Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Wat is er 'leuk' aan pesten
Pestforum, Forum tegen pesten! > Vragen aan > Pesters
Pagina\'s: 1, 2, 3, 4
Legolas_Greenleaf
Wat vinden jullie (degenen die gepest hebben) nu leuk aan pesten? En waarom is dat leuk? Kunnen jullie iig niet een beetje zien dat je iemand aan de rand van de afgrond brengt? Waarom kwetsen jullie de slachtoffers?
Jeroen
ik wil dr ff aan toevoegen dat et wel een teken van lef is om hier te reageren als pester, op een forum waar waarsch. iedereen "tegen" je is, maar dat we als crew het zullen respecteren als er iemand reageert en niet in voor/na deel zullen mod'en.
Maeve
Ik heb zelf niet gepest maar ik weet eigenlijk wel waarom pesters het leuk vinden om te pesten.
Ze zijn bang om zelf gepest te worden of zijn vroeger gepest.
Legolas_Greenleaf
QUOTE(wicca-girly @ Feb 10 2004, 15:31 )
Ik heb zelf niet gepest maar ik weet eigenlijk wel waarom pesters het leuk vinden om te pesten.

Ja, daar heb ik van gehoord, dat ze onzeker enzo zijn... Maar wij kunnen alleen maar raden... sad.gif
Maeve
QUOTE(Legolas_Greenleaf @ Feb 10 2004, 15:39 )

Ja, daar heb ik van gehoord, dat ze onzeker enzo zijn... Maar wij kunnen alleen maar raden... sad.gif

Ja dat klopt hun zijn onzeker omdat ze zelf gepest en zijn en niet weer gepest zijn, maar dan snap ik nog niet waarom ze ook gaan pesten terwijl dat ze weten wat het aanricht.
femkeb
Ik heb zelf nooit gepest en zal dat ook nooit doen, omdat ik zelf weet wat het bij een ander aanricht, maar ik denk dat ik wel wat redenen (die ik denk dat een pester heeft) kan opnoemen (omdat ik denk dat een pester zich hier niet zo snel zal laten zien)

- bang om zelf het mikpunt te worden
- zorgen dat je stoer bent, populair bent (+ druk van vrienden)
- juist de mensen neerhalen die jou grootste concurrenten zijn (ziet de gepeste als gevaar)
- vaak niet weten wat je aanricht bij een persoon, maar vaak pas later inzien (of soms ook niet) hoe erg het is wat je deed
- gewoon grappig denken te zijn
- afreageren van eigen problemen

Dat is in elk geval wat ik denk dat een pester zal motieveren (en dan heb ik het niet alleen over constant pesten, maar ook over rotopmerkingen die wel eens geplaatst worden)

Of het waar is weet ik niet, maar ik denk zowiezo niet dat een pester echt een goede reden (of in elk geval een duidelijke reden) heeft om iemand te gaan pesten.
Acceptatie
Om antwoord te geven op de vraag wat pesters leuk vinden aan het pesten sorry daar heb ik zelf geen antwoord op maar ik heb een boekje waar brieven over pesten in staan...... Ook van pesters en die hebben daar wel een antwoord op!
Hoop dat ze zo een beetje antwoord geven op jullie vragen en onthoudt dit komt echt niet van mij persoonlijk want ik word en ben zelf ook gepest!
Veel liefst,
Acceptatie

"In onze klas word niet gepest. Behalve misschien 1 jongen, maar die vraagt er zelf om! Hij durft bijvoorbeeld geen ballen te vangen. Hij is zeker bang dat zijn bril kapot gaat. Dus hij krijgt ballen naar zijn kop! Logisch toch?!
Hij heeft ook een stom rugzakje. We weten allemaal dat hij gaat huilen als het wordt afgepakt. Dus wordt het rugzakje afgepakt. Ik vind het vervelend voor hem maar ALS HIJ ANDERS ZOU ZIJN, zou het niet gebeuren!"

