Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Oude Ervaringrijke Koppigheid V/s Jonge Betweterige Koppigheid
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
ceurrrix
Oude ervaringrijke koppigheid v/s jonge betweterige koppigheid.

Korte schets
Al meer dan 6 jaar had ik problemen met mijn eerste ISP die ik een klein jaartje geleden gewipt heb.
Sedert hun eindfactuur bekvechten we over de juistheid van de afrekening.
8 maand later geeft de ISP eindelijk toe dat ik in 2001 wel degelijk 10 000bfr (+/- 250€) betaald heb en ze mij bij de eindafrekening teveel vragen(Volgens hen vroegen ze niet teveel want zij hadden geen weet van die 250€.

Alles gaat nu via de Ombudsman en hem moet ik nu vragen om de ISP er op te wijzen dat ik mij niet ga laten afschepen met “We gaan ,wat we u moeten,even van bfr . naar euro omzetten en van het verschuldigde bedrag aftrekken.

Als de klant te laat betaalt moet hij intresten en schadevergoeding betalen.

Maar het regeltje dat zegt dat zegt “Aan de klant word hetzelfde toegekend indien de ISP te laat betaald” weten ze blijkbaar niet in hun algemene voorwaarden staan en ik zal er hen op moeten wijzen. Waarna ze kunnen gaan rekenen en mij een nieuw voorstel mogen doen.

En ik ga niet direct zomaar betalen wat ze vragen. Ze hebben 6 jaar lang,door hun manier van werken bewezen dat ze niet te vertrouwen zijn en bewijs geleverd hebben zelfs hun leugens op papier te durven zetten.

Door hen ben ik jaren overal bekeken als een fantast ,een leugenaar,een bedrieger en een zageman.
Ze hebben me sinds ze me te hoge factuur stuurden ook op een zwarte lijst laten zetten waardoor ik de privileges van een gewoon burger al meer dan 8 maand kwijt ben.

2e geval

6 maand geleden nam ik een nieuw abonnement bij een andere ISP dan hier bovenvermelde .
Daar ben ik momenteel ben al sinds 11/5/2008 gedeactiveerd door de isp waar ik alles op tijd betaald heb
en waar ik bij de 2e aanmaning op 10/4/2008 een betalingsbewijs naar toe stuurde,
waarop te zien was dat in de opdracht een nul te weinig ingevuld was .
Hierop kreeg ik het antwoord dat er een ticket geopend was,dat binnen de 5 dagen nagekeken ging worden .
Meer dan 30 dagen later (4 dagen nadat ik gedeactiveerd werd) stuurde men mij via mijn gedeactiveerde internet een antwoord met de uitleg over hoe ik het probleem moest oplossen.
De dag van de deactivatie had ik de keuze 1,12€/min betalen aan de helpdesk of 38 uren wachten en 0,3€/min. betalen .
Daar ik in het verleden al meer dan 30€ had betaald aan telefoontjes met die helpdesk en die niet het gewenste resultaat gaven bel ik niet meer naar die volgens mij,veel te dure helpdesk.

Ik stuurde wel regelmatig emails met verwijzingen naar het geopende ticket
en met die mails maakte de isp nieuwe tickets met dezelfde belofte die ze niet nakomen (Wij kijken het na binnen de 5 dagen)

En dan begint het.

Ik klaag de bovenstaande feiten op enkele forums aan waar ik dan opbots tegen isp fans die gesteund door enkele moderators op mijn kap zitten. (volgens mij toch,maar wie ben)
Zo ben ik al van leugens,illegaal dowloaden,bashen en het overtreden van alle mogelijke forumregels beschuldigd .
Ik laat het grootste gedeelte over mij heen waaien omdat ik vind dat ik me wijzer voel dan die jongeren die volgens mij,nog veel moeten leren.
Ik maak eigenlijk wel de fout om ze met mijn (volgens mij)terechte opmerkingen op hun plaats te willen zetten.
Een voorbeeld,:
Geplaatst: Zo Mrt 30, 2008 13:56 Onderwerp: Ceurrrix ban
Ceurrrix

Na onderling overleg tussen de beheerders van ****** hebben we besloten om je voor één week te bannen van het forum. De reden hiervoor is je herhaaldelijk met de voeten treden van 12 van de 18 forumregels.

We hebben je hier meermaals voor gewaarschuwd, maar we zien te weinig verschil in je houding om deze bemerkingen te blijven herhalen. Gelieve daarom ook onze beslissing te aanvaarden en te respecteren.

Indien je na die week opnieuw in overtreding gaat, zal de ban permanent worden.

Mvg.,

We zijn 17 Mei 2008 en ceurrrix is nog geband.

Als de crew vind dat dit één week is,
Wil ik wel eens weten wat een ander daar over denkt.
De vraag is zelfs openlijk op het forum gesteld maar werd snel gewist door iemand van *******.
De reden ? ? ? heeft ceurrrix nog niet gezien.
Dan maar eens een emailtje gestuurd naar de ****

Hierin werd gevraagd,de naam ceurrrix volledig van het ***** forum te verwijderen.
Hij antwoorde zoals ***** het doet,

Niet !!

En of ik Ceurrix ben?

Ik ben Ceurrix niet.

Maar ik ben margaaas en ceurrrix vraagt me dit te doen voor hem.
Hij dicteert en ik schrijf.

