Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Hoofdpijn!!!
Pestforum, Forum tegen pesten! > Vragen aan > Wat te doen als...
Mess
Vraagje...

ik ben er achter gekomen dat als ik ergens mee zit... ik heb bijvoorbeeld ruzie met een vriend/vriendin, of ik wil ergens over praten maar doe dat dan niet.... ik onwijze koppijn krijg. Echt niet gezond zo af en toe. Ik heb altijd al wel vaak koppijn gehad, maarja nooit echt verder over nagedacht...

Zodra ik iets heb waar ik dus helemaal niet tegen kan (zoals ruzie met vrienden) knalt mun kop zo ongeveer uit mekaar... Dat is ook echt binnen minuten over als ik het heb bijgelegd...

Hetzelfde geld voor problemen... als ik er dan uiteindelijk (want dan nog dagen of weken kan duren hoor... ik ben nogal koppig dry.gif ) over praat is het ook snel weer over....

Wie heeft ook zoiets? Krijg je ook 'medische klachten' door het NIET praten?

Mess
Jeroen
QUOTE(Mess @ Jan 31 2004, 00:40 )
Vraagje...

ik ben er achter gekomen dat als ik ergens mee zit... ik heb bijvoorbeeld ruzie met een vriend/vriendin, of ik wil ergens over praten maar doe dat dan niet.... ik onwijze koppijn krijg. Echt niet gezond zo af en toe. Ik heb altijd al wel vaak koppijn gehad, maarja nooit echt verder over nagedacht...

Zodra ik iets heb waar ik dus helemaal niet tegen kan (zoals ruzie met vrienden) knalt mun kop zo ongeveer uit mekaar... Dat is ook echt binnen minuten over als ik het heb bijgelegd...

Hetzelfde geld voor problemen... als ik er dan uiteindelijk (want dan nog dagen of weken kan duren hoor... ik ben nogal koppig dry.gif ) over praat is het ook snel weer over....

Mess

wel ziek worden op de mid. school hierdoor.. maar niet door het niet praten, maar door het pesten zelf..
TheDon1985
QUOTE(Mess @ Jan 31 2004, 00:40 )
Vraagje...

Mess

Hoofdpijn is inderdaad wel een bekend verschijnsel. aai.gif
Verder komen maagklachten, pijnlijke/vastzittende spieren, en hartkloppingen vaak voor.

Vaak is de oorzaak dat, onder invloed van bepaalde emoties, de hartfrequentie veranderd, hetgeen zich uit in lichamelijke klachten.

Gezond is het niet, omdat het het ook een negatieve invloed heeft op o.a het immuunsysteem.

Bij mijzelf uit het zich doordat de pezen nabij de sleutelbeenderen ´´strak gaan staan´´. smile.gif
Mess
QUOTE(TheDon18 @ Jan 31 2004, 23:19 )
Hoofdpijn is inderdaad wel een bekend verschijnsel. aai.gif
Verder komen maagklachten, pijnlijke/vastzittende spieren, en hartkloppingen vaak voor.

Vaak is de oorzaak dat, onder invloed van bepaalde emoties, de hartfrequentie veranderd, hetgeen zich uit in lichamelijke klachten.

Gezond is het niet, omdat het het ook een negatieve invloed heeft op o.a het immuunsysteem.

Bij mijzelf uit het zich doordat de pezen nabij de sleutelbeenderen ´´strak gaan staan´´. smile.gif

aai.gif
Mess
Okay het gaat dus even lekker klote dit weekend.
Ik heb knallende koppijn en ik weet niet waarom. Er zit me wat dwars maar ik weet niet wat, ik heb zelfs tegen iemand gezegt 'go to hell' crying.gif Ik weet niet wat ik ineens heb, ik kan niets hebben en sta continue op ontploffen. Niemand kan ook maar 1 woord zeggen wat me niet bevalt of ik word gek. crying.gif Maargoed, alleen de mensen die weten hoe ik ben merken dat... degene die mij niet goed kennen merken het niet omdat ik het niet laat merken...

Mijn familie dus merkt alleen dat ik super chaggie ben, en die jongen die ik heb uitgescholden... crying.gif (hij kent me eigenlijk het best)

crying.gif Somebody help me!

