Korte schets
Al meer dan 6 jaar had ik problemen met mijn eerste ISP die ik een klein jaartje geleden gewipt heb.
Sedert hun eindfactuur bekvechten we over de juistheid van de afrekening.
8 maand later geeft de ISP eindelijk toe dat ik in 2001 wel degelijk 10 000bfr (+/- 250€) betaald heb en ze mij bij de eindafrekening teveel vragen(Volgens hen vroegen ze niet teveel want zij hadden geen weet van die 250€.
Alles gaat nu via de Ombudsman en hem moet ik nu vragen om de ISP er op te wijzen dat ik mij niet ga laten afschepen met “We gaan ,wat we u moeten,even van bfr . naar euro omzetten en van het verschuldigde bedrag aftrekken.
Als de klant te laat betaalt moet hij intresten en schadevergoeding betalen.
Maar het regeltje dat zegt dat zegt “Aan de klant word hetzelfde toegekend indien de ISP te laat betaald” weten ze blijkbaar niet in hun algemene voorwaarden staan en ik zal er hen op moeten wijzen. Waarna ze kunnen gaan rekenen en mij een nieuw voorstel mogen doen.
En ik ga niet direct zomaar betalen wat ze vragen. Ze hebben 6 jaar lang,door hun manier van werken bewezen dat ze niet te vertrouwen zijn en bewijs geleverd hebben zelfs hun leugens op papier te durven zetten.
Door hen ben ik jaren overal bekeken als een fantast ,een leugenaar,een bedrieger en een zageman.
Ze hebben me sinds ze me te hoge factuur stuurden ook op een zwarte lijst laten zetten waardoor ik de privileges van een gewoon burger al meer dan 8 maand kwijt ben.
2e geval
6 maand geleden nam ik een nieuw abonnement bij een andere ISP dan hier bovenvermelde .
Daar ben ik momenteel ben al sinds 11/5/2008 gedeactiveerd door de isp waar ik alles op tijd betaald heb
en waar ik bij de 2e aanmaning op 10/4/2008 een betalingsbewijs naar toe stuurde,
waarop te zien was dat in de opdracht een nul te weinig ingevuld was .
Hierop kreeg ik het antwoord dat er een ticket geopend was,dat binnen de 5 dagen nagekeken ging worden .
Meer dan 30 dagen later (4 dagen nadat ik gedeactiveerd werd) stuurde men mij via mijn gedeactiveerde internet een antwoord met de uitleg over hoe ik het probleem moest oplossen.
De dag van de deactivatie had ik de keuze 1,12€/min betalen aan de helpdesk of 38 uren wachten en 0,3€/min. betalen .
Daar ik in het verleden al meer dan 30€ had betaald aan telefoontjes met die helpdesk en die niet het gewenste resultaat gaven bel ik niet meer naar die volgens mij,veel te dure helpdesk.
Ik stuurde wel regelmatig emails met verwijzingen naar het geopende ticket
en met die mails maakte de isp nieuwe tickets met dezelfde belofte die ze niet nakomen (Wij kijken het na binnen de 5 dagen)
En dan begint het.
Ik klaag de bovenstaande feiten op enkele forums aan waar ik dan opbots tegen isp fans die gesteund door enkele moderators op mijn kap zitten. (volgens mij toch,maar wie ben)
Zo ben ik al van leugens,illegaal dowloaden,bashen en het overtreden van alle mogelijke forumregels beschuldigd .
Ik laat het grootste gedeelte over mij heen waaien omdat ik vind dat ik me wijzer voel dan die jongeren die volgens mij,nog veel moeten leren.
Ik maak eigenlijk wel de fout om ze met mijn (volgens mij)terechte opmerkingen op hun plaats te willen zetten.
Een voorbeeld,:
Geplaatst: Zo Mrt 30, 2008 13:56 Onderwerp: Ceurrrix ban
Ceurrrix
Na onderling overleg tussen de beheerders van ****** hebben we besloten om je voor één week te bannen van het forum. De reden hiervoor is je herhaaldelijk met de voeten treden van 12 van de 18 forumregels.
