Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Story Of My Life
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
Horizon
Het begon in groep 3. Ik had 1 beste vriendin die ik vanaf de kleuterklas kende. Ik had ook wat andere vriendinnen maar die vond ik iets minder aardig. Ik was eigenlijk nooit gepest en er was ook nog nooit een opmerking over mijn uiterlijk gemaakt. Tot we ineens allemaal "bijnamen" in groep 3 kregen. 2 meisjes waren allemaal namen aan het verzinnen en toen was ik aan de beurt. Het ene meisje zei meteen: KONIJN! Ik wist meteen dat het om mijn tanden ging. Mijn voortanden zijn namelijk best groot en ik heb ook overbeet. Dat vond het andere meisje wel grappig maar ze hadden nog een naam voor mij. KIKKER! Deze naam snapte ik niet en daarom vroeg ik het maar aan een andere jongen uit mijn klas. Hij zei: Jouw ogen vallen eruit. (Of iets in die richting). Ik was verbaasd en toen ik thuiskwam begon ik heel hard te huilen. De volgende dag hadden ze het er eigenlijk al niet meer over en waren de "bijnamen" verdwenen. Daarna kreeg ik een vriendje en daardoor kreeg ik zelfvertrouwen. Daar had ik het 1 jaar mee (was niet serieus natuurlijk, ik zat in groep 3) en daarna maakte ik het uit. In groep 5 ging het nog allemaal goed. In groep 6 kwam er een grote verandering op mijn school. Er kwam namelijk een andere school bij onze school! Hierdoor werden veel klassen gemengd, en ook de mijne. Mijn beste vriendin toen, vond al snel nieuwe vriendinnen terwijl ik nog een beetje alleen achter zat. Toen begonnen de echte grote problemen. Mijn beste vriendin had toen een andere vriendin gevonden en liet mij stikken. Ik trok een beetje op met hier en daar wat meisjes maar leuk was het niet. Mijn beste vriendin was weer weggegaan bij haar nieuwe vriendin en kwam weer bij mij terug. En ik was blij! We begonnen meisjes te pesten omdat we wisten dat we populair waren. 1 van die meisjes die wij pestte pikte het niet en ging naar de juf waar we gesprekken begonnen. Nou toen was het allemaal weer goed en toen vond ik mijn beste vriendin eigenlijk helemaal niet meer leuk. Ik vond het pesten niet leuk en zij was erg veranderd. Daarna ben ik meer na die gedumpte vriendin van mijn beste vriendin toe gegaan en hebben werden we goede vriendinnen. We verzonnen gemene liedjes voor mijn ex- beste vriendin en veel meer. De juf begon zich ermee te bemoeien en daarna gingen we praten en het was allemaal een gedoe. Ik werd gezien als de pester en dat deed pijn. Maar ondertussen werd ik ook gepest. Ik durfde geen nieuwe schoenen en kleren te kopen omdat ik bang was dat ze het lelijk vonden. Het is toen allemaal uitgepraat en toen we naar groep 8 gingen kwam ik niet meer bij mijn ex- beste vriendin in de klas. Groep 8 was een heel fijn jaar waar ik toen mijn nieuwe beste vriendin had. Maar zij trok toen meer naar andere meisjes toe dus ik ging ook naar andere meisjes. Ik vormde toen een heel leuk groepje ik en mijn 3 vriendinnnen. Dat jaar was echt geweldig en kreeg weer een vriendje en nog een paar jongens die verkering vroegen maar waarop ik nee had gezegd. Mijn zelfvertrouwen ging daardoor wel omhoog ook omdat ik toen een beugel had en wist dat mijn tanden mooi gingen worden. Helaas kon ik de beugel niet meer dragen om prive redenen. Maar toch bleef het een leuk jaar. Toen ik naar de middelbare school ging werd alles ineens anders. Ik had toen wel 2 goede vriendinnen waarmee ik ging maar die waren veel knapper dan mij. Het begon eigenlijk al meteen in week 3. Ik had ruzie met een jongen en werd uitgescholden voor Voetbalkop en Haas. Ik snapte die voetbalkop niet en daarom vroeg ik dat. Hij zei: Je hebt een super bolle kop. Dit was me eigenlijk nog nooit opgevallen en toen ben ik thuis gaan kijken. En ja; ik heb een bol hoofd. Mijn zelfvertrouwen was toen 0,0. Ik ben toen terug gaan pesten en zei dat die jongen dik was. (Dit vond ik niet maar ik moest me verdedigen) Ik zei: Ik hou op met zeggen dat jij dik bent als jij ophoudt met voetbalkop. En inderdaad, hij hield er een halfjaar mee op. Alleen nou beginnen steeds meer jongens het te zeggen. 1 vriendin gaat meestal lachen als ze het zeggen, maar ik weet waarom ze dat doet en wordt daarom niet boos op haar. De rest zegt er eigenlijk niks van, of gaan ook lachen. Toch vind ik het leuke vriendinnen. Ik heb het laatst tegen ons mam gezegd en zij zei dat ze het eigenlijk schattig vond. Een meisje in onze klas heeft toen ook haar spreekbeurt over pesten gedaan omdat zij ook wordt gepest. Daar doe ik ook aan mee ( Meeloper ) Omdat ik anders bang ben dat ze mij gaan pesten. (Heel fout, ik weet het). Ik ben er mee opgehouden en het meisje vind me nu ook aardiger. Het pesten is al wel wat minder. Ik ben nog steeds erg onzeker en bang over mijn toekomst. Door mijn tanden vind ik waarschijnlijk geen vriendje en vind ik later Ik weet dat ik niet zo'n heel erg extreem geval ben, maar toch: Pesten doet altijd pijn. Ik hoop dat ik jullie hier niet teveel mee last val.

