Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Ik Word Er Gek Van
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
anoniem2312
ik ben een jongen op de hoge school en ik word gepest weliswaar niet met slaan en schoppen maar met woorden wat ook heel pijn kan doen ik ben over het algemeen best populair op school en daar ben ik heel blij om maar het probleem is dat ik heel erg aardig ben en niet van mij afsla en daardoor het doelwit ben geworden van pesten het gaat over 2 mensen en echt IEDERE kans die ze krijgen schelden ze naar mij wat ik heel vernederendend vind omdat ze dan meestal in een groep staan die mij kennen maar niet persoonlijk waardoor ik dus neergezet word als watje en dit is al 2 jaar aan de gang het eerste jaar zat ik bij ze in de klas en het tweede jaar ben ik nu mee bezig daar zit ik niet bij ze in de klas maar ik gym dus wel met ze en dan loop ik naar de kleedkamer toe om om te kleden en dan word er vanaf het veld geroepen bolle! of waarom rol je niet wat dus nergens opslaat want ik heb geen asociaal overgewicht ofzo ik had deze middag wel het lef om terug te praten en niet negeren maar ik mis gewoon de kracht om echt indruk te maken want als hun er aan komen zakt mijn zelfvertrouwen weer helemaal in
ik vraag me altijd af waarom het zo moet het zit in mijn hoofd zo van als je aardig doet krijg je ook weer aardigheid terug blijkbaar geldt dat dus niet voor die personen btw er is een die het echt doet die andere doet meestal gwn mee maar die persoon is een halve kop kleiner dan mij dus ik schaam me altijd kapot dat ik gewoon zo over mij heen laat lopen door zon scharminkel ik heb er wel aan gedacht om hem eens op zijn plaats te wijzen maar ik ben daar gewoon te aardig voor nu iedere keer tel ik de dagen af dat ik weer gym heb want dan is het het ergst zo kan ik gewoon geen lol hebben in het leven ik wil niet leven met het idee morgen mischien weer uigescholden te worden ik wil gewoon mijn eigen ding doen met andere vrienden en niet iedere keer weer de grond in gedrukt worden

IK BEN HEEL DANKBAAR AAN DEZE SITE DAT IK MIJN VERHAAL HIER KWIJT KAN HET LUCHT HEEL ERG OP smile.gif
surfer
QUOTE(anoniem2312 @ Sep 8 2009, 17:45 ) *
Ik ben een jongen op de hoge school en ik word gepest. Weliswaar niet met slaan en schoppen maar met woorden wat ook heel pijn kan doen. Ik ben over het algemeen best populair op school en daar ben ik heel blij om maar het probleem is dat ik heel erg aardig ben en niet van mij afsla. Daardoor ben ik het doelwit ben geworden van pesten. Het gaat over 2 mensen en echt IEDERE kans die ze krijgen schelden ze naar mij, wat ik heel vernederendend vind omdat ze dan meestal in een groep staan, die mij kennen maar niet persoonlijk, waardoor ik dus neergezet word als watje. Dit is al 2 jaar aan de gang. Het eerste jaar zat ik bij ze in de klas en het tweede jaar, ben ik nu mee bezig, daar zit ik niet bij ze in de klas maar in de gym dus wel. Dan loop ik naar de kleedkamer toe om me om te kleden en dan word er vanaf het veld geroepen "bolle" of "waarom rol je niet wat"! Wat dus nergens opslaat want ik heb geen asociaal overgewicht ofzo. Ik had deze middag wel het lef om terug te praten en niet te negeren maar ik mis gewoon de kracht om echt indruk te maken want als ze er aan komen zakt mijn zelfvertrouwen weer helemaal in.
Ik vraag me altijd af waarom het zo moet, het zit in mijn hoofd zo van : "als je aardig doet krijg je ook weer aardigheid terug". Blijkbaar geldt dat dus niet voor die personen.
Btw er is een die het echt doet, die andere doet meestal gewoon mee maar die persoon is een halve kop kleiner dan mij dus ik schaam me altijd kapot dat ik gewoon zo over mij heen laat lopen door zon scharminkel.
Ik heb er wel aan gedacht om hem eens op zijn plaats te wijzen maar ik ben daar gewoon te aardig voor. Iedere keer tel ik de dagen af dat ik weer gym heb want dan is het het ergst. Zo kan ik gewoon geen lol hebben in het leven ik wil niet leven met het idee morgen mischien weer uigescholden te worden. Ik wil gewoon mijn eigen ding doen met andere vrienden en niet iedere keer weer de grond in gedrukt worden

IK BEN HEEL DANKBAAR AAN DEZE SITE DAT IK MIJN VERHAAL HIER KWIJT KAN HET LUCHT HEEL ERG OP smile.gif

Ik heb even wat leestekens toegevoegd, is wat handiger om te lezen smartass.gif.

