Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Kan Iemand Me Helpen?
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
anoniempje13
ik word vaak gepest. zit nu in de 2e klas en het is echt heel erg.
ik heb het al tegen me ouders en mentor gezegd.
maar die doen er niet zoveel aan sad.gif (in het begin deden ze er wel wat aan we hebben een gesprek gehad met de hele klas enzo maar dat heeft nite echt geholpen crying.gif )
ik heb met iedereen uit de klas ruzie.
(ik zou niet weten waarom, ze mogen me niet ze vinden me lelijk en ga maar door...)
maar nu komen de meisjes uit me klas steeds meer voor me op, dat is wel fijn.
ook is het bijna vakantie en gaat onze hele klas uitelkaar ik blijf op de zelfde school..
ik ben zo bang dat ik dan weer word gepest in klas 3..
heeft iemand een paar tips om te voorkomen dat ik niet weer word gepest?
dead_girl
Misschien kun je aanvragen op school om bij bepaalde leerlingen volgend jaar niet meer in de klas te komen. Als het goed is moet dit op iedere school wel aan te geven zijn vooral als je zegt dat je door het pesten niet bij diegene in de klas wil komen
Gwn iemand
Het lijkt misschien wel voor jou dat je met de hele klas ruzie hebt, maar vaak valt dit behoorlijk mee. Een stuk of 4-5 leerlingen mogen jou niet en hebben ruzie met jou, een stuk of 4 zijn meelopers die ook mee pesten, maar de rest van de 10(of met hoeveel je ook in je klas zit) staan er gewoon bij en willen liever neutraal blijven. Vaak zijn het juist die mensen die aardiger zijn maar geen uitgesproken mening durven te hebben omdat ze bang zijn om gepest te worden, waar ik hun overigens groot gelijk in geef want dat andere mensen ruzie met elkaar hebben is immers niet hun probleem. Misschien is er een of twee jongen(s)/meisje(s) die best aardig is en kun je proberen daarmee om te gaan.

Omdat het nu het einde van het schooljaar is en je met nieuwe mensen in de klas komt is het misschien een tip om dus je nieuwe klasgenoten goed te observeren en vrienden te kiezen die zich niet snel tegen je zullen keren (vaak dus de mensen met de minder grote mond en dikke praatjes).

Overigens, ben jij een jongen of een meisje?

Grz,

Arie (ariekanarie1@live.nl)
anoniempje13
dankjewel allemaal ik ga het vragen of ik niet bij hun in de klas kom, ik hoop het zo.
en ik zal als het schooljaar weer is begonnen weer een bericht plaatsen met hoe het is gegaan rolleyes.gif
en ik ben meisje blush.gif

groetjes,
ronaldo
hej anoniempje13,
ik vind het echt heel dapper van je dat je naar je ouderes en mentor bent gestapt,
ik heb een soortgelijk iets mee gemaakt maar heb nooit het lef gehad om het te vertellen.
heeft al mijn zelfvertrouwen gesloopt.

ik werd ook in de 1e en 2e gepest, in de 3e ging de hele klas uit elkaar.
ik was erg bang dat ik geen vrienden zou krijgen, maar ik kwam in een kleine klas en dat hielp al een hoop.
je zou eigenlijk blij moeten zijn dat je van ze af bent straks (niet meer in jou klas dan).
ik weet niet hoe je er uit ziet, en het volgende dat ik zeg gaat mischien tegen heel wat meeningen in maar ,,uiterlijk is ook belangerijk"
de eerst indruk altijd door het uiterlijk, je kunt niet van een afstand zeggen,, O die heeft een leuk karakter!`
maar als ze je beter leren kennen maakt het uiterlijk steeds minder uit.