Groetjes Horizon.
parelgirl
Lieve lieve Horizon,

Tjonge jonge wat een verhaal. Ik weet even niet goed hoe ik moet reageren. Het is in elkgeval goed dat je begrijpt dat meelopen ook niet alles is, en dat je ook andere kanten van die mensen kunt zien. Daardoor ga jij nu met dat andere meisje om. Dat vind ik heel knap van je! Dat je eruit gestapt bent. Juist omdat jij ook weet hoe het is om gepest te worden en het kon terug komen op het moment dat je die stap nam.

Pesten is echt heel rot, je kunt je er ook heel onzeker over voelen. Op het moment dat je weer zekerheid krijgt kan het zijn dat je het eigenlijk heel anders opvangt. hierdoor kan je reactie zijn dat je zelf gaat pesten. Dat is misschien verkeerd, maar ik denk dat je het zelf diep in je hard ook niet erg leuk vond. Ik vind het heel goed dat je op je eigen manier met het meisje van die spreekbeurt om bent gaan, want juist daarom laat je ook zien wat je zelf waard bent! Jij bent zoveel waar dat jij zelfs dat aan kunt!!

Vergeet niet Kim(was je naam toch) jij bent heel waardevol, wat anderen ook zeggen!! Ik hoop dat je zekerheid over jezelf niet helemaal weggezekt is, want het is echt zo hoor!! Jij bent heel waardevol!!

Liefs, een dikke knuffel en heel veel sterkte, Parelgirl
Boogschutter
Hoi Horizon,

Ook ik heb je verhaal gelezen. Het is inderdaad nooit leuk als je gepest wordt en zoals Parelgirl al zei, je weet hoe het is om te pesten en om gepest te worden.
Maar ga nooit iemand pesten om bang te zijn dat je anders zelf gepest wordt. Zoals Justin Timberlake zingt: "What go's around..........comes around". Dit liedje gaat wel niet over pesten, maar de boodschap is hetzelfde. Als je niet wil dat jou iets aangedaan wordt, doe het dan ook niet een ander aan.
En tja, pesten om uiterlijk is de bekendste pestvorm die er is. Trouwens ook de makkelijkste, want de slachtoffers zijn meestal al niet zo zeker over hun uiterlijk en dat stralen ze zo uit. Maar neem van mij aan dat iedereen in jouw leeftijdsgroep zich onzeker voelt over hun uiterlijk. De een laat het alleen iets duidelijker merken dan de ander. Het is heel normaal en het gaat vanzelf over. Mijn belangrijkste boodschap voor jou: "Wees blij met hoe je eruit ziet. Wees tevreden met je uiterlijk, dan ga je dit ook uitstralen en zullen mensen je ook niet meer zo snel kwetsen met opmerkingen over hoe je eruitziet. Jij weet tenslotte dat het niet waar is en dat ze ook onzeker zijn over hun uiterlijk. En dat je later geen jongen kunt vinden, om hoe je er nu uitziet. Maak je daar nu alsjeblieft nog niet druk over. Dat komt vanzelf wel goed, geloof mij. Ik werd vroeger ook met mijn uiterlijk gepest, ik was lang en mager, dus genoeg stof om mee te pesten. Daarnaast had ik ook kort haar, dus mensen dachten nog wel eens dat ik een jongen was. Ik heb het mij in het begin heel erg aangetrokken, dat pesten en op een gegeven moment ben ik mij er tegenaf gaan zetten. Werd het pesten ook minder. En tegen de tijd dat ik 16 was, moest ik de jongens letterlijk van mij afslaan. En dat is ook niet bepaald alles. Maar hoe je nu eruitziet zegt niks over 5 jaar. Je verandert nog zo hard en meestal alleen maar ten goede. De jongens die jou nu zo hard pestten, lopen over 5 jaar achter jou aan.

Sterkte, respecteer jezelf, doe geen dingen die je niet wil of waar jij niet achter sta en wees tevreden met jezelf. En dan komt het allemaal best goed. Ik kan het weten, ik heb dit ook allemaal meegemaakt, ben nu 28 jaar en ik heb alles wat ik altijd heb gewild, een knappe, lieve man, die mij op handen draagt, een mooi huis, een goede opleiding, een mooie dochter en ik ben tevreden met mezelf zoals ik nu ben. En ik hoop dat jij over 16 jaar, hopelijk eerder, hetzelfde kunt zeggen.

Liefs,

Boogschutter
Horizon
Dankjewel voor jullie ontzettend lieve reacties! En jouw leven lijkt wel een sprookje Boogschutter! Ik hoop dat ik dat later ook over mijn eigen leven kan zeggen. Heel erg bedankt.

Liefs, en een dikke knuffel terug aai.gif

Horizon
parelgirl
hoi,

Ik denk dat dingen komen om voorbij te gaan. Behalve liefde en toekomstige eeuwige vrede. Maar jou pijn en verdriet zullen ook minder worden! Littekens zullen altijd blijven, maar daar zul je mee om leren gaan en ze zullen langzaam vervagen!! Echt meis, misschien duurt het lang, misschien duurt het kort, ik weet het niet.., maar als ik alles al wist zou ik niet meer hoeven te denken,,,

Blijf geloven in jezelf!!

liefs parelgirl((knuffel))
Nadie
Hee!

Ik vind dat je de reactie van Boogschutter uit je hoofd moet leren, want beter had ik het nooit kunnen zeggen!

Het is heel moeilijk om tevreden met je zelf te zijn. Er zijn maar weinig mensen die overal tevreden mee zijn. Iedereen heeft wel iets. Hoeveel vrouwen klagen wel niet over de BBB? Borsten, buik en billen. En vergeet de vierde B niet; bovenarmen. Maar je moet proberen om al die B's weg te tellen. Al die (in jou ogen) minpuntjes. Want je hebt zoveel goede kanten, zo veel supermooie dingen, een karaktertrek, je haar, je benen. Noem maar op! Zolang je dat blijft zien, kan niemand iets over jou zeggen. Je gelooft namelijk in je eigen kwaliteiten.

Sterkte!

-x- Nadie
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.