"Iemand een beetje pesten is eigenlijk wel leuk. Als je iemand pest, kun je nog eens lachen. Vooral als dat kind kwaad word of gaat huilen. In de vierde groep zat een jongen en die werd altijd driftig. Dat was pas geinig! Hij ging bijvoorbeeld woedend met zijn handen op de tafel slaan. Of hij scheurde zijn eigen schrift in stukken! En daarvoor kreeg hij natuurlijk weer straf. Met die jongen kon je echt lol hebben. Hij heette Remco. Maar wij zeiden altijd Dombo. Halverwege groep vier is hij van school gegaan."
Legolas_Greenleaf

Add on hierop. Ik hoorde van een vriend van me, die in een andere klas zit, dat degene die hem altijd pest, eens een keer zelf gepest werd, en meteen helemaal "freakte", boos werd, ging meppen etc. Dus dat bevestigt dit beeld een beetje. smile.gif
Acceptatie
QUOTE(Legolas_Greenleaf @ Feb 18 2004, 15:15 )

Add on hierop. Ik hoorde van een vriend van me, die in een andere klas zit, dat degene die hem altijd pest, eens een keer zelf gepest werd, en meteen helemaal "freakte", boos werd, ging meppen etc. Dus dat bevestigt dit beeld een beetje. smile.gif

Welk beeld bevestigd dit???? Over welk beeld hebbie ut, sorry ben n beetje traag van begrip hahahaha
Legolas_Greenleaf
QUOTE(Acceptatie @ Feb 18 2004, 15:22 )
QUOTE(Legolas_Greenleaf @ Feb 18 2004, 15:15 )

Welk beeld bevestigd dit???? Over welk beeld hebbie ut, sorry ben n beetje traag van begrip hahahaha

4e post van dit topic. wink.gif (En mijn 2e post)
Acceptatie
4e post van dit topic.  (En mijn 2e post)

Aja ik vat em nog niet blink.gif
Jeroen

hij verwijst hier naartoe...
Acceptatie
QUOTE(Jeroen @ Feb 19 2004, 16:19 )

weet ik maar ik snap nie wrom hij dr ineens naar verwijst is dat vanwege mijn stukje? dat vroeg ik me dus af of het daar ook mee te maken had drom snap ik t allemaal ff niet (ik weet t ik ben blond geboren)
Legolas_Greenleaf
QUOTE(Acceptatie @ Feb 19 2004, 20:57 )
QUOTE(Jeroen @ Feb 19 2004, 16:19 )

weet ik maar ik snap nie wrom hij dr ineens naar verwijst is dat vanwege mijn stukje? dat vroeg ik me dus af of het daar ook mee te maken had drom snap ik t allemaal ff niet (ik weet t ik ben blond geboren)

Nee, ik verwees ernaar, het was een soort van extratje op mijn eerdere verhaal. wink.gif smartass.gif
Acceptatie
Nee, ik verwees ernaar, het was een soort van extratje op mijn eerdere verhaal. 

tja sorry hoor ik ben een beetje traag van begrip ik hoop dat je me vergeeft hahaha biggrin.gif blush.gif
Legolas_Greenleaf
QUOTE(Acceptatie @ Feb 19 2004, 21:09 )
Nee, ik verwees ernaar, het was een soort van extratje op mijn eerdere verhaal. 

tja sorry hoor ik ben een beetje traag van begrip ik hoop dat je me vergeeft hahaha biggrin.gif blush.gif

Maakt nie uit, maar zullen we nu weer ontopic gaan?
Acceptatie
QUOTE(Legolas_Greenleaf @ Feb 20 2004, 07:33 )
Maakt nie uit, maar zullen we nu weer ontopic gaan?

