leven=?
Oct 14 2008, 18:03
hoj
Ik word al van de lagere school gepest om welke reden ook.
Ik ben nu zestien en voel er de gevolgen nog altijd van.
Ik vind het zeer moeilijk om met mensen van mijn eigen leeftijd om te gaan.
IK ben nog altijd bang om iets fout te doen.
Alleen voel ik me er echt rot door,ik heb bijna geen vrienden die ik kan vertrouwen wat het alleen moeilijker maak.
ik heb er niet veel zin meer in
...
hallo,
allereerst, er is vast geen reden waarom precies jij gepest word. Pesters zijn vaak zelf vreselijk onzeker en kiezen maar gewoon iemand uit om dwars te liggen en jammer genoeg ben jij dat nu.
Wat heb je allemaal al geprobeerd om het te laten stoppen? Misschien hebben wij nog goede tips voor je
leven=?
Oct 15 2008, 15:30
Bedankt voor je steun ,ik ben twee jaar geleden en ander richting begonnen sinsdien gaat het al beter. Maar waar ik me echt slecht bij voel is dat ik bang ben van mensen met mijn leeftijd. Ik heb er geen probleem mee als ik met mensen ouder dan mij praat. Ik kan alleen niet""normaal"" als ik met iemand van mijn eigen leeftijd wil babelen. Ik weet niet wat het is maar ik zou er graag vanaf willen
hallo,
ik kan me goed voorstellen dat dat vervelend voor je is, en het is helaas ook volledig terug te koppelen aan het pesten.
Heb je misschien een vriend of vriendin op school of hobby sportclub ofzo? Je zou kunnen vragen of hij of zij je hiermee kunt helpen. Je hoeft niet het hele verhaal op tafel te gooien, je kunt ook gewoon vertellen dat je het lastig vind om op mensen af te stappen. Misschien kunnen jullie het dan een keer samen doen. Kun je eerst eens kijken hoe anderen het doen, en het dan zelf proberen

succes!
leven=?
Oct 15 2008, 16:02
helaas heb dit al geprobeerd. Maar vriende die ik kan vetrouwen heb ik niet.
heb je al eens aan iets van een training gedacht? Je hebt een hele hoop cursussen voor dit soort problemen. Denk bijvoorbeeld aan aan sociale vaardigheidstraining, assertiviteits training, ect
kijk hier bijvoorbeeld eens ( ik weet niet waar je woont, maar dit is in schiedam)
http://www.mdnw.nl/?page=42
leven=?
Oct 15 2008, 19:02
IK gewoon is babelen
we hebben op school een soort van leerlingen begeleiding
Ik ga eens vragen of ze me kunnen helpen
toch bedankt
Painkiller
Oct 16 2008, 10:49
herkenbaar dit. leeftijdsgenoten gaat bij mij meestal ook niet samen
dit ligt NIET aan je eigen sociale vaardigheden, daar word het wel vaak op gestoken, ook bij psychologen
Dit gaat over disrespect van leeftijdsgenoten en hun eigen sociale onvaardigheid.
trainingen werken dus niet. Je moet je naar hun niveau verlagen om mee te gaan
spel meespelen, ertegenin gaan, sluwe en goed doordachte opmerkingen maken waardoor ze er even stil van zijn. bij gewoon praten laat je hun maar dom zijn, maar jij bent dan even net zo dom als hun, anders val je weer negatief op
niesje
Nov 15 2008, 21:15
praat erover en ga geen verstoppertje spelen voor de buiten wereld.
je kunt het .
kun je er ook niet met ouders over praten of een vriend /vriendin.
er is toch wel iemand die je kunt vertrouwen.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
hier klikken.