Als het maar twee personen zijn, zou ik de moed bijéén rapen en die is goed op zijn plaats zetten. Laat je leven niet bepalen door één ambetanterik. Mss zijn die jongens wel jaloers omdat je zo populair bent op school?
Vroeger werd ik ook is uitgemaakt vanuit een groepje. Het kwam van een blaaskaak. Overal waar je stond kon je die gast horen. Ik werd uitgemaakt voor "bah die janet stinkt". (Jawel in de hogeschool 20+ jaar, je kunt het niet geloven). Ik ben toen op die gast afgestapt en heb die agressief verbaal uitgemaakt. Die gasten van de groep waren met hem aan het lachen want hij stond daar met zen mond vol tanden. Nooit heeft die nog iets gedaan.

anoniem2312
QUOTE(surfer @ Sep 8 2009, 18:44 ) *
QUOTE(anoniem2312 @ Sep 8 2009, 17:45 ) *
Ik ben een jongen op de hoge school en ik word gepest. Weliswaar niet met slaan en schoppen maar met woorden wat ook heel pijn kan doen. Ik ben over het algemeen best populair op school en daar ben ik heel blij om maar het probleem is dat ik heel erg aardig ben en niet van mij afsla. Daardoor ben ik het doelwit ben geworden van pesten. Het gaat over 2 mensen en echt IEDERE kans die ze krijgen schelden ze naar mij, wat ik heel vernederendend vind omdat ze dan meestal in een groep staan, die mij kennen maar niet persoonlijk, waardoor ik dus neergezet word als watje. Dit is al 2 jaar aan de gang. Het eerste jaar zat ik bij ze in de klas en het tweede jaar, ben ik nu mee bezig, daar zit ik niet bij ze in de klas maar in de gym dus wel. Dan loop ik naar de kleedkamer toe om me om te kleden en dan word er vanaf het veld geroepen "bolle" of "waarom rol je niet wat"! Wat dus nergens opslaat want ik heb geen asociaal overgewicht ofzo. Ik had deze middag wel het lef om terug te praten en niet te negeren maar ik mis gewoon de kracht om echt indruk te maken want als ze er aan komen zakt mijn zelfvertrouwen weer helemaal in.
Ik vraag me altijd af waarom het zo moet, het zit in mijn hoofd zo van : "als je aardig doet krijg je ook weer aardigheid terug". Blijkbaar geldt dat dus niet voor die personen.
Btw er is een die het echt doet, die andere doet meestal gewoon mee maar die persoon is een halve kop kleiner dan mij dus ik schaam me altijd kapot dat ik gewoon zo over mij heen laat lopen door zon scharminkel.
Ik heb er wel aan gedacht om hem eens op zijn plaats te wijzen maar ik ben daar gewoon te aardig voor. Iedere keer tel ik de dagen af dat ik weer gym heb want dan is het het ergst. Zo kan ik gewoon geen lol hebben in het leven ik wil niet leven met het idee morgen mischien weer uigescholden te worden. Ik wil gewoon mijn eigen ding doen met andere vrienden en niet iedere keer weer de grond in gedrukt worden

Ik heb even wat leestekens toegevoegd, is wat handiger om te lezen smartass.gif.

Als het maar twee personen zijn, zou ik de moed bijéén rapen en die is goed op zijn plaats zetten. Laat je leven niet bepalen door één ambetanterik. Mss zijn die jongens wel jaloers omdat je zo populair bent op school?
Vroeger werd ik ook is uitgemaakt vanuit een groepje. Het kwam van een blaaskaak. Overal waar je stond kon je die gast horen. Ik werd uitgemaakt voor "bah die janet stinkt". (Jawel in de hogeschool 20+ jaar, je kunt het niet geloven). Ik ben toen op die gast afgestapt en heb die agressief verbaal uitgemaakt. Die gasten van de groep waren met hem aan het lachen want hij stond daar met zen mond vol tanden. Nooit heeft die nog iets gedaan.

je weet niet hoe graag ik dat wil doen maar iets in me houd me altijd tegen ik heb zoiets als in de laatste twee jaren nog nooit meegemaakt iedereen heeft me altijd aardig gevonden en ik weet dus niet hoe ik hiermee moet omgaan omdat ik nooit agressief hoefde te zijn unsure.gif
swalsky
Hoi Anoniem2312,

Ik herken het niet gewend zijn voor agressie. 10 jaar geleden kon ik het ook niet. Het is te leren. Gewoon voor de spiegel gaan staan en alles zeggen wat je wil zeggen en dat gewoon oefenen op telkens een andere manier. Het blijft altijd lastig, maar als het dan nodig is, kun je het wel gebruiken.

Maar een andere oplossing dan agressief worden is er ook.
Ik neem aan dat er genoeg mensen op je school zijn die jou aardig vinden. Dit zou je kunnen gebruiken. Op het moment dat deze personen iets zeggen, kun je altijd neutrale opmerkingen maken zoals: nou, dat is knap dat ze dit zo kunnen zeggen. Hierdoor gaat je omgeving merken dat deze 2 personen bezig zijn. De meeste pesters kunnen er niet tegen dat ze zichtbaar gemaakt worden en er bestaat een reële kans dat het dan gewoon stopt.