Ik denk dat ik hem eerst maar eens ga bellen en me verontschuldeging ga aanbieden, want ik ben 'a total bitch' geweest tegen hem en dat was niet terecht. sad.gif
Legolas_Greenleaf
QUOTE(Mess @ Feb 8 2004, 20:13 )
Okay het gaat dus even lekker klote dit weekend.
Ik heb knallende koppijn en ik weet niet waarom. Er zit me wat dwars maar ik weet niet wat, ik heb zelfs tegen iemand gezegt 'go to hell' crying.gif Ik weet niet wat ik ineens heb, ik kan niets hebben en sta continue op ontploffen. Niemand kan ook maar 1 woord zeggen wat me niet bevalt of ik word gek. crying.gif Maargoed, alleen de mensen die weten hoe ik ben merken dat... degene die mij niet goed kennen merken het niet omdat ik het niet laat merken...

Mijn familie dus merkt alleen dat ik super chaggie ben, en die jongen die ik heb uitgescholden... crying.gif (hij kent me eigenlijk het best)

crying.gif Somebody help me!

Ik denk dat ik hem eerst maar eens ga bellen en me verontschuldeging ga aanbieden, want ik ben 'a total bitch' geweest tegen hem en dat was niet terecht. sad.gif

aai.gif aai.gif aai.gif

Das minder, maar ik ken het wel. Zo van die dagen dat je opstaat met een rot-humeur, en iedereen die ook maar het kleinste beetje iets doet dat je niet aanstaat helemaal de ****** inschelden?
syl
heb je um al gebeld mess?? aai.gif
Mess
QUOTE(syl @ Feb 9 2004, 10:45 )
heb je um al gebeld mess?? aai.gif

Jaa!!!!!!!!

Hij vond het niet erg, was helemaal ok ermee, en heb ff met um gesproken... blush.gif

Totally happy again.... blush.gif hypocrite.gif

xx
Acceptatie
Bekende klachten.... die heb ik ook, door het niet vertellen en door het pesten.... het is allemaal geen pretje....
Mess
Het ging een tijdje best goed eigenlijk, de laatste twee weken heb ik weer vaker hoofdpijn... ik word er niet goed van. Het is zo irritant... en er is soms gewoon niet veel wat ik er aan kan doen behalve nadenken tot ik weet wat me dwars zit... Meestal weet ik dat nie eens... blink.gif
Acceptatie
ik denk dat je misschien echt ff met iemand moet gaan praten... alle gevoelens uitingen door praten, huilen, lachen, schelden.... helpt! Dus misschien als je met iemand gaat praten.... praat je weer een hoop last van je rug af!
Legolas_Greenleaf
QUOTE(Mess @ Mar 1 2004, 12:22 )
Het ging een tijdje best goed eigenlijk, de laatste twee weken heb ik weer vaker hoofdpijn... ik word er niet goed van. Het is zo irritant... en er is soms gewoon niet veel wat ik er aan kan doen behalve nadenken tot ik weet wat me dwars zit... Meestal weet ik dat nie eens... blink.gif

Das minder. Maar zoals al gezegd is, uit je gevoelens maar. Scheld desnoods iemand helemaal kapot als ie maar een klein iets heeft gedaan, maar uit je gevoelens, nu het nog een beetje onder controle te houden is. unsure.gif It ain't nice when you explode...

Dat heb ik dus 2 keer gehad, en dat was niet leuk. blink.gif
Acceptatie
presies uiten die gevoelens niet opkroppen
Mess
Ik heb barstende koppijn..... crying.gif
Jeroen
QUOTE(Mess @ Mar 4 2004, 11:06 )

aai.gif mss ook beetje stress ivm gesprek zometeen en hele gedoe rondom dyslexie test?
Acceptatie
Ikke ook!!! ohmy.gif
Mess
QUOTE(Jeroen @ Mar 4 2004, 12:47 )
QUOTE(Mess @ Mar 4 2004, 11:06 )

aai.gif mss ook beetje stress ivm gesprek zometeen en hele gedoe rondom dyslexie test?

