Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Wendy Haar Verhaal
Pestforum, Forum tegen pesten! > Verhalen > Jouw verhaal
wendy20
het begon allemaal op de basisschool in groep 5.
en zelfs tot en met groep 8.
de meesters deden er niks aan als ik naar ze toe ging zeiden ze van stel je niet aan.
ik ben een keer huilend naar huis gegaan en toen is me vader naar school gegaan en met de meester gepraat.
de meester zou met de kinderen gaan praten maar die gaven er niks om want die gingen gewoon door met pesten.
het was best wel erg want ik durfde de straat niet meer op ik liet me moeder altijd eerst kijken of ze niet buiten waren en als ze wel buiten waren ging ik niet naar buiten of dan vroeg ik of er iemand mee ging.
toen ik van de basisschool af was dacht ik dat ik er vanaf zou zijn maar dat was niet zo op het speciaal onderwijs ging het gewoon door echt 3 jaar lang.
ik mocht toen stage lopen en was toen wel blij dat ik van school even weg was.
ik durfde ook niks terug te zeggen want dan begonnen ze weer.
ik heb hierdoor weinig zelfvertrouwen gekregen en denk heel vaak dat ik iets fout doe en dat ik niks kan.
en heb een negatief zelf beeld gekregen.
sad.gif crying.gif
jvs
QUOTE(wendy20 @ Dec 14 2006, 11:28 )
het begon allemaal op de basisschool in groep 5.
en zelfs tot en met groep 8.
de meesters deden er niks aan als ik naar ze toe ging zeiden ze van stel je niet aan.
ik ben een keer huilend naar huis gegaan en toen is me vader naar school gegaan en met de meester gepraat.
de meester zou met de kinderen gaan praten maar die gaven er niks om want die gingen gewoon door met pesten.
het was best wel erg want ik durfde de straat niet meer op ik liet me moeder altijd eerst kijken of ze niet buiten waren en als ze wel buiten waren ging ik niet naar buiten of dan vroeg ik of er iemand mee ging.
toen ik van de basisschool af was dacht ik dat ik er vanaf zou zijn maar dat was niet zo op het speciaal onderwijs ging het gewoon door echt 3 jaar lang.
ik mocht toen stage lopen en was toen wel blij dat ik van school even weg was.
ik durfde ook niks terug te zeggen want dan begonnen ze weer.
ik heb hierdoor weinig zelfvertrouwen gekregen en denk heel vaak dat ik iets fout doe en dat ik niks kan.
en heb een negatief zelf beeld gekregen.
sad.gif crying.gif

hallo wendy,
jij doet niets fout,en daarom hoef je niet te huilen,of negatief over jezelf te denken,ik hoop dat je snel iemand vind die voortaan met je meegaat en jou verdedigd en met je spelen wilt,ik vind het wel slechte meesters als die jou niet willen helpen
wendy20
ik denk ook altijd als ik bij mensen ben en ze zijn mij bijna niet bekend dat ze me dan gelijk niet mogen of dat ze me niet aardig vinden.
en dat is niet echt een leuke gedachten.
als ik me ook best wel k*t voel dan ga ik maar weer naar me kamer en muziek draaien van Westlife want daar voel ik me goed bij. sad.gif
Nosferatu
yoo wendy,

ik snap wat je bedoeld, en ik zal je naar het best van mijn kunnen proberen te helpen.

ten eerste, wat je voelt en meemaakt dankzij de pesters is normaal, ik ben door hetzelfde gegaan. Dus OF er is iets mis met zo'n beetje iedereen die ooit gepest is, OF er is niets mis met jou. Het antwoorden laat ik aan jou.

ten tweede, in mijn ervaring heb je niks aan leraren, er zijn een paar goeie leerkrachten die je kunnen helpen maar deze zijn zeer gelimiteerd. De meeste willen je wel helpen maar missen de inzicht in het pesten om je ook werkelijk te helpen.
Blijf echter klagen bij die leraren en vertel ze hoe moeilijk je het ermee hebt, in het ergste geval negeren ze je, maar in het beste geval helpen ze je om het pesten te stoppen. keus is aan jou.

ten derde, en dit is in mijn ogen zowel het moeilijkst als het belangrijkst.
ga terugpraten, maak grapjes over ze en maak hen belachelijk.
Dit is ZEER moeilijk omdat je eerst de moed moet verzamelen om zoiets te zeggen, vervolgens zullen ze je nog harder aanpakken en leraren zullen zeggen dat je het aan het uitlokken bent.
klinkt negatief he?
als je hier echter mee doorgaat laat je zien dat er niet te spotten valt met jou, waarna het pesten langzaam zal stoppen omdat je geen makkelijk slachtoffer meer bent, de lol is er voor hun af.
O ja, ipv grappen maken kan een goede dreun tegen de hasses ook wel werken.

1 ding, als je de derde tip wil toepassen, bedenk dat het pesten dan eerst erger word voordat het LANGZAAM zal stoppen. Geen ideale oplossing dus,

Verder kan ik je alleen adviseren om vrienden buiten de school te zoeken, dankzij msn is dat goed mogelijk. Sterker nog, op deze site vind je vast genoeg kandidaten.
Een luisterend oor kan zoooo helpend zijn. Iemand die gewoon normaal tegen je doet.

Dit zijn mijn tips, de keuze is aan jou om ze wel of niet op te volgen.

Veel succes,

Nosferatu
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.