Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Pesten Nu Voor Altijd Verlegen :(help
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
robinliza
Mijn moeder zei altijd, je kan geen vrienden maken. Ik geloofde dat, en ik durfde nooit te praten.

Nu buitenshuis ben ik te verlegen om vragen te stellen, zoals 'Mevrouw weet u hoelaat het is?'
Ik wil iemand om tegen te praten.. ik wil lef bouwen. Adviseer mij anders op msn, voeg mij op msn toe want ik vraag niet eens 'hoelaat is het?' praat even met mij. Groetjes Robin Liza
Boogschutter
Ik heb je msn-adres uit je topic verwijderd i.v.m. privacy-redenen. Het is beter om te vragen of mensen je een PM willen sturen als ze je MSN-adres willen hebben. Of zet je MSN-adres is je profiel.

Boogschutter
robin_hood
Hoi Robinliza!

Ik was vroeger (en nog wel een beetje!) verlegen, ik keek altijd naar de grond, durfde op school nooit meisjes aan te spreken, had weinig vrienden, etc... Die eerste stap nemen is 't allermoeilijkst. Begin bijvoorbeeld met iemand gedag zeggen. Dit zal misschien (waarschijnlijk!) spanning opleveren, maar oefen er mee, neem je voor bijv. iedere dag iemand gedag zeggen. Is dit nog een te grote stap, begin dan met oogcontact maken (heb je daar ook moeite mee?). Als je kleine stapjes neemt, en die lukken, bouw je vanzelf zelfvertrouwen op.

Misschien denk je 'ja da's makkelijk gezegd!', maar zo heb ik 't ook gedaan. Wat ik me wel afvraag is waar ben je 't meest bang voor: niet goed uit je woorden komen, rood worden of dom gevonden te worden of iets anders?

Uiteindelijk kun je bijvoorbeeld bij een activiteitenclub (om maar wat te noemen) gaan, om met omgang met mensen te oefenen.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.