Beste Pestforummers,
Bij deze zal ik mijn verhaal ook even vertellen. In de derde klas van het VWO begon voor mij het pesten allemaal. Het was allemaal zo nieuw voor mij, dat ik in eerst dacht van, vinden ze me niet aardig ofzo. Afijn, ik had heel veel geduld en ging er niet op in. Dit leek allemaal over te waaien en ik was in de veronderstelling dat het over was. Helaas was dat niet zo. Er was één jongen die zoveel nare dingen tegen me zei, me duwde, met kankerschelden, etc. Ik kon er niet tegen en ben helaas ook geen vechtersbaas, dus ik besloot maar eens om met mijn mentrix te gaan praten. Zij zei dat ze even met hem zou praten, maar dat stelde helemaal niets voor. Twee dagen later begon het weer en werd het nog erger. Het werd zelfs zo erg dat het in mijn ogen leek alsof niemand met mij wilde samenwerken voor bepaalde schoolopdrachten. Langzaam maar zeker verkeerde ik in een soort van isolement en kon ik er niet meer uitkomen.
Deze jongen was ook nog een ontzettende roddelaar en zo werd er ook nog eens over mij geroddeld in andere klassen. Dit merkte ik heel erg in de gangen en ik werd er gewoon gek van. Ik werd zo eenzaam en depressief dat ik hulp zocht bij iemand uit het zorgteam. Ik heb met die vrouw gepraat en volgens haar lag het aan mij. Ik vond dit zo ontzettend stom, want hoe kan het in godsnaam aan mij liggen als er voorheen nooit wat gebeurd was en nu ineens wel. Ik ben toen naar een cursus verwezen en deze heb ik keurig afgemaakt, echter geen succes.
In de vierde klas begon het weer. We gingen op kamp en niemand wilde mij in hun kamer hebben. Dit was de eerste keer dat ik van school ben weggelopen naar huis. Ik zag er ontzettend tegenop en kreeg heel erg last van hyperventilatie. Op kamp waren er ook de nodige pesterijen en ik werd er letterlijk gek van. Dit was echter niet het ergste. Na het kamp werden de pesterijen en het buitensluiten van mij nog erger en hierdoor kreeg ik last van paniekaanvallen. Destijds heb ik ook de coördinator op de hoogte gesteld van dit alles en ook hij deed werkelijk niets dan praten! En dan werd er gepraat en was het weer mijn schuld. Dit is almaar doorgegaan en ben toen naar een andere klas gegaan. Echter, die pestkop roddelt zo erg, dat ook veel mensen uit deze klas mij pesten. Ik zit nu in 5VWO en ik heb bij een psycholoog gelopen en ben bijna klaar. Door al dit klote gedoe op school gaan mijn cijfers nu ook omlaag. Ik heb nog net geen last van een depressie, maar ik heb wel ontzettend last van overspannenheid. Ik kom nergens tot rust, heb last van schrikeffecten. Je kunt zeggen dat deze pesterijen een soort ''trauma'' zijn geworden.
Het liefst zou ik een rechterlijk proces tegen deze pestkoppen willen starten, want zij zijn absoluut de oorzaak hiervan en ze zijn nog nooit gestraft. Laat ze dan maar meteen goed straffen.
Hè, dat lucht op...