Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Kan Ik Nog Ooit Gelukkig Worden?
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
rkr
Hallo iedereen,

Ik wil graag mijn verhaal kwijt, omdat ik hier heel erg mee zit en ik wil graag oplossingen vinden om me gelukkiger te voelen en proberen het pesten te verminderen. Ik ben een 14 jarige jongen.

Het begon allemaal in de brugklas. Daar werd ik gepest. Ik kende niet heel veel kinderen in mijn klas.
Ik merkte al gauw dat ik niet echt vrienden had. Immers zaten die niet op die school. Ik werd een buitenbeentje en ik werd regelmatig gepest. Ik dacht dit kan niet erger. Ik zat in een vmbo-t/havo klas en ging naar vmbo-t. Dat was op een andere locatie, maar echter wel de zelfde school. Ik dacht een nieuw begin! Echter was het nog erger als de brugklas. Het werd en is nog steeds een hel. Ik heb in de brugklas op sociale vaardigheden gezeten en dat heeft me iets geholpen. Ik val met een paar jongens buiten de klas, ze vinden ons maar raar. Ik denk dat ik het minst wordt geaccepteert. Die andere jongens meer en die pesten mij ook soms om mede mee te doen, maar ook gewoon omdat ze dat grappig vinden. Een andere groep jongens denkt helemaal stoer te zijn en dat zijn ze niet. Ze maken grappen over mij. Bijvoorbeeld bij muziek, daar was in een muziekclip een bokser en de leraar wijsde een jongen aan omdat die zat te kletsen om het na te doen, dat wilde hij niet (was een van die jongens die denken stoer te zijn) die groep zei dat ik dat wilde doen en toen lachten ze. Dit was vandaag gebeurt. Zo gebeuren er van dat soort dingen en ze pesten ook met scheldwoorden. Het zijn niet alleen die jongens ook de rest van de klas doet dat ook. Ik ben zo ongelukkig als weet ik niet wat. Mijn leven staat op het verheugen op weekenden en vakanties. Mijn cijfers lijden er ook heel erg onder. Hebben jullie tips waardoor ik me veel gelukkiger en vrolijker ga voelen dan elke dag zo down. Ik ben gewoon depressief ervan geworden unsure.gif

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

syl
hey rkr,

ik kan me goed voorstellen dat je je door dit soort dingen flink ongelukkig kan voelen, het is ook niet niks iedere dag gezeur op school sad.gif.

Heb je op school als eens met je mentor of vertrouwenspersoon erover gesproken? misschien hebben die nog een goed idee. En al hebben ze geen ideeën dan is het alsnog lekker om gewoon even je hart te luchten en de situatie duidelijk te maken.

succes!

aatje
Hoe je eraf komt heb ik ook geen pasklaar antwoord op. Ben zelf ook altijd gepest. Was ook altijd het buiten beentje. Ben nu 39 en bijna 14 jaar getrouwd. Heb een boel problemen gehad maar kan nu wel zeggen dat ik wel gelukkig ben. Dus geef de moed niet op jongen. Hoe is het thuis. Dat is ook belangrijk. Kun je thuis praten of niet. Zoek ergens hulp. Heb ik nooit gedaan. Hebben ze me wel de kans toe geboden , maar ik durfde me niet te uiten. Toch is hulp wel belangrijk. Pas kort geleden heb ik ergens hulp voor gezocht en gevonden. En dat was goed. Maak dus niet dezelfde fout als ik maar zoek wel hulp.
swalsky
Hoi RKR,

Het stoppen van pesten in een groep is iets wat iemand die slachtoffer is, meestal nooit alleen lukt.
Hulp vragen is dan nodig, maar niet altijd even makkelijk, want wie kun je nu nog vertrouwen?
Er zijn een paar personen die jou kunnen helpen.
De eerste, dat zijn je ouders. Vertel ze wat er aan de hand is en hoe jij je voelt. Als je dat nog nooit eerder gedaan hebt, dan is dat extra moeilijk, maar wel echt nodig. Als ze het al weten, dan ga eens met je ouders in overleg wat jullie allemaal samen kunnen doen om het op te lossen.
De tweede, dat zijn leerkrachten op school en in het bijzonder je mentor, een leerkracht waarbij jij je veilig voelt, een vertrouwens persoon, noem maar op. Gewoon eentje waarbij denkt dat je veilig je verhaal kwijt kunt. Bedenk je wel van te voren wat je wil zeggen, maar bedenk je juist ook wat wil dat zij voor je doen, en hoe ze dat voor jou het beste kunnen doen.
De derde, dat zijn klasgenoten die niet meedoen. Er zullen vast klasgenoten zijn die niet meedoen met het pesten. Kijk goed wie dat zijn en maak daar gewoon eens een praatje mee. Op het moment dat jij namelijk alleen bent, ben je meer kwetsbaar. Zodra je meerdere kinderen leert kennen, waarmee je zelfs kunt gaan optrekken, dan merk je vlug genoeg dat je ook meer zelfvertrouwen gaat krijgen.

Ik hoop dat hier wat tips bijzitten die je kunt gebruiken. Succes

Swalsky
Anous18
Hee,

Ik kan je niet echt een advies geven hoe je er vanaf komt, want mensen blijven toch wel peste.
Ze zien nu aan je dat je onzeker bent, en dat is ook de reden waarom ze jou steeds willen pesten. En dat ligt nooit aan jezelf.
Ik kan je niet echt een goed advies geven, maar ik wil zeggen blijf tegen jezelf zeggen dat je de moeite waard bent, want dat ben je.
Wie zijn die mensen uit je klas om te zeggen dat je niet de moeite waard bent? Niemand..
Jij bent de enige die weet hoe jij bent.
Verlies jezelf er niet in!!

Sterkte
scaredkid
je wil niet weten hoe bekent me dit voorkomt..
het lijkt of ik mijn eigen verhaal zit te lezen..

ik weet niet goed wat ik moet zeggen sorry
swalsky
Wat ik je zou kunnen zeggen is: ook al voel je je alleen, je bent het niet!
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.