Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Wat Te Doen, Wanneer Mensen Je Niet Goed Begrijpen
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
anno1981
Mijn hele leven heb ik al weinig vrienden. Denk ik mensen gevonden te hebben die mij wel waarderen, sta ik voor 100% voor ze klaar(mits het klikt natuurlijk).
Maar al heel gauw hoor ik weinig tot niets, krijg in ieder geval het gevoel dat ze minder belangstelling hebben.
Ik heb dat betreft veel geduld en wacht eerst een poos af en blijf enthousiast. Na een poos ben ik ook een persoon dat voor zichzelf op komt en/of vragen gaat stellen.
Tot nu toe hebben de meeste mensen mij vaak verkeerd opgevat en lopen ze bij me weg en of nog erger willen ze niets met mij te maken hebben.Dit gebeurd al jaren en er zijn ook een aantal geweest die naderhand niet een goed woord voor me over hadden(veel leugens), waardoor het mij steeds lastiger is gemaakt.
Zal graag willen weten wat ik anders zou kunnen doen, zodat mensen wel willen zien wie ik werkelijk ben.
Men heeft wel eens gezegd dat mijn verwachtingen te hoog liggen, maar ik ben iemand dat zich best alleen kan vermaken en dus ook veel alleen onderneemt(soms denk ik wel dat dit de mensen afschrikt).
Claim ook niemand voor mijn gevoel want, ik heb zeker respect wanneer de ander wel meer vrienden heeft en dus niet altijd tijd heeft.
Met werken heb ik geen problemen, maar collega's is natuurlijk anders dan vrienden(ik houd dat liever gescheiden).
Misschien heeft iemand een tip voor mij en of herkent dit verhaal, want zelfs op een sport gaan heeft geen vruchten afgeworpen. (Vraag me echt wel eens af hoe men tegenwoordig vriendschap ziet).
Groetjes A blush.gif
syl
hey

Ik denk dat het sowieso lastiger is om op latere leeftijd echt vrienden te maken. Vroeger ging je naast iemand in de zandbak zitten en werd het je beste vriend, nu gaat dat allemaal wat lastiger en kijken mensen ook veel sneller naar je goede en mindere kanten.

Wat je misschien nog zou kunnen proberen is je aan te sluiten bij een (online) club over iets wat je bezig houdt, een hobby, een politieke partij.Dan heb je in het begin al dingen gemeen en kun je daarover praten of dat samen doen. Misschien dat het dan wat verder kan groeien?
Anne van Dijk
Hoi!

Ik ben het met het vorige antwoord eens, mede doordat ik dat zelf ook ervaren heb.
Join een club/forum/vereniging waarin je jouw interesses kwijt kunt, daar zijn vast mensen die
die interesses ook hebben.

En houd in je achterhoofd dat de meeste mensen het leuk vinden om nieuwe mensen te leren kennen,
je hoeft je dus niet te veel te voelen. En probeer niet iemand te zijn die je niet bent, dat kan niemand volhouden.

Succes!
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.