Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: HELP!!!! Weet niet wat te doen!
Pestforum, Forum tegen pesten! > De toekomst & verwerking > Er vanaf komen
Acceptatie
Ik sta voor deze moeilijke keuze weet niet wat te doen... ik ben bang crying.gif
Jeroen
kheb gestemd..

ik zou het echt heel eng vinden en het echt niet weten...

tegenwoordig zou ik het wel doen denk ik ..

maar toen ik gepest werd echt niet...

kan je niet helpen meis.. sorry aai.gif
Legolas_Greenleaf
FF poll een beetje aangepast (zijn ook mentoren, hoor. wink.gif)

Voor de rest heb ik 3 gestemd.
Acceptatie
QUOTE(Jeroen @ Mar 3 2004, 19:40 )
kheb gestemd..

ik zou het echt heel eng vinden en het echt niet weten...

tegenwoordig zou ik het wel doen denk ik ..

maar toen ik gepest werd echt niet...

kan je niet helpen meis.. sorry aai.gif

Hmms niemand weet het nu weet ik ook niet wat ik moet kiezen!!! crying.gif crying.gif crying.gif
Acceptatie
QUOTE(Legolas_Greenleaf @ Mar 3 2004, 19:59 )

hmms ik vat de edit niet maar goed..... tnx voor je reactie ookal weet ik nu nog niks crying.gif
Jeroen
QUOTE(Acceptatie @ Mar 3 2004, 20:06 )
QUOTE(Legolas_Greenleaf @ Mar 3 2004, 19:59 )

hmms ik vat de edit niet maar goed..... tnx voor je reactie ookal weet ik nu nog niks crying.gif

omdat het in andere gevallen geen mentrix hoeft te zijn...
Acceptatie
lama ik vat em nie
syl
heb miss niet echt positief gestemd.. maar ik denk wel dat ik dat gedaan zou hebben eigenlijk.....

( heb 5 gestemd trws smile.gif )
Acceptatie
QUOTE(syl @ Mar 3 2004, 21:48 )
heb miss niet echt positief gestemd.. maar ik denk wel dat ik dat gedaan zou hebben eigenlijk.....

waarom?
syl
QUOTE(Acceptatie @ Mar 3 2004, 20:49 )
QUOTE(syl @ Mar 3 2004, 21:48 )

waarom?

ik weet het niet.. zelf zou ik dan zoeits hebben van dat iedereen gaat denken van "whaaa die loopt bij een psycholoog en dies harstikke knetter" en dat het daarom alleen maar erger word...

kweet dak eigenlijk heel wijs gewoon zou oeten zeggen dat je em lekker naar je school moet laten gaan.. maar ik zou et nie durvern eerlijk gezegd blush.gif
Acceptatie
Ja oke maar ze gaat eerst ook uitleegen wat t verschil is tussen een psygoloog en psygiater en waarom mensen bij een psygoloog lopen..... dus tja crying.gif
Legolas_Greenleaf
Ik heb 3 gekozen omdat ik het zelf erg moeilijk vind om met een ander het erover te hebben, en dat ik toch erg twijfel.
Acceptatie
Ja ik snap het, ik weet het niet anders vraag ik het niet hier, ik vind het echt maar moeilijk! crying.gif
Mess
5 gestemd
BIG NO!!! Echt.... maakt het erger...
Acceptatie
mss ook beetje stress ivm gesprek zometeen en hele gedoe rondom dyslexie test?

tegen mij of mess????
Acceptatie
QUOTE(Mess @ Mar 4 2004, 10:41 )
5 gestemd
BIG NO!!! Echt.... maakt het erger...

Nou ik weet het zo net nog jullie kennen mn psygoloog niet.... en trouwens het gesprek is niet voor mij maar voor de klas omdat ze dingen willen weten want ze begrijpen me niet....... en als mensen je niet begrijpen gaan ze je pesten.....

ik ben al gek, ze weten toch al dat ik aan zelfmoordacties lijdt.... dus tja ik weet het niet ik vind het moeilijk en ben bang.... mensen zeg een keer ja dan krijg ik een beetje moed! crying.gif
Jeroen
QUOTE(Acceptatie @ Mar 4 2004, 15:38 )
mss ook beetje stress ivm gesprek zometeen en hele gedoe rondom dyslexie test?

tegen mij of mess????

dit hoort heel niet hier maar in het hoofdpijn topic..

geen idee hoe het er komt..
ga et gelijk verplaatsen!
Jeroen
raar maar opgelost hypocrite.gif
Acceptatie
QUOTE(Jeroen @ Mar 4 2004, 15:52 )
raar maar opgelost hypocrite.gif

ok mooi zo..... ik weet nog steeds niet wat ik moet doen..... heb alles tegen elkaar afgewogen het is 50/50
syl
ik zou het niet doen....