Ja is goed , het probleem is eigenlijk alleen dat wij zelf die vraag niet kunnen beantwoorden!!!! Wij kunnen alleen gissen! Maar vaak weten mensen nogeen eens wat ze doen bij een ander door een opmerking naar een ander te maken..... Te blijft een moeilijk fenomeen, men durft gewoon niet anders te zijn en ik denk doordat wij erbuiten vallen wij alleen maar speciaal zijn, wij hebben onze eigen persoonlijkheid...... We moeten er juist niet bij willen horen want wil jij ook mensen pijn doen???/ Dat doet de groep namelijk wel, ze weten iet hoe ze met anders om moeten gaan.... op een of andere mannier is het ook wel jaloezie!
Aap
Ach ja, het is nou eenmaal de mens zijn natuur om te pesten... waarom? ik weet het niet...
Ik weet alleen dat je als gepestte er alleen voor staat en voor jezelf moet opkomen.
Je voldoet niet aan de norm van de maatschappij, dan wordt je hard gepakt! Er is altijd een grote groep die de meerderheid vormt en de norm aangeeft. Hier zal je je dan naartoe moeten gedragen en anders val je buiten de boot.
Dit is allemaal nature!
Pas als er geen norm meer is in de samenleving en ieder individu wordt gerespecteerd, dan pas zal pesten afnemen en misschien zelfs verdwijnen.

Tot die tijd... pas je aan of verdedig jezelf tot je laatste snik...

Ik moet jammergenoeg toegeven dat ik mezelf heb aangepast... wel pas nadat ik mijn pester naar de grond heb geslagen, maar toch... ik heb me aangepast aan de norm van de samenleving.

Wat die norm is, daar moet je zelf achter komen. sad.gif
Acceptatie
het is juist mooi om een idivudu te zijn!!!!! We moeten ons juist niet aanpassen aan de rest! Het is een hokjesgeest mensen moeten dingen een plaatsje geven en dat zal nooit verdwijnen en het pesten dus ook niet helaas :S
Aap
Maar wanneer er geen norm is, zullen mensen ook niet meer in hokjes worden geplaatst... simpelweg omdat er geen hokjes meer zijn... Iedereen doet zijn eigen ding en wordt daarvoor gerespecteerd.
Acceptatie
QUOTE(Aap @ Feb 20 2004, 15:37 )
Maar wanneer er geen norm is, zullen mensen ook niet meer in hokjes worden geplaatst... simpelweg omdat er geen hokjes meer zijn... Iedereen doet zijn eigen ding en wordt daarvoor gerespecteerd.

Ja maar helaas hebben wij nou eenmaal een hokjesgeest, wij denken in hokjes.... Je word als kind aangeleerd wat een man en een vrouw is, wat normaal en niet normaal is, wat je wel en niet mag doen, welke kleur een object heeft! Dus zodra jij een voorwerp ziet word het gelijk in het hokje rood geduwt als de kleur rood is zoals jij dat geleerd hebt! Maar wie weet ziet iemand anders die kleur aan voor bordeau en tja jij zult dan zeggen dat die persoon kleurenblind is want het is toch echt helder rood, dus helaas...... normen zullen er altijd zijn omdat wij een hokjesgeest hebben... Zelf in de stomste dingetjes.....
TheDon1985
Het valt me ook vaak op dat veel pesters sterk geneigd zijn te externaliseren, de schuld buiten zichzelf te leggen.
De schuld wordt dan in veel gevallen afgewenteld naar het slachtoffer, en dat is nogal bekrompen, vindt ik.
Acceptatie
QUOTE(TheDon18 @ Feb 21 2004, 13:17 )
Het valt me ook vaak op dat veel pesters sterk geneigd zijn te externaliseren, de schuld buiten zichzelf te leggen.
De schuld wordt dan in veel gevallen afgewenteld naar het slachtoffer, en dat is nogal bekrompen, vindt ik.

