bedoel je dat ? hoe uhm.. pesters denken zeg maar ?

Ja zo ongeveer maar meer de motivatie achter het pesten zelf enz
Tomo
QUOTE(Acceptatie @ Mar 9 2004, 13:10 )
Ja zo ongeveer maar meer de motivatie achter het pesten zelf enz

had het meeste al gelezen in het topic waar ik naartoe linkte, onzekerheid, stoer doen, erbij horen, of ze doen anders als jou...

gelukkig is dat allemaal verleden tijd smile.gif , bij mij...

QUOTE(Mess)
Ik schein de enige te zijn die bij het lezen van je verhaal zo ongeveer hartkloppingen te krijgen... Jah kweet ook nie waarom, ik schrok... unsure.gif Opzich wel knap hoor dat je het durft te zeggen, zal niet gemakkelijk zijn geweest. Maar verder kan ik er niet veel over zeggen...  unsure.gif

uhm, dat was niet me bedoeling... sad.gif
hoezo schrok je dan ? edit: staat in je bericht dat je het niet weet pinch.gif
Acceptatie
Ja gelukkig dat het verleden tijd is maar ik ben wel blij dat je het lef hebt om er hier over te komen praten dat hebben vele van ons wel nodig! laugh.gif
Tomo
jullie kunnen alles vragen wink.gif
Mess
Ik denk dat ik schrok omdat ik het niet verwacht had ofsow... sorry... aai.gif
Acceptatie
Kreeg je nooit een schuldgevoel toen je iemand pestte.... dus toen je er middenin zat?
Tomo
QUOTE(Mess @ Mar 9 2004, 21:12 )

maakt niet uit wink.gif

QUOTE(Acceptatie)
Kreeg je nooit een schuldgevoel toen je iemand pestte.... dus toen je er middenin zat?

nee, niet echt, dat ik me zo herinner... wel is iets gehad van, waar ben ik mee bezig... dan hou je je ehm, ff koest zeg maar, maar na een tijdje, vind je wel weer een slachtoffer.....
Mess
QUOTE(Tomo @ Mar 9 2004, 21:24 )

maakt niet uit wink.gif

Hoop niet dat ik je.... nouja... sorry... tis nie jou schuld ofsow... unsure.gif
Tomo
QUOTE(Mess @ Mar 9 2004, 22:14 )
QUOTE(Tomo @ Mar 9 2004, 21:24 )

maakt niet uit wink.gif

Hoop niet dat ik je.... nouja... sorry... tis nie jou schuld ofsow... unsure.gif

Waarvoor sorry ? ben niet boos ofzo, of wat dan ook wink.gif
Mess
Ow, gelukkig.... smile.gif
Acceptatie
ff terug komend op wat tomo zei

(tomo) nee, niet echt, dat ik me zo herinner... wel is iets gehad van, waar ben ik mee bezig... dan hou je je ehm, ff koest zeg maar, maar na een tijdje, vind je wel weer een slachtoffer.....

vaag dat je er niet over nadacht, ik weet niet of ik dat wel gedaan had, maar van binnen wist je toch wel dat je iemand kwetste want vaak rende ze huilend weg of werden boos ofzo.......toch???!!!
Tomo
jazeker, je hebt het wel door, maar... uhm, dat is uhm.... dat is zeg maar waar je het voor doet... om de reactie van diegene die gepest wordt...
femkeb
QUOTE(Tomo @ Mar 10 2004, 19:06 )
jazeker, je hebt het wel door, maar... uhm, dat is uhm.... dat is zeg maar waar je het voor doet... om de reactie van diegene die gepest wordt...

het machtsgevoel dat je er van krijgt??

Verder vind ik het knap dat je het hier zo opschrijft (vooral ook omdat merendeel van dit forum bestaat uit mensen die gepest zijn) en miss hebben sommigen van ons dit ook wel handig om ietsje meer te kunnen begrijpen van het waarom. Verder goed dat je ervanaf bent!! en houden zo!
Mess

crying.gif
Acceptatie

Dit klinkt echt zo bruut crying.gif niet dat ik het je heel erg verwijt want ik begrijp het wel maar als je het zo hier neer zet.... maawjah ik weet niet het klinkt zo bruut die harde waarheid..... crying.gif komt het allemaal gelijk bij mij naar boven sorry hoor crying.gif ik verwijt jou niks, ben blij dat je het hier opschrijft maar het is nu ff moeilijk voor mij excuseer me ff crying.gif crying.gif crying.gif