Succes in ieder geval

Swalsky
Boogschutter
Hoi Anoniem2312,

Pesten komt niet alleen op de basisschool voor, maar ook op het voortgezet onderwijs en zelfs op de werkvloer voor. De manier waarop gepest wordt kan overigens wel heel erg verschillen. Vaak is het 1 aanstichter met 1 of meerdere meelopers. De aanstichter pikt altijd 1 of meerdere personen als zijn slachtoffer, die in zijn ogen zwakker is/zijn als hijzelf. Vaak pakken ze een uiterlijk kenmerk van hun slachtoffer om ze daar mee te pesten. Iemand heeft rood haar, een bril, is lang etc. Noem zelf maar op. En het betekent echt niet, dat het slachtoffer anders is dan anderen, nee dat wil de pester jou laten geloven. De meelopers doen alleen maar mee uit angst, zijn bang om zelf slachtoffer te worden. De kunst is uiteindelijk je pester de baas worden, zodat hij geen 'invloed' meer op jou kan uitoefenen. De reactie van een pestslachtoffer is voor een pester de drijveer om door te gaan. Is die drijfveer weg, dan is het pesten meestal ook snel over.

Pesten op de Hogeschool vind ik erg kinderachtig. De meeste studenten op de hogeschool hebben toch onderhand wel de leeftijd, dat ze volgens de Nederlandse wet volwassen zijn. Dat gaat dus schijnbaar niet voor iedereen op.
Ik begrijp, dat het er in jouw geval twee zijn. De dader en de meeloper. En ze doen het alleen als er anderen mensen bijstaan. Dat heb ik zelf op de Havo ook meegemaakt. Wat ik dan deed, was als ze mij uitscholden op school met anderen er bij, niet op ze reageren. Maar als ik ze dan alleen tegen kwam dan riep ik ze na en daagde ik ze uit. En dan liepen ze heel snel door zonder te reageren. En dan riep ik ze na: he lafbek, nu heb je niet zo'n grote mond. Hier komen mietje, dan zal ik je even op je .... slaan (vul zelf maar in). Als ik ze dan weer op school zag en ze begonnen weer zei ik alleen maar: Goh, gisteren toen ik je alleen tegenkwam onderweg naar huis had je niet zoveel praatjes. Maar nu je weer bij je " vriendjes" bent durf je opeens weer. Grote jongen ben je toch!

Dat wil ook nog wel eens helpen.

Heel veel sterkte in ieder geval..

groetjes,

Boogschutter
Martin
Ik zou voor jezelf opkomen. Want als je nu al de dagen aan het aftellen bent voordat je weer gym hebt, gaat het straks helemaal je leven beheersen met het gevolg dat je misschien onzeker wordt. Dat ben je helemaal niet zoals ik hieronder lees. Alleen de manier van voor jezelf opkomen is natuurlijk het moeilijkst te bepalen. Misschien dat iemand op dit forum je daar ervaring mee heeft?
anoniem2312
ik denk idd dat ik eens op de stoker moet aflopen en mezelf eens flink kwaad maken zoals hierboven al is gezegd ik gaf de stoker al een duw toen hij langskwam in de gang en dat had wel indruk gemaakt:p
surfer
soms wou ik ook dat het maar één stoker was en niet half de samenleving....
anoniem2312
QUOTE(surfer @ Sep 25 2009, 10:56 ) *
soms wou ik ook dat het maar één stoker was en niet half de samenleving....

ja anders ik wel
surfer
ga toch gewoon je gedacht zeggen, het zal u zoveel opluchten en je gaat je er goed door voelen
anoniem2312
QUOTE(surfer @ Sep 28 2009, 14:37 ) *
ga toch gewoon je gedacht zeggen, het zal u zoveel opluchten en je gaat je er goed door voelen

die personen worden zieliger en zieliger met de dag vanmiddag kwam er een gehandicapte langs op school en daarna de pesters toen zeiden ze dat is zeker een vriend van je net dat die gehandicapte er wat aan kan doen dat hij zo is dat vind ik dus gewoon wel heel laag worden van hun
Martin
Het zijn inderdaad een stelletje zielige "mensen". Mensen die gehandicapt zijn kunnen er al niks aan doen en als er dan ook nog met ze gespot (direct of indirect) wordt vind ik dat heel erg laag. Heb je met je leraren gesproken over deze pesters?
anoniem2312
de leraren weten het en als ik het nog 1 keer meld dan worden ze geschorst alleen als ik dat doe ben ik bang dat de volgende dag de hele school het weer weet
Martin
Is het pesten nu verminderd nu ze weten dat ze geschorst kunnen worden?
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.