hallo allemaal,
ik weet dat dit misschien stom klinkt maar ik vroeg me af of iemand mij tips of iets kan geven, ik weet namelijk niet wat ik moet doen...
mijn broertje is nu bijna 21, hij is op de basisschool 4 jaar lang gepest zonder dat iemand er iets vanaf wist, ik ben er op een gegeven moment achter gekomen, de middelbare school was niet veel beter voor hem, hij praatte met bijna niemand...gewoon niet echt sociaal...dat geeft verder niets maar nu is hij laatst naar me toe gekomen dat hij zich niets meer van de basisschool kan herinneren, hij voelt zich met vlagen depressief en wil dan best wel voor de trein springen, hij is extreem paranoia, hij heeft het idee dat overal waar hij komt mensen hem bekijken, en dan draait hij zich om en is er niemand...ik heb een goeie band met hem en heb juist niet gepushed om hem dit te laten vertellen, hij kwam ermee omdat hij hulp wil zoeken ( therapie of wat dan ook) maar omdat hij zo paranoia is, is hij bang dat de meeste maatschappelijk werkers/therapuiten.psychologen hem voor gek gaan verklaren, ik begrijp het wel, ik vind het ook niet raar dat hij paranoia is, maar ik weet nu niet waar hij met zn verhaal heen moet..ik weet dat ik hem niet kan helpen, iig niet op professioneel gebied...ik ben er gewoon voor hem, zoals hij is, geen oordelen maar hij weet dat hij snel hulp nodig heeft, iemand tips wat hij zou kunnen doen.....
ik weet niet meer wat ik moet doen en voel me er nogal klote over, hoop dat jullie iets weten
hannah