vraag niet waarom.. maar dat lijkt me et slimste
Acceptatie
QUOTE(syl @ Mar 4 2004, 21:02 )
ik zou het niet doen....

vraag niet waarom.. maar dat lijkt me et slimste

Nou ik doe een blinddoek op en hang twee plaatjes op de muur waarom de enenja en de andere nee staat ik ga een paar keer rond draaien en prik dan met mn vinger en op welke t komt doe ik crying.gif
Mess
ik zou het echt niet doen.....
dit soort dingen 'backfire'
weet niet hoe ik het ander moet uitleggen.....
Maar het is wel zo..... denk er goed overna ok?
Acceptatie
QUOTE(Mess @ Mar 4 2004, 23:01 )

Ja, maar ik weet wie mijn psygologe is en wat ik dus al eerder zei ik ben ook bang en ik heb ook iets in mij dat zegt van nee ho stop.... maar echt gepest in deze klas word ik niet!!! De klas begrijpt bepaalde reacties niet van mij en ze begrijpen niet wrom ik in mijn arm snijd (dat staat hier gelijk zo bruut sorry daarvoor) dus we willen misverstanden ff de wereld uit en zo de klas vragen laten stellen en ik ook dingen vertellen mijn psygoloog is dr voor moreel support en als er lullige dingen worden gezegt laat zij hun even nadenken wrom ze bepaalde dingen zeggen en of dat nou echt nodig is... er geet ook verteld worden dat het niet van mijn kant uit komt maar dat mijn mentrix het wou!!!

Verder ben ik steeds meer gaan nadenken waarom ik het niet zou doen.... Maar ik heb al eerder een spreekbeurt gehouden over iets wat mij heel nabij staat.... Juist omdat ook daar zoveel vragen van waren en ik heb die toen gelijk de wereld uitgeholpen en weet je iedreen zat continu te luisteren en toen ik klaar was kreeg ik een staande ovatie en iedereen zei tegen mij dat ze het knap van me vonden dat ik t durfte omdat het zoiets supers persoonlijks was... (ik had een 9) en ook dit had terug kunnen komen in mijn gezicht maar ik heb het risco genomen en ik kreeg juist respect in plaats van het omgekeerde.... en met deze klas is eigenlijk wel te praten dus.... maarwjah ik weenie
Jeroen
QUOTE(Acceptatie @ Mar 5 2004, 08:01 )
QUOTE(Mess @ Mar 4 2004, 23:01 )

Ja, maar ik weet wie mijn psygologe is en wat ik dus al eerder zei ik ben ook bang en ik heb ook iets in mij dat zegt van nee ho stop.... maar echt gepest in deze klas word ik niet!!! De klas begrijpt bepaalde reacties niet van mij en ze begrijpen niet wrom ik in mijn arm snijd (dat staat hier gelijk zo bruut sorry daarvoor) dus we willen misverstanden ff de wereld uit en zo de klas vragen laten stellen en ik ook dingen vertellen mijn psygoloog is dr voor moreel support en als er lullige dingen worden gezegt laat zij hun even nadenken wrom ze bepaalde dingen zeggen en of dat nou echt nodig is... er geet ook verteld worden dat het niet van mijn kant uit komt maar dat mijn mentrix het wou!!!

Verder ben ik steeds meer gaan nadenken waarom ik het niet zou doen.... Maar ik heb al eerder een spreekbeurt gehouden over iets wat mij heel nabij staat.... Juist omdat ook daar zoveel vragen van waren en ik heb die toen gelijk de wereld uitgeholpen en weet je iedreen zat continu te luisteren en toen ik klaar was kreeg ik een staande ovatie en iedereen zei tegen mij dat ze het knap van me vonden dat ik t durfte omdat het zoiets supers persoonlijks was... (ik had een 9) en ook dit had terug kunnen komen in mijn gezicht maar ik heb het risco genomen en ik kreeg juist respect in plaats van het omgekeerde.... en met deze klas is eigenlijk wel te praten dus.... maarwjah ik weenie

ik merk wel aan je manier van praten erover ed. dat je het zelf juist graag wel wilt...

wie zijn wij dan om te zeggen het niet te doen meis?

