Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Moeilijk Op Te Lossen :s
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
surfer
Hallo,

Ik ben een jonge gast van belgie en zit in mijn 20'er jaren. Ik wordt elke dag meerdere malen aangesproken door onbekenden, (en soms ook bekende) mensen dat ik eruit zie als een homo of verwijfde. Ook veel door vrouwen ! Dit is sinds ik mijn 20 gepasseerd ben.(ben ik uiterlijk veranderd?). Dan is de situatie alleen maar verergerd. Ik ben al naar een psychiater geweest, (een bekende), maar die kan mij ook niet echt verder helpen.
Het is moeilijk om mij tegen deze haatspraken van verschillenden mensen te verdedigen. Ik ben iemand die me zoals zovelen graag goed voelt. Als mensen zo'n dingen zeggen kan ik me dus echt niet goed voelen.
De toekomst is erg vaag voor mij.

Iemand raad ?

swalsky
Hoi Surfer,

Raar en erg vervelend zo'n situatie waar zelfs vreemde personen zo op je reageren.
Negeren kan zoiets niet omdat het steeds uit een andere hoe komt, en verdedigen ertegen kan haast niet. Als je iets zou terugzeggen, dan zou het nog eerder erger worden dan wat anders.

Wat zou je kunnen doen: Je hebt vast nog ergens wel een goede vriend zitten die je eerlijk om een mening kan vragen en waaraan je deze vraag kan stellen. Je zou kunnen vragen aan hem waarom hij denkt dat andere personen dat zo zeggen.
Wat zou je ook kunnen doen: er zijn op heel veel plekken life-style coaches. Als je zoiemand vindt, kan deze je daar misschien ook dingen over zeggen.

Misschien heb je iets aan deze tips,

Succes,

Swalsky
surfer
dat is zo... moest ik erop reageren het zou alleen maar erger worden en om de hoek doet het weer iemand opnieuw...

er zijn ook zoveel dingen waarop ik niets "zou kunnen" terug doen maar ik wel weet dat ze het op mij gemunt hebben.
bv.
- express, jajaa zeggen als ik voorbijloop
- hier in beglie fluiten ze wel is naar een homo
- in brussel zeggen ze "putain"...

als iemand bv gaay zegt, is dat vrije menings uiting of is dat haatspraak ??

In ieder geval de mensen kunnen mij niet met rust laten, alhoewel ik een doodnormale gast ben.

Dan ben je slecht gezind, en de mensen die het goed met je voorhebben verlies je dan ook omdat je de hele tijd slecht gezind bent.

Ik heb het al is gevraagd aan een persoon die ik ken maar die durven het dan niet zeggen, of ze liegen erom.

swalsky
Ik heb het al is gevraagd aan een persoon die ik ken maar die durven het dan niet zeggen, of ze liegen erom.

Hoe weet je dat ze erom liegen?
Ik denk dat als je zo'n vraag aan iemand stelt, je eerst een goed gesprek moet voeren. Eerst vertellen waar je mee zit, wat er allemaal gebeurt, maar vooral hoe jij er erbij voelt. Vervolgens vertellen waarom jij denkt dat die persoon jou zou kunnen helpen, en dan pas de vraag stellen.

Maar nu een gewetensvraag:
Ik neem aan dat je blij bent met de persoon die jij bent en dat je staat voor wat je staat. Zou je dan zelf willen veranderen om geen opmerkingen te krijgen?
Ninja
Homo, is doodgewoon latijn voor mens. Ieder mens is dus homo in het latijn. De wetenschappelijke naam van mens is ook Homo sapiens letterlijk vertaald wijze mens.
Wat raakt jou zo aan het woord? Dat is het eerste wat ik me afvraag, immers als het je niet zou raken, zou je er niet zo mee zitten. Wat vind jij zo erg eraan dat iemand je zo noemt.

En eigenlijk heb ik ook een tweede vraag, is het werkelijk zo dat als jij in de aldi loopt, er verschillende wildvreemde mensen naar je toe komen en zeggen:"Joh wat zie jij er uit als een verwijfde!" of is de context waarin dat gebeurt anders?
surfer
@ swalsky : moest ik mijn probleem aan hun uitleggen, dan gaan ze begrip tonen en om mij te troosten zeggen : "nee je ziet er totaal niet zo uit". Heel typisch.
Idd, ik ben blij met wie ik ben, ik doe veel sport, moutainbiken, windsurfen, gitaar... allemaal uitlaatkleppen voor het dagelijkse leven en natuurlijk ook omdat ik ze graag doe.
Moest ik weten wat er aan mij zou liggen waarom ze die dingen zeggen, en ik zou de mogelijkheid hebben om ze te veranderen, zowel fysisch als financieel ik zou het doen.
Je weet niet wat een last er van mijn schouders zou vallen. Ik heb zo een vermoeden waarom ze het zouden kunnen doen : dat is omdat ik fijn van gezicht ben ...

