Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Slachtoffer? Slachtoffer niet anders behandelen!
Pestforum, Forum tegen pesten! > Vragen aan > Ouders, leraren en verzorgers
Acceptatie
hoi Leraren/Docenten!

Wat ik als slachtoffer even wil vertellen aan jullie (en misschien nog meer slachtoffers die hier op gaan reageren) is dat jullie slachtoffers niet anders moeten gaan behandelen! Iemand die gepest word wil absoluut niet anders behandelt worden, ze worden door de groep al als niet normaal gezien en als ze dan anders behandelt worden verergert het t alleen maar! Ik zou zeggen toon begrip, vertel niet dat je begrijpt wat iemand voelt, want iemand die gepest word is ook niet op zoek naar medelijden! Ga ook vooral niet in de klas anders doen of dingen die je weet tegen de leerling in het openbaar zeggen of tegen hen gebruiken want ook dit beinvloed het pestgedrag op een verkeerde mannier! Ook moet u goed begrijpen dat niet iedere slachtoffer gezien wil worden als slachtoffer.... Ze willen niet altijd geholpen worden of zeilig gevonden worden, ze willen juist net zoals ieder ander zijn... Ga een slachtoffer dus vooral niet vertellen dat hij/zij een slachtoffer is maar praat er gewoon met hem of haar onder 4 ogen over zodat je visi krijgt over hoe hij/zij denkt over het pestgedrag op een school of in de klas!

Nou dat was ff wat ik wilde zeggen als andere slachtoffers opmerkingen hebben of aanvullingen heb ik graag dat ze hier op reageren en als leraren dit lezen en ook opmerkingen hebben hoor ik ze ook graag!

Veel liefst,
Chantal
Jeroen
Ik ben het hier mee eens smile.gif Maar wat vinden andere hier nou van?
daryl
ben ik het mee eens want je wil gewoon zijn, maar in mijn geval vind ik dat ik wel hetzelfde behandeld moet worden maar ik wil niet hetzelfde zijn.
swalsky
ben het gedeeltelijk met je eens.

veel pestslachtoffers hebben in het begin bescherming nodig tegen eventuele nieuwe uitbraken en om aan het zelfvertrouwen te werken. Direct in het diepe gooien lijkt me niet verstandig.
Als leerkracht probeer je dat zo onopvallend mogelijk te doen, en alles zo gewoon mogelijk te laten lijken, maar dat kan dus niet altijd.
gjdeelstra
Leraren:

Neem de pesters nooit apart om ze aan te spreken op hun gedrag en begin ook niet zomar een gesprek in de klas hierover. Zolang de gepeste hier niet om vraagt kun je diegene alleen maar steunen en begeleiden.

De pesters er op aan spreken maakt het alleen maar moeilijker voor de gepeste.
Boekenwurmpje
QUOTE(gjdeelstra @ Sep 6 2005, 11:16 ) *
Leraren:

Neem de pesters nooit apart om ze aan te spreken op hun gedrag en begin ook niet zomar een gesprek in de klas hierover. Zolang de gepeste hier niet om vraagt kun je diegene alleen maar steunen en begeleiden.

De pesters er op aan spreken maakt het alleen maar moeilijker voor de gepeste.

Mee eens, als de pester hoort dat je het de leraar hebt verteld word het alleen maar echter oor hem/haar .
Nina
Ik vraag me af hoe een pester dan tot de orde geroepen kan worden door een leraar, zonder het gevaar dat de gepeste nog meer gepest gaat worden? Op een of andere manier moet een pestend kind toch leren dat zijn gedrag niet goed is? En moeten ze toch leren om anderen met respect te behandelen, zoals dat hoort in deze maatschappij.
Boekenwurmpje
Ooit het verhaal meester Jaap pest terug eens gelezen??
Boekenwurm
p.s. Dan gaat meester jaap terug pesten
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.