Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Net Een Brugpieper En Nu Al Weer Gepest Worden
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
Michelle150573
Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen want ik hoor ook graag wat jullie van mijn standpunt vinden.

Mijn dochter is nu 12 en nog heel erg kinds. Ze is niet geinteresseerd in makeup en jongens etc. Ze speelt liever buiten. We hebben ook niet het geld om elke week mooie nieuwe hippe kleren te kopen dus ze ziet er niet echt hip uit. Ik heb wat dat betreft veel respect voor haar want ze veranderd niet voor de andere kinderen, doet zich niet voor alsof ze 15 is omdat ze gewoon nog lekker en kind van 12 wil zijn. Het heeft helaas nadelen want we kwamen er halverwege groep 8 achter dat ze al sinds begin groep 7 het pispaaltje in de klas is. Ik wist van niets, ze was wat veranderd verder liet ze niets merken, toen ik een gesprek met de meester had, zei die ook dat hij het idee had dat er iets was, wat wist hij niet maar hij maakte zich zorgen. We zijn toen bij GGZ terecht gekomen en wisten nog steeds niet wat er nou was. Toen vertelde haar enige echt vriendin aan haar ouders dat ze misschien wist waarom mijn dochter naar GGZ moest, omdat ze gepest werd. Toen kwam het hele verhaal eruit en ben ik die avond nog gebeld door haar moeder. Meteen school ingelicht en ik moet zeggen dat er pas de laatste week voor de musical echt iets aan gedaan is, wel veel gesprekken gehad maar het werd nooit echt opgelost vooral omdat mijn dochter niets vertelde. En pesten gaat natuurlijk alleen als de meester niet kijkt. Het ergste is nog tijdens 1 van die gesprekken zei de meester nog, je dochter is te lief misschien, achteraf denk ik, toen zou er al een belletje moeten zijn gaan rinkelen, tuurlijk is ze te lief en durft ze geen nee te zeggen omdat ze zo graag wil dat kinderen haar aardig vinden.

Ik was opgelucht toen ze van de week thuis kwam van de middelbare school waar ze nu de brugklas doet, ze vond het leuk en de meiden waren aardig maar ik ben bang dat dit vies tegen gaat vallen. Ik hou mijn dochter haar Hyves in de gaten en 1 meisje heeft iets tegen een ander meisje gezegd over mijn dochter en ik dacht eerst dat het een grapje was dus als zodanig reageerde wij daarop waarna mijn dochter toch echt wel heel duidelijk werd gemaakt dat het echt geen grapje was en ze echt serieus niets met haar te maken wilde hebben. Ik zie het nu al gebeuren dat het weer van voor af aan begint. Er zitten maar een paar meiden in die klas dus als er 1 is die de hele boel tegen haar opzet dan hebben we een probleem.

Ik ga morgen de school bellen en deze week nog een afspraak eisen dat ze hier werk van maken, zo niet dan hou ik mijn dochter thuis en ga op zoek naar een andere middelbare school want ik heb hier geen trek meer in. Ik weet dat het erg resoluut klinkt en misschien overdreven maar zoals de meeste hier weet ik wat pesten met je doet en geen enkel kind verdient het om gepest te worden, ook mijn dochter niet.
surfer
Veranderen van school kan wonderen doen. Moest het pesten aanhouden zou ik dat zeker overwegen.
Boogschutter
Hoi Michelle,

Allereerst van harte welkom op Pestforum.

Ik vind het heel erg voor je, dat je dochter zo gepest is en dat het er op lijkt, dat het nu weer gebeurt. Voor jou is het extra zwaar, niet alleen omdat het om je kind gaat van wie je heel erg veel houdt, maar ook omdat je zelf gepest bent en dus weet hoe het voelt.

Wij krijgen hier geregeld ouders, die een kind op school hebben wat gepest wordt. Ze hebben vaak al van alles geprobeerd, maar het gevoel gekregen dat niks meer helpt. Je kind van school afhalen en naar een andere school overplaatsen zou ik echt als laatste optie aanhouden. Je kind van school afhalen kan het probleem nu misschien wel oplossen, maar uiteindelijk achtervolgt het je. Dat doen dingen waar je van "wegloopt" nu eenmaal. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben vroeger op de basisschool en op het voortgezet onderwijs gepest, daarbij ben ik ook moeder, dus ik weet wat je voelt. Mijn ouders wilde mij destijds ook overplaatsen naar een andere school, maar dat wilde ik zelf niet. Ik was bang, dat als ik midden in een schooljaar van een andere school vandaan kwam, dat er vragen gesteld zouden worden. En het is een kwestie van tijd voordat mensen erachter zijn, dat je van school bent veranderd vanwege het pesten. Dat maakt je kind eigenlijk weer een potentieel pestslachtoffer. Want pesters zijn er op elke school, maar hoe de school met het pesten omgaat en actie onderneemt is per school verschillend.