Is dat volgens het forumreglement,verboden?
Wilt u me zeggen dat ik ook moet gaan discrimineren?
Waarschijnlijk gaat u nu margaaas omwille van dit antwoord bannen en dit antwoord verwijderen en het tegendeel bewijzen van wat U schreef.
Doe maar.
Weet wel,ban ceurrrix en hij eist dat alles wat de naam ceurrrix in dit forum heeft van dit forum gewist word.
En hij verwacht nog een
allemaal volwassen mensen
antwoord

grts

van wat ik gisteren nog deed,:
Anciaux wacht op resultaten van onderzoek cyberpesten
Userbase Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Bericht
Elite Poster
Berichten**** Geplaatst: Zo Okt 16, 2005 14:28 Onderwerp: Anciaux wacht op resultaten van onderzoek cyberpesten
Vlaams Minister van Jeugd Bert Anciaux (spirit) wacht op de resultaten van het eerste grootschalige onderzoek naar cyberpesten. "Als er sterke signalen zijn dat cyberpesten zich ook bij ons doorzet, mogen we er zeker niet blind voor blijven", zegt de minister. De resultaten zouden er eind dit jaar moeten zijn.

In Groot-Brittannië krijgt volgens de krant een kwart van de jongeren te maken met cyberpesten, in Nederland één op vijf kinderen jonger dan dertien. In België maakte pesten via het internet pas opgang in 2001.

Concrete cijfers zijn er voor ons land niet, maar het fenomeen zou zich ook bij ons razendsnel verspreiden, vooral bij de jeugd. Er zijn diverse vormen, zoals iemand belachelijk maken op een speciale website of getrukeerde foto's via kettingmail verspreiden.

Anciaux sluit een informatiecampagne ter preventie van cyberpesten in Vlaanderen niet uit. Hij is echter geen voorstander van een aparte wettelijke aanpak, los van het "normale" pesten.

Bron: HLN

Lees ook "tips tegen cyberpesten" (VUM) of "Zo verloopt cyberpesten" (VUM)

Naar boven

Elite Poster

Ooit gehoord van de "blokkeer-functie" die in vrijwel elke IM zit ? What a load of crap is me dit. Weer een typisch onderzoek dat erop duid hoeveel tijd sommige mensen teveel hebben om problemen te zoeken waar er geen zijn.

Naar boven

Starter Plus

Meldpunten hoef ik daar niet te vernoemen.
En Anciaux maar wachten.

Iets dat zelfs de belangenverdedigers op zulke korte tijd niet gedaan kunnen krijgen
margaaas

5 minuten later was de meer dan 2.5 jaar oude thread verdwenen
2 uur later merkte ik dat de thread er terug stond.
Met opmerkingen van 2 mods
Je signaturen is nu even uitgeschakeld.
Je hoeft hier geen oude topic te bumben

Oude threads bumpen zonder duidelijke reden wordt niet geapprecieerd

En ondertussen al aangevuld word door forumgangers met gelijkaardige opmerkingen.

Nu is dat juist het punt waar ik het in mijn titel over heb.
Forumreglementen verbieden commentaar op moderators en hun reglementen.
Ze verbieden ook scheldpartijen en een hoop andere zaken aan de meeste mensen wel bekend.
Die reglementen zijn nodig en noodzakelijk om de goede werking van een forum te garanderen.
Het spijtige is echter dat al die regels door ieder individu anders kunnen geïnterpreteerd worden.
En zo kunnen conflicten ontstaan tussen een ouwe zageman zoals ik die denkt dat hij alles door zijn ervaring weet en een hoop jongeren die hij betweterigheid verwijt .
Ik ontken niet dat ik misschien overdrijf ,maar dat overdrijven komt enkel door de hardnekkigheid waarmee ik mijn gelijk verdedig en aanvallen op mijn persoon pareer met uitspraken die alhoewel niet beledigend toch pijn kunnen doen.
Ik heb ook supporters die wijselijk zwijgen om ook niet de verwijten te krijgen die ik opvang.

Om het reglement hier te eerbiedigen heb ik waar het kon de namen weggelaten en geen rechtstreekse links geplaatst.

Ik denk dat ik wel mag verwijzen naar mijn blog en google om te laten zien over wat het gaat.

Mod,mag ik vragen te verwijderen wat ongepast zou zijn ?

http://blog.seniorennet.be/ceurrrix/

http://www.google.be/search?q=ceurrrix&...ff&filter=0

Dat ik juist deze posts aanhaal heeft niets met mijn commentaar over een bepaald forum te maken,want ik had andere voorbeelden kunnen geven van posts van andere forums waar zulke dingen ook gebeuren.
Bent u geintresseerd dan kom je de meeste wel tegen via de links die ik opgeef.
Vragen beantwoord ik met in achthouding van het reglement.

grts
swalsky
Hoi Ceurrix,

Ik begrijp dat je eigenlijk van de regen in de drup bent beland met je ISP. Om gek van te worden. Aangezien je dit bericht hebt kunnen neerzetten, neem ik aan dat je problemen met je huidige ISP zijn opgelost.

