wendyV
Nov 15 2008, 23:26
mijn zoontje van 3jaar jaar is de laatste
te tijd ontzettend veranderd
heel snel kwaad thuis teruggetrokken ook minder eten en wil totaal niet meer naar school is echt een ramp
smorgens echt hysterish doen eigenlijk en wordt het alleen maar erger
terwijl hij vroeger heel graag ging
nu had ik al vermoeden dat er op school iets was en hij liet al een paar keer de zelfde namen vallen van ouder kleuters die hem pijn deden en zeiden dat hij een baby was nu dacht ik kan altijd hoe zijn kinderen ondereen maar
omdat zijn gedrag steeds meer veranderde echt ik heb een heel ander kind had ik de juf erover aangesproken ze zei me dat die bepaalde kinderen daar beetje voor bekend stonden maar ze ging het in de gaten houden
nu kwam hij gisteren met een blauw plek op zijn oog thuis toen ik hem er via een omweg achter vroeg vertelde hij
////en //// doen me pijn en duwen me ook pakken ze dingen van hem af toen ik erna bij een meisje dat ook op dezelfde school zat vroeg wat er op de speelplaats gebeurde bevestigde ze zijn verhaal
weet niet goed wat ik nu verder moet doen mijn kind van school thuis houden is niet de oplossing
maar wat dan wel
dit kan en wil ik niet toelaten
en heb de indruk dat ik van de juf niet veel medewerking moet verwachten
heeft hier iemand er ervaring mee of enkele tips
ook al is ie nog jong, de school heeft een eigen pestprotocol en daar kun je ze best even aan helpen herinneren. Ze zijn gewoon verplicht hun best te doen om te helpen.
morgen miss even een langere reactie, ga nu mn bed in
Jéan92
Nov 16 2008, 00:09
ik word ook zelf gepest en ik vraag me ook eigenlijk af wat kunnen andere eigenlijk doen.
ik heb zelf het idee niet veel jammer genoeg. misschien is dit niet leuk om te horen maar ik besef nu zelf dat hun hem moeten accepteren. ze kunnen misschien stoppen met pesten maar ik ben alsnog bang dat ie alleen word. en natuurlijk ouderlijke zorg is goed maar geef hem niet teveel. Ik bedoel dus niet te veel verwennen want op later leeftijd zou hij dan kunnen denken dat het aan hem ligt.
hoop dat het helpt
sterkte met je zoontje
Groetjes Jéan
Hallo Wendy,
Wat afschuwelijk dat zoiets ook al in de kleuterklassen gebeurt.
Wat ik zou doen als ik jou was, is zo snel mogelijk zowel de juf als het hoofd van de school hierover aanspreken en hen op het pestprotocol aanspreken.
Maak ze duidelijk dat het je ernst is en dat je anders andere stappen zult ondernemen.
Het lijkt me dat juist bij kleuters het handelbaarder is om ze pesten af te leren dan op latere leeftijd.
Sterkte ermee!
groet, Blue
wendyV
Nov 20 2008, 14:55
nu is hij bijna een weekje thuis door een zwaar keelontsteking
en moet zeggen ik heb mijn zoontje terug is terug goed gezind ook al heeft hij pijn
ik vrees voor maandag als hij terug naar school moet
liefst zou ik hem thuis houden maar weet dat dit niet de oplossig is
groetjes
Klopt.... dat is geen oplossing, alleen maar uitstel.
Als je je kind wilt helpen, doe je er volgens mij het beste aan het te melden bij juf en hoofd van de school.
Sterkte!
inderdaad, kaart het aan en probeer op je strepen te blijven staan als je niet meteen serieus genomen word. Het is jouw kind en hij heeft het recht om gelukkig te zijn, en als iemand dat dwarsboomt mag je best actie ondernemen.
( en beter nu ze nog jong zijn dan later natuurlijk

)
swalsky
Nov 21 2008, 17:39
Hoi Wendy
Dit probleem kan alleen ontstaan indien de leerkracht voor de klas niet competent is. Zodra een leerkracht niet ziet wat er gebeurt en niet feitelijk optreed tegen de kinderen die dit doen, zal dit probleem de komende 8 jaar niet ophouden en alleen maar erger worden. De leerkrachten hebben nu één kans om dit goed te doen en op te lossen. Aanpakken dus, en op ieder incident adequaat reageren.
Het feit dat de leerkracht het bagataliseerd met de opmerking dat het dadertje erom bekend staat, betekent dat deze onmachtig of onkundig is om te helpen. In beide gevallen moet de leerkracht geholpen gaan worden om dit kind adequaat aan te pakken. Je hebt als ouder het recht om te weten wat de school hieraan gaat doen. Als de school geen ernst in deze zaak laat blijken, dan is je kind nog jong genoeg om probleemloos naar een andere school te gaan.
Bij een kind dat zo jong al zo buitensporig functioneerd, is iets aan de hand: of in de thuissituatie, of in het kind zelf. Hoe dan ook, dit kind heeft ook hulp nodig. Als dat er niet is, dan groeit het kind disfunctioneel op en is er dus feitelijk sprake van mishandeling omdat de noodzakekelijke hulp niet geboden wordt. Bij het onbreken van enige actie lijkt het me verstandig om voor dit kind een anonieme melding van kindermishandeling te maken bij het AMK (algemeen meldpunt kindermishandeling) of een zorgmedling bij de jeugdzorg (ik weet niet of een particulier dit ook kan)
Succes en hou ons op de hoogte
Swalsky
wendyV
Nov 26 2008, 22:42
na nu bijna 2 weken thuis te zijn eerst keelontsteking toen buikgriep bleek hij genezen te zijn at terug goed speelde lachte was terug in normale doen maar toen ik hem deze avond vertelde morgen naar school kreeg hij weer buikpijn
en ja heb de lakens juist kunnen verversen hed gebraakt
nu weet ik niet als het nog van de buikgriep is maar vind het raar sta nu echt in 2 strijd weet het gewoon niet meer
kan mijn kind niet zien lijden
groetjes
wendyV
Dec 10 2008, 09:05
goed nieuws het pesten is gestopt school heeft ook gesprek met de ouders gehad en echt het heeft geholpen
Jeroen
Dec 10 2008, 13:35

Mooi zo

Hopen dat de rust blijft
wat een fijn nieuws voor jullie

word je zoontje alweer een beetje zn gelukkige zelf?
wendyV
Dec 15 2008, 22:17
QUOTE(syl @ Dec 10 2008, 17:58 )

wat een fijn nieuws voor jullie

word je zoontje alweer een beetje zn gelukkige zelf?
ja hij is ondertussen al weer wat zijn eigen geworden en naar school gaan lukt ook heel redelijk
hij zegt wel nog ik wil niet maar gaat zonder probleem
ben echt blij dat het opgelost is ik hoe het wel nog wat in de gaten want zou echt niet willen
dat het opnieuw begint
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
hier klikken.