trueblue
Sep 10 2009, 14:42
Hoi,
Ik ben een meisje van 13 en pas nieuw in een voetbalploeg. Ik speel er nu ongeveer al 2 maanden en ik werd in het begin gepest, belachelijk gemaakt, geroddel achter de rug. De trainer heeft er voor gezorgd dat het ophield maar kijk, nu begint één bepaald meisje weer met het achter de rug roddelen maar toch opvallend genoeg zodat ik het zou merken. Ik zei dit tegen m'n trainer en hij heeft dat meisje een preek gegeven etc, maar sindsdien wil ik niet meer, nu heeft ook de voorzitter een preek gegeven maar ik ben bang dat ze me zullen uitlachen vanwege m'n uiterlijk ( m'n haar )en vanwege het " klikken " . En ik wil nu niet meer gaan, mijn ouders denken enkel aan het feit dat het geld heeft gekost om mij te laten voetballen. En ook op school en op straat word ik uitgelachen vanwege m'n haar door mensen die ik niet ken. Mijn ouders denken dat ze over me roddelen, aanstaren, naar me wijzen omdat ze m'n haar mooi vinden. Maar dat is niet zo want " dude jij bent lelijk, ben jij een jongen of een meidje ? lelijk wijf ! " klinkt niet bepaald aardig toch ? Om even terug te komen op het voetbal, ik gedraag me der heel stil ( ik zit in de ploeg met 16 jarigen enzo ) terwijl ik dat niet ben, mijn vader zegt dat ik bevriend moet worden met hen maar hoe kan ik nu bevriend worden met mensen die me gepest hebben, en andere die er mee om hebben gelachen en me niet hebben verdedigd ? Door het gepest heb ik geen zelfvetrouwen meer en daar lijd m'n voetbal"talent" ( dat ik niet heb )onder.
swalsky
Sep 10 2009, 21:25
Hoi TrueBlue,
Ik geef je gelijk dat je weinig vertrouwen hebt in de personen in je team die je eerder gepest hebben.
Waarom willen je ouders dat je perse blijft gaan? als ze voor een heel seizoen betaald hebben, dan neem ik aan dat deze weken nu net een nieuw seizoen gestart is, en ze voor het de start met je overlegd hebben of je dit nog wel wil blijven doen.
Als jij je er niet veilig voelt, is het gewoon niet verstandig om te gaan.
Zijn er nog andere teams bij de club waar je bij zou kunnen meedoen?
Ik hoop dat je je ouders kunt overtuigen
groetjes,
Swalsky
trueblue
Sep 11 2009, 08:25
QUOTE(swalsky @ Sep 10 2009, 22:25 )