Ik ben een onderwijsman, dus van daaruit kan ik het beste mijn vergelijkingen maken. Het gebeurt een aantal keer op een schooljaar dat ik kinderen tegenover elkaar krijg die roepen dat ze al jarenlang last van elkaar hebben en het niet langer van elkaar pikken. Vaak is heeft dat geresulteerd in een goede knokpartij waarbij beide partijen flinke schade hebben opgelopen. Meestal willen de kinderen dan uitgebreid uit de doeken gaan doen wat de andere allemaal gedaan heeft en hoe zij gelijk hebben.
Als leerkracht vind ik dat, als ik heel eerlijk ben, totaal niet interessant. Het gaat er namelijk nooit om wie er gelijk heeft. Het gaat erom dat we een manier vinden waarop we samen tot een oplossing komen waarmee beide partijen kunnen verder leven. En omdat er gevochten is, hebben we al genoeg schade. De schade die er is laat ik de kinderen in dat geval voor lief nemen zolang dit reëel is.
De oplossingen zijn altijd zeer divers maar komen altijd op hetzelfde neer: We laten het verleden achter ons. Nu zijn er kinderen bij voor wie dat heel erg moeilijk is. Zij hebben immers verdriet van wat er gebeurd is en vinden zelfs in sommige gevallen dat er wraak genomen moet worden. Ik heb een geval meegemaakt waarbij een kind 3 maanden lang een ander kind probeerde pijn te doen om hem te laten huilen. Dat had hij namelijk ook bij hem gedaan. Dat deze ander net van zijn moeder te horen had gekregen dat hij niet meer mocht huilen omdat grote jongens dat niet deden, zorgde ervoor dat de situatie ernstig uit de hand liep en het uiteindelijk tot een tijdelijke verwijdering van een van deze jongens heeft geleid.
Wat ik me altijd over deze jongen die bleef doorgaan heb afgevraagd is: waarom blijf je strijden? Het heeft geen zin, het is een zinloos gevecht. Het is hem meermalen gevraagd en hij kon er niets anders op antwoorden dan te zeggen dat hij gelijk had en dat dit zo moest. Dat hij uiteindelijk zelfs zijn vriendjes in de klas erdoor kwijt raakte, maakte hem niks uit. Hij moest en zou volhouden.

Toen ik jouw verhaal las, moest ik aan deze situatie op mijn school denken. Er zitten volgens mij een paar vergelijkingen in.

Wat zou je nu kunnen doen tegen het forum waar ze je in jouw ogen onterecht hebben gebanned. Als ik zie hoe makkelijk het is om niet te luisteren of te reageren en hoe makkelijk het is om een lid te verwijderen, dan denk ik dat wat je ook probeert, ze je er niet meer oplaten. Je zou ergens een klacht kunnen neerleggen, maar als het een privé forum is, dan geef ik je weinig kans. Als het een forum van het bedrijf van de ISP is, dan zou je bij de ISP erover klagen, maar ik betwijfel of het dan zo prettig is als je eenmaal terug erop gelaten wordt. Een moderator kan al je berichten aanpassen, je postingsrechten aanpassen, je berichten verwijderen, mensen tegen jou opzetten, etc.
Als ik het goed begrepen heb, was je doel op het forum om je verhaal kwijt te kunnen over je ISP. Wat je ook zou kunnen doen is een soort klachtensite over deze ISP openen. Daar kan niemand je tegenhouden. Daar kan niemand je berichten verwijderen, en zolang alles wat je er neerzet onderbouwd kan worden kan je ISP er ook niks tegen ondernemen. Je bent er vrijer en kunt waarschijnlijk meer mensen mee bereiken dan op zo'n forum van de ISP proberen mensen die blijkbaar fan zijn van de ISP te overtuigen.
Ter vergelijking: Als iemand op de Ajax site gaat vertellen dat ie ze slecht vindt, dan vinden ze die iemand er daar niet aardig. Als die iemand dat daar blijft herhalen vinden ze die iemand vervelend en als deze persoon dan nog doorgaat dan kunnen mensen boos worden. En dan maakt het helemaal niks uit of je gelijk hebt dat Ajax slecht is, fans zijn nu eenmaal een beetje bevooroordeeld (Sorry Ajax fans, indien je fan van Ajax bent, dan mag je op die plek rustig PSV, AZ, Feyenoord of enige ander club lezen)

Ik hoop dat ik je probleem goed begrepen hebt, en dat je aan mijn schrijven iets hebt

Swalsky
ceurrrix
Ik ben een vooruitziend mens en had voor ik de kabel isp wipte,me 2 adsl abonnementen aangeschaft op 2 telefoonlijnen bij 1 andere ISP,
waardoor ik op hetzelfde niveau kwam wat betreft volume en downloadsnelheid en waar ik nog geen problemen heb gehad,
en me nu uiteindelijk 100 euro/maand kost tegenover het tot 250 euro/maand kostende kabelabonnement .

6 maand geleden heb ik 1 van die 2 abonnementen opgezegd omdat het beloofde adsl2 op zich laat wachten
en vervangen door een abonnement van deze ISP die beloofde eerder adsl2 te zullen aanbieden en waar ik nu de problemen mee heb.
Ik heb in de loop van de voorbije dag naar de prob-ISP gebeld.
Het kostte me 3 euro muziek en 4.5 euro om te moeten horen ,
dat ik bewijs van betaling en de gegevens die ze per email hadden gevraagd na mijn deactivatie
via het door hen gedeactiveerde internet ,moest verzenden
Ik heb gezegd dat er een paar duizend mensen die gegevens al van buiten kennen.
Hij vroeg me de datums van mijn tickets,hij kon er niets van terugvinden.
Ik heb hem gezegd dat hij ze niet vond omdat ze op het internet stonden.
Hij stelde voor mijn internet voor 24 uur te deblokkeren zodat ik de gegevens toch kon opsturen.
Ik heb geantwoord dat ik het zelfde voorhad in februari en men mij toen het zelfde had voorgesteld en het tot gevolg had dat ik 's anderdaags weer 10 minuten naar hun dure muziek moest omdat ze me terug afgesloten hadden.
Ik heb gezegd dat ik geen zin had om morgen terug 7.5 euro of meer te betalen.
Ik heb ook vriendelijk gevraagd of hij me even kon terugbellen om verder op een voor mij geen 0.3€/min kostende manier voort te praten daar ik al 7.5 euro aan zijn helpdesk moest betalen.
Dat ging niet,was onmogelijk ze konden niet naar buiten bellen.
Ik heb gezegd de de eigenaar van de ISP me bij een eerdere gelegenheid al had gebeld en waarbij een volgens mij ten onrechte gedeactiveerde abonnee binnen de 4 uur terug geactiveerd was en ze mijn gegevens hebben en mij kunnen terugbellen en heb ingehaakt.
Ze weten over wat het gaat,en ze hebben me kunnen dwingen 7.5 euro te betalen voor een telefoontje aan hun helpdesk.
Nu is het aan de ISP.
Ik heb hem ook gezegd dat ik geduld genoeg heb gehad en me tot het gerecht zal wenden met alles wat ik heb.
Hier gaat mijn koppigheid weer in de fout(met excuses),dat weet ik ,maar er word verondersteld,dat dit gebeurt bij iemand die maar 1 abo heeft.
Moest ik maar 1 abo hebben dan kon ik wel bij iemand terecht om hier mijn verhaal kwijt te raken.
Iemand die niet over een reserve internet beschikt zou wel sneller plooien voor de ISP,ik nu niet.
Ps,: toen hij de telefoon beantwoorde heb ik hem eerst gevraagd of het illegaal was dat ik de 10 minuten muziek en ons gesprek opnam,
hij zei dat ze het druk hadden en vroeg dan over wat het ging.
Opnames tellen niet als bewijs ,maar er word toch naar geluisterd en dat is ook al goed.
swalsky
Hoi Ceurrix,