Ja inderdaad, dit komt omdat het slachtoffers zich niet binnen het hokje normaal gedraagt!!!! Dus dan krijg je vaak van die opmerkingen van: dan had hij/zij zich maar anders moeten gaan gedragen of dan had hij/zij niet zo boos moeten worden
TheDon1985
QUOTE(Acceptatie @ Feb 20 2004, 17:36 )
QUOTE(Aap @ Feb 20 2004, 15:37 )

Ja maar helaas hebben wij nou eenmaal een hokjesgeest, wij denken in hokjes.... Je word als kind aangeleerd wat een man en een vrouw is, wat normaal en niet normaal is, wat je wel en niet mag doen, welke kleur een object heeft! Dus zodra jij een voorwerp ziet word het gelijk in het hokje rood geduwt als de kleur rood is zoals jij dat geleerd hebt! Maar wie weet ziet iemand anders die kleur aan voor bordeau en tja jij zult dan zeggen dat die persoon kleurenblind is want het is toch echt helder rood, dus helaas...... normen zullen er altijd zijn omdat wij een hokjesgeest hebben... Zelf in de stomste dingetjes.....

Ja, hoewel daar wel een groot verschil in zit vindt ik...

Het ´´in hokjes stoppen´´ van bijvoorbeeld kleuren, geslacht, etc..´´ zijn dingen die nuttig zijn, omdat zij de mens in staat stellen dingen te benoemen/herkennen.

Want hoe zou je anders iemand bijvoorbeeld moeten uitleggen wat ´´bloed´´ is?
Zowel rood als vloeistof zou je niet kunnen gebruiken...deze maken namelijk beide deel uit van het ´´hokjes-systeem´´.

Sterker nog: als je op deze manier zou gaan relativeren, dan zou een mens niets aan anderen duidelijk kunnen maken, en zelfs niets kunnen onthouden...

De mens zou dan uitsluitend in staat zijn te reageren op prikkels uit haar directe milieu.

Overigens hebben niet alleen mensen een hokjes geest, maar dieren net zo goed...
Als een cavia iets hoort ritselen dan associeert deze dat direct met het ritselen van de zak cavia-voer, bij de hond idem dito.

Ik denk dat het pas een probleem wordt als het associërend vermogen wordt toegespitst op anderen, aan de hand van kleding, sieraden, uiterlijk, etc... ofwel, vooroordelen danwel foutieve interpretaties.
Acceptatie
Wrom gebruiken sommige mensen altijd van die moeilijke woorden hahahaha! Maar goed ja ik ben het met je eens, maar tja zo komen we dus niet onder die hokjesgeest uit dus helaas ook niet onder pesten, Met me eens?
TheDon1985
QUOTE(Acceptatie @ Feb 21 2004, 14:46 )
Wrom gebruiken sommige mensen altijd van die moeilijke woorden hahahaha! Maar goed ja ik ben het met je eens, maar tja zo komen we dus niet onder die hokjesgeest uit dus helaas ook niet onder pesten, Met me eens?

Daarover ben ik het wel met je eens ja...

Ik denk zelf dat de oorzaak van pesten voor een groot gedeelte is toe te kennen aan het feit dat de slachtoffers vaak te kampen hebben met een bepaalde mate van sub-assertiviteit.

Ik denk dan ook niet dat het vaak voor komt, dat iemand daadwerkelijk gepest zal worden om bijvoorbeeld zijn uiterlijk.

Uiterlijke kenmerken worden weliswaar vaak -als zijnde een argument- aangedragen, maar ik ben er van overtuigd dat dat meestal niet de directe aanleiding is …

PS: Sorry voor het taalgebruik, ik hoop dat het toch een beetje begrijpelijk is biggrin.gif
Acceptatie
Ja ik ben het met je eens, en ja ik bergijp je wel ik moet het ook nog 3 keer overlezen omdat ik dylectisch ben dus tis allemaal n beetje moeilijk vandaar hahahaha maar ik vergeef het je, maar ik ben het idd met je eens hoor! Als we nou eens een mannier zouden kunnen vinden om dit alles weg te laten gaan
femkeb
(TheDon18 Geplaatst op Feb 21 2004, 13:38)

Overigens hebben niet alleen mensen een hokjes geest, maar dieren net zo goed...
Als een cavia iets hoort ritselen dan associeert deze dat direct met het ritselen van de zak cavia-voer, bij de hond idem dito.

