Hallo allemaal
Ik worstel met enkele problemen die mij al langere tijd dwarszitten.
Het gaat erom dat ik niet heel sterk ben in het maken van sociale contacten,wel beter als vroeger maar toch is het niet mijn sterkste kant.
Meestal bind ik me maar aan een of 2 personen waar ik dan veel contact mee heb,de rest van de klas praat ik zo af en toe mee maar vaak is dit dan in negatieve zin.Ik zit nu op een vervolg opleiding in het eerste jaar,en tot nu toe gaat het gelukkig nog goed me de contacten en dat ik ook niet het mikpunt ben.Op de middelbare school was dit wel vaker het geval,ik kijk er daarom ook niet met een al te fijne gedachte aan terug jammer genoeg.Maar er zitten me wel andere dingen dwars waardoor het slechter met mijn punten gaat.Het eerste is dat ik graag toch wat meer sociale contacten zou willen buiten school.Ik ben over het algemeen een rustige jongen meestal val je hierdoor toch al op in de klas bij de andere leerlingen,ik zit nu in een heel grote klas (over de 40 man) zelf ben ik hier niet zo blij mee maar toch gaat het tot nu tot nog goed,het voordeel is gelukkig ook dat je niet zo snel opvalt als je stil bent omdat de klas toch veel groter is en er meerdere stille mensen zijn.Het probleem is echter ook ik doe een opleiding maar ik weet niet of dit wel de meeste geschikte opleiding voor mij is,ik ben ook op zoek naar eventueel een andere wat me mischien toch beter bevalt.Maar op jonge leeftijd is dit toch een heel lastige keuze en vooral omdat ik ook niet echt weet wat ik wil.
Verder zit mij iets dwars wat ik hier niet precies wil beschrijven maar ik zal wel een klein stukje schrijven.Het probleem is dat ik verliefd was op een bepaald meisje wat geen gevoelens voor mij had.Toch gingen we heel veel met elkaar om en waren we beste maatjes.Aleen sinds dat we allebei op een andere school zitten is het contact een beetje weg gegaan,en ze zegt ook niet echt veel meer op msn.Zelf vind ik dit heel jammer omdat we toch zeer goeie maatjes waren,maar sinds kort heeft ze dus een vriend en gaat ze ook anders met mij om als daarvoor toen was ze toch meer vrij.
Zelf probeer ik me er toch over heen te zetten maar het is makkelijker gezegd als gedaan,en omdat ik toch nog al snel uit het veld ben geslagen is maakt het helemaal niet gemakkelijk.Toch is dit moeilijk te accepteren voor me omdat ik toch erg verliefd op haar was en eigenlijk nog steeds wel gek op dr ben.Ook al heb ik wel contact met andere meisjes het is toch anders als met haar.Veder is het ook moeilijk nieuwe meisjes te ontmeoten omdat ik ook niet heel veel vrienden heb en ook geen meisjes in de klas heb omdat ik een opleiding doen die eigenlijk aleen jonges kiezen meestal.En op school ken ik ook niet heel veel mensen dus het is moelijk om nieuwe meisjes te ontmoeten dan.Wel heb ik wat jongens in de klas waarmee ik contact heb maar dit zijn meer schoolvrienden,buiten school ga ik hier niet zo veel mee om.Toch is het pijnlijk omdat ik al lang met haar om ga maar toch denkt zij daar blijkbaar anders over.Maar het probleem is als ik contact met haar breek het me dwarszit,maar als ik niet contact breek zit het me ook dwars als we weer een conflict krijgen.Wat moet ik doen?
Dit is eigenlijk de hoofdreden dat het mis gaat op school met de punten,het gevolg is dat de leraren me extra in de gaten houden wat ik ook niet echt leuk vind,en soms heb ik ook geen zin meer om te eten te fitnessen,thuis problemen met ouders,ruzie met broer etc.Graag zou ik me toch hierover heen willen zitten.Heeft iemand tips voor me hoe ik dit probleem kan oplossen,want als dit zou opgelost zijn en ik zou wat meer sociale contacten krijgen zouden de rest van mijn problemen ook weg zijn dit weet ik zeker.
Is iemand ook bekend met soort gelijke problemen?
Graag zo snel mogelijk een reactie
johnie12