Hoi TrueBlue,
Ik geef je gelijk dat je weinig vertrouwen hebt in de personen in je team die je eerder gepest hebben.
Waarom willen je ouders dat je perse blijft gaan? als ze voor een heel seizoen betaald hebben, dan neem ik aan dat deze weken nu net een nieuw seizoen gestart is, en ze voor het de start met je overlegd hebben of je dit nog wel wil blijven doen.
Als jij je er niet veilig voelt, is het gewoon niet verstandig om te gaan.
Zijn er nog andere teams bij de club waar je bij zou kunnen meedoen?
Ik hoop dat je je ouders kunt overtuigen
groetjes,
Swalsky
Ja ik zou naar andere clubs kunnen, maar dat mag niet ( is een van de Belgische voetbalbond dat je in 1 seizoen bij de zelfdeclub moet blijven ). En ze willen dat ik blijf gaan omdat het geld heeft gekost (voetbalschoenen,voetbalkledij, lidgeld etc.)
En bij de start van het seizoen hebben ze niks met me overlegd. Ze geloven ook nooit dat het door m'n haar komt ( mijn vader vind m'n haar perfect )en denken nu dat ik depressief ben of wat dan ook
Trueblue
trueblue
Sep 11 2009, 08:29
BTW, ze hebben ook al een afrikaans meisje weggepest vanwege het feit dat ze een andere huidskleur heeft, en nog andere meisjes. Dit bewijst dat ze wat er ook zal gebeuren steeds opnieuw beginnen.
Trueblue
swalsky
Sep 13 2009, 10:40
Hoi TrueBlue,
Ik denk dat je voor jezelf allang duidelijk hebt wat de oplossing is: niet meer naar die club toegaan.
Het volgende wordt dan: hoe overtuig je je ouders dat ze je nu wel snappen dat je niet meer naar die club toe wil gaan.
Je kent je ouders natuurlijk zelf het beste, en heb je al heel veel geprobeerd, maar misschien dat je hier toch iets aan hebt.
Ik krijg een beetje het gevoel dat je ouders vaak voor jou beslissen wat voor jou beslissen en eigenlijk niet gewend zijn om met jou te overleggen wat jij eigenlijk echt wil. Sommige dingen die jij als klein kind ben jij allang ontgroeid, maar voor je ouders lijkt het wel alsof er niks verandert is, en kijken dan niet steeds opnieuw dat jij verder bent dan zij denken.
Aan de andere kant krijg ik het gevoel bij jou dat jij het lastig vindt om alles te zeggen wat je wil zeggen en dat jij nadat je je verhaal gedaan hebt het gevoel krijgt: ja maar dat had ik ook nog willen zeggen.
Als dit een beetje klopt, dan krijg je dus dat jij het moeilijk vindt om goed te zeggen wat jij wil en je ouders die niet goed luisteren. Dat is op te lossen.
Als jij nu een plan maakt en aan je ouders vraagt of je 's avonds na het eten met je ouders nog één keer over dat voetbal kunt praten om er goed uit te komen, dan weten zij direct dat jij er goed over het nadenken bent en dat als ze dat ene gesprek met je doen, dat zij dan met dit onderwerp wel klaar zijn.
Wat jij dan moet gaan doen, is een lijstje gaan maken op papier waarop je schrijft waarom je wel of niet meer naar het voetbal toe zou gaan. Je ouders willen waarschijnlijk van je horen dat je goed hebt nagedacht en dat je niet alleen kijkt naar de vervelende (het team) dingen van het voetbal, maar ook naar de goede (lekker rennen). Vervolgens ga je vertellen wat het met je gevoel doet dat je naar het voetbal gaat: slechter slapen, steeds met je gedachte ermee bezig, niet meer zo goed kunnen opletten, etc.
tenslotte eindig je met deze opmerkingen: (je zet ze dan natuurlijk wel in je eigen woorden)
- het is voor mij erg belangrijk dat ik niet meer naar het voetbal hoef te gaan, omdat ik me iedere keer gewoon ongelukkiger voel en omdat me hierdoor ook op andere plekken ongelukkiger voel.
- Ik zou het ergens best fijn vinden dat jullie hier nu eerst over gaan nadenken of jullie het nu toestaan dat ik ermee stop, of niet, want ik heb er ook heel erg lang over nagedacht.
- Als jullie besluiten dat ik bij het voetbal moet blijven, dan verwacht ik wel van jullie dat jullie met mij er alles aan gaan doen om het pesten bij de club te stoppen.
Als je ouders je dan nog niet laten stoppen, dan moeten we iets heel anders gaan proberen, maar dat is heel erg veel meer werk.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt,
groetjes
Swalsky
trueblue
Sep 14 2009, 18:11
Bedankt, heb er idd iets aan gehad, dat weggepeste zwarte meisje was terug blijkbaar en nu de voorzitters me spreken.
swalsky
Sep 14 2009, 21:33
Hoi Trueblue,
ga je zelf naar dat gesprek toe, of neem je je ouders mee?
Als zij zien dat zij het ook serieus nemen, misschien snappen zij dan ook beter waar jij het over hebt.
En ook dat gesprek kun je goed van te voren voorbereiden.
succes met dat gesprek
Swalsky
trueblue
Sep 17 2009, 20:48
QUOTE(swalsky @ Sep 14 2009, 22:33 )

Hoi Trueblue,
ga je zelf naar dat gesprek toe, of neem je je ouders mee?
Als zij zien dat zij het ook serieus nemen, misschien snappen zij dan ook beter waar jij het over hebt.
En ook dat gesprek kun je goed van te voren voorbereiden.
succes met dat gesprek
Swalsky
Ben gegaan en ze hebben hun excuses aangeboden nu zijn ze heel lief !
swalsky
Sep 17 2009, 21:47
Dat klinkt heel erg goed!
Hoe was het gesprek verder verlopen? ging het een beetje zoals je verwacht had?
trueblue
Sep 20 2009, 13:12
QUOTE(swalsky @ Sep 17 2009, 22:47 )

Dat gesprek is er niet gekomen.
QUOTE(trueblue @ Sep 20 2009, 14:12 )

Wat is er gebeurd dat het gesprek niet doorgegaan is?
trueblue
Sep 22 2009, 21:56
QUOTE(Ninja @ Sep 20 2009, 18:02 )

Geen idee.
swalsky
Sep 22 2009, 22:00
Hoi Trueblue,
Wil je wel weer naar het voetbal toe? of ben je er nu klaar mee?
hebben je ouders er nog iets over gezegd?
laat de moed niet zakken hè!
QUOTE(trueblue @ Sep 22 2009, 22:56 )

QUOTE(Ninja @ Sep 20 2009, 18:02 )

Geen idee.
Er was je een gesprek beloofd, en zonder iets te laten weten gaat t niet door?

Bijzondere manier van comminuceren!
Is er verder nog enige ontwikkeling?
trueblue
Nov 17 2009, 18:50
QUOTE(swalsky @ Sep 22 2009, 22:00 )

Hoi Trueblue,
Wil je wel weer naar het voetbal toe? of ben je er nu klaar mee?
hebben je ouders er nog iets over gezegd?
laat de moed niet zakken hè!
Nee, ik voel me er nog stees niet thuis, op school blijft het verdergaan.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
hier klikken.