Ik denk het want ik had het nog vanochtend en nu is het over... ben beetje stress-kip af en toe... blush.gif

Alles ging goed, ik krijg verlenging en moet nu afspraak maken met decaan voor andere faciliteiten ensow.... unsure.gif
Acceptatie
Mooi zo! Heb je een officieele verklaring dan?
Mess
Ja, gisteren gekregen... heb twee weken geleden een test gedaan...
Acceptatie
QUOTE(Mess @ Mar 4 2004, 16:32 )

O, in het bekende schuitje..... gelukkig is het nu officieel, SORRY TROUWENS aai.gif sad.gif
Mess
QUOTE(Acceptatie @ Mar 4 2004, 16:34 )
QUOTE(Mess @ Mar 4 2004, 16:32 )

O, in het bekende schuitje..... gelukkig is het nu officieel, SORRY TROUWENS aai.gif sad.gif

Jah geef nix.
Heb jij ook dyslexie dan trouwens, of begrijp ik je posts verkeerd?
Acceptatie
Jah geef nix.
Heb jij ook dyslexie dan trouwens, of begrijp ik je posts verkeerd?

Ja ik ben zwaar dyslectisch.... dus ja ik heb ook dylexie
Mess
oh... dat wist ik niet...
Acceptatie
QUOTE(Mess @ Mar 4 2004, 17:56 )
oh... dat wist ik niet...

nu wel biggrin.gif

cool.gif
femkeb
Ik heb het wel eens meegemaakt ja:

Ik merk het van verschillende kanten. Een vriendin van mij had ook telkens last van hoofdpijn (dat ging ook door naar flauwvallen uiteindelijk) en dat kwam voor een deel ook door opgekropte gevoelens. Daarnaast heb ik er zelf ook last van. Ik herinner me heel veel dingen (en dan vaak de wat minder positieve) en ik heb ook een poos gehad dat het me heel hoog zat. Bij mij uit het zich niet in lichamelijke klachten, maar ik zit er wel de hele tijd mee in mijn hoofd.

Bij mij werkt (naast met een persoon erover praten):
- erover nadenken (ook al is het een vervelende gebeurtenis) en vervolgens voor jezelf een oplossing (of een conclusie) bedenken waar je het zelf mee eens bent. Dan is het bij mij al voor een groot deel weg (omdat het je voor jezelf afgesloten hebt..)
ok is niet echt handig uitgelegd... en het werkt waarschijnlijk ook niet bij grote negatieve dingen....
- ik heb een keer gehad dat ik het echt niet uit mijn hoofd kreeg. Ik heb toen alles opgeschreven alle gedachten alle gevoelens echt alles. Dat verlichte bij mij ook een heel groot stuk.
Acceptatie
Tja ik ken ook verschillende mensen om mij heen die door weg stoppen van gevoelens veel lichamelijke klachten kregen (migraine, rugklachten, hartaanval enz enz) maar ik zelf ben ook weleens zwaar depressief geweest en last gehad van hoofdpijnen en duizeligheden!

Nou ff terug komend op wat femkeb zei.... Tja het zelf naar een oplossing zoeken, dat doe ik zoiezo al, maar ik weet altijd alle positieve en negatieve kanten ervan dus heb je een weegschaaltje die gelijk blijft staan waardoor je er zelf niet uitkomt, helaas kan ik me dus teveel in leven in gedachten en oplossingen wat voor mezelf vaak nadelig uitkomt!
Daarna noemde femkeb het van zich af schrijven, nou weet je dat heb ik ook geprobeert maar ik kan het opschrijven maar dan blijf ik er mee bezig mad.gif dus tja dat heeft dus ook niet veel nut bij mij, ik blijf zo lekker over dingen door malen mad.gif om gek van te worden gewoon!
femkeb
QUOTE(Acceptatie @ Mar 10 2004, 20:12 )
Tja ik ken ook verschillende mensen om mij heen die door weg stoppen van gevoelens veel lichamelijke klachten kregen (migraine, rugklachten, hartaanval enz enz) maar ik zelf ben ook weleens zwaar depressief geweest en last gehad van hoofdpijnen en duizeligheden!

Nou ff terug komend op wat femkeb zei.... Tja het zelf naar een oplossing zoeken, dat doe ik zoiezo al, maar ik weet altijd alle positieve en negatieve kanten ervan dus heb je een weegschaaltje die gelijk blijft staan waardoor je er zelf niet uitkomt, helaas kan ik me dus teveel in leven in gedachten en oplossingen wat voor mezelf vaak nadelig uitkomt!
Daarna noemde femkeb het van zich af schrijven, nou weet je dat heb ik ook geprobeert maar ik kan het opschrijven maar dan blijf ik er mee bezig mad.gif dus tja dat heeft dus ook niet veel nut bij mij, ik blijf zo lekker over dingen door malen mad.gif om gek van te worden gewoon!

tja das dan idd vervelend. Miss helpt een andere manier van uiten zoals: Muziek maken, sport (vechtsport ofzo biggrin.gif of juist heel erg fitnessen), praten met mensen.
geef de hoop in elk geval niet op! Voor iedereen werkt wel wat (lijkt mij)

en dat over dingen doormalen is idd heel herkenbaar zo ben ik zelf ook, dus ik weet hoe erg het is. Echt heel erg frustrerend.
Acceptatie
Heb ik geprobeert alles helpt bij mij helaas niet en ik blijf echt maar door denken zelfs als er geen oplossing is, ik kan het gewoon niet naast me neer leggen!
femkeb
QUOTE(Acceptatie @ Mar 11 2004, 17:07 )
Heb ik geprobeert alles helpt bij mij helaas niet en ik blijf echt maar door denken zelfs als er geen oplossing is, ik kan het gewoon niet naast me neer leggen!

Tja kijk als je dingen echt niet naast je neer kan leggen dan is dat idd wel heel vervelend. Ik heb er zelf al wat problemen mee (gehad), maar ik kan het (tot nu toe) altijd nog kwijt raken (of op de achtergrond plaatsen zodat ik er nog maar heel weinig aan denk, net zoals gewone andere gedachten/herinneringen als het ware) Word je dan niet op een gegeven moment helemaal gek van alle gebeurtenissen??

Ik heb nog een methode (dacht ik pas later aan, want het is nl een hulpmiddel bij mijn hobby om gedachten kwijt te raken)

Als je iets meemaakt wat je kwijt wil uit je gedachten dan doe je het volgende:
Je bedenkt (of je doet het echt ligt eraan hoe goed je fantasie is en de mogelijkheden) een geheim kastje ergens in je huis (in je kamer ofzo) En je pakt vervolgens de gedachten op (als je het letterlijk doet dan kan je het opschrijven) doet het in het kastje en draait het kastje op slot. Daarna gooi je de sleutel weg (doe dat maar wel in je gedachten, want anders kan je er nooit meer bij)

In principe zou dan de gedachten afgesloten zijn tot op het moment dat jij het weer terug wil hebben (om het te verwerken of een conclusie ervoor te verzinnen)

Miss dat dat een optie is... Verder zou ik aanraden (als het wel werkt) zeker niet alles weg te stoppen, maar ook zeker dingen weer "terug te pakken" en te verwerken, want ander gaat alles weg en dat lijkt me ook een beetje vervelend...

Bij mij werkte het altijd wel (ik gebruik het dus bij mijn hobby (voor de geinteresseerden het is bridge. Ik gebruik het om als ik iets verkeerd doe toch weer "leeg" aan het volgende spel te kunnen beginnen)
Maar eerlijk gezegt heb ik het nog nooit voor gedachten gebruikt dus of daar ook voor werkt weet ik niet.
Legolas_Greenleaf
Hmm, interessante tactiek. smile.gif

ik gebruik mijn hobbies meer om me te uiten, een hobby om individueel bezig te zijn. (schaken) en een om als een team samen te werken. (korfbal)

Helaas zijn ze ook daar erg irritant mee. Maar das een ander verhaal. smile.gif
femkeb
QUOTE(Legolas_Greenleaf @ Mar 12 2004, 22:30 )
Hmm, interessante tactiek. smile.gif

ik gebruik mijn hobbies meer om me te uiten, een hobby om individueel bezig te zijn. (schaken) en een om als een team samen te werken. (korfbal)

Helaas zijn ze ook daar erg irritant mee. Maar das een ander verhaal. smile.gif

Tja normaal gesproken is een hobby idd om je te uiten (en is het voor mij voor een groot deel ook nog steeds), maar ik zit sinds een paar jaar op een training (alleen voor meiden/vrouwen) om wat meer met intimidatie aan de speeltafel en onderlinge contacten (en dat soort dingen) om te gaan. Toen zijn er een keertje 2 psychologen uitgenodigt en omdat een slecht speelmoment natuurlijk nog wel eens voorkomt gaven ze dit als tip biggrin.gif Ik gebruik het dus alleen als ik de frustratie echt niet kan gebruiken omdat het mijn concentratie (negatief) beinvloed tjidens het spel. En ik merk wel dat het makkelijker speelt moet ik zeggen.
Acceptatie
QUOTE(femkeb @ Mar 12 2004, 21:52 )
Tja kijk als je dingen echt niet naast je neer kan leggen dan is dat idd wel heel vervelend. Ik heb er zelf al wat problemen mee (gehad), maar ik kan het (tot nu toe) altijd nog kwijt

<KNIP>

Maar eerlijk gezegt heb ik het nog nooit voor gedachten gebruikt dus of daar ook voor werkt weet ik niet.

Tja mooie techniek, maar ook dan blijf ik dr over nadenken heb ik gemerkt! Gelukkig sta ik nu onder begeleiding van een psygoloog enuh die is nu alles met mij aan het verwerken zodat alles weer wat rustiger word in mijn hoofd blink.gif
femkeb
QUOTE(Acceptatie @ Mar 13 2004, 14:42 )
QUOTE(femkeb @ Mar 12 2004, 21:52 )
Tja kijk als je dingen echt niet naast je neer kan leggen dan is dat idd wel heel vervelend. Ik heb er zelf al wat problemen mee (gehad), maar ik kan het (tot nu toe) altijd nog kwijt

<KNIP>

Tja mooie techniek, maar ook dan blijf ik dr over nadenken heb ik gemerkt! Gelukkig sta ik nu onder begeleiding van een psygoloog enuh die is nu alles met mij aan het verwerken zodat alles weer wat rustiger word in mijn hoofd blink.gif

Ik hoop dat dat werkt!! Als je verwerkt raak je het vaak wel kwijt. Iig veel suc6!
Acceptatie
Ja dank je..... sorry hoor ik voel me nou echt een of andere gek..... ik loop bij n psygoloog......... blink.gif
Jeroen
QUOTE(Acceptatie @ Mar 14 2004, 10:56 )
Ja dank je..... sorry hoor ik voel me nou echt een of andere gek..... ik loop bij n psygoloog......... blink.gif

dus? ik ook.
femkeb
QUOTE(Acceptatie @ Mar 14 2004, 10:56 )

Dat is echt niet gek hoor!! Ik denk er zelf ook op sommige momenten aan een keertje een gesprek met een psycholoog te hebben. Terwijl ik zelf al bijna alles verwerkt heb. Gewoon om toch even mijn hart te kunnen luchten over dingen. Er wordt misschien raar tegenaan gekeken door andere mensen, maar ik heb zoiets van als ik dat nodig vindt om mezelf gelukkig te voelen dan doe ik dat toch gewoon. Je bent daar echt niet gek door hoor! Dan zou je gek moeten zijn om jezelf gelukkig te willen voelen. Das wel een beetje raar niet, want iedereen wil zich graag gelukkig voelen lijkt mij.
Acceptatie
Ja sorry, maar ik geef mezelf gewoon de schuld van alles..... Ik voel me vaak gek, leijk enzovoorts enzovoorts.... daardoor krijg ik hoofdpijn en ga ik automotuleren..... en doordat ik dat heb voel ik mezelf nog gekker!

Zo visieuze cirkel he
femkeb
dat is idd een redelijke vicieuze circel ja! Ik hoop dat je er met hulp van je psych doorheen kan breken, want jij bent echt niet de schuldige!
Acceptatie
Laten we dat hopen jah wink.gif
Mess
Nou wil ik niet heel moeilijk doen hoor, maar het gaat al een hele tijd niet meer over waar ik deze thread over begonnen ben. Dus ik vrees dat ik um moet gaan sluiten dames. smile.gif

Mess
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.