Okey,
Ik ben weer terug van weggeweest. Het iritante joch is van school, naar een andere school. Nou ik wens ze veel succes daar!
Ik heb alleen een nieuw, en misschien wel moeilijker probleem. Het is allemaal vorig jaar begonnen.
Ik zat in een paralelklas, in de andere klas zat een jongen die op een gegevenmoment aan mij vroeg of ik even bij hem wou komen.
Er stonden een aantal kinderen in een kring, waar ik tussen ging staan. En zij legde mij uit dat A tegen hun had verteld dat zijn allen Goden waren. Iedereen had speciale krachten, A had ontdekt dat ik ook krachten had. Ik dacht er het mijne van maar ben toch bij het groepje gebleven.
Een half jaar later riep A mij en N naar buiten. A zij tegen ons dat hij het allemaal gelogen had en het alleen had gezegt om vrienden te krijgen omdat hij vroegen op de basisschool erg is gepest. A vroeg ons ook of wij het aan de rest F, R en C wouden vertellen. Eerst gingen N en ik even overleggen wat we er van vonden. Ik vond het knap van hem dat hij het ons had verteld. En N was nogal verrast maar was het wel met mij eens. F was loeikwaad toen we het hem vertelde. C zei dat hij het altijd al had geweten, wat hij alleen zij om het ongeloof ze verbergen. R kon het niets schelen.
En nu is het dit jaar...
F pest A. Hij zegt elke keer van: Ik ben bang dat je me vervloekt. en O machtige A waarneer zal ik sterven.
Toen het echt te ver ging, ik stond er steeds tussenin. Heb ik aan A voorgesteld om naar een leraar de gaan. A ging akord dus we gingen samen naat A's mentor en F's mentor, wat ook mijn mentor is. En naar de coördinator.
Alleen A zegt tegen allen dat A gepest word met zijn geloof. A wil de waarheid niet vertellen, maar wil wel dat het pesten ophoudt.
Ik heb een paar keer met A gesproken en hij wil het niet vertellen omdat:
- A bang is de vrienden die A nu heeft kwijt te raken
- Om voor gek te worden verklaard
- Dat A alle schuld krijgt
Ondertussen is het pesten gestopt, maar ik zit hiet nogsteeds mee in mijn maar. Ik heb met N overlegt maar die wist ook niet wat te doen... Een van jullie misschien????
Een terug van weggeweeste Boekenwurm