Ik neem aan dat je al met een consumentenbond, rechtsbijstand, kantonrechter e.d. gesproken hebt over deze zaak. Bij de eerste 2 genoemde instanties lopen er mensen rond die niks anders doen dan personen zoals jij en ik te helpen om te krijgen waar we voor betaald hebben. Deze kunnen je zelf helpen er een rechtszaak bij een kantonrechter of zo van te maken om het gewoon eens en voor altijd geregeld te krijgen.
Ik zelf zit al maanden met een niet werkende tv-kabel aansluiting waar de kabelaar beweert dat ze wel signaal geven maar er niks doorkomt waardoor ik dus per maand 16 euro moet betalen en ze gewoon hun diensten niet leveren. Ik heb die automatische incasso's geblokkeerd en omdat ik net verhuisd ben schijn ik een nieuw contract te hebben waar ik een jaar aan vast zit.
Lang verhaal kort. Een advocaat van de rechtsbijstand is het voor me aan het uitzoeken en het ziet er naar uit dat ik mijn geld gewoon terug krijg, het contract nietig verklaard en ik er geen centje pijn aan overhoud. Zelf was me dat nooit gelukt.

Ik weet niet of je in de mogelijkheid bent om bij of een rechtsbijstand of een consumentenbond aan te kloppen, maar deze kunnen je vast wel helpen!
ceurrrix
De volgende brief is juist vertrokken naar de Ombudsman die bemiddeld in de zaak tegen de ISP die 6 jaar ontkende een borg te hebben gekregen.
Zij laten de ISP mijn antwoord weten en de ISP heeft dan weer een maand tijd om daarop zijn antwoord te laten weten en waar ik dan mijn antwoord mag op geven enzovoort.
Zo ben ik met deze ISP al bijna een jaar zoet.

Voor het gedeactiveerde internet is klacht nog maar in de fase waarin de ISP een maand de tijd heeft op te antwoorden op de klacht en moet ik zogezegd afwachten.
Ik verwacht zelfs dat die niet gaat antwoorden en weet niet wat er dan gebeurd omdat ik van zo'n weigering nog geen weet heb.ondertussen ,doe ik wat ik nodig acht en hou ik zeker rekening met uw aanbevelingen,:
Geachte,

Mijn excuses omdat mijn antwoord wat langer op zich liet wachten dan U gewend bent

Mijn antwoord ,:

" Het initiëel doorzenden van dit dossier naar incasso is naar onze mening evenwel terecht uitgevoerd. "

Als TN een correcte rekening had gemaakt,was die al betaald geweest en was,:

(vermeerderd met eventuele invorderingskosten aangerekend door Preventel) die op account 20071322 door deze klant nog dienen vereffend te worden.

niet nodig geweest.

TN geraakt het niet maar niet afgeleerd,de schuld steeds bij de klant te willen leggen,hé ??

Allee volgens mij toch,maar wie ben ik ??

Het valt ook niet op,dat ze er zich zo goedkoop en klantonvriendelijk mogelijk,vanaf willen maken Dit bedrag in het voordeel van de klant zal omgezet worden naar EUR en dan in mindering gebracht worden van de 315,39 EUR (vermeerderd met eventuele invorderingskosten aangerekend door Preventel) die op account 20071322 door deze klant nog dienen vereffend te worden.

Gezien de openstaande bedragen is het voor ons niet mogelijk om enige compensatie voor dit administratief misverstand te voorzien.

En van

12.1. Indien u de Aanrekening niet binnen de vervaltermijn betaalt, sturen we u een herinnering. In dat geval kunnen nalatigheidskosten worden aangerekend. In het geval Telenet in gebreke blijft de desgevallend aan u verschuldigde bedragen niet binnen de overeengekomen betalingstermijn terug te storten, hebt u het recht op gelijkwaardige nalatigheidskosten.Telenet

schreef:

Bij beëindiging behoudt Telenet het recht om de volledige betaling van alle uitstaande bedragen, vermeerderd met intresten aan 12 % per jaar, een schadebeding van 15 % met een minimum van 40 euro, zoals voorzien in artikel

7.1 van deze Overeenkomst,alsook een schadevergoeding te eisen voor de schade die wij geleden hebben ten gevolge van uw daden of nalatigheid.

Bovendien behoudt Telenet zich het recht voor om een schadevergoeding te eisen voor de schade die zij geleden heeft ten gevolge van de handelingen van de Klant of diens nalatigheden.

schijnen ze ineens,ook nog nooit iets gehoord te hebben

Los van de waarborgen die de klant betaalde, hebben we de aanrekeningen op

acc20071322 naar de klant verzonden. Wij gaan ervan uit dat deze aanrekeningen dan ook worden vereffend(ook al heeft de klant nog een tegoed op een andere account).