@ ninja : Wat raakt mij aan het woord homo ? Het is niet altijd homo dat mensen zeggen. Zoals hierboven vermeld laten ze op alle verschillende mogelijke manieren merken.
De manier waarop mensen mij uitdagen is verschrikkelijk. Op allerlei soorten manieren.

Als ik in een aldi loop kan het zijn dat bv een koppeltje oude mensen naar mij zit te gluren en zegt, en één ervan zegt "tis just een wijf". Of letterlijk mee gemaakt aan de kassa,
een kassierster die zei : "ge zijt just een wijf", maar ze zegt dat dan terloops dat ik er niet kan op reageren. Als ik antwerpen voorbij cafes loop kan het wel is gebeuren dat er
iemand homo of synoniem roept

Mensen duwen mij in het vakje homo, ik moet en zal een homo zijn. Dit is niet rechtvaardig.
Martin
Ik denk niet dat een psychiater de juiste persoon is die jou kan helpen. Het probleem zit niet bij jou maar bij de mensen om je heen. Ik zou inderdaad contact opnemen met een lifestyle coach of eventueel een vriendin in vertrouwen proberen te nemen. Die zal jou hopelijk wat advies kunnen geven. Reageren op voorbijganger die opmerkingen maken lijkt mij geen oplossing. Dan lok je alleen maar meer reacties uit.
surfer
Martin, ik heb al alles geprobeerd, stijl dit stijl dat... van kleren gewisseld, kapsels gewisseld, de opmerking blijven komen. Al jaren...
Ninja
Als je wilt dat opmerkingen minder pijn doen, kun je 2 dingen doen:
* Alles op alles zetten om die opmerking niet meer te krijgen (stijl, kapsel, openraties, reacties al dan niet geven)
* Alles op alles zetten om te zorgen dat die opmerking geen pijn meer doet (zelfbeeld opkrikken, tevreden zijn met jezelf, van jezelf houden)

Beide kosten veel energie, maar beide is ook mogelijk! Op het moment dat jij denkt schijt aan de wereld en stik erin, doet de opmerking geen pijn, en ga je iets zelfverzekerds uitstralen en daarmee krijg je minder opmerkingen. Dit is echter wel een proces dat bloed zweet en heel veel tranen kost voordat je zover bent!

Wat doet jou zoveel pijn aan het feit dat er mensen zijn die vinden dat jij er verwijfd uit ziet?
is een verwijfd mens minder waardevol? minder bijzonder?
ik wordt ook vaak in het hokje blonde mensen gezet, ben ik daardoor minder? ik weet zelf wie ik ben en dat ik geen kip ben, dus niet opgehokt hoef te worden!
surfer
Eerst heb ik het eerste geprobeerd, alles eraan doen om die opmerkingen niet te krijgen, maar niets hielp en met de jaren kwamen ze dan meer.

Ik doe er nu alles aan om de opmerkingen me niet meer te laten raken. Maar ik geraak maar niet in een positie "het raakt mij niet meer", ik sta nu al een goede 7 jaar verder.

Het is niet dat nu een opmerking mij nog evenveel raakt als in het begin. Dus ik heb toch al iets bereikt. Maar ja dit probleem impliceert zoveel andere problemen,

werk kwijt geraken, een vriendin vinden,...., gewoon is op een teras gaan zitten. Allemaal moeilijke dingen. Als ik op een teras (wat nu een hel is) ga zitten met mensen rond mij, gegarandeerd dat er mensen zijn die

na 5 minuten het afbollen. Als je dit alles optelt, en dit duurt jaren, dan krijg je het gevoel dat je er niet meer bijhoort.
surfer
QUOTE(Ninja @ Sep 9 2009, 22:12 ) *
Wat doet jou zoveel pijn aan het feit dat er mensen zijn die vinden dat jij er verwijfd uit ziet? Elke mens heeft zijn ijdelheid, zoiezo, als je als jongen uitgescholden wordt voor verwijfde dan zak je gewoon door de grond

swalsky
Hoi Surfer,

Misschien heb je iets aan het volgende:

Toevallig dat vandaag op mijn school we vanuit de actualiteit hierover in de klas een discussie kregen. Het ging over de Zuid-Afrikaanse renster die door iedereen als man werd aangezien en een geslachtstest moest ondergaan. Toen vertelde opeens een van de jongens in de klas dat hij omdat hij blonde lange haren heel veel volwassenen meisje tegen hem zeggen en hoe vervelend hij dat vindt.
We hebben het er toen met de klas over gehad wat hij daar tegen kon doen. Een van de kinderen stelde voor dat hij zijn haren maar moest afknippen als hij die opmerkingen echt vervelend vond, maar tegelijk zei hij dat hij die lange haren best mooi vond.
Na een poos gediscussieerd te hebben, kwam de conclusie er eigenlijk op neer dat de persoon zelf er niks aan kan doen, maar dat andere mensen om hem heen dat wel kunnen door het voor hem op te nemen als het gebeurt.