We hebben je hier meermaals voor gewaarschuwd, maar we zien te weinig verschil in je houding om deze bemerkingen te blijven herhalen. Gelieve daarom ook onze beslissing te aanvaarden en te respecteren.
Indien je na die week opnieuw in overtreding gaat, zal de ban permanent worden.
Mvg.,
Ceurrrix
Na onderling overleg tussen de beheerders van ****** hebben we besloten om je voor één week te bannen van het forum. De reden hiervoor is je herhaaldelijk met de voeten treden van 12 van de 18 forumregels.
We hebben je hier meermaals voor gewaarschuwd, maar we zien te weinig verschil in je houding om deze bemerkingen te blijven herhalen. Gelieve daarom ook onze beslissing te aanvaarden en te respecteren.
Indien je na die week opnieuw in overtreding gaat, zal de ban permanent worden.
Mvg.,
We zijn 17 Mei 2008 en ceurrrix is nog geband.
Als de crew vind dat dit één week is,
Wil ik wel eens weten wat een ander daar over denkt.
De vraag is zelfs openlijk op het forum gesteld maar werd snel gewist door iemand van *******.
De reden ? ? ? heeft ceurrrix nog niet gezien.
Dan maar eens een emailtje gestuurd naar de ****
Hierin werd gevraagd,de naam ceurrrix volledig van het ***** forum te verwijderen.
Hij antwoorde zoals ***** het doet,
Niet !!
En of ik Ceurrix ben?
Ik ben Ceurrix niet.
Maar ik ben margaaas en ceurrrix vraagt me dit te doen voor hem.
Hij dicteert en ik schrijf.
Is dat volgens het forumreglement,verboden?
Wilt u me zeggen dat ik ook moet gaan discrimineren?
Waarschijnlijk gaat u nu margaaas omwille van dit antwoord bannen en dit antwoord verwijderen en het tegendeel bewijzen van wat U schreef.
Doe maar.
Weet wel,ban ceurrrix en hij eist dat alles wat de naam ceurrrix in dit forum heeft van dit forum gewist word.
En hij verwacht nog een
allemaal volwassen mensen
antwoordgrts
van wat ik gisteren nog deed,:
Anciaux wacht op resultaten van onderzoek cyberpesten
Userbase Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Bericht
Elite Poster
Berichten**** Geplaatst: Zo Okt 16, 2005 14:28 Onderwerp: Anciaux wacht op resultaten van onderzoek cyberpesten
Vlaams Minister van Jeugd Bert Anciaux (spirit) wacht op de resultaten van het eerste grootschalige onderzoek naar cyberpesten. "Als er sterke signalen zijn dat cyberpesten zich ook bij ons doorzet, mogen we er zeker niet blind voor blijven", zegt de minister. De resultaten zouden er eind dit jaar moeten zijn.
In Groot-Brittannië krijgt volgens de krant een kwart van de jongeren te maken met cyberpesten, in Nederland één op vijf kinderen jonger dan dertien. In België maakte pesten via het internet pas opgang in 2001.
Concrete cijfers zijn er voor ons land niet, maar het fenomeen zou zich ook bij ons razendsnel verspreiden, vooral bij de jeugd. Er zijn diverse vormen, zoals iemand belachelijk maken op een speciale website of getrukeerde foto's via kettingmail verspreiden.
Anciaux sluit een informatiecampagne ter preventie van cyberpesten in Vlaanderen niet uit. Hij is echter geen voorstander van een aparte wettelijke aanpak, los van het "normale" pesten.
Bron: HLN
Lees ook "tips tegen cyberpesten" (VUM) of "Zo verloopt cyberpesten" (VUM)
Naar boven
Elite Poster
Ooit gehoord van de "blokkeer-functie" die in vrijwel elke IM zit ? What a load of crap is me dit. Weer een typisch onderzoek dat erop duid hoeveel tijd sommige mensen teveel hebben om problemen te zoeken waar er geen zijn.
Naar boven
Starter Plus
Meldpunten hoef ik daar niet te vernoemen.
En Anciaux maar wachten.