Van de moment dat er een juiste en gedetailleerd afrekening is gemaakt,zal die betaald worden.

Gezien de administratie van Telenet op 6 jaar tijd niets kon terugvinden over het aan mij verschuldigde bedrag,heb ik niet veel vertrouwen meer en zal ik niet meer zonder nadenken betalen wat men vraagt.

Ik eis ook om onmiddelijk van de preventellijst geschrapt te worden,want het is de fout van de administratie dat men teveel vroeg.

Ik eis ook van Telenet een schadevergoeding voor de 6 jaar dat ze steeds ontkend hebben dat ik de teruggevonden waarborg betaald had.

Gedurende die periode werd ik door Telenet verweten een leugenaar ,een oplichter en nog meer te zijn.

Als ik dan een oplossing of raad vroeg op forums werd ik ook als leugenaar en zageman uitgemaakt,gepest en vernederd,dank zij Telenet.

En als er ten onrechte teveel word gevraagd, mag men weigeren te betalen.

TN schakelt dan maar zijn Preventel in om de mensen af te persen en bang te maken.

Awel dat mogen ze doen bij mensen die niet betaald hebben, maar als ze dat doen bij mensen die wel betaald hebben,zijn ze volgens de meesten fout.

Voor het me op de Preventellijst zetten eis ik 10 euro per dag dat ik ten onrechte op die lijst heb gestaan waardoor ik niet van de voordelen kon genieten waar iedere Belg die niet op die lijst staat recht op heeft.

Die 10 euro per dag is volgens mijn advocaat maar 1/10 van waar ik aanspraak zou mogen maken.

Ze mogen eventueel de rechtbank laten beslissen over het terecht of onterecht op de Preventellijst geplaatst zijn en de vergoeding gevraagd voor de 6 jaar vernedering ondergaan door mijn persoon

En ze redeneren,:

Een burger moet zelf zijn plan maar trekken om zich tegen zulke praktijken te beschermen.

Wat ik ook probeer te doen.

Hoogachtend

Ik ben ook weer zo ondeugend geweest deze brief op enkele forums te zetten met mijn ( door hen in te vullen) aan hen ,
die het mogelijk hebben gemaakt dat ik mijn klacht zo kon formuleren.

ps,: De eerst genoemde ISP heeft juist de gelimieteerde download volumes van zijn 2 populairste abonnementen verhoogd met 67% en 73% en word meer bekritiseerd dan bejubeld,waaruit ook wel conclusies kunnen getrokken worden.
Het 1.5 miljoen euro tellende loon van de baas werd maar met 30% verhoogd. crying.gif
ceurrrix
Onderussen is op de site waar minister Anciaux het over Cyberpesten had en ik bovenstaande brief had bijgezet,de thread weer verdwenen. rolleyes.gif

Op de andere forums weinig commentaar

Ze hebben het daar momenteel nogal druk met de oorlog tussen de tevredenen en de ontevredenen, van het juist verkregen nieuws over de voor 1 augustus beloofde verhoging ,
van de in Belgie o zo populaire datalimieten

@ swalsky,

Ik hoop dat je de mogelijkheid hebt om uw tv via een andere kabelaar te krijgen.
Anders doet het ook nog pijn en dan spreken we nog niet over de tv die je al hebt moeten missen
swalsky
Datalimieten werken averechts.

Als ik het dus goed begrijp heeft uw advocaat al gereageerd naar de ISP en reageert de ISP daarop gewoon niet? In dat geval is het tijd voor een kantonrechter. Bij deze rechter kan ben betrekkelijk snel en simpel een betaling d.m.v. voldoende bewijs afdwingen. Het kan toch niet zijn dat er gewoon niet gereageerd wordt!?
Wettelijke termijnen gelden niet alleen voor klanten. Die gelden ook voor bedrijven. Iedere redelijke termijn is allang overschreden en dan mogen ze zelf misschien een ander intern beleid hebben, maar die houdt voor een rechter nooit stand!
In uw geval zou ik uw advocaat de opdracht geven om de zaak zo spoedig mogelijk voor de rechter te brengen. Zo'n rechtzaak proberen dit soort bedrijven altijd te voorkomen omdat ze dan negatief in de publiciteit terecht komen. '****' veroordeelt tot het betalen komt in jaarverslagen van zo'n bedrijf en dat willen ze niet. En als u naar de rechter gaat, dan ook niet meer vriendelijk zijn en het maximale vragen van wat er mogelijk is. Ze zijn nergens klantvriendelijk geweest en als ik u een beetje inschat dan heeft u alle communicatie tussen u en het bedrijf netjes bewaard. Dat kan dan mooi als bewijs dienen.

Ik hoop dat het u lukt

Swalsky

Ow ja, ik kijk gewoon al sinds januari geen TV meer. Ik mis het steeds minder
ceurrrix
Het is de ombudsman die de ISP heeft aangeschreven,daarbij geeft hij de isp 30 dagen om te antwoorden.
Voor zover ik weet,ken ik geen gevallen die al behandeld zijn door de ombudsman in verband met deze ISP.
Ik denk aan enkele scenario's die zich kunnen gaan voordoen.
Ik verwacht dat de isp niet gaat antwoorden en dan zal ik pas weten hoe de ombudsman reageerd en wat de gevolgen daarvan zullen zijn.
Daar verwacht ik dus rond 15/6/2008 meer van te weten.
De isp kan ook zijn antwoord rond die periode wel gegeven hebben en dan kan de schrijf-discussie beginnen waarbij ieder zijn gelijk mag proberen te halen.
Het zou ook kunnen dat de isp , door mijn manier van werken ,het weer eens op z'n heupen krijgt
en me zoals het al eens gebeurt is,
me voor die tijd opbeld en het geval zo opgelost geraakt.
Men zegt dat de ISP de commentaren op de forums volgt of laat volgen,wat eigenlijk niet meer dan normaal is of zou mogen zijn.
Als hij de forums volgt en alles staat er van naaldje tot draadje uitgelegd
en hij reageert zo als hij nu bezig,dan denk ik dat hij nog niet weet wat te doen,
of hij is nog koppiger dan die 2 uit de topic titel.
Ik denk er dan ook zelfs aan, om ze op die forums eens naar dit forumartikel te verwijzen en de isp daarmee te helpen.
Daarvoor vraag ik hiermede wel eerst de toelating.