surfer
Hey Swalsky,

Hoe zie jij dat in mijn positie ? Stel ik loop bv op straat en er zegt iemand een scheldwoord ? Andere mensen gaan mij niet verdedigen hoor. Daarvoor is de maatschappij veel te individualistisch (geworden). Ze gaan zelfs eerder die mens die scheldt gelijk geven alhoewel je daar niet zeker van kan zijn.

Ik geef een paar voorbeelden van de individualistisch maatschappij : daarstraks op een beglische zender was er een programma dat Koppen noemt.

Er was een jongen die zelfmoord pleegde door onder een trein te springen. De trein werd stilgelegd en de mensen hadden 2 uur vertraging. Er waren mensen ambetant op de vertraging en hielden geen rekening met de zelfmoord !!

Nog een voorbeeld : mijn broer werd ooit aangevallen in het station door gedrogeerde jongens. Hij riep om hulp en politie, geen mens die zich veroerde,...

Zo kan ik nog even doorgaan. Conclusie de andere mensen gaan je zeker niet verdedigen in jouw plaats.

trueblue
QUOTE(surfer @ Sep 11 2009, 00:27 ) *
Hey Swalsky,

Hoe zie jij dat in mijn positie ? Stel ik loop bv op straat en er zegt iemand een scheldwoord ? Andere mensen gaan mij niet verdedigen hoor. Daarvoor is de maatschappij veel te individualistisch (geworden). Ze gaan zelfs eerder die mens die scheldt gelijk geven alhoewel je daar niet zeker van kan zijn.

Ik geef een paar voorbeelden van de individualistisch maatschappij : daarstraks op een beglische zender was er een programma dat Koppen noemt.

Er was een jongen die zelfmoord pleegde door onder een trein te springen. De trein werd stilgelegd en de mensen hadden 2 uur vertraging. Er waren mensen ambetant op de vertraging en hielden geen rekening met de zelfmoord !!

Nog een voorbeeld : mijn broer werd ooit aangevallen in het station door gedrogeerde jongens. Hij riep om hulp en politie, geen mens die zich veroerde,...

Zo kan ik nog even doorgaan. Conclusie de andere mensen gaan je zeker niet verdedigen in jouw plaats.

Mensen gaan je inderdaad niet verdedigen. Tis voor hun altijd een ver-van-mijn-bed show. Jouw broer werd aangevallen ? Dan denken de meesten " zolang dat ze mij niet aanvallen ist goe ". Echt schandalig ! Een tip die ik gebruik en die er voor zorgt dat ik 2 procent minder gepest wordt : Niet naar de mensen kijken als ze het zien want dan hebben ze de neiging om over jou te beginnen roddelen.

Trueblue
surfer
@ swalsky, ik heb nog geen reply van jou.
Ninja
QUOTE(surfer @ Sep 12 2009, 19:24 ) *

En van mij heb je ook geen reactie meer gehad.
Ik heb namelijk net als swalsky ook een leven naast PF, en soms andere dingen te doen... Geef hem nog een weekje of 2!

Mijn reactie zal ik je nu wel geven, ben hier nu toch!

De weg is lang, het is al een positieve ontwikkeling dat het je nu minder doet. Of je het punt dat het je werkelijk niets doet ooit zal bereiken kan niemand garanderen. Alleen het punt dat je het loslaat, en bij het terras laat dat is wel te berieken. Dus dat het tijdens de opmerking steekt, maar alleen dan, en niet de avond en dag erop nog steeds.
Het klinkt keihard, maar dat stekende vasthouden dat doe jij jezelf (onbewust) aan.
En geloof mij, mijn beste vrienden hebben hun vrouwelijke kantjes, en dat horen ze echt af en toe van me! En dan gaan ze echt niet door de grond, dus gedeeltelijk is het ook een onderdeel dat iedereen heeft... Alleen ergens is dat bij jou een zeer been... En weet je zelf niet beter dan dat dat zo is en dus normaal is dat je er zo heftig op reageert.
Wat vind je wel goed aan je eigen uiterlijk, ben je tevreden mee en blij om?
surfer
QUOTE(Ninja @ Sep 12 2009, 20:55 ) *
QUOTE(surfer @ Sep 12 2009, 19:24 ) *

En van mij heb je ook geen reactie meer gehad.
Ik heb namelijk net als swalsky ook een leven naast PF, en soms andere dingen te doen... Geef hem nog een weekje of 2!

