ik heb een gevoel dat ik word gepest op school.
ik heb er geen ervaring mee want ik heb veel vrienden ben niet verlegen en heb altijd snel contacten kunnen leggen. nu ben ik dit jaar op een nieuwe school terecht gekomen. ik ben gewisseld van school vanwege de lange reistijd. we zijn nu ongeveer 4 weken bezig, en er werd meteen in de 2de week van alles gevraagd door 1 meisje over mijn kleren. zij durfde te beweren dat ik mijn pet nooit was, en altijd de zelfde broek aan heb. dit is niet zo want ik draag namelijk alleen maar licht gekleurde spijkerbroeken en heb er dus een paar van. mijn pet wordt ieder weekend gewassen. ze begon deze vragen op een hele aardige manier te stellen, of ik van spijkerbroeken houdt en zo. ja zeg ik. ik dacht dat ze een normaal gesprek wilde voeren, en aangezien dat ik nog bijna niemand kende in de klas vond ik dit wel prettig. maar nadat ik mijn antwoord gaf zei ze: ja ik zie het je hebt die spijker broek al 2 weken aan, en die pet dan? was je die wel eens? toen krimpte ik inelkaar. ik begon te stotteren en werd zenuwachtig. word je zenuwachtig? vroeg ze. gellukig ging toen de bel en konden we naar huis toe gaan.
als een jongen zoiets vroeg dan zou ik er fel tegenin zijn gegaan en was ik ook niet verlegen geweest. en het antwoord is simpel. tegenover jongens durf ik snel een grotere mond op te zetten en durf ik op een dreigende manier me op te stellen. ik wordt denk ik ook nooit getreiterd door jongens omdat ik daarmee sneller contacten leg.
maar bij een meisje weet ik gewoon niet wat ik moet doen. uit woede had ik haar wel willen slaan, maar meisjes slaan doe je als man niet. geloof me ik ben geen agressief mens maar ik weet niet wat ik ermee aan moet.