swalsky
Hoi Ceurrix,

Mijn reactie heeft even op zich laten wachten. Ik heb namelijk even moeten nadenken over hoe hierop te reageren.

De ombudsman is met je zaak bezig en hoewel het lang duurt zal daar waarschijnlijk het gewenste resultaat voor jou uitkomen doordat je zegt dat je gewoon bewijs hebt van je gelijk.
Mijn vraag aan jou is dan vervolgens: wat wil je nog meer bereiken behalve dat je betaald geld terug krijgt en je gelijk zal krijgen van de ISP?
Als je het gedrag van een fora wil veranderen, of de mensen op zo'n forum aanpakken, dan is er realistisch gezien weinig kans op slagen. Een forum maakt zijn eigen regels en kan deze zelfs ten alle tijden veranderen als ze zouden willen. Ze kunnen iemand zonder reden verwijderen, maakt niet uit wat. Er bestaan geen overkoepelende regels voor forums. ieder maakt zijn eigen, of kopieert ze van een ander.
Je kunt strijden, of proberen te blijven praten maar als het forum waar je het over hebt er geen zin meer in heeft, gooien ze je er gewoon vanaf en ze hoeven het je niet eens te laten weten. Dat is allemaal heel vervelend en heel naar, maar het is wel realiteit.
Zoals sommige forum beheerders erg vervelend zijn voor hun leden (kunnen enkele leden over meespreken) gebeurt het natuurlijk ook andersom. Het beste wat je in zo'n geval kunt doen is er niet meer heen te gaan en de ander 'te laten zitten in hun gelijk' zodat je je eigen energie aan iets positievers kunt wijden.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Swalsky
ceurrrix
QUOTE(swalsky @ May 25 2008, 10:56 ) *
Hoi Ceurrix,

Mijn reactie heeft even op zich laten wachten. Ik heb namelijk even moeten nadenken over hoe hierop te reageren.

De ombudsman is met je zaak bezig en hoewel het lang duurt zal daar waarschijnlijk het gewenste resultaat voor jou uitkomen doordat je zegt dat je gewoon bewijs hebt van je gelijk.
Mijn vraag aan jou is dan vervolgens: wat wil je nog meer bereiken behalve dat je betaald geld terug krijgt en je gelijk zal krijgen van de ISP ?

Ik kan het niet beter illustreren dan door u de email te tonen die ik gisteren ochtend heb verstuurd naar de ombudsman heb verstuurt,beteffende de andere ISP die zijn fout had toegegeven en die ik mijn standpunt verwachtte voor 27/5/2008

Weet dat iedere zaak een eigen dossierbeheerder heeft en ik het tegen mijn wil het hier ingewikkeld maak,met m''n excuses daarvoor unsure.gif

QUOTE(email'l
Geachte,
Zondag 25/5/2008 vond ik tot mijn grote verbazing tussen de reclame een grote enveloppe met uw briefhoofd.
De brief is vrijdag 23/5/2008 rond 10.00 uur door de postbode in mijn brievenbus gestoken en was tussen de reclame geraakt.
Ik vond hier in ,:
Met deze brief sluiten wij uw klacht af bij de Ombudsdienst.Wij brachten u op de hoogte van het standpunt van Telenet.

Hierbij heeft u van ons de gelegenheid gekregen om uw standpunt uiteen te zetten en eventueel nieuwe argumenten bij te brengen,die in uw voordeel pleiten. In de huidige stand van zaken van uw klachtendossier bij de Ombudsdienst gaan wij ervan uit dat u zich akkoord verklaart met het gevolg dat aan uw klacht werd gegeven.

Wij hopen u als onafhankelijke Ombudsdienst alleszins met onze bemiddeling van dienst geweest te zijn.Hierna vindt u een beknopt overzicht van uw dossier zoals het op de Ombudsdienst werd behandeld.Indien u nog verdere vragen of opmerkingen heeft,dan mag u die overmaken aan ******* of de ombudsdienst
Hieronder vindt u een kort samenvatting van de gevoerde procedure.
De korte samenvatting volgt dan op 11 bladzijden en waar op een van de laatste bladzijden staat ,:

Betreffende uw klacht tegen de operator ***** ( klachtnummer ***** ) mochten wij van deze operator volgende
bijkomende standpunten ontvangen.

