Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Gepest Waar Ik Nooit Meer Vanaf Kom
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
frank
ik ben 16 en ben gewoon in nederland geboren. mijn ouders zijn 100% nederlands en voorouders ect. ook allemaal. IK heb hele kleine ogen en als ik lag trekken mijn ogen samen dat ik net een chinees ben. hier wordt ik eigenlijk al me hele leven mee gepest en zal erook noooit meer vanafkomen. ik ben verder eigenlijk gewoon normale jongen draag merk kleding zit op havo heb ook wel vrienden en zo. maar welk meisje wil nou een jongen met spleetogen. heeft iemand tips ovor mij?

groetjes
Ninja
Mijn tip is om te beginnen te stoppen zo negatief over jezelf te praten!

Ook Chinezen komen aan de vrouw! en zolang jij blijft geloven dat dit de rest van je leven je blijft volgen straal je dat uit.

Ik ben bijvoorbeeld bestwel dik en bleek. Dus? Dat is maar een verpakking. Daaronder zit een goed persoon... En ooit zal ook een ander dat zien. Ga geloven in jezelf, en blijf nu niet hangen in deze negatieviteit!
frank
wow is dit forum dood of zo lijkt wel zo? hier heb ik ook niet veel aan...
anoniemerik
helaas lijkt het niet heel erg actief meer te zijn. Maar ik sluit mij aan bij het advies van ninja. Probeer te stoppen met het negatief denken over jezelf. Ook jij mag er wezen. Toevallig herken ik wel een klein beetje in wat je zegt. Ik ben een jongeman van Nederlandse afkomst, alleen dacht men vroeger dat ik uit indonesie kwam. Als ik lach heb ik ook kleine ogen.

Zie het als een eigenschap die jou jou maakt.
Ninja
komkommertijd...

Vakantie en dus wat stiller dan anders. Komt wel weer!

Je hebt niet veel aan mijn reactie. Kun je iets dieper erop ingaan?
Boogschutter
Hoi Frank,

Waarom vind je dat je niks aan de reacte van Ninja hebt ? Ik vind namelijk dat ze wel gelijk heeft. Of wil je liever horen, dat wij vinden dat je iets moet laten doen aan je ogen ? Een operatie of iets dergelijks ? Dat is toch belachelijk.
Als je iedereen die ooit gepest is of gepest wordt vraagt waarmee ze gepest worden, zullen ze 9 van de 10 keer antwoorden, dat ze gepest worden met hun uiterlijk. De een heeft een wipneus, de ander rood haar, de volgde vooruit stekende tanden en ga zo maar door. Iedereen heeft wel iets aan zijn uiterlijk waar hij niet tevreden mee is of wat anders is. Dat wil niet zeggen, dat jouw "spleetogen" niet mooi zijn. Maar dat is nou net datgeen wat jouw pestkoppen hebben uitgekozen om jou mee te pesten. En het ergste is, dat jij het nog gelooft ook. Jouw ogen zijn pas lelijk als je zelf vindt dat ze lelijk zijn, dan straal je dat ook uit, precies zoals Ninja zegt. Als je denkt dat je daarom geen meisje krijgt, heb je het helemaal mis. Je bent pas 16. De een heeft op zijn 12e al zijn eerste relatie, terwijl een ander pas met 18, 19,20 etc. een relatie krijgt. Als je met iemand een relatie hebt alleen maar omdat die persoon er leuk uitziet is de relatie ook geen lang leven beschoren. Je wordt ouder, misschien dikker of kaler of grijs of... vul zelf maar in. Weg leuk uiterlijk, einde relatie. Een echte relatie draait om de binnenkant van een persoon, zijn persoonlijkheid/karakter en niet om iemands uiterlijk. Uiteindelijk kom jij ook een leuk meisje tegen, waarschijnlijk als je het niet verwacht.
Ik bedoel, ik ben ook niet moeders mooiste, ik werd ook op school gepest want ik was lang en mager, geen vrouwelijke vormen etc. En ik heb toch ook verscheidene vriendjes gehad en ik ben uiteindelijk ook getrouwd. Waarom zou dat voor jou er dan niet zijn ?
Bedenk dat iets aan je uiterlijk pas lelijk wordt als je het zelf lelijk gaat vinden.
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.