Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Mensen
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
daniellevisser
Mensen zijn dom.

Je zult wel raar staan kijken na het lezen van deze titel. Het is een vervelend feit om te horen, maar helaas waar. Ik baal, ik baal van de tijd, het gaat te snel. Ik baal van het wezen genaamd de mens. Mensen zijn dom.. Mensen geloven wat ze willen geloven, horen wat ze willen horen en zien wat ze willen zien. De beste bedoelingen kunnen de ergste gevolgen hebben en veel gevoelens van mensen overheersen rede. Dat zijn allemaal dingen die eigenlijk niet kloppen.

Mensen doen domme dingen. Door de mensheid zijn veel dingen kapot gegaan, denk aan natuur en uitgestorven dieren. Dankzij de mens is er oorlog. Mensen gaan dood en er is verdriet, te vaak dankzij de mens. Waarom gebeurt dit? We zeggen wel dat we zo slim zijn en dat we alles weten, maar zijn we dat wel? En wat is nou eigenlijk de definitie van slim? We weten nog lang niet alles, we gebruiken niet eens alles van onze hersenen, want als we in staat waren geweest dat wel te doen, pas dán hadden we slim geweest. Nu zijn we nog onwetend en maken we verkeerde beslissingen, ook al lijken ze de juiste te zijn. Vaak wordt de schuld gegeven aan het lot. Je lot bepaald de keuzes die je maakt, of is het juist zo dat jij je lot bepaald door de keuzes die je maakt? Genoeg vragen waar wij geen antwoord op kunnen geven, helaas want door het maken van verkeerde keuzes maken we cruciale fouten, waardoor er mensen overlijden, oorlog komt, dieren sterven of een bedreigde diersoort worden en dat er van natuur nog maar weinig sprake is.

Uiteindelijk moet je accepteren wie je bent, en wie wij allemaal zijn. Je kan er immers niet veel meer aan veranderen, want dingen gebeuren nou eenmaal en mensen kun je niet zo maar veranderen. Je kunt altijd blijven hopen en proberen dingen te veranderen, maar begin bij jezelf..

Graag een reactie hoe je hier over denkt! x
Brett
Hey danielle!

Nou ik vind het een mooi stukje, ik ben het alleen niet met je eens.
Sommige mensen zijn dom. Niet allemaal, alleen de gene die voor dood/oorlogen zorgen.

En mensen kunnen wel veranderen, als ze het maar echt willen.
En het ergste is de meeste snappen het nog niet, maar de enige waar je mee zult moeten leven is jezelf.
Maak daarom dus ook de keuzes die jij vind die je moet maken, niet wat de rest denkt.
pirate
heey Danielle,

we moeten inderdaad bij onzelf beginnen, want er zijn altijd mensen die het toch niet doen, maar dan kun je in ieder geval bij jezelf beginnen. je weet zelf dan dat jij WEL weet hoe je moet gedragen, en dat jij dus niet dom bent.

sommige mensen hebben nou eenmaal geen verstand, hebben niks mee gemaakt, om te kunnen weten hoe ze eens geen mensen pijn hoeven te doen.

mooi stukje!!

Gr. pirate
ironic
Hallo Danielle,

Mooi stukje heb je geschreven. Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens en ook gedeeltelijk niet. Net zoals Brett hiervoor zegt, kun je mensen wel veranderen, maar alleen als je het echt wil en vaak is dat niet het geval.. Jammer als je het mij vraagt denk je ook niet? Het inderdaad een feit dat we niet alle hersenen waarover we beschikken gebruiken, jammer want al hadden we dat wel gekund, dan hadden we tot zo veel meer in staat geweest!

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar de meningen van andere over dit onderwerp. Dus ik zal de reacties in de gaten houden!

Groetjes.
swalsky
Nou, toch nog een echte reactie en niet de 4e eigen reactie van jezelf

Wat is dom? is dom dat je onnadenkend bent? is dom dat je kwetsend bent? wat is dom?
Ik weet natuurlijk wel wat men met dom bedoeld

De mens heeft prachtige dingen gedaan, de mooiste dingen gebouwd, de mooiste liefde aan elkaar gegeven die je maar kunt geven. Is de mensheid dom omdat er mensen zijn die dingen kapot maken? De waarde van een mensenleven is nog nooit zo hoog geweest als nu! Als ik er vanuit zou moeten gaan dat de mens dom is, dan zou ik me erg depri moeten voelen.

De mens is zo dom/slim als je zelf bent. Als je namelijk alleen kijkt naar de slechte dingen, dan is het ook slecht. Als je alleen kijkt naar de goede dingen, dan is opeens ook alles goed. De kunst is om daar precies tussenin te gaan zitten.

m.vr.gr.

Swalsky
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.