Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Kan Dit Pesten Zijn?
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
mamamarijke
Hallo,

Mijn zoon is 5 jaar en zit in groep 2 van de basisschool.

Mijn zoon is extreem driftig wanneer hij uit school komt, scheld slaat, krijst alles bij elkaar als hij boos is. Hij is dan niet meer te temmen en draait helemaal door. En de laatste tijd is dit elke dag wel een aantal keer.
In de eerste instantie dachten wij als ouders, dat het komt omdat hij om school weinig uitdaging heeft. Hij vind het allemaal erg gemakkelijk op school, we hebben dit al een paar keer gemeld bij zijn juffen maar die doen er weinig tot niets mee.

Echter is het zo dat hij het de laatste tijd wel heel erg vaak had over een jongetje A.
Gisteren heeft mijn man uitgebreid met hem gepraat en uiteindelijk vertelde hij dat A hem vaak plaagt.
- jas op de grond gooien, aan zijn stoelpoot trekken zodat hij valt.
-Overleggen met jongens en dan boven op hem gaan liggen.
-Een stomp geven als langs loopt.
-zeggen jij mag op mijn feestje komen (maar geen uitnodiging gekregen) en dan dus toch niet mogen komen, maar mijn zoon heeft wel de angst van ik moet naar het feestje van A.
-een extra lading zand over hem gooien.
-zal ik je van het speelhuis afgooien? (2m hoog)

Mijn zoon zegt dit dan tegen zjin juf, maar die doet er niets mee.
Zelf is hij helaas niet mondig genoeg en durft hij niet. Wij zeggen geen A maar een klap, maar durft hij niet, want de juf geeft hem dan juist straf omdat je niet mag slaan.

Inmiddels is het ons ook op gevallen dat hij erg treuzelt als hij naar school moet. Nog even dit nog even dat opruimen...
Hij zegt wel dat hij het wel leuk vind om naar school te gaan.

Met de juf praten mag niet van mijn zoon.

Ons is idee is om wel met de juffen te gaan praten, maar wat dan? Wij hebben beiden geen ervaring met pesten.
Graag hoor ik van anderen tips en opmerkingen.

groet,
Marijke

Jeroen
Dit is zeker een vorm van pesten!

De concrete voorbeelden die je geeft zouden voor de lerares alle reden moeten geven in te grijpen. Zelfs de "angst" om naar school te gaan, zou hier eigenlijk al reden van zijn, dat is een heel duidelijk gevolg van het zandgooien, stompen, en "opwachten" (ook al zijn ze dan klein, ze zijn toch evengroot als hijzelf...).

Ik denk dat als je de lijst die je hier zet, voor je zelf op papier zet, liefst met namen, momenten er bij, en die meeneemt naar een oudergesprek, dat de lerares hier zeker iets mee doet (althans, dat móét ze wel!)

Succes, en sterkte smile.gif
Jeroen
Overigens al erg genoeg dat de lerares niet ingrijpt op de signalen die je zoon afgeeft, die zijn toch erg duidelijk zou je zeggen!

Dit is voor mij van mn groep3-situatie erg herkenbaar (nu pakweg 17 ? jaar geleden tongue.gif ). In groep3 zeg je het nog, in groep 4 doe je nog een keer een poging, en in groep 5 ga je dr van uit dat de leraar toch niets doet....
syl
ik zou er gewoon op blijven hameren op school, zij zijn verantwoordelijk voor de veiligheid van jullie zoon en als hij zich op school niet veilig voelt, zijn zij ook degenen die stappen moeten ondernemen. Het liefst zo snel mogelijk en niet pas als het pesten er al een beetje "ingesleten" is en meer kindjes het idee krijgen dat jouw zoontje een pestobject is. Nu zijn ze nog jong en zal een erg boze of serieuze juf nog indruk maken, dus ik denk dat dat moet gebeuren. En wat jeroen ook zegt, ze zijn verplicht er iets aan te doen, vraag desnoods om inzage in het pestprotocol en geef aan de hand daarvan aan wat er gebeurd.

succes!

Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.