Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: "pesten in zwembad"
Pestforum, Forum tegen pesten! > Vragen aan > Gepeste kinderen (Vroeger/nu)
Jeroen
Stop pesten in de zwemlessen

Hoewel vooral kinderen elkaar sinds mensenheugenis pesten, werd er maar weinig aandacht besteed aan dit verschijnsel en in het zwemonderwijs helemaal niet.
Pas nadat in Noorwegen drie, in Japan twee en in Duitsland vier leerlingen zelfmoord pleegden omdat ze stelselmatig getreiterd werden, drong in Nederland ook het besef door dat achter het gepest een aangrijpende dramatiek school.
Pesten staat pas de laatste jaren volop in de belangstelling. Volgens onderzoeker T. Mooij (1992) worden op de basisschool ca. 8% van de leerlingen één of meerdere keren per week gepest. En volgens de Abvakabo/FNV (2000) wordt een zelfde percentage het leven zuur gemaakt op de werkvloer. Je komt het overal tegen, zowel onder het badpersoneel zelf als onder de leerlingen op de les.
Dat betekent dat er in elke klas waaraan een zwemonderwijzer les geeft 2 à 3 kinderen zitten die met tegenzin naar school gaan.
Daarom is het raadzaam niet lijdzaam toe te kijken, maar het pesten aan te pakken.
Pesten komt niet alleen voor op scholen, ook zwemverenigingen hebben er mee te maken, alleen we signaleren het niet of we nemen het niet serieus. Opmerkelijk is dat veel badmeesters en trainers niet alleen meedoen met het pesten, maar daar zelf het voortouw in nemen zonder dat zij dat beseffen

dit komt van pesten in de zwemles

maar ik denk dat het aantal zelfmoorden velen keren hoger is dan hier vermeld staat....

want pesten sloopt echt heel erg veel van binnen.
Mess
aai.gif
Jeroen
QUOTE(Mess @ Jan 29 2004, 18:21 )
aai.gif

aai.gif

maar et was meer de bedoeling hier een gesprek te krijgen in hoeverre pesten je van binnen sloopt tongue.gif
Maeve
Ik vind dat je van buiten heel moeilijk kan zien of iemand word gepest of niet ja de desbetreffende persoon gedraagt zich heel stil en terug getrokken maar van binnen doet het heel erg pijn. Het doet altijd pijn van binnen maar dat laten de mensen die gepest worden nooit merken.
Mess
QUOTE(Jeroen @ Jan 29 2004, 18:28 )
maar et was meer de bedoeling hier een gesprek te krijgen in hoeverre pesten je van binnen sloopt tongue.gif

LOL @ Joen!!

Sorry, nou ok hier dan mijn reactie...

Ik ben het er mee eens dat het je vanbinnen sloopt. Behoorlijk sloopt. crying.gif
Legolas_Greenleaf
QUOTE(Mess @ Feb 5 2004, 18:36 )
QUOTE(Jeroen @ Jan 29 2004, 18:28 )

LOL @ Joen!!

Sorry, nou ok hier dan mijn reactie...

Ik ben het er mee eens dat het je vanbinnen sloopt. Behoorlijk sloopt. crying.gif

Sloopt? Meer zo van "hier is het dynamiet, en wachten maar tot er iemand zijn voet op het ontstekingsmechanisme zet" alhier.
Mess
QUOTE(Legolas_Greenleaf @ Feb 5 2004, 18:52 )

Sloopt? Meer zo van "hier is het dynamiet, en wachten maar tot er iemand zijn voet op het ontstekingsmechanisme zet" alhier.

Ik denk dat, dat per persoon verschillend is.... er zijn mensen waar dat idd zo werkt, maar bij andere is het net alsof je vanbinnen uit word gesloopt.... langzaam en pijnlijk... sad.gif
Legolas_Greenleaf
QUOTE(Mess @ Feb 5 2004, 18:56 )
QUOTE(Legolas_Greenleaf @ Feb 5 2004, 18:52 )

Ik denk dat, dat per persoon verschillend is.... er zijn mensen waar dat idd zo werkt, maar bij andere is het net alsof je vanbinnen uit word gesloopt.... langzaam en pijnlijk... sad.gif

Dat ken ik ja, alleen ik kan er niet tegen, dus ik word boos, dus ik mag 'wachten' tot iemand zijn voet op dat mechanisme zet... crying.gif
Mess
QUOTE(Legolas_Greenleaf @ Feb 5 2004, 19:08 )
Dat ken ik ja, alleen ik kan er niet tegen, dus ik word boos, dus ik mag 'wachten' tot iemand zijn voet op dat mechanisme zet... crying.gif

Ik word hoe langer hoe stiller, zeg hoe langer hoe minder....
Maar van binnen breekt het je dus op... tot je er niet meer tegen kan.... sad.gif
Acceptatie
Aldus ook mijn reactie hierop.... JA PESTEN SLOOPT JE VAN BINNEN!!! Sms ook van binnen maar emotioneel is het veel erger, super herkenbaar wat mensen hier neer zetten (zie ook mijn gedicht pesten onder Centraal: Gedichten, verhaaltjes en ander moois bij je verhaal kwijt)
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.