Mijn reactie zal ik je nu wel geven, ben hier nu toch!

De weg is lang, het is al een positieve ontwikkeling dat het je nu minder doet. Of je het punt dat het je werkelijk niets doet ooit zal bereiken kan niemand garanderen. Alleen het punt dat je het loslaat, en bij het terras laat dat is wel te berieken. Dus dat het tijdens de opmerking steekt, maar alleen dan, en niet de avond en dag erop nog steeds.
Het klinkt keihard, maar dat stekende vasthouden dat doe jij jezelf (onbewust) aan.
En geloof mij, mijn beste vrienden hebben hun vrouwelijke kantjes, en dat horen ze echt af en toe van me! En dan gaan ze echt niet door de grond, dus gedeeltelijk is het ook een onderdeel dat iedereen heeft... Alleen ergens is dat bij jou een zeer been... En weet je zelf niet beter dan dat dat zo is en dus normaal is dat je er zo heftig op reageert.
Wat vind je wel goed aan je eigen uiterlijk, ben je tevreden mee en blij om?

Wat je schrijft is gedeeltkelijk juist, van dat steken bedoel ik dan. Het is zo iets als een oliefanten vel opbouwen...

Wat zeg je dan tegen je vrienden als ik mag weten ?

Volgens mij onderschat je mijn situatie.... elke dag gepest worden omdat je eruitziet als een meisje is iets anders als mannen met een vrouwelijk trekje... die mannen worden ook niet elk dag gepest voor homo ofzo.

Ik ben tevreden met mijn uiterlijk, als ik voor de spiegel ga staan zie ik surfer staan, maar geen meisje. Blijkbaar vinden andere mensen van wel. Dan kan je zeggen, straal dat dan uit etc,
maar ik kan goed gezind een winkel binnenlopen maar als er dan weer een opmerking komt ben ik weer naar af.

Ninja
Als jij tevreden ben met wie je bent, en dat echt bent, dan is een ieder die daar wat anders van denkt, toch gewoon een andere mening toegedaan. So what, jij ben jij, en je bent blij met jij. Dat is het belangrijkste...

Maar wat verwacht je van me? Dat ik je 10000 openraties aanraad? Dat ik zeg dat de wereld gek is? Dat ik alleen neerzet wat jij wilt horen?
Of dat ik wat ik nu probeer te doen, en waar ik ten volle van overtuigd ben dat dat je zou kunnen helpen, een andere kant probeer te laten zien? probeer je te laten inzien dat je met 10000000 openraties misschien een heel ander uiterlijk hebt, maar desondanks nog steeds de pijn van opmerkingen zou kunnen voelen, en dat je jezelf goed en de moeite waard vinden, een eerste stap zou kunnen zijn naar een nonchalantere houding hierover. Want dat is mijn mening, en die geef ik bij voorkeur, maar als je zegt wat je wilt horen wil ik dat best zeggen hoor! als ik je er gelukkig mee maak!
swalsky
Hoi Surfer,

Ik was gisteren begonnen aan een antwoord, maar het was te laat en ik was niet meer helemaal helder, dus had ik het niet afgemaakt.
Nu een nieuwe poging:

Waar de discussie van mijn klas uiteindelijk op neerkwam was dat iemand die gepest wordt met zijn of haar mannelijke of vrouwelijke uiterlijk, daar zelf niet uit zal/kan komen. Dat is geen bemoedigende boodschap, maar wel een hele eerlijke.
Ik denk dat het voor jou heel belangrijk is om echt hulp te vinden van professioneel iemand die kan kijken naar jou in een omgeving. Dat hoeft echt geen psycholoog of zo te zijn, maar wel iemand die je niet kent, en wel wat weet van uiterlijke vertoning. Wat ik al eerder noemde: een life-style coach, of een ander neutraal iemand.

Je hebt gelijk dat je niet hoeft te verwachten dat een wildvreemd iemand het zomaar voor je zal opnemen, maar het hoeft niet perse een wildvreemd iemand te zijn die het voor je openlijk opneemt.
Wat ik me nu afvraag: Als je samen met iemand door de stad heenloopt, heb je er dan nog net zoveel last van als dat je alleen door de stad heen loopt?

Ik hoop echt dat je iemand vindt die je kan helpen om samen iets te vinden, waardoor je er gewoon vanaf komt.
Waar je volgens mij namelijk anders ook nog last van kunt krijgen, is dat je op een gegeven moment steeds gevoeliger gaat worden voor de dingen die gezegd en gedaan worden. En er zal dan een dag komen dat je er zo genoeg van zult hebben, dat je wel gaat een keer gaat reageren, en ontploft tegen iemand die het doet. Dan kunnen er negatieve gevolgen voor jezelf komen. Probeer dat voor te zijn voordat het te erg wordt.

succes

Swalsky
surfer
Hoi swalsky,

Als ik bijvoorbeeld met mijn broer door het stad loop dan is dat al vele minder. Maar als ik bv op een bankje ga zitten om iets op te eten ofzo dan heb ik prijs. Mijn broer ontkent dit probleem,
niet dat hij mij niet wil helpen.

