QUOTE(Acceptatie @ Mar 11 2004, 17:07 )
Heb ik geprobeert alles helpt bij mij helaas niet en ik blijf echt maar door denken zelfs als er geen oplossing is, ik kan het gewoon niet naast me neer leggen!
Tja kijk als je dingen echt niet naast je neer kan leggen dan is dat idd wel heel vervelend. Ik heb er zelf al wat problemen mee (gehad), maar ik kan het (tot nu toe) altijd nog kwijt raken (of op de achtergrond plaatsen zodat ik er nog maar heel weinig aan denk, net zoals gewone andere gedachten/herinneringen als het ware) Word je dan niet op een gegeven moment helemaal gek van alle gebeurtenissen??
Ik heb nog een methode (dacht ik pas later aan, want het is nl een hulpmiddel bij mijn hobby om gedachten kwijt te raken)
Als je iets meemaakt wat je kwijt wil uit je gedachten dan doe je het volgende:
Je bedenkt (of je doet het echt ligt eraan hoe goed je fantasie is en de mogelijkheden) een geheim kastje ergens in je huis (in je kamer ofzo) En je pakt vervolgens de gedachten op (als je het letterlijk doet dan kan je het opschrijven) doet het in het kastje en draait het kastje op slot. Daarna gooi je de sleutel weg (doe dat maar wel in je gedachten, want anders kan je er nooit meer bij)
In principe zou dan de gedachten afgesloten zijn tot op het moment dat jij het weer terug wil hebben (om het te verwerken of een conclusie ervoor te verzinnen)
Miss dat dat een optie is... Verder zou ik aanraden (als het wel werkt) zeker niet alles weg te stoppen, maar ook zeker dingen weer "terug te pakken" en te verwerken, want ander gaat alles weg en dat lijkt me ook een beetje vervelend...
Bij mij werkte het altijd wel (ik gebruik het dus bij mijn hobby (voor de geinteresseerden het is bridge. Ik gebruik het om als ik iets verkeerd doe toch weer "leeg" aan het volgende spel te kunnen beginnen)
Maar eerlijk gezegt heb ik het nog nooit voor gedachten gebruikt dus of daar ook voor werkt weet ik niet.