iig succes ermee aai.gif
Acceptatie
Nou graag willen is t ook weer niet echt maar ik heb samen met mn psygologe de voordelen en nadelen af gewogen.... en aangezien er toch meer voordelen zijn tja, ik wil gewoon weten hoe jullie er nou over denken maar jullie zeggen allemaal waar ik bang voor ben...... ik weet het allemaal niet crying.gif
visje
Ik heb op 3 gestemd. ik denk dat ik het in de basisschool periode niet gedurfd zou hebben. In de middelbareschool periode zou ik het doodeng hebben gevonden, maar het denk ik wel gedaan hebben. Ik had toen het idee dat ik niets meer kon verliezen, had toch geen vrienden. Misschien was er wat meer begrip gekomen, want ik zat in een klas waarin dat denk ik wel mogelijk was. En nu? Ik blijf het lastig vinden. Misschien dat ik toch wel duidelijkheid zou willen scheppen, dat pesten gewoon echt niet kan.
Maar Acceptatie, als er voor jou meer (ietsje meer) voordelen aan zijn zou ik het als ik jou was wel doen. Maar jij bent degene die daarvoor moet kiezen en dus ook kiezen voor de mogelijke gevolgen van zo'n gesprek. Ik wens je héél veel succes met je keuze en met het mogelijke gesprek met de klas!
aai.gif
Visje
syl
vinnik ook! wie zijn wij om te beslissen of je het zou moeten doen of niet. als het voor jou goed voelt moet je het zeker doen.. vooral als je weet dat die klas "het aankan"... aai.gif
Acceptatie
Ja ok, ik weet dat ik zelf moet kiezen enz.... ik vind het heel moeilijk want tijden geleden had ik ook de reactie die jullie hebben das ook logisch ik bedoel wij zijn gepest/worden gepest en als een leraar ofzo met de klas gaat praten weten we allemaal (vaak door ervaring) dat het erger word, ook ik heb dit ervaren! Dus de keuze is moeilijk ookal weet ik nu dat mn psygologe er is!
syl
maar aan de andere kant... wat heb je te verliezen...?? rolleyes.gif
Acceptatie
QUOTE(syl @ Mar 7 2004, 20:56 )
maar aan de andere kant... wat heb je te verliezen...?? rolleyes.gif

presies!
TheDon1985
Ja, ik zou het wel OK vinden als die psycholoog dat zou doen.... maar vroeger niet denk ik

Tegenwoordig pak ik die situaties sowieso heel anders aan: vroeger deed ik er niets tegen, maar als ik nu merk dat er bijvoorbeeld achter mn rug om wordt gepraat, dan vraag ik of de groep effe bij elkaar gaat zitten, en dan zeg ik wat me dwars zit, en bespreek ik die situaties....en meestal zijn daarmee de problemen dan ook volledig opgelost... en zo niet, dan roep je gewoon iedereen opnieuw bij elkaar.

Belangrijk is wel als je dat doet, dat je anderen geen verwijten gaat maken, maar het algemeen houdt... en dat je gezicht ook serieus staat i.p.v erbij te lachen.

Dat klinkt misschien moeilijk, maar het is net als bij een spreekbeurt: als je eenmaal aan het praten bent dan komt dat vanzelf goed smile.gif
Acceptatie
Ja dankje!!! Nouja ik vind het wel eng, maar eigenlijk erg lachen vind ik het niet enuh.... Ik hou het zoiezo algemeen want er is niet iemand echt iets te verwijten! Bedankt voor je reactie! wink.gif
Acceptatie
GROOT NIEWS!!! GROOT NIEUWS!!!!!

Vandaag is mijn psygologe op school geweest om met de klas te praten ik ben er zelf bij geweest, het ging harstikke goed, iedereen heeft zijn vragen kunnen stellen aan mij en aan mijn psygologe.... wij hebben samen uitleg gegeven.... iedereen heeft gezegt waar voor hun het probleem met mij ligt.... en ze begrijpen me nu een stuk beter.... ze waren allemaal zeer positief! Ik ben echt blij!!!!! Blij dat ik het gedaan heb! En zenuwachtig dat ik was.... maar het is allemaal goed gekomen en iedereen vond het juist goed dat mn psygologe was gekomen! wat een opluchting biggrin.gif laugh.gif
Jeroen
QUOTE(Acceptatie @ Mar 22 2004, 18:02 )
GROOT NIEWS!!! GROOT NIEUWS!!!!!

Vandaag is mijn psygologe op school geweest om met de klas te praten ik ben er zelf bij geweest, het ging harstikke goed, iedereen heeft zijn vragen kunnen stellen aan mij en aan mijn psygologe.... wij hebben samen uitleg gegeven.... iedereen heeft gezegt waar voor hun het probleem met mij ligt.... en ze begrijpen me nu een stuk beter.... ze waren allemaal zeer positief! Ik ben echt blij!!!!! Blij dat ik het gedaan heb! En zenuwachtig dat ik was.... maar het is allemaal goed gekomen en iedereen vond het juist goed dat mn psygologe was gekomen! wat een opluchting biggrin.gif laugh.gif

eey goed meis! mooi dat het zo ging aai.gif

echt super!
Acceptatie
Ja ik ben blij dat ik toch ondanks de negatieve adviezen het gedaan heb en het er goed uitgekomen is! echt super blij biggrin.gif heb nu mijn zeggie kunnen doen en mensen begrijpen me nu! biggrin.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.