(ja ja ik heb goed opgelet bij godsdienst) dieren denken niet zoals veel mensen toch schijnen te denken. Ze gedragen zich naar conditionering. Op het moment dat het ritselen van een zakje eenmaal geassocieerd is met eten. "denkt" een dier bij het ritselen, eten. Dat is niet hokjes denken, maar conditionering.
Acceptatie
(ja ja ik heb goed opgelet bij godsdienst) dieren denken niet zoals veel mensen toch schijnen te denken. Ze gedragen zich naar conditionering. Op het moment dat het ritselen van een zakje eenmaal geassocieerd is met eten. "denkt" een dier bij het ritselen, eten. Dat is niet hokjes denken, maar conditionering.

maar dat wil niet zeggen dat wij niet zo denken, het is immers bewezen dat wij wel in hokjes denken
femkeb
Acceptatie Geplaatst op Feb 23 2004, 21:51 

maar dat wil niet zeggen dat wij niet zo denken, het is immers bewezen dat wij wel in hokjes denken

Dat ben ik ook wel met je eens. Ik reageerde alleen op dat dieren in hokjes zouden denken. Verder denk ik dat hokjesdenken hoe ruim is dat begrip nou eigenlijk. Is de kleur rood (zoals je eerder zei) ook hokjes denken, want dat denk ik niet. Zonder die afspraken van kleur, waarden en normen (bijv. dat je geen misdrijf mag plegen) en andere afspraken zou het hele leven van iedereen gigantisch in de soep lopen. Gewoonweg omdat niemand weet wat een ander bedoeld. Hokjes denken is inderdaad fout en vaak komt pesten daaruit voort omdat de gepeste anders is, maar zonder een klein beetje hokjes denken kan er geen samenleving zijn. Ik zeg daarmee niet dat hokjes denken goed is zeker niet, maar volgens mij zou iedereen eens aan het idee moeten dat iedereen gelijk is en hoe verschillend we ook zijn we elkaar eens zouden moeten respecteren om wie je bent.
Acceptatie
Dat ben ik ook wel met je eens. Ik reageerde alleen op dat dieren in hokjes zouden denken. Verder denk ik dat hokjesdenken hoe ruim is dat begrip nou eigenlijk. Is de kleur rood (zoals je eerder zei) ook hokjes denken, want dat denk ik niet. Zonder die afspraken van kleur, waarden en normen (bijv. dat je geen misdrijf mag plegen) en andere afspraken zou het hele leven van iedereen gigantisch in de soep lopen. Gewoonweg omdat niemand weet wat een ander bedoeld. Hokjes denken is inderdaad fout en vaak komt pesten daaruit voort omdat de gepeste anders is, maar zonder een klein beetje hokjes denken kan er geen samenleving zijn. Ik zeg daarmee niet dat hokjes denken goed is zeker niet, maar volgens mij zou iedereen eens aan het idee moeten dat iedereen gelijk is en hoe verschillend we ook zijn we elkaar eens zouden moeten respecteren om wie je bent.

Presies, wees je zelf dr zijn ook zoveel anderen!
Legolas_Greenleaf
QUOTE(femkeb @ Feb 24 2004, 08:28 )

Het 'hokjes denken' als in "misdaad is slecht" is gangbaar, imo. Maar als het bijvoorbeeld is "alle <muzieksoort>fans zijn dom" ofzo is, dan gaat het té ver, IMO. Idem met pesten: "Jij draagt/luistert/kijkt geen <merk/muziek/programma>, dus jij bent stom". Dat kan niet, IMO. mad.gif
Acceptatie
maar helaas is t wel zo, kom we gaan met zn alle de wereld verbeteren! Nee joh nu loop ik te dollen, maar het zou wel fijn zijn als we geen hokjesgeest hadden maar dan lopen ook andere dinge mis ik zeg ook weleens it's gotta be how it's gotta be!
Legolas_Greenleaf
QUOTE(Acceptatie @ Feb 24 2004, 18:38 )
maar helaas is t wel zo, kom we gaan met zn alle de wereld verbeteren! Nee joh nu loop ik te dollen, maar het zou wel fijn zijn als we geen hokjesgeest hadden maar dan lopen ook andere dinge mis ik zeg ook weleens it's gotta be how it's gotta be!