De maatschappij is heel wreed bij dat betreft mad.gif mad.gif crying.gif crying.gif

crying.gif crying.gif ik wist niet dat het zoveel bij mij los werkt crying.gif
Mess
QUOTE(Acceptatie @ Mar 10 2004, 20:16 )

Dit klinkt echt zo bruut crying.gif niet dat ik het je heel erg verwijt want ik begrijp het wel maar als je het zo hier neer zet.... maawjah ik weet niet het klinkt zo bruut die harde waarheid..... crying.gif komt het allemaal gelijk bij mij naar boven sorry hoor crying.gif

sad.gif *knikt* ahuh.... me too.... crying.gif unsure.gif crying.gif
Tomo
sad.gif

sorry, dit was echt niet me bedoeling... sad.gif
had em al wat aangepast... maar... unsure.gif

... sorry aai.gif
Mess
Hej Tomo,

ik wilde nog even op je hart drukken dat je je niet schuldig hoeft te voelen ofsow. We reageren misschien niet altijd even.... ja... aardig of een beetje geschrokken ofsow, maar dat komt gewoon omdat we het herkennen. Het brengt herinneringen met zich mee, daar kan jij verders niets aan doen!

Je bent eerlijk en ik vind het echt knap van je dat je hier zo durft te posten en zo eerlijk bent over dit. Dat kan niet gemakkelijk zijn. Voor ons is het een drempel maar voor jou ook! Echt!

aai.gif
Tomo
smile.gif

toch voel ik me wel een beetje schuldig, ik was de pester vroeger... het er spijt van, dat is zeker... mja, et lucht voor mij ook wel een beetje op...
Mess
Sorry..... aai.gif

Ik had daar niet echt aan gedacht in het begin... sorry... dat was echt aso van me, ik had me moeten realiseren dat jij hier spijt van hebt. Anders had je het natuurlijk ook nooit durven zeggen... Het was gewoon niet tactisch van me, forgive me? unsure.gif

aai.gif
Tomo
tuurlijk aai.gif maakt niet uit wink.gif

zo erg was et niet... wink.gif
Acceptatie
Denk dat wij daarop niet de enige zijn mess!
Acceptatie
Ja sorry dat ik ook zo emotioneel reageerde tomo, tis ook hier niet mijn bedoeling om jou een levenslange schuldgevoel aan te praten!!!! Maar ja sorry soms reageren we gewoon ff emotioneel, ik ben eigenlijk heel blij dat je het hier zo lekker neer zet! tnx!!!! biggrin.gif
Tomo
ik snap het wel, t geeft ook niet, want dat kan je nooit vantevoren weten hoe je reageerd... wink.gif

alleen als je dat zo allemaal ziet, na mn reactie... snappie ? wink.gif
Acceptatie
QUOTE(Tomo @ Mar 11 2004, 17:49 )
ik snap het wel, t geeft ook niet, want dat kan je nooit vantevoren weten hoe je reageerd... wink.gif

alleen als je dat zo allemaal ziet, na mn reactie... snappie ? wink.gif

Ja ik snap het heel goed, maar eigenlijk is het juist goed dat je een beetje een schuldgevoel krijgt als je onze reacties leest ik bedoel anders zou je een mens zijn zonder gevoelens!
Tomo
QUOTE(Acceptatie @ Mar 11 2004, 19:12 )
Ja ik snap het heel goed, maar eigenlijk is het juist goed dat je een beetje een schuldgevoel krijgt als je onze reacties leest ik bedoel anders zou je een mens zijn zonder gevoelens!

ja, das waar... gelukkig is het niet zo wink.gif
Acceptatie
yeah wrigth biggrin.gif biggrin.gif
Tomo
QUOTE(Acceptatie @ Mar 11 2004, 20:45 )
yeah wrigth biggrin.gif biggrin.gif

ik bedoel een persoon zonder gevoelens ph34r.gif
Acceptatie
weet ik, ik bedoelde dat van mij juist vrolijk, niet rot!
Tomo
okee, dan is et goed tongue.gif biggrin.gif
Acceptatie
back on topic!
Jeroen
*kick voor tomo
Tomo
danku smile.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.