Userbase Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Bericht
Elite Poster
Berichten**** Geplaatst: Zo Okt 16, 2005 14:28 Onderwerp: Anciaux wacht op resultaten van onderzoek cyberpesten
Vlaams Minister van Jeugd Bert Anciaux (spirit) wacht op de resultaten van het eerste grootschalige onderzoek naar cyberpesten. "Als er sterke signalen zijn dat cyberpesten zich ook bij ons doorzet, mogen we er zeker niet blind voor blijven", zegt de minister. De resultaten zouden er eind dit jaar moeten zijn.
In Groot-Brittannië krijgt volgens de krant een kwart van de jongeren te maken met cyberpesten, in Nederland één op vijf kinderen jonger dan dertien. In België maakte pesten via het internet pas opgang in 2001.
Concrete cijfers zijn er voor ons land niet, maar het fenomeen zou zich ook bij ons razendsnel verspreiden, vooral bij de jeugd. Er zijn diverse vormen, zoals iemand belachelijk maken op een speciale website of getrukeerde foto's via kettingmail verspreiden.
Anciaux sluit een informatiecampagne ter preventie van cyberpesten in Vlaanderen niet uit. Hij is echter geen voorstander van een aparte wettelijke aanpak, los van het "normale" pesten.
Bron: HLN
Lees ook "tips tegen cyberpesten" (VUM) of "Zo verloopt cyberpesten" (VUM)
Naar boven
Elite Poster
Ooit gehoord van de "blokkeer-functie" die in vrijwel elke IM zit ? What a load of crap is me dit. Weer een typisch onderzoek dat erop duid hoeveel tijd sommige mensen teveel hebben om problemen te zoeken waar er geen zijn.
Naar boven
Starter Plus
Meldpunten hoef ik daar niet te vernoemen.
En Anciaux maar wachten.
5 minuten later was de meer dan 2.5 jaar oude thread verdwenen
2 uur later merkte ik dat de thread er terug stond.
Met opmerkingen van 2 mods
Je signaturen is nu even uitgeschakeld.
Je hoeft hier geen oude topic te bumben
Je hoeft hier geen oude topic te bumben
Oude threads bumpen zonder duidelijke reden wordt niet geapprecieerd
En ondertussen al aangevuld word door forumgangers met gelijkaardige opmerkingen.
Nu is dat juist het punt waar ik het in mijn titel over heb.
Forumreglementen verbieden commentaar op moderators en hun reglementen.
Ze verbieden ook scheldpartijen en een hoop andere zaken aan de meeste mensen wel bekend.
Die reglementen zijn nodig en noodzakelijk om de goede werking van een forum te garanderen.
Het spijtige is echter dat al die regels door ieder individu anders kunnen geïnterpreteerd worden.
En zo kunnen conflicten ontstaan tussen een ouwe zageman zoals ik die denkt dat hij alles door zijn ervaring weet en een hoop jongeren die hij betweterigheid verwijt .
Ik ontken niet dat ik misschien overdrijf ,maar dat overdrijven komt enkel door de hardnekkigheid waarmee ik mijn gelijk verdedig en aanvallen op mijn persoon pareer met uitspraken die alhoewel niet beledigend toch pijn kunnen doen.
Ik heb ook supporters die wijselijk zwijgen om ook niet de verwijten te krijgen die ik opvang.
Om het reglement hier te eerbiedigen heb ik waar het kon de namen weggelaten en geen rechtstreekse links geplaatst.
Ik denk dat ik wel mag verwijzen naar mijn blog en google om te laten zien over wat het gaat.
Mod,mag ik vragen te verwijderen wat ongepast zou zijn ?
http://blog.seniorennet.be/ceurrrix/
http://www.google.be/search?q=ceurrrix&...ff&filter=0
Dat ik juist deze posts aanhaal heeft niets met mijn commentaar over een bepaald forum te maken,want ik had andere voorbeelden kunnen geven van posts van andere forums waar zulke dingen ook gebeuren.
Bent u geintresseerd dan kom je de meeste wel tegen via de links die ik opgeef.
Vragen beantwoord ik met in achthouding van het reglement.
grts