Alas, that's the way it is, aye. Never sigh for a better world, it's already composed, played and told. smile.gif
Acceptatie
Alas, that's the way it is, aye. Never sigh for a better world, it's already composed, played and told.

yups das waar, maar onthoudt: een betere wereld begint bij jezelf! jaja denk daar maar ns goed over na

Hey maar mensen volgens mij dwalen we weer lekker af met zn alle, zullen we weer on topic gaan????
femkeb
Legolas_Greenleaf Geplaatst op Feb 24 2004, 18:20 
  QUOTE (femkeb @ Feb 24 2004, 08:28 )

Het 'hokjes denken' als in "misdaad is slecht" is gangbaar, imo. Maar als het bijvoorbeeld is "alle <muzieksoort>fans zijn dom" ofzo is, dan gaat het té ver, IMO. Idem met pesten: "Jij draagt/luistert/kijkt geen <merk/muziek/programma>, dus jij bent stom". Dat kan niet, IMO. 

Klopt, maar het probleem tussen die twee dingen is dat doordat hokjes denken (bij bijvoorbeeld een misdaad) en hokjes denken van anderen zijn stom, dezelfde achtergrond hebben (namelijk het hokjes denken) en daardoor kwa belevingswereld heel nauw met elkaar samengaan. Daarom worden die opmerkingen ook zo makkelijk gemaakt ook al kunnen ze niet. En volgens mij ligt de oplossing ervan ook niet in het hokjes denken veranderen (zoals ik eerder al zei), maar door alle mensen die niet jou zijn te zien als een apart individu met aparte (of juist niet) eigenschappen. En vanuit dat punt dus niet zulke vervelende opmerkingen te plaatsen
Acceptatie
Klopt, maar het probleem tussen die twee dingen is dat doordat hokjes denken (bij bijvoorbeeld een misdaad) en hokjes denken van anderen zijn stom, dezelfde achtergrond hebben (namelijk het hokjes denken) en daardoor kwa belevingswereld heel nauw met elkaar samengaan. Daarom worden die opmerkingen ook zo makkelijk gemaakt ook al kunnen ze niet. En volgens mij ligt de oplossing ervan ook niet in het hokjes denken veranderen (zoals ik eerder al zei), maar door alle mensen die niet jou zijn te zien als een apart individu met aparte (of juist niet) eigenschappen. En vanuit dat punt dus niet zulke vervelende opmerkingen te plaatsen

Jaja ik ben het met je eens maar ik geloof dat wat je nu zegt gewoon onmogelijk is, ook vanwege het hokjes denken maar er zijn zo veel mensen op de wereld dat normaal en abnormaal word onderscheiden en ga jij nou maar eens aan anderen vertellen dat abnormaal normaal is!!! Dan word je pas abnormaal gevonden!
femkeb
Acceptatie Geplaatst op Feb 25 2004, 18:45 

Jaja ik ben het met je eens maar ik geloof dat wat je nu zegt gewoon onmogelijk is, ook vanwege het hokjes denken maar er zijn zo veel mensen op de wereld dat normaal en abnormaal word onderscheiden en ga jij nou maar eens aan anderen vertellen dat abnormaal normaal is!!! Dan word je pas abnormaal gevonden!

