Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Gekke Stem
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
Roel
Hoi,

Ik ben Roel 13 jaar oud.

Ik word gepest omdat, ik een gekke stem heb, zeggen ze (ze=vrienden, en andere waar ik vaak maar 1 woord tegen zeg en dan horen ze het al), en vragen dan ben jij hees, of want heb jij een k*t stem(dat zeggen andere). Maar vrienden zeggen: moet je Roel op de grond slaan dan is die rot stem misschien weg. Of ze gaan mij na doen dan doen ze een piep stem na. Maar ik merk aan mijn stem niks vreemds! Maar ik vind het toch wel vervelend worden> crying.gif

Roel

Ps. Weten jullie hoe mijn stem misschien pieperig kan zijn?
swalsky
Hoi Roel,

Op je 13e jaar is het heel normaal dat je stem 'anders' klinkt dan voorheen doordat je gewoon de baard in de keel krijgt. Een misverstand is dat de stem dan in een keer lager wordt. Bij sommige jongens kan de stem wel een paar jaar overslaan en geregeld een piep geven.
Het is heel vervelend, maar niks aan te doen.
Een stem is iets wat je hebt en wat zichzelf ontwikkeld. Als je je er echt zorgen om maakt, dan zou je eens kunnen vragen of je eens met een logopedist kunt spreken. Dat is iemand die alles van de stem afweet en ook met zekerheid kan vertellen wat normaal is.

Ik neem aan dat je nu in de brugklas of in het 2e jaar zit. Veel kinderen op die leeftijd maken rot-opmerkingen om zelf niet geraakt te kunnen worden. Jouw stem is iets wat heel erg duidelijk is voor anderen en dus makkelijk wat over te zeggen.
Wat je zou kunnen doen is de opmerkingen afketsen door zo neutraal mogelijk te zeggen dat ze als ze grappig willen zijn ze iets nieuws moeten verzinnen. Het zijn kleuters die hetzelfde grapje 100x opnieuw vertellen. Meestal laat dit de mensen die zo doorgaan wel nadenken.

Succes

Swalsky
Boekenwurmpje
Ik ken ook een jonge die een hele hoge piepstem heeft. Voor hem is het ook wel vervelend maar door de schoolarts is hem verteld dat het vanzelf over gaat in de pubertijd.
Maar vooral een goed advies, Blijf Praten. Al doe je het op MSN, je moet jezelf niet gaan sluiten en hoe vaker mensen jou stem horen hoe vertrouwder hij wordt en dat is het gewoon iets wat bij jou past. Anders sluit je je en dan is het heel moeilijk om weer open te gaan.
Suc7
Roel
Weten iemand toevallig ook hoelang dat ongeveer duurt, z'n piep stem achtig iets?

Al vast bedankt thumbsup.gif
Ninja
Dat wisselt per man....
Net als met jeugdpuistjes, bij de 1 begint dat met 9 jaar, bij de ander met 16 pas, de een is met een half jaar klaar, en de ander 6 jaar bezig....
Als je echt uitsluitsel wil hoe en wat, even naar je huisarts!
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.