)
Mogen wij u vragen om uw standpunt hieromtrent te mogen kennen vóór 27/05/08[/b]

Op vrijdag 23/5/2008 om 4.24 uur stuurde ik u de email waarmee ik ook dit bericht verstuur.
Ik veronderstel dat er ergens een misverstand gebeurt is en stuur daarom deze mail.
Ik zal in de loop van maandag 26/5/ 2008 trachten u telefonisch te bereiken voor meer duidelijkheid.
Hoogachtend

Met wat ik in mijn leven al heb meegemaakt verschiet ik er niet van,dat wanneer ik 's ochends om 4 uur,een mail verstuur naar de ombudsman,er om 10 uur een enveloppe met een 12 blz. groot antwoord in mijn brievenbus word gestopt door de postbode met het briefhoofd van de Ombudsman .
De brief was opgsteld en verstuurd op 21/5/2008. zijnde 6 dagen voor de uiterste datum waarop ik mijn standpunt mocht laten weten en wat ik op 23/5/2008 deed.
Een simpele verklaring voor dit voorval, is dat ze daar ook onderbezet en overbelast zijn, met foutjes als dit tot gevolg.
Nadelige gevolgen gaat dit volgens mij niet hebben,integendeel ik verwacht zelfs dat ze het maximale zullen doen om hun foutje recht te zetten en dit ook hierdoor nog wat extra aandacht krijgt.
Wegens afwezigheid van mijn dossierbeheer gisteren bel ik vandaag terug en zal wel tehoren krijgen,dat ze mijn standpunt aan de ISP zullen bezorgen,waarna ik weer een maand op antwoord kan wachten enzoverder.

Als je ziet wat er kan gebeuren, en ik je vertel dat ik liever zoek naar meerdere oplossingen,dan te zitten wachten tot iemand anders het heeft opgelost dan toon ik mijn aard wel denk ik.
QUOTE( @ May 25 2008, 10:56 ) *
Als je het gedrag van een fora wil veranderen, of de mensen op zo'n forum aanpakken, dan is er realistisch gezien weinig kans op slagen. Een forum maakt zijn eigen regels en kan deze zelfs ten alle tijden veranderen als ze zouden willen. Ze kunnen iemand zonder reden verwijderen, maakt niet uit wat. Er bestaan geen overkoepelende regels voor forums. ieder maakt zijn eigen, of kopieert ze van een ander.
Je kunt strijden, of proberen te blijven praten maar als het forum waar je het over hebt er geen zin meer in heeft, gooien ze je er gewoon vanaf en ze hoeven het je niet eens te laten weten. Dat is allemaal heel vervelend en heel naar, maar het is wel realiteit.
Zoals sommige forum beheerders erg vervelend zijn voor hun leden (kunnen enkele leden over meespreken) gebeurt het natuurlijk ook andersom. Het beste wat je in zo'n geval kunt doen is er niet meer heen te gaan en de ander 'te laten zitten in hun gelijk' zodat je je eigen energie aan iets positievers kunt wijden.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Swalsky

Ik kan je vertellen dat er op een van de forums,sinds men weet dat die ene ISP zijn fout heeft toegegeven,er langzaam een positieve verandering heeft plaats gevonden en ik me daaraan heb aangepast door de contra's meer te negeren ,inplaats van ze op hun plaats te willen zetten.
Op die andere forums bekijk ik het voorlopig,hoe te reageren.

Of-topic,:
Al meer dan 40 jaar hou ik me met het paranormale bezig,ik geloof onder andere in het lot en geloof dat alles wat gebeurt op voorhand bepaald is en vast staat en het lot heeft bepaald wat een mens moet overkomen.
Ik geloof ook in toeval,maar als er teveel toevalligheden gebeuren vind ik het dan weer geen toeval meer.
Daardoor trek ik ook al een grote negatieve beoordeling aan.Terecht of niet is weer iets anders

ceurrrix
Heb email met antwoord ontvangen,:

Geachte heer ,

Het handelt hier inderdaad om een spijtig misverstand.

We zullen met uw opmerkingen van uw verzonden e-mails een nieuwe klacht opstarten om daarin het nodige te kunnen ondernemen naar Telenet toe.

Onze excuses voor het misverstand.

Met vriendelijke groeten,

Medewerker Ombudsdienst voor Telecommunicatie
ceurrrix
Terwijl ik op het antwoord voorzien voor +/- 28/6/2008 wacht.
Heb ik de andere ISP wat aangepord met,:

http://www.test-aankoop.be/public/nl/forum...aspx?src=496812

het helpt een beetje.

On-topic

Ik heb gelukkig toch nog minstens 1 supporter

QUOTE("pakliterke")
Geven wat bambipower verdiend ! Respect .Ze is slimmer dan een een paar 100 000 internetgebruikers samen.

Ik was op zoek in welke thead ik haar post zou plaatsen zonder iemand te storen.
Mijn excuses aan bambipower als ze vindt dat ik haar post misbruik.
Toch,mijn dank voor een moedig antwoord.
Met het risico een scheldtiraniede op uw hoofd te kunnen krijgen.
Daarom toch maar een nieuwe thread ,die zijn naam eer aan doet,met vermelding van,:

QUOTE("bambipower")
Ik ben zowat de enigste die zich niet aan Ceurrix heeft geergerd. Misschien heb ik wel wat stukjes gemist, die echt niet door de beugel konden van hem.

Nochtans is het een van de weinige die ik nooit heb zien vloeken, beledigen, ... etc. Der zijn er andere die dat wel gaan doen, voor het minste.

Ik denk dat ik zowat de eerste was, die de problemen van Ceurrix volgde. Niet dat ik hem hielp ofzo, dat niet, want dat kan ik niet.

Misschien evalueer ik het verkeerd, heb ik dingen in andere volgordes gelezen als jullie, ik weet het niet. Maar ik heb Ceurrix zijn eerste postings nog weten maken op Telenet forum. Wat een beetje storend was, waren zijn vele prentjes en het veel quoten van zijn eigen teksten. Iedereen begon te zeuren tegen Ceurrix (Haha, wie is dan Zeurrix :-) ) vanaf het eerste moment op een onvriendelijke manier.

Als ik dan zo alles een beetje op afstand bekijk, dan heb ik het gevoel, dat Ceurrix zich alleen voelde, zelf wat uitgelachen. Nergens vond hij geen steun, dus ging hij maar proberen op Tik forum en dan ook hier.