Reageren en ontploffen heb ik al gedaan, ik ben hierdoor mijn werk kwijtgeraakt... Of bv als ik stond te wachten in de drive-in bij de Quick, gasten die mij bekijken vanuit de spiegel en komt
door zen ruit en kijk achterom kijkt en luid begint te gillen op hoog toontje, waarbij ik die van de quick nog hoorde zeggen "tis juist een wijf". Toen ben ik uit de auto gestapt en mijn broer ook
en we zijn naar die auto voor ons gestapt. We hebben die gasten voor ons verbaal uitgemaakt en ze hadden bijna rake klappen... echt dat had niet veel gescheeld...

@ninja : een andere mening toegedaan, er is een verschil tussen vrije meningsuiting en haatspraak.
Een nonchalantere houding, probeer het maar als je elke dag gepest wordt en het in je hoofd rondspookt en mensen die je WILLEN neerhalen, die het licht nog in je ogen gunnen...

Ninja
QUOTE(surfer @ Sep 13 2009, 14:54 ) *
@ninja : een andere mening toegedaan, er is een verschil tussen vrije meningsuiting en haatspraak.
Een nonchalantere houding, probeer het maar als je elke dag gepest wordt en het in je hoofd rondspookt en mensen die je WILLEN neerhalen, die het licht nog in je ogen gunnen...

Wanneer is iets haatspraak?
Daar zou een uitgebreide discussie op volgen.

Ik heb nergens gezegd dat het makkelijk is. Wat mij helpt is om elke opmerking niet automatisch te koppelen aan de 1000 opmerkingen die eerder kwamen. Dus de opmerkingen niet te stapelen, maar als losse opmerkingen te zien. Mij heeft dat inmiddels zover gebracht dat iemand me vorige week zei, vandaag was het voor het eerst dat ik iets over je haar zei, zonder dat je het meteen afkapte en wegwuifde. Dus al weet ik dat het moeilijk is, onmogelijk is het niet... Alleen het kost heel veel tijd energie en tranen voordat een dergelijke overwinning behaald kan worden.
peace
Hallo,

ik ben de broer van gepeste en ben ook zelf al heel mijn leven gepest! Het probleem voor de meeste mensen is dat we er te vr..wlijk uit zien, dat is toch wat er onder de manier van scheldwoorden word duidelijk gemaakt. Als vele mensen dit zeggen dan is dit ook zo, het komt niet zomaar uit de lucht gevallen! Een olifant word een olifant genoemd omdat hij er zo uitziet.
Zelf heb ik het nooit opgemerkt door de jaren heen, vanaf men 15e stond stond ik al wel op mijn kop omdat ik vond dat er een probleem was, de mensen wilden geen contact met mij en heb ook nooit echte vrienden gehad. In de school werd ik nooit echt verweten met de namen of geluiden waarmee ze dat nu doen maar werd wel veel gepest en uitgesloten. Als ik ging werken werd ik in het vakje van homo gezet zoals mijn broer. Echt alles heb ik al meegemaakt van pesterijen en al zeker 6 keer mijn c4 gekregen, dat wil toch dat als ge er te vr..wlijk uitziet dat dat niet getoleerd word in de maatschapij of ben ik altijd in het verkeerde berdijf terecht gekomen? Ik denk het niet want de beledigingen zijn toch overal.
Vben van pesten: woorden: janet, fagget, genol, sallopard ofzoiets in het frans, u met meisjesnaam aanspreken of met madam
geluiden: beginnen neurieën (niet echt een liedje dus), in handen klappen (2 tot 3 maal dus geen applaus voor degenen die hierop willen inpikken ;-) , kei hard en hysterisch krijsen
zodat een mens er schrik zou van krijgen, fluiten (ook geen bekend liedje ofzo), kissen tussen tanden en lip en allemaal als ge juist in de buurt zijt.
gedragingen: geen hand willen geven en dan een van bovenstaande woorden zeggen
>>>>niet echt allemaal verzonnen dingen dus
Ok dus degene die zegt dat ge u er niets moet van aantrekken is de dikste bullshit aller tijden. Als ge heel uw leven gepest word en ge weet dat ge nog veel zult gepest worden dan is dit echt hard!
Ik noem dit niet kunnen deelnemen aan de maatschapij, eerder uw eigen er tegen aanplakken met te gaan werken tegen alle scheldwoorden in.
Het leven moet toch genieten zijn ? eens een wandeling maken, een terrasje doen zoals mijn broer zegt, naar een sportclub gaan, gaan winkelen, naar een restaurant gaan, naar een feest gaan,
naar een bijeenkomst gaan, allesinds ge moet ergens naar toe kunnen gaan (al dan niet met vrienden) zonder beledigt te worden. Dat is toch ook helemaal geschift ergens op uw gemak naar toe gaan en dan eigenlijk gewoon weg gehaat worden zonder iets misdaan te hebben? En het gebeurd elke keer opnieuw! En als ge dat allemaal niet kunt doen dan hebt ge geen leven!!

Ik snap niet dat er nog mensen zijn vragen of ge tevreden zijt met uzelf of ge uw eigen normaal vind als ge constant uitgemaakt en gehaat word?

Het enigste waar ik nu nog voor leef is de natuur te beleven (eens gaan mountainbiken in de ardennen hopelijk geen mensen tegenkomen ), mijn broers en famillie en
gaan werken om binnenkort mijn eigen appartement te hebben en het belangsrijkste om dat meisje tegen te komen waarmee ik toch stiekem wat gelukkig kan mee worden,
ik hoop dat er toch een beetje licht in de tunnel komt!

surfer
dit is mijn broer, maakt zowat het zelfde mee als mij, we zijn een tweeling.
Martin
Het lijkt mij ongebruikelijk denk ik maar zou je misschien een foto van jezelf kunenn plaatsen? Wel zo ONherkenbaar mogelijk maar wel dat je de eigenschappen kunt zien waarmee je wordt lastig gepest. Misschien dat er dan mensen zijn die je op basis daarvan advies kunnen geven.
Boogschutter
QUOTE(Martin @ Sep 14 2009, 07:20 ) *
Het lijkt mij ongebruikelijk denk ik maar zou je misschien een foto van jezelf kunenn plaatsen? Wel zo ONherkenbaar mogelijk maar wel dat je de eigenschappen kunt zien waarmee je wordt lastig gepest. Misschien dat er dan mensen zijn die je op basis daarvan advies kunnen geven.

En dat is iets wat ik ten zeerste afraad, je foto plaatsen op een openbaar forum als dit. Voor iedereen die internet heeft is het dan terug te vinden.
En ten tweede wat voor nut heeft een foto, die onherkenbaar is gemaakt ???
Martin
@Boogschutter:

Ik bedoelde met onherkenbaar dat bepaalde kenmerken nog wel te zien zijn. Maar het is inderdaad niet verstandig om een foto te plaatsen. Er kunnen teveel mensen meelezen, ook met verkeerde bedoelingen.
Boogschutter
QUOTE(Martin @ Sep 17 2009, 07:58 ) *
@Boogschutter:

Ik bedoelde met onherkenbaar dat bepaalde kenmerken nog wel te zien zijn. Maar het is inderdaad niet verstandig om een foto te plaatsen. Er kunnen teveel mensen meelezen, ook met verkeerde bedoelingen.

@ Martin:
Misschien kan surfer een omschrijving geven van zijn fysieke kenmerken ?

@ Surfer:

Je verteld in een van je andere berichten, dat het allemaal is begonnen nadat je 20 werd. Is er iets veranderd aan jou of je omgeving ?

En woon je in een dorp of een stad ?
surfer
QUOTE(Boogschutter @ Sep 17 2009, 11:06 ) *
QUOTE(Martin @ Sep 17 2009, 07:58 ) *
@Boogschutter:

@ Martin:
Misschien kan surfer een omschrijving geven van zijn fysieke kenmerken ?

@ Surfer:

Je verteld in een van je andere berichten, dat het allemaal is begonnen nadat je 20 werd. Is er iets veranderd aan jou of je omgeving ?

En woon je in een dorp of een stad ?

Wel Boogschutter om hierop een antwoord te geven. Ik ben gisteren naar een feestje geweest van een vriend van lang geleden. Ik ben nu 28, het moet zeker van +-10 jaar geleden zijn.
Dat feestje is lelijk tegengevallen. Allemaal mensen die mij de rug keerde. Mensen die anders reageerde als vroeger. Veel discriminerend gedrag, ook van mensen die vroeger niet zo
tegen mij deden. Dus ja, ik ben veranderd.

swalsky
Hoi Surfer,

Het is overduidelijk dat jij gepest wordt. Op het moment dat iemand eenmaal geraakt is door pesten, dan wordt deze persoon veel gevoeliger voor alle signalen die ermee te maken hebben dan ooit tevoren. Signalen die in het verleden nooit werden opgepikt, worden nu wel opgepikt. Er wordt dus in feite voor het gevoel van het slachtoffer veel meer, vaker en veel erger gepest. Dit kan zelfs zo gevoelig worden dat een pestslachtoffer PTSS oploopt.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het best zou kunnen zijn geweest dat deze houding van deze mensen er eerder ook al was, maar dat jij dit toen niet zo gemerkt hebt.
Wat ook zou kunnen is dat doordat jij geraakt bent en gevoelig bent voor deze prikkels, dat je deze onbewust bij een ander oproept.
Wat ook nog zou kunnen is dat iemand uit deze groep weet wat er aan de hand is, en dat deze dat aan alle andere aanwezigen verteld heeft.
Wat niet kan, is dat ieders gedrag spontaan op 10 jaar tijd op exact dezelfde manier verandert is.

De vraag die Boogschutter stelde is wel een interessante: wat is er verandert na ongeveer je 20e jaar? Dat kan iets heel kleins zijn.
Niet dat het weten wat dat geweest is het pesten nu kan laten ophouden, maar het kan wel zaken in een context plaatsen.

Als ik heel eerlijk ben, dan denk ik dat een goed gesprek met een vertrouwenspersoon goed kan zijn. Dit kan de huisarts zijn, dit kan ook een psycholoog zijn die gewoon een op een met jou in gesprek gaat en daarmee je gerichter kan helpen aan oplossingen.

surfer
QUOTE(swalsky @ Sep 27 2009, 12:30 ) *
Hoi Surfer,

Het is overduidelijk dat jij gepest wordt. Op het moment dat iemand eenmaal geraakt is door pesten, dan wordt deze persoon veel gevoeliger voor alle signalen die ermee te maken hebben dan ooit tevoren. Signalen die in het verleden nooit werden opgepikt, worden nu wel opgepikt. Er wordt dus in feite voor het gevoel van het slachtoffer veel meer, vaker en veel erger gepest. Dit kan zelfs zo gevoelig worden dat een pestslachtoffer PTSS oploopt.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het best zou kunnen zijn geweest dat deze houding van deze mensen er eerder ook al was, maar dat jij dit toen niet zo gemerkt hebt.
Wat ook zou kunnen is dat doordat jij geraakt bent en gevoelig bent voor deze prikkels, dat je deze onbewust bij een ander oproept.
Wat ook nog zou kunnen is dat iemand uit deze groep weet wat er aan de hand is, en dat deze dat aan alle andere aanwezigen verteld heeft.
Wat niet kan, is dat ieders gedrag spontaan op 10 jaar tijd op exact dezelfde manier verandert is.

De vraag die Boogschutter stelde is wel een interessante: wat is er verandert na ongeveer je 20e jaar? Dat kan iets heel kleins zijn.
Niet dat het weten wat dat geweest is het pesten nu kan laten ophouden, maar het kan wel zaken in een context plaatsen.

Als ik heel eerlijk ben, dan denk ik dat een goed gesprek met een vertrouwenspersoon goed kan zijn. Dit kan de huisarts zijn, dit kan ook een psycholoog zijn die gewoon een op een met jou in gesprek gaat en daarmee je gerichter kan helpen aan oplossingen.

Hey Swalsky bedankt voor de reply alvast. Die signalen zijn er in het verleden nooit geweest. Ik ben tot ongeveer mijn 20e nooit gediscrimineerd geweest tov mijn uiterlijk.
Het is waar dat ik er nu veel meer op gefocused ben als vroeger, dat is vanzelfsprekend. Maar vroeger was er echt geen sprake van dit soort discriminaties. Ik weet voor
een buitenstaanders is dit echt moeilijk om te geloven, maar geloof me, het is zo.

Laat me even duidelijk stellen hoe het zat voor ongeveer men 20ste :

Ik werd altijd aanzien als een heel jong mannetje. Zelfs op men stage plaats van de hogeschool zei er iemand : "wat komt die kleine hier doen".
Altijd reacties van wat komt die klein hier op cafe doen etc.. Maar ik had hoop dat dit ooit ging veranderen. Voor mij was dit nog niet echt pesten,
het raakte mij niet. Dus de grootte van mijn gestalte komt overeen met iemand van 14 jaar zoiets.

Dan ongeveer na men 20ste kenmerken die veranderd zijn :
- mijn haar is fel uitgedund en haarlijn naar achter
- mijn kaken zijn wat ingevallen
- mijn rug is wat krommer onderaan (hyperlordose)
- mijn onderlip is wat gaan hangen

Als het volgt kan het aan dit liggen : de groote van iemand van 14 jaar in combinatie met ouder worden.

Martin
Hoi Surfer,

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan je lengte zal liggen want in de pesterijen wordt je toch nooit uitgemaakt voor dingen die te maken hebben met je lengt of iets dergelijks?
surfer
sorry voor mijn late reply...

Met grootte bedoel ik struisheid etc. Voor mijn grootte wordt ik niet gepest nee.,,,
Martin
Hoi Surfer, Wat bedoel je met "struisheid"?
surfer
ja fijn gebouwd he, ik kan ook niet uitleggen waarom mensen zo doen tegen mij... als je het wilt weten moet je me zelf maar is zien.
surfer
ja mensen ik heb nog altijd geen oplossing he, ik wordt nog steeds alle dagen gepest !
Boogschutter
QUOTE(surfer @ Dec 7 2009, 19:56 ) *
ja mensen ik heb nog altijd geen oplossing he, ik wordt nog steeds alle dagen gepest !

Beste Surfer,

Ik vind het heel erg om te horen, dat het pesten nog steeds niet is opgehouden. Alleen wij zijn niet degene die jou een oplossing kunnen aandragen voor het pesten. Dat is iets wat jezelf zal moeten doen. Ik weet dat dit heel teleurstellend is om te horen, en dat jij niet om dit alles gevraagd hebt, maar het is nog altijd het slachtoffer, jij dus, die dit kan oplossen. En niemand anders. Uiteindelijk moeten we allemaal onze eigen problemen zelf oplossen. Wegrennen heeft geen zin, het komt vroeger of later toch achter je aan. Zoals zoveel mensen die gepest zijn, heb ik het ook zelf opgelost. Er is altijd een oplossing, alleen kan ik jou die niet geven. Omdat wat voor mij werkte misschien niet voor jou werkt. We zijn beiden verschillende personen en hebben allebei in een verschillende omgeving gezeten. Dat maakt het juist zo moeilijk. Wij kunnen jou hier wel tips/adviezen geven, je kunt je verhaal hier kwijt en wij zijn er voor je, maar oplossen is het enige wat wij niet kunnen. Er zijn andere mensen, die wel samen met jou tot een oplossing zouden kunnen komen, maar ik denk dat je dan echt bij iemand moet zijn die hierin gespecialiseerd is. Die je recht in je ogen kan kijken en je een denkbeeldige spiegel voor kan houden. Die aan jouw gedrag, je manier van bewegen etc. misschien iets kan ontdekken wat bijdraagt aan het pesten. Of juist niet. Iemand die met je mee kan kijken en mee kan denken. Dat kunnen wij vanuit deze positie gewoon niet.

Wat ik je alleen kan meegeven is neem geen overhaaste beslissingen. Probeer voor jezelf toch eens duidelijk te krijgen waaraan jij denkt dat het ligt. Je zegt dat het komt door je uiterlijk, maar zonder je gezien te hebben, vind ik het persoonlijk bijna ondenkbaar dat iedereen (ook de mensen die je niet kennen) je continu naroepen en pesten vanwege je uiterlijk. Ik heb het idee, dat er iets anders aan de hand is. Alleen wat dat is weet ik niet. Ik zou haast gaan denken, dat er iemand (1 of een paar personen) in jouw omgeving roddels over jou aan het verspreiden zijn. Heb je weleens aan die mogelijkheid gedacht ? Zou dat kunnen ?
Daarnaast heb je nog geen antwoord gegeven op mijn vraag of je in een dorp of een stad woont ?

Heel veel sterkte aai.gif

Boogschutter
surfer
Dag Boogschutter,

Sorry voor mijn heel late reply. Ik ben nu onlangs verhuisd naar een stadsrand op een appartement. Ik moet nu voor mijn eigen kost zorgen, zelf naar de winkel gaan, zelf kleren wassen en dan nog wat tijd vinden om mij goed te voelen. Ik werk nu voor een andere firma en kom op verschillende plaatsen zoals winkels, fabrieken etc. De opmerkingen houden niet op. Dit is gewoon niet menselijk meer huh.gif. Ik heb een sterke weerstand maar dit is echt teveel. Ik word overal gepest echt overal waar ik kom huh.gif.

Gisteren had ik afgesproken met een meisje, die had al rap door hoe het in mekaar zat. En ze moest al rap niets meer van mij weten.

Ik heb juist een huilbui gehad niet normaal meer. De enige oplossing is mijn uiterlijk veranderen, en dan heb ik het niet op mijn kleren....

Groeten van surfer

surfer
ben ik echt de enige die zooo gekl**t wordt ?? waarom vind ik al die verhalen hier op het forum zo pinuts ??
Ninja
QUOTE(surfer @ Mar 16 2010, 18:20 ) *
ben ik echt de enige die zooo gekl**t wordt ?? waarom vind ik al die verhalen hier op het forum zo pinuts ??

Omdat dit jou treft en er emoties bij komen. Bij verhalen van anderen blijven de emoties uit...
En jammer dat je wat mij ooit overkwam afdoet als peanuts....
Polsen die tijdens handvaardigheid open gesneden worden, haren die afgeknipt worden tijdens de les... is natuurlijk veel minder erg dan lelijk genoemd worden... Want dat hersteld zichzelf....
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.