trueblue
Sep 10 2009, 14:42
Hoi,
Ik ben een meisje van 13 en pas nieuw in een voetbalploeg. Ik speel er nu ongeveer al 2 maanden en ik werd in het begin gepest, belachelijk gemaakt, geroddel achter de rug. De trainer heeft er voor gezorgd dat het ophield maar kijk, nu begint één bepaald meisje weer met het achter de rug roddelen maar toch opvallend genoeg zodat ik het zou merken. Ik zei dit tegen m'n trainer en hij heeft dat meisje een preek gegeven etc, maar sindsdien wil ik niet meer, nu heeft ook de voorzitter een preek gegeven maar ik ben bang dat ze me zullen uitlachen vanwege m'n uiterlijk ( m'n haar )en vanwege het " klikken " . En ik wil nu niet meer gaan, mijn ouders denken enkel aan het feit dat het geld heeft gekost om mij te laten voetballen. En ook op school en op straat word ik uitgelachen vanwege m'n haar door mensen die ik niet ken. Mijn ouders denken dat ze over me roddelen, aanstaren, naar me wijzen omdat ze m'n haar mooi vinden. Maar dat is niet zo want " dude jij bent lelijk, ben jij een jongen of een meidje ? lelijk wijf ! " klinkt niet bepaald aardig toch ? Om even terug te komen op het voetbal, ik gedraag me der heel stil ( ik zit in de ploeg met 16 jarigen enzo ) terwijl ik dat niet ben, mijn vader zegt dat ik bevriend moet worden met hen maar hoe kan ik nu bevriend worden met mensen die me gepest hebben, en andere die er mee om hebben gelachen en me niet hebben verdedigd ? Door het gepest heb ik geen zelfvetrouwen meer en daar lijd m'n voetbal"talent" ( dat ik niet heb )onder.
swalsky
Sep 10 2009, 21:25
Hoi TrueBlue,
Ik geef je gelijk dat je weinig vertrouwen hebt in de personen in je team die je eerder gepest hebben.
Waarom willen je ouders dat je perse blijft gaan? als ze voor een heel seizoen betaald hebben, dan neem ik aan dat deze weken nu net een nieuw seizoen gestart is, en ze voor het de start met je overlegd hebben of je dit nog wel wil blijven doen.
Als jij je er niet veilig voelt, is het gewoon niet verstandig om te gaan.