Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Hoe Ik Het Zie
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
Hamster
Om te beginnen: Ik heb nu eindelijk het lef om het te posten, ik hoop dat het helder is. Maar dit is alles even samengevat, ik begin met het begin.

Ik werd al sinds het begin genegeert, en binnenkorte tijd ook gepest, maar niet echt hevig.
Op een bepaalde tijd kregen we twee aardige leraressen, ik denk dat het wel de leukste tijd van me leven was: geen gepest, en had zelfs een vriend.
Maar op een bepaald moment gingen die weg, en kregen we een andere leraar, hij was wel aardig, maar maakte soms grappen, en voor dat ik het wist, had hij met zo'n 'grap' drie jaar lang hevig pesten in gang gezet..!!

Maar ja, je groeit op, en al snel kwam ik andere gebreken tegen:
Ik had andere intresses, en bovenal: andere muzieksmaak als de andere leerlingen, ze luisteren NL, zelf vind ik dat muziek om bij te sterven, maar ik
zeg er niks over, maakt mij niet uit wat ze mooi vonden, maar zo waren hun niet, en ja... ik werd weer buitengesloten, na een paar jaar dat ik wel bij de groep hoorde (We gingen samen zwemmen, vanalles...)

Maar toen kwamen er een aantal nieuwe leerlingen, die ervoor zorgde dat het geaccepteerd werd, doordat hun dat ook vonden, en één daarvan was de populairste leerling...

Het ging gelukkig beter, tenminste zo leek het.
Want als ik verder keek en luisterde, kwam ik erachter dat niks zo mooi was als het leek: er werd over me geroddeld, en al snel werd ik weer buitengesloten.

Ik had een keer een droom gehad, dat ik op kamp was, en er was net een nieuwe leerling, die me echt de hele tijd op de kop zat, deed of ik een hoopje ellende was, op het eerste diner zat hij ook weer te pesten, en volgens mij kan ik me nog herinneren dat ik een steakmes van de tafel greep en hem stak, toen schrok ik wakker, ik zou zoiets nooit doen, maar soms heb je zulke neigingen als ze je weer eens de hele tijd op de kop zitten.

Sinsdien weett ik niet meer wie ik moest vertrouwen, er word achter me rug om geroddeld, zijn ze iets aan het plannen?
Ik dacht zelfs dat twee vrienden op het internet, samenwerkten met een ex-vriend om te hacken, en heb serieus gevraagt of dat zo was.
Ik vertrouw leraren niet meer, ik heb het idee of ze laten blijken dat we er niet echt bijhoorden.

Met kamp had je een grote kamer, waar 4 jongens zaten (waaronder ik) die niet echt er bijhoorden, en raad eens wie er allemaal op de drie andere kamers zaten? Juist de 'populaire'!

Een keer dacht ik dat het allemaal in elkaar was gezet om me gek te maken.

Nu zit in de vakantie van Groep 8 naar de 1e klas, en daar zie ik erg tegenop.

Vlindermeisje
Hallo Hamster,

Ik herken veel in je verhaal.
Ikzelf ben vanaf ongeveer groep 5 op de basisschool gepest.
Ik zit nu ook op de middelbare school.

Bij mij is het pesten nooit echt opgehouden, het gaat nu nog elke dag door.
Dat is niet om je bang te maken, maar om het allemaal realistisch te houden!

De droom die je hebt gehad, daar zit aardig wat waarheid in hoor!
Meestal zijn de mensen die pesten zelf niet tevreden met zichzelf, hebben ze het niet goed thuis, vinden ze zichzelf lelijk en ga zo maar door. Meestal zijn deze mensen dus gewoon jaloers.
Dat kan zijn doordat jij goed kan leren, of er leuk uit ziet of het goed hebt thuis.
Op de basisschool pesten ze om stoer te zijn.
Maar op de middelbare pesten ze je omdat ze jaloers zijn!

Je moet proberen als ze wat zeggen net te doen alsof het je niks kan schelen! Ookal doet het je wel wat, laat het gewoon niet merken. Dat is ook wat ik doe, soms helpt het en soms niet.
Maar onthoud maar dat jij later veel beter af zult zijn als zij!

Als je nog wat wilt weten hoor ik het wel.

Groetjes, vlindermeisje aai.gif
Painkiller
Ik had een keer een droom gehad, dat ik op kamp was, en er was net een nieuwe leerling, die me echt de hele tijd op de kop zat, deed of ik een hoopje ellende was, op het eerste diner zat hij ook weer te pesten, en volgens mij kan ik me nog herinneren dat ik een steakmes van de tafel greep en hem stak, toen schrok ik wakker, ik zou zoiets nooit doen, maar soms heb je zulke neigingen als ze je weer eens de hele tijd op de kop zitten.

nu herken ik niet zo heel veel in jou verhaal op het buitengesloten worden na, maar dit hierboven komt me heel bekend voor, ik heb die dromen vaak gehad, niet alleen over medeleerlingen of leeftijdsgenoten maar ook over me ouders en broer
vroeger veel meer dan nu, maar ze komen nog af en toe voor, maar dan alleen over me ouders de laatste tijd en over somigge mensen die bekenden van me leed aan hebben gedaan.

Ik heb er niet alleen dromen over, ik denk er vaak over, tis stom, maarja. Tis nu eigenlijk alleen over me ouders en wie me in het verleden allemaal getreiterd hebben, vooral als ik ze tegenkom komt het naar boven.

buitengesloten werd/word ik eigenlijk altijd, ik ben nooit goed genoeg geweest voor anderen, gelukkig heb ik nu een vriendin die me veel goed doet, en waar ik veel van hou. Daarbij weet ik dat ze me accepteert zoals ik ben, en dat vind ik echt heel tof.
Just4life
Zulke dromen krijg ik ook vraag.
De neigingen om wraak te nemen voor wat ze doen.

maar weet je, ik ga zelf dit jaar ook naar de middelbare school.
ik werd ook gepest.
Als je word gepest, zou ik zeggen dat je ze moet negeren, of erom gaat lachen.
De meeste kinderen willen zelf dat je word gekwetst ,door wat hun zeggen.
Als je erom gaat lachen, gaat het vanzelf weg.
het is moeilijk, maar ik weet dat het je lukt^^

Succes.

Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.