Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Mijn Verhaal
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
turbokid
Hallo daar, ik ben een 15 jarige jongen en werd vorig jaar gepest. Ik wil hier even mijn verhaal kwijt. Ik ben van Belgie wink.gif

Het is waar gebeurd, en het is misschien hard.

Vorig jaar werd ik gepest binnen de klas, de reden was eigenlijk niets. Ze begonnen plots. Het was toen November 2008. Tijdens een bepaalde les werd ik hard gepest. Na het beu te worden, ben ik vaak uit de lessen gelopen. De leerkracht van die les zag alles gebeuren, maar hij negeerde het. Ik kreeg via via te horen dat hij hulp gezocht had voor mij en dat ze mij uit de les gingen halen. Ok, na weken wachten niets gebeurd, maar werd wel harder en harder gepest. Na een tijdje werd ik het beu, en ging ik naar de directeur. Mijn enigste hoop, want met mijn ouders had ik ruzie gekregen doordat ik uit de lessen liep. Maar nu terug naar de directeur, hij stuurde mij door naar een vertrouwensleerkracht. Ik ging met de vertrouwensleerkracht praten en hij zei dat hij mij niet kon helpen. Ik vond dat érg raar. Ik ging terug naar de directeur, ik deed mijn verhaal. Het werd Maart 2008, en er was nog niets gedaan. Ik had zowat amper lessen meegedaan. Na velen keren weglopen en naar de directeur gaan, was de directeur boos en riep hard tegen me dat ik naar de les moest gaan. Ik weigerde het en hij dreigde met een schorsing. Ik ging tot tranen toe en weigerde het natuurlijk nog. Ik ging een schorsing krijgen, maar heb het uiteindelijk niet gekregen. Maar daar zat ik dan, ik werd op dat ogenblik gepest door zo'n 100 mede studenten. Ruzie met mijn ouders omdat ik wegliep uit de les, vertrouwens leerkracht kon zogezegd niet helpen nja weigerde eigenlijk mij te helpen, en had wat ruzie met de directeur. Mijn klastitularis(klassenhoofd) deed ook niet echt iets. Zij ging maar telkens naar de directeur. Ik wou zelfmoord plegen, en stond zelfs op het punt dat te doen. Maar had toch gekozen om het niet te doen. Een beetje later (Rond April 2008) dan had ik nog eens gepraat met mijn moeder. Ik heb nogmaals duidelijk vermeld wat er aan de hand was tijdens die lessen. Eindelijk begrijpte ze me. Ze ging naar school om er met de directeur te praten. Eveneens ging ik ook nog enkele keren naar de directeur. Ik kreeg 2 weken later een leerkracht die me na de les begeleidde. Die leerkracht ging praten met de leerkracht die me normaal les ging geven. En ik moest boven aan de trappen wachten. Er kwamen enkele klasgenoten op me af en sloegen mij hard met riemen. Ik had niet echt geweend, maar zei wel paar keer "aaaww, fuck" ofzoiets in die aard. De leerkracht die kwam op de trap, keek naar mij voor even en liep door naar de andere klasgenoten en zei tegen mij "comediant" (= faker). Op dat moment wou ik echt zelfmoord plegen. De pesterijen bleven duren, ik werd toen al zo'n 6 maanden hard gepest. Ik wou echt een eind aan mijn leven maken, en maakte mijn moeder ook duidelijk dat mijn leven niet zo verder kon gaan. Het was het eind van het schooljaar, mijn punten waren op het algemeen slecht omdat ik me niet goed voelde op school door de pesterijen. Mijn laatste examen was érg goed, en ik mocht door naar het volgende jaar. Ik mocht TSO blijven en moest dus niet naar BSO. Op de ouderavond waar mijn moeder bij was, vertelde mijn klassenhoofd dat ik beter naar BSO moet gaan(niet qua punten, maar zodat ik de pesters vermijdt), mijn moeder werd érg kwaad hierover. De klassenhoofd vertelde me dat ik verwacht werd bij de leerkracht van de les waar ik gepest werd. Toen ik daar aan kwam met mijn moeder, vertelde hij dat ik een vakantietaak kreeg. Ik vertelde hem nog eens goed wat er op mijn lever zit. En hij deed zelfs nog niet de moeite om te luisteren. Ik ging naar het volgend jaar TSO, waar er enkelen pesters nog bij mij in de klas zitten.

Begin dit schooljaar begonnen ze wéér, ditmaal was er een andere directeur omdat op een bepaalde graad je van directeur veranderd. Ik vertelde dit, en er werd direct actie genomen. Ik was natuurlijk super blij. De pesterijen werden gestopt. Toen weken later, werd ik in de ingang van de klas bij het binnenkomen geduwd tegen een pester. Ik liep door maar die pester zei:"eeey!". Ik keerde terug en vertelde hem wat het probleem was. Hij zei dat ik hem geduwd had, maar ik werd geduwd tegen hem. Dat vertelde ik hem, maar hij begon eigenlijk ruzie te zoeken. Na een korte maar hevige woordwisseling duwde ik zijn hoofd weg omdat hij te dicht kwam. Het voelde erg goed, de leerling begon opeens te wenen. Ik werd even uit de les gehaald door de leerkracht van wie ik toen les had, het was de klassenhoofd van vorig jaar. Ik vertelde alles wat er gebeurd was, en zij vond het zelfs dat ik het goed gedaan had.

Nu word ik eigenlijk niet meer gepest, maar ik wou dit verhaal kwijt. Ik ben super gelukkig nu. Maar ik heb zin om met die leerkracht van vorig jaar te praten van de les waar ik gepest werd, en met de directeur.

Ohja, verder, mijn school is benoemd tot één van de beste scholen van Belgie.

Maar, zou ik met die leerkracht(die leerkracht waarvan ik in die les gepest werd) en de directeur van vorig jaar praten? Of gewoon alles vergeten, want ik heb echt zin om eens een goed babbeltje mee te doen.
Boekenwurmpje
Heftig verhaal...
Misschien is het wel goed voor jou en de leraar/diricteur om te weten hoe het met jou is afgelopen.
Het kan voor jou ook goed zijn om hun verhaal te horen, misschien wel om deze periode van je leven te kunnen afsluiten.
turbokid
Dit jaar is ook al om zeep, ik heb vandaag me agenda moeten afgeven. Totaal mis ik zo'n 18% op me rapport en ik krijg strafstudies naar me kop gegooid zonder echt iets te doen...
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.