Ik zou het absoluut bij school aankaartten en eisen, dat men het goed in de gaten houdt en bij de eerste signalen er gelijk op inspringt. Je hebt als ouder zijnde namelijk nog wel wat mogelijkheden om de school aan te sporeb. Ik kan je daar eigenlijk verder weinig over vertellen, want ik ben niet werkzaam in het onderwijs, maar mijn medeforumvuller-collega Swalsky wel. Ik zou hem eens aanschieten met je vragen, want ik weet zeker dat hij je echt kan helpen.

Succes in ieder geval en heel veel sterkte voor jou en je dochter.
Ik hoop dat ze ondanks alles, haar onschuld niet verliest en gelukkig wordt.
Blijf haar in ieder geval altijd steunen en geef haar altijd het gevoel dat je 100% achter haar staat. Dat is zo belangrijk.

Groetjes,

Boogschutter
Martin
Hallo Michelle,

Wel ontzettend goed dat je zo voor je dochter opkomt en er ook daadwerkelijk werk van maakt. Stichting Stinafo heeft een voorlichtingspakket voor scholen ontwikkeld om pesten tegen te gaan. Op www.watjepestbenjezelf.nl kan je wat meer informatie daarover vinden. Misschien dat de school op deze wijze voorlchting wil geven over pesten op school. Veel pesters beseffen namelijk niet wat voor schade ze aanrichten.
Anonimous
QUOTE(surfer @ Sep 10 2009, 15:49 ) *
Veranderen van school kan wonderen doen. Moest het pesten aanhouden zou ik dat zeker overwegen.

Niet aanvallend bedoeld, maar dit is niet zo`n hele goeie idee...

Ik zelf ben ook van school veranderd (2 keer), meestal kennen een paar mensen van verschillende scholen elkaar wel en dan gaan ze over iemand rodellen.

Mijn tip is, zeg tegen uw dochter dat ze niet moet denken dat jullie haar zielig vinden. Want de meestte kinderen denken van : 'Oh ik ga niet naar de leraar/leraares want dan denkt iedereen dat ik zielig ben en het niet alleen aankan' Ga ook vooral DIREKT naar een leraar of lerares, als de pester weet dat er een straf te wachten staat, als die uw dochter nog een keer pest houd hij/zij wel op.

En hecht niet te veel aandacht aan dingen als 'hyves' of 'msn' want uit een onderzoek is gebleken dat meer als 70% van de kinderen online wel is word gepest, als iemand je uitscheld of dreigt, block hem gewoon of verwijder hem gewoon, het is immers online, maar ga er vooral niet op in.
Gwn iemand
Hallo Michelle,

Uit het bericht maak ik op dat u een erg zorgzame moeder bent die het beste met haar dochter voor heeft, toch moet u uitkijken dat u hier niet te ver in gaat. Uit uw verhaal maak ik op dat uw dochter ook een erg zacht/lief karakter heeft en niet zo'n drang heeft om zich als 15/16 jarige te gedragen, daar kunt u trots op zijn!

Toen ik dit stukje las:

Ik was opgelucht toen ze van de week thuis kwam van de middelbare school waar ze nu de brugklas doet, ze vond het leuk en de meiden waren aardig maar ik ben bang dat dit vies tegen gaat vallen. Ik hou mijn dochter haar Hyves in de gaten en 1 meisje heeft iets tegen een ander meisje gezegd over mijn dochter en ik dacht eerst dat het een grapje was dus als zodanig reageerde wij daarop waarna mijn dochter toch echt wel heel duidelijk werd gemaakt dat het echt geen grapje was en ze echt serieus niets met haar te maken wilde hebben. Ik zie het nu al gebeuren dat het weer van voor af aan begint. Er zitten maar een paar meiden in die klas dus als er 1 is die de hele boel tegen haar opzet dan hebben we een probleem.

Kwam bij mij deze gedachte op: Je kunt niet iedereens vriendin zijn! Sommige meisjes voelen zich beter/stoerder of mooier dan anderen, niet echt het type vriendin voor uw dochter dus. Zoals ik opmaak vinden die meisjes haar waarschijnlijk ook "niet stoer genoeg" of "kinderachtig" en willen ze niet met haar optrekken omdat ze bang zijn dat zij ook zo bestempeld worden. U als moeder kunt die meisjes niet verbieden uw dochter niet aardig te vinden! Het is erg begrijpelijk dat u zich zorgen maakt over dat uw dochter gepest zou kunnen gaan worden door deze twee, maar dat is op dit moment nog niet vast te stellen. Ik raad u daarom aan er niet wakker van te liggen, maar probeer er toch met uw dochter over te praten en adviseer haar om niet teveel te reageren/om te gaan met deze meisjes, forceer echter niks. Zodra u duidelijke signalen krijgt dat het mis gaat kunt u ingrijpen, maar op basis van dit "online communicatie" geval zou ik nog geen stappen ondernemen!

Suc6!
Martin
Hallo Michelle,

Hoe gaat het nu eigenlijk met je dochter op de school? Wordt ze nog gepest?
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.