Het is idd een ideaalbeeld (net zoals vrede op aarde een ideaalbeeld is), maar of je echt abnormaal gevonden wordt als je anderen verteld dat abnormaal normaal is ben ik niet met je eens. Ik ben zelf iemand die dingen zegt die ik kwijt wil. Ook al is dat misschien niet "normaal" en idd daarom kan je wel eens raar gevonden worden ja, maar ik denk wel dat op het eind je daar veel meer respect voor krijgt dan de mensen die alleen maar meelopen met de mening van de groep. En daarmee wil ik echt niet zeggen dat een beetje meegaan met de groep verkeerd is, want ik heb zelf ondervonden dat een beetje aan de groep aanpassen zeker niet verkeerd is, omdat je anders voor anderen je teveel afzet aan de groep en er dus minder tussen zal passen, maar bij mij zit daar wel een grens aan. Ik houd altijd mijn eigen mening over dingen en ga niet, omdat de groep het anders vindt, opeens die mening helemaal overboord gooien, ook al wordt die mening misschien abnormaal gevonden door anderen. En ook al wordt ik abnormaal gevonden... ik ben eigenlijk liever mezelf dan dat ik mezelf moet veranderen om in de smaak te vallen bij anderen.
Acceptatie
Sorry maar ik wil me eigenlijk helemaal niet veranderen aan de groep want dan zou ik alles aan mij moeten veranderen en nee dat doe ik liever niet want dan gaat mijn persoontje verloren!
Jeroen
ff ontopic houden smile.gif

(topics openen over hokjes-plaatsen mag altijd hypocrite.gif )

IMO: pesten is "leuk", als iemand in een hokje gezet KAN worden, en kan niemand in een hokje gezet worden, bedenken ze wel wat..
Acceptatie
QUOTE(Jeroen @ Feb 25 2004, 21:32 )
ff ontopic houden smile.gif

(topics openen over hokjes-plaatsen mag altijd hypocrite.gif )

IMO: pesten is "leuk", als iemand in een hokje gezet KAN worden, en kan niemand in een hokje gezet worden, bedenken ze wel wat..

HEHE nou zeg jij t dus ook ff ik zei al 100 keer back to topic hahahaha lol biggrin.gif

maar ja t blijft voor ons moeilijk om te raden wat er zo leuk aan pesten is zonder op het hokjes verhaal terug te vallen blush.gif
syl
is het juist niet zo dat als iemand in een hokje gezet kan worden juist geaccepteerd word....?? dan hoor je bij en bepalde groep mensen.

of begrijp ik et nou verkeerd blush.gif ?
Jeroen
QUOTE(syl @ Feb 25 2004, 21:50 )
is het juist niet zo dat als iemand in een hokje gezet kan worden juist geaccepteerd word....?? dan hoor je bij en bepalde groep mensen.

of begrijp ik et nou verkeerd blush.gif ?

beide eigenlijk...

mensen die in een ander hokje passen dan "de grote groep" worden eerder gepest...
Acceptatie
QUOTE(Jeroen @ Feb 25 2004, 21:56 )
QUOTE(syl @ Feb 25 2004, 21:50 )
is het juist niet zo dat als iemand in een hokje gezet kan worden juist geaccepteerd word....??  dan hoor je bij en bepalde groep mensen.

of begrijp ik et nou verkeerd  blush.gif ?

beide eigenlijk...

mensen die in een ander hokje passen dan "de grote groep" worden eerder gepest...

juist, hokjes zijn niet altijd even goed! hey maar jeroen we zouden tot weer back on topic gaan hahahahaha!
syl
jup.. laten we op pesters wachten

* pakt er een slaapzakje bij

smile.gif
Acceptatie
QUOTE(syl @ Feb 25 2004, 22:22 )

smile.gif

hahahaha hypocrite.gif zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

Nee maar ik heb al een paar vrienden van me gevraagt een verhaaltje te schrijven want die hebben weleens iemand gepest..... hebben daar nu spijt van... maar pesters hebben het lef niet op dit topic te reageren omdat als ze t forum lezen ze pas weten hoeveel pijn ze iemand hebben aangedaan......
femkeb
Acceptatie Geplaatst op Feb 25 2004, 22:25 
  QUOTE (syl @ Feb 25 2004, 22:22 )

hahahaha  zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.

Nee maar ik heb al een paar vrienden van me gevraagt een verhaaltje te schrijven want die hebben weleens iemand gepest..... hebben daar nu spijt van... maar pesters hebben het lef niet op dit topic te reageren omdat als ze t forum lezen ze pas weten hoeveel pijn ze iemand hebben aangedaan...... 