Weer zijn slecht gequot, veel prentjes ...etc... en nu ook op meerdere forums en natuurlijk als tegenreactie van de lezers veel gezeur naar hem op een onvriendelijke manier. Op den duur zelf zo onvriendelijk, dat - mocht ik hem zijn - ik ook boos zou worden. En mijn ongenoegen met of tegen sommige hun zin toch zou zeggen.

Ik heb - omdat ik voelde dat het niet goed kwam - Ceurrix gevraagd om van zijn probleem een Blog te maken. Zodat hij niet overal en opnieuw op elk forum moet gaan quoten wat hij al een paar keer had verteld, maar dat hij gewoon de lezers kon verwijzen naar zijn blog. Hij heeft dat ook gedaan... maar misschien te laat ... zijn imago was al om zeep.

Soms kwam ik ook wel op topics uit, waar door zijn veel gequote alles maar onduidelijker werd, ipv duidelijker. En zijn prentjes natuurlijk.... maar, ik ben ervan overtuigd mocht Ceurrix eens op een vriendelijke manier zijn aangesproken daarover, dat hij daar zeker rekening mee zou gehouden hebben.

Misschien kan ik zelf redelijk goed relativeren, ik weet het niet. Lastig om te lezen was alles wel... maar daarom is dat geen lastig persoon.

Ik ga me pas ergeren aan beledigingen en vernederingen. Iets wat ik van hem nooit gezien heb - maar van vele andere wel (en wsl heb ik het zelf ook wel eens gedaan).

Dank U bambipower !

En sterkte toegewenst,voor de gevolgen wink.gif

word vervolgd blush.gif cool.gif
swalsky
En dit is geschreven op het forum waar ze u verbannen hadden? dat is wel heel erg mooi! Dit soort reacties zorgt meestal het is een digitale verbale schop onder de kont die de forum staf daar krijgt. GAAF

Ik ben heel benieuwd hoe dit verder loopt

Swalsky
ceurrrix
QUOTE(swalsky @ Jun 9 2008, 23:29 ) *
En dit is geschreven op het forum waar ze u verbannen hadden? dat is wel heel erg mooi! Dit soort reacties zorgt meestal het is een digitale verbale schop onder de kont die de forum staf daar krijgt. GAAF

Ik ben heel benieuwd hoe dit verder loopt

Swalsky

Yep,dat is daar gezet.

De thread heb ik op een gematigder forum geopend,waar men ook bambipower kent en die er ook mogen over nadenken.

Anekdote,:

Toen ik me daar ergens boos maakte schreef ik op het 1e vernoemde forum,:

Omdat je er nu uitdrukkelijk naar vraagt,:

http://www.pestforum.nl/forum/index.php?showtopic=2269

grts

Het heeft er geen 1/2 minuutje gestaan en werd promt gewist en vervangen door,:

QUOTE("********")
Post van margaaas gewist, conform de forum regels.

Dit spel van pesterijen heeft nu lang genoeg geduurd.

Velen onder de forumleden op ******** zijn het pesten beu.

Mod. *********

ceurrrix
QUOTE(ceurrrix @ Jun 9 2008, 22:08 ) *
Terwijl ik op het antwoord voorzien voor +/- 28/6/2008 wacht.
Heb ik de andere ISP wat aangepord met,:

http://www.test-aankoop.be/public/nl/forum...aspx?src=496812

het helpt een beetje.

word vervolgd blush.gif cool.gif

Ik ben vandaag terug geactiveerd zie bovenstaande link

en heb ze al opnieuw gemaild,:

"Geachte,

Eindelijk heb je het betalingsbewijs dat al sinds 10/4/2008 ter uwer beschikking staat bekeken en mij terug geactiveerd aan de hand van de zich daarop bevindende informatie

U zal dus ook geconstateerd hebben dat de betaling gebeurd was.

Ik vraag u wat gebeurt er met die maand die betaald is en waarvoor u niets hebt geleverd ?

en wacht op hun zinnig wederwoord.

ceurrrix
Hoi Ceurrix,

De meeste mensen die hier op het forum komen hebben in het verleden te maken gehad met pesten. Met het aannemen van een andere naam of een nickname is iedereen minder herkenbaar mocht de persoon nog vrees hebben om gevonden te worden door personen waardoor het niet gevonden wil worden. Indien u 'gevonden' kunt worden door op uw nick te googlen dan is het wijs een nieuwe account aan te maken vanuit een ander e-mail adres met een nieuwe nick.

Ik heb uw bericht verder gelezen. Wat ik begrijp gaat het vooral over conflict tussen een ISP en een client waarbij het gedrag van de ISP behoorlijk lijkt op pesten. Over het omgaan met pesten kunt u hier op het forum tips en advies ontvangen. Daarover kunt u, in mijn beleving, rustig uw verhaal kwijt en zullen er ook reacties op komen. Over de feitelijke juridische strijd tegen de ISP, denk ik, dat wij u weinig kunnen betekenen.

De gequote artikelen snapte ik niet in de relatie tot het eerder genoemde conflict met de ISP. Ik vond het overigens wel interessante artikelen en ben nieuwsgierig naar de achtergronden ervan.

Ik hoop hiermee uw vraag voor nu beantwoord te hebben.

met vriendelijke groet

Swalsky

aan iedereen mijn excuses voor mijn lange afwezigheid blush.gif

@ Swalsky

Ik heb er een naam bij genomen thumbsup.gif

http://twitter.com/ceurrrix wink.gif
hypocrite.gif aai.gif blink.gif

ceurrrix
mag ik naar

http://forums.zita.be/subscription.php

verwijzen om duidelijkheid te scheppen ?? aai.gif

bekijk daar de laatste berichten van ceurrrix eens aub hypocrite.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.