Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Het Is Groot, Geel, Brengt Je Van Mijn Huis Naar Acceptatie..
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Actualiteit
Jeroen
En je ziet het over het hoofd:

<h1 class="blauw">Tram ontspoord na aanrijding met vrachtwagen</h1> ROTTERDAM - Vanmiddag heeft er een aanrijding plaatsgevonden tussen een tram en een vrachtwagen. Dit gebeurde ter hoogte van de Gaesbeekstraat waar de Brielselaan de tramrails overgaat.

De vrachtwagen heeft hierbij de tram over het hoofd gezien waarna ze elkaar geschampt hebben. De tram ontspoorde en kwam zo'n twee meter buiten de rails terecht.

Bij het ongeval zijn geen gewonden gevallen de passagiers konden lopend hun weg vervolgen. Met een takelwagen is de tram weer opgetild en teruggezet op de rails. Beide voertuigen konden met "lichte" schade hun weg weer vervolgen.

Bron: nu.nl
Boogschutter
Tja, ik zou zo'n ding ook over het hoofd zien huh.gif
Jeroen
QUOTE(Boogschutter @ Nov 18 2008, 11:45 ) *

tongue.gif die krengen zijn knal geel (en maken nog herrie ook!).
syl
weer een slaperige, beschonken, poolse vrachtwagenchaufeur ofzo?
Jeroen
QUOTE(syl @ Nov 18 2008, 13:17 ) *
weer een slaperige, beschonken, poolse vrachtwagenchaufeur ofzo?

QUOTE(Boogschutter @ Nov 18 2008, 11:45 ) *

Noem jij Estelle nu slaperig, beschonken, pools en een trucker? unsure.gif hypocrite.gif
Jeroen
Dit is trouwens als we vanaf ons naar de Bas lopen, als je dan bij die tram remise rechts gaat, gebeurt smile.gif

Gezien hoe de tram staat, in welke richting, en hoe de weg loopt, heeft de vrachtwagenchauffeur de tram eerst ingehaald, om hem daarna te raken (tramlijn en weg lopen hier paralel aan elkaar, eerst de weg rechts en de tram links, dan is er een semi-bewaakte overgang (licht en geluid) waar de weg van kant wisselt, om aan de andere kant van de tramlijn verder te gaan (richting zuid).

Dus de vrachtwagen heeft de tram niet gezien bij het passeren, de knipperende lampen, en de bel niet gehoord..
Acceptatie
jeroentje beetje anpubliek dingetje planten hoe je bij mij huis kunt komen rolleyes.gif
ja ach hoevaak gebeurt er niet iets met die tram
Jeroen
QUOTE(Acceptatie @ Nov 18 2008, 14:20 ) *
jeroentje beetje anpubliek dingetje planten hoe je bij mij huis kunt komen rolleyes.gif
ja ach hoevaak gebeurt er niet iets met die tram

Dat valt best mee eigenlijk smile.gif Hij schiet hooguit af en toe door een wissel, of komt een enkele keer niet opdagen. Als je bussen (met name kutnexxion) gewend bent, dan zijn tram en (vooral) metro echt een hele opluchting.

En wbt. hoe je bij jou kunt komen: Deze tram komt eerst nog langs mijn straat, en alleen daar al wonen 2500 mensen, laat staan aan die +/- 25 kilometer die deze tramlijn in totaal telt O-)
Jeroen
Overigens heeft de RET ergens in de jaren 70 besloten alle gele trams gefasseerd over te spuiten naar de nieuwe kleuren.

Inmiddels zijn ook die nieuwe kleuren aangepast, maar zijn de meeste van de oude trams (dit type) nog steeds geel.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.