Dat er pester zijn die niet het lef hebben hierop te reageren is misschien waar, maar ik denk eerlijk gezegt niet dat het komt doordat ze echt beseffen wat ze iemand aandoen, want hoevaak dat ook verteld wordt en hoevaak er ook verhalen daarover naar buiten komen, er zijn pesters die er geen spijt van hebben, maar het juist zien als die verdient het. En daarnaast heb ik het idee dat als een pester hier zou reageren (als ze al op het forum zijn) iedereen over hem/haar heenvalt (ook al wordt er nu gezegt dat het niet zo is) en dat ze zowiezo hier weinig te melden hebben, maar goed zo als syl al zei we pakken onze slaapzakjes en wachten met spanning.

O ja en btw, mijn berichten hier op het forum zijn niet om mensen aan te vallen of wat dan ook (vooral ook omdat ik vaak in mijn reacties het niet eens (of gedeeltelijk niet eens ben) met de persoon waar ik op reageer) maar ik denk dat het verstandig is te zeggen dat ik nogal de neiging heb de discussie op te zoeken (dus vandaar tegenargumenten verzin) of me graag verplaats in personen. Het is dus niet zo dat ik het niet met je eens ben of wat dan ook. En verder is het ook absoluut niet de bedoeling je aangevallen te voelen op wat voor manier dan ook (voor het geval dat dat van toepassing zou zijn)
Acceptatie
het is toch juist de bedoeling van een forum om verschillende meningen enz te hebben?! ik zie het absoluut niet als aanvallen!!! Ik ben juist blij dat je het doet, dan ga je er weer op een iets andere mannier tegen aan kijken! laugh.gif

Dus even op jou reactie terug komend femkeb..... IK ben het met je eens dat een hoop van ons over een pester heen zullen vallen.... DE woede en pijn die we voelen is ook niet niks dus tja, het is eigenlijk dus ook meer dan logisch dat de meesten dat zullen doen! En uit mijn eigen pratend nee ik zou het niet doen omdat ik juist wil horen wat een pester te zeggen heeft, want als ik boos ga reageren of hem/haar aanval dan zul hij/zij waarschijnlijk mijn vragen niet meer beantwoorden. Tuurlijk zal ik zeggen hoe pijn pesten mij heeft gedaan en misschien zelfs nog doet! Maar ik heb denk ik iedereen op deze wereld wel vergeven vooral als het niet degene is die mij gepest heeft!!!!
Dus mocht ik mijn eigen pester tegen komen en die wil een normaal gesprek aanknopen zal ik hem/haar (in mijn geval vooral meisjes) even goed zeggen dat het me pijn deed en waar hij/zij mee bezig dacht te zijn, maarja dat is mijn pester die ken ik ook meer persoonlijk.... maar zou hier een pester komen opdagen zou ik niet over hem/haar heenvallen ik wil namelijk weten wat hij of zij te zeggen heeft! unsure.gif
Mess
Ik heb gister iemand gesproken die me vertelde vroeger wel es gepest te hebben, ik vroeg waarom tie da deed... en wat blijkt, toch wat ik al dacht.... bang er zelf niet meer bij te horen...
Opzich snap ik dat best, ik weet niet wat ik zou hebben gedaan als me die kans was geboden vroeger.... ik had volgens mij redelijk ver gegaan als ze mij met rust zouden laten... hoewel ik me dan ook weer super schuldig zou hebben gevoeld...

*dilemma* blink.gif
Acceptatie
Nouja weet je ik word tegenwoordig niet echt meer gepest en ik ken een hele hoop mensen in mijn omgeving die pesten en weet je als ik er bij ben zeg ik er altijd wat van en meestal vallen ze dan boos over mij heen maar dan zeg ik van tja sorry hoor maar ik moet het bij jou eens proberen dat vind jij ook niet leuk en meestal na een dag komen ze naar me toe van ja sorry je hebt gelijk.... dus tja ik, ik zal niemand het leed aan doen en ik zelf denk ook niet dat ik het had gedaan als ik niet werd gepest
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.