ik werd onder anderen gepest door mijn haar, en mijn kleren (was niet het grootste probleem, heb het verandert in klas 3 en heb er niks meer over gehoord sinds dien.
het 3e is een ENORME verandering, de lessen worden ook steeds moeilijker.
probeer eens een anderen stijl, ondek jezelf. kijk als het kan ook wat er veel word gedragen.
probeer vrienden te maken al kom je in de 3e, en zoek steun in dat meisje die je helpt.
ronaldo
ps, niks overdrijven en word vooral geen meeloper
Jhoyna
Ik word mijn hele leven al gepest. Op de basisschool met mijn bril, beugel, gezicht...eigenlijk met zo ongeveer alles wel. Op de middelbare school begonnen de operaties aan mijn huidkanker en die littekens en de ziekte zelf vinden sommige mensen nog steeds 'leuk' om mij mee te pesten. Ondanks dat ik nog steeds wel eens gepest wordt, heeft het volgende me geholpen:

~ (zoals ronaldo al zei) Anders gaan kleden, maar wel heb ik ervoor gezorgd dat ik me ook bij die nieuwe manier van kleden goed voel en goed in mijn vel zit.

~ vaste vriendinnen/vrienden hebben/maken die je verhaal kennen. Wanneer ze weten hoe het jou vergaat op school zien ze vaak meer redenen om voor je op te komen dan wanneer ze alleen maar weten dat je gepest wordt.

~ als vrienden maken moeilijk is kan je ook in een apart schrift je gevoelens en ervaringen als het ware van je afschrijven. Of je dat nou via een gedicht doet, een verhaal of als in een dagboek maakt niet uit. Uiteindelijk helpt dit ook wel.

~ Het verdriet en andere nare gevoelens die de pesters veroorzaken moet je proberen op school te verbergen, maar op een 'veilige' plek, bijvoorbeeld thuis, moet je het eruit gooien. Zodra je die gevoelens op gaat kroppen gaat het je vanzelf uitputten, waardoor het gepest worden alleen maar nóg erger wordt. Als je het niet durft bij je ouders of bij vriendinnen kan je misschien bij een penvriendin of hier op het forum je verhaal kwijt aai.gif

Hopelijk heb je wat aan de tips! smile.gif
anoniempje13
hee,
hier weer even een berichtje van mij..
ik zit nu in klas 3 heb nu net 2 dagen achter de rug,
en zit niet meer bij die pestkoppen in de klas!
ik ben echt zo blij en heb nu een hele gezellige klas.
ik wil even wat zeggen tegen kinderen die worden gepest en dit lezen:
ga naar je mentor vertel het tegen je ouders zorg dat ze er meteen wat aan doen!
want je laat je leven toch niet verpesten door hun?
ik zelf heb nu last om zeg maar zo in de klas te praten vooral als iedereen luistert zeg maar..
ik hoop dat het voor heleboel kinderen ophoud want het is niet leuk. aai.gif

groetjes.
Boogschutter
QUOTE(anoniempje13 @ Aug 20 2008, 15:48 ) *
hee,
hier weer even een berichtje van mij..
ik zit nu in klas 3 heb nu net 2 dagen achter de rug,
en zit niet meer bij die pestkoppen in de klas!
ik ben echt zo blij en heb nu een hele gezellige klas.
ik wil even wat zeggen tegen kinderen die worden gepest en dit lezen:
ga naar je mentor vertel het tegen je ouders zorg dat ze er meteen wat aan doen!
want je laat je leven toch niet verpesten door hun?
ik zelf heb nu last om zeg maar zo in de klas te praten vooral als iedereen luistert zeg maar..
ik hoop dat het voor heleboel kinderen ophoud want het is niet leuk. aai.gif

groetjes.

Hoi anoniempje13,

Leuk dat je even laat weten hoe het gaat.
Fijn dat je nu een gezellige klas hebt getroffen. Vaak hoor je, dat als mensen die gepest worden naar de mentor gaan het pesten vaak erger wordt. In jouw geval werd er wel naar jou geluisterd en actie ondernomen. Voor de mensen die nog steeds gepest worden is jouw verhaal een mooi positief voorbeeld, dat het ook anders kan en dat het